Egy német ismerősöm már vett hozzá olaszországból. 400€ körül volt, nem tudom az mennyire elfogadható, de ha kell, megszerzem a tel.számot vagy mailt ahonnan tudsz rendelni.
badzoli bocs nem akartam senkit megsérteni .Engem se zavar ha le előznek csak amikor össze vissza megy az előzgetés utána meg azt halja az ember hogy beszúrtam ide vagy oda akkor van gáz. Amúgy meg hál istennek eddig többségébe inkább segítenek az embernek.
Bár nincs se pályaidomos gépem, meg slickgumim se, meg igazán gyors sem vagyok a magam kb 2:20-as idejével, de ezt azért magamra vettem.
Mert valóban, én sem a "kezdő" jelzővel illetett csoportban kéne menjek (megjegyzem, sokan másoknak sem, hiszen voltak nálam gyorsabbak is, igazi épített motorokkal), ahhoz igen sokat mentem már a ringen korábban. Viszont, mivel nem vagyok sem pályamenő, sem versenyző, a 2.20 feletti csoportba sem megyek túl szívesen. Inkább tolerálok, vagy ha valaki esetleg segítséget kér, akkor szívesen segítek, amiben én tudok (előfordult nem egyszer, már az idei 2 alkalommal is, mikor kint voltam).
Igaz, (ahogy korábban is írtam) én inkább elveszem a gázt, mintsem beszúrjak valakinek úgy, hogy az esetleg megijedve ettől a bálák közé meneküljön. Engem nem zavar, ha valaki megelőz, de az sem, ha valakit nem tudok megelőzni egy kanyar előtti féktávon, mert esetleg láthatóan nem találja még a megfelelő ívet, kanyarsebességet, vagy a pontos féktávot. De tudom azt is, hogy sokaknál a pályára felhajtáskor lejön a lila köd és addig húzza, amíg csak bírja, vagy amíg van benzine.
Mivel pár évig aktívan szerveztem a Mersz esteket, van/volt némi rálátásom a "tömeges pályáztatás" buktatóira, mindemellett szerencsére nagyon ritka volt a komolyabb okozott kár. Többségében mindenki magának köszönhette, ha elesett. Pedig ha valahol volt igazi vegyesfelvágott (esténként 60+ motor, néha a verseny 250TZ-től az S1000RR-en át a Varadero-ig minden), akkor az a Mersz-eken volt. Mégis talán 2 kezemen megszámolható lenne a komolyabb anyagi kárral, vagy személyi sérüléssel végződött balesetek száma.
Esetleg azt be lehetne vezetni, hogy aki életében először megy fel a pályára (természetesen ezt csak és kizárólag a kezdő csoportra értem), az első alkalommal vegyen fel egy láthatósági mellényt, arról mindenki tudni fogja, hogy "pályaszűz" az illető.
ÉS HAJTSA BE/SZERELJE LE/RAGASSZA LE A TÜKRÉT!
daVeFR nem akarok én tesztet iratni de amikor a netről letöltöd a jelentkezési és a résztvevői lapot akkor még mellé lehetne rakni a tesztet . Otthon kitölti és akkor legalább át olvassa. Amúgy lehet hogy nagy a tumultus de szerintem amiatt van mert a szervezőknek kellene egy picit rugalmasabbnak lenni ( hamarabb kezdeni a regisztrációt stb).
De lehet hogy butaságokat írtam csak ha már elmegyünk pályázni és nem kétforintos motorokkal akkor minden résztvevő jobban oda tehetné magát nem kellene a szervezőktől hogy kis idővel nagy bevétel a motorosoktól megy egy kicsi önkritika. Mihelyst valaki téved az százezrekbe kerül .
Zoli! Nem vonom kétségbe, amit írsz a k-európai síelőkről (sőt, vhogy nagyon is el tudom képzelni sajnos), de elmondom, hogy igen meglepődtem, mikor a múltkor egy osztrák szervező Pringes napján (1000PS) tapasztaltam messze a legtöbb surmóságot és együtt nem működést a pályán. Lassabb, de zárja az ívet, nem enged el, és jellemzően erős, új motorokon (KTM RC8, eszem-faszom megáll, milyen erős az a gép), húzza, ahogy bírja a kanyarból kifelé, miközben már 6szor betetted mellé, és ráfékeztél, mert egy-élete-egy-halála, ő akkor sem enged el, nézeget hátra, hogy lehagyott e már, mennyire zárja az ívet. Sőt, célegyenesben cikk-cakk, hogy féktávra sem tudj helyezkedni. Pedig osztrákok.
Zozo! Ha vettél már részt nyílt napon regisztráción, tudod, milyen tumultus van így is. Képtelenség ott még tesztet is íratni.
A kezdők közt slick gumis, pályaidomos, maradék 3 centin előzők kérdésben viszont abszolút veled vagyok. Konkrétan egy ismert verseny szerelő mesélte, hogy az X versenyzővel minden létező csoportba megveszik a jegyet, hogy többet tudjanak tesztelni. Értem én, de a nem kevés pénzért a kezdő (többek közt) a csoport bontás adta nyugalmat szeretné megvenni.
Halló urak olvasva a sok hozzászólást elgondolkozik az ember. Egy példa ,ha valaki el megy pályázni és kitölti a jelentkezési lapot akkor miért nem lehet egy általános tesztet mellékelni a jelentkezési lap mellé ? Még ha mást kérdez meg vagy valahonnan ki lesi a válaszokat akkor is előrébb lennének mert legalább át olvasta a szabályokat és talán maradt valami a fejébe az emberkének. Szerintem ez nem lenne akkora probléma. Viszont szerintem ami még gázos és ezt saját tapasztalatból mondom, hogy sok pálya napon az úgy nevezett profik sokszor a kezdők közé regisztrálnak és élvezik hogy jobbról balról előzgetnek . Ha meg be üt a baj akkor meg nekik áll feljebb. Talán ha az ególyukat kisebbre vennék és a saját csoportba indulnának akkor nem lenne annyi galiba.
Egy dolgot felejt el sokmindenki, aki a lassú utcai, vagy a "kezdő" csoportba regisztrál: attól, hogy a pályán biztonságosabb, mint az utcán, ettől ez még egy nagyonis veszélyes sport!
Nem gondolom, hogy az utcai csoportoknál lazítani kéne a szabályokon, vagy jelzéseken. Aki pályára megy, fogadja el és tudja is az ott érvényes szabályokat, előírásokat, azok a saját és a többiek biztonsága érdekében lettek kitalálva.
(Nem véletlen, hogy az alpesi országokban már-már gyakorlattá kezd válni a kelet-európai síelők/snowboardosok bérletmegvonása a pályafelügyelők által, a "ki-ha-én-nem" stílusú magatartásuk miatt.)
Én írhatnám, hogy láttam már itt a sportmotoron embereket fenyegetőzni nálam 2X nagyobbakat de amikor be kéne váltani akkor valahogy elmarad a dolog. Itt most nem rád gondolok.
Jé véletlenül megtaláltam a tavalyi beszámolómat amikor ez történt.
"Na már az első körömben a cél végi féktávon jött a baj. Éppen kezdtem belőni a féktávot. Jövök át a híd alatt és látom, hogy egy piros-kék-fehér-gixer jön ki a boxból. Kb. a fehér vonal (tilos átlépni) közepénél járt amikor elkezdett bejönni az ideális ívre. Én nagyjából akkor értem a féktávhoz. Nem hittem a szememnek. Jött vagy 80-al. A race chrono szerint próbáltam elkerülni az ütközést én is úgy éreztem, hogy egy kicsit felengedem a féket és próbálok balra tendálódni (volt még 1m) de már láttam magam előtt ahogy repülök mint a győzelmi zászló. Hát éppen csak de elfértem. A szívem majd kidurrant utána. Arra nem volt erőm, hogy beintsek neki."
A kék zászlóról annyit, hogy anno csak és kizárólag a licences csoportban használtuk, és ott is többnyire a nagy sebességkülönbségeknél. Ez egy olyan zászlójelzés, amit mesterfokon alkalmazni igazi kihívás, ezt sportbírói szemmel mondom. Minimum 3 év, mire annyi rutinod összejön, hogy azt lehet mondani, jól kékezel. Ez kis szakmai mellékes volt csak. Tényleg baromi nehéz jól eltalálni, mindig jól mutatni, ezt 13 év kékezés és oktatás után mondom, gyakorlati lehetetlenség.
Még gondolkodunk azon, hogy utcai csoportban mutassuk-e, vagy inkább ártunk, megzavarjuk vele a résztvevőket. Arrafelé hajlok, hogy csak a nagyon nagy sebességkülönbségnél alkalmazzuk.
Piros: előzni lehet, de a sebességet csökkenteni kell.
Ki melyik csoportban van: Volt már olyan, hogy kiintettünk valakit, mert túl lassan ment. Felajánlottuk neki, hogy menjen az estiben. Ment is. A 3 perces köridő az benne van a pakliban, nem fogunk kitiltani senkit, aki nem képes mondjuk 2:30 alá lemenni. 2:05 felettiben lehet 2:06-os és 2:59-es idő is. Ha valaki 2:05 alattiban bóklászik, megpróbáljuk kiszedni, ez nem mindig lehetséges.
Én úgy vettem észre, h a kezdő motorosok égőnek tartják legtöbbször a kérdezést.Ez azért is lehet, mert sokan akik a gyorsba regelnek, úgy állnak oda az asztalhoz, mintha ők lennének Vale. Szóval vannak jópáran akik akkora arccal vannak, hogy még magukhoz se szólnak.De ez azért nem általános,csak sztem ezérz se mernek sokan kérdezni. A szlovák/szer szabadcsapTokat meg eleve a lassúbb csoportba raknám, akármilyen égő is, mert gyorsan menni egyiket se láttam. Egyszer egy hayabusa tanulta a pályát a gyorsban,kb 3 perc volt az ideje. A pályabírók persze könyökölve nézték végig.Na mindegy, nem volt szàndékomban ekkoravitát kerekíteni a záróvonalról.Csókolom.ja, és 270,5-öt mentek akkor is.
Mindig tanul az ember valamit, már érdemes volt felkelni...
Különböző zászlók vannak...?
A pirosról eddig azt hittem, hogy az egykerekezési időszak kezdetét jelenti...
Én nem lecseszni akartalak,de nem értem,úgy hogy mer egyántalán felmenni bárki is a verseny pályára,hogy nem tudja ezeket..Akinél átveszed a ringen a napi jegyedet is meg lehet kérdezni,hogy figyu,mik a szabályok,zászlók, ilyesmi,mert nem vagyok vele tisztában..vagy ezt manapság ciki már megkérdezni? Az autóúton is vannak szabályok (más kérdés,hogy sokan tojnak rá),csak ott nem zászlók jelzik...:)
Mert valóban, én sem a "kezdő" jelzővel illetett csoportban kéne menjek (megjegyzem, sokan másoknak sem, hiszen voltak nálam gyorsabbak is, igazi épített motorokkal), ahhoz igen sokat mentem már a ringen korábban. Viszont, mivel nem vagyok sem pályamenő, sem versenyző, a 2.20 feletti csoportba sem megyek túl szívesen. Inkább tolerálok, vagy ha valaki esetleg segítséget kér, akkor szívesen segítek, amiben én tudok (előfordult nem egyszer, már az idei 2 alkalommal is, mikor kint voltam).
Igaz, (ahogy korábban is írtam) én inkább elveszem a gázt, mintsem beszúrjak valakinek úgy, hogy az esetleg megijedve ettől a bálák közé meneküljön. Engem nem zavar, ha valaki megelőz, de az sem, ha valakit nem tudok megelőzni egy kanyar előtti féktávon, mert esetleg láthatóan nem találja még a megfelelő ívet, kanyarsebességet, vagy a pontos féktávot. De tudom azt is, hogy sokaknál a pályára felhajtáskor lejön a lila köd és addig húzza, amíg csak bírja, vagy amíg van benzine.
Mivel pár évig aktívan szerveztem a Mersz esteket, van/volt némi rálátásom a "tömeges pályáztatás" buktatóira, mindemellett szerencsére nagyon ritka volt a komolyabb okozott kár. Többségében mindenki magának köszönhette, ha elesett. Pedig ha valahol volt igazi vegyesfelvágott (esténként 60+ motor, néha a verseny 250TZ-től az S1000RR-en át a Varadero-ig minden), akkor az a Mersz-eken volt. Mégis talán 2 kezemen megszámolható lenne a komolyabb anyagi kárral, vagy személyi sérüléssel végződött balesetek száma.
Esetleg azt be lehetne vezetni, hogy aki életében először megy fel a pályára (természetesen ezt csak és kizárólag a kezdő csoportra értem), az első alkalommal vegyen fel egy láthatósági mellényt, arról mindenki tudni fogja, hogy "pályaszűz" az illető.
ÉS HAJTSA BE/SZERELJE LE/RAGASSZA LE A TÜKRÉT!
De lehet hogy butaságokat írtam csak ha már elmegyünk pályázni és nem kétforintos motorokkal akkor minden résztvevő jobban oda tehetné magát nem kellene a szervezőktől hogy kis idővel nagy bevétel a motorosoktól megy egy kicsi önkritika. Mihelyst valaki téved az százezrekbe kerül .
Zozo! Ha vettél már részt nyílt napon regisztráción, tudod, milyen tumultus van így is. Képtelenség ott még tesztet is íratni.
A kezdők közt slick gumis, pályaidomos, maradék 3 centin előzők kérdésben viszont abszolút veled vagyok. Konkrétan egy ismert verseny szerelő mesélte, hogy az X versenyzővel minden létező csoportba megveszik a jegyet, hogy többet tudjanak tesztelni. Értem én, de a nem kevés pénzért a kezdő (többek közt) a csoport bontás adta nyugalmat szeretné megvenni.
Nem gondolom, hogy az utcai csoportoknál lazítani kéne a szabályokon, vagy jelzéseken. Aki pályára megy, fogadja el és tudja is az ott érvényes szabályokat, előírásokat, azok a saját és a többiek biztonsága érdekében lettek kitalálva.
(Nem véletlen, hogy az alpesi országokban már-már gyakorlattá kezd válni a kelet-európai síelők/snowboardosok bérletmegvonása a pályafelügyelők által, a "ki-ha-én-nem" stílusú magatartásuk miatt.)
"Na már az első körömben a cél végi féktávon jött a baj. Éppen kezdtem belőni a féktávot. Jövök át a híd alatt és látom, hogy egy piros-kék-fehér-gixer jön ki a boxból. Kb. a fehér vonal (tilos átlépni) közepénél járt amikor elkezdett bejönni az ideális ívre. Én nagyjából akkor értem a féktávhoz. Nem hittem a szememnek. Jött vagy 80-al. A race chrono szerint próbáltam elkerülni az ütközést én is úgy éreztem, hogy egy kicsit felengedem a féket és próbálok balra tendálódni (volt még 1m) de már láttam magam előtt ahogy repülök mint a győzelmi zászló. Hát éppen csak de elfértem. A szívem majd kidurrant utána. Arra nem volt erőm, hogy beintsek neki."
Még gondolkodunk azon, hogy utcai csoportban mutassuk-e, vagy inkább ártunk, megzavarjuk vele a résztvevőket. Arrafelé hajlok, hogy csak a nagyon nagy sebességkülönbségnél alkalmazzuk.
Piros: előzni lehet, de a sebességet csökkenteni kell.
Ki melyik csoportban van: Volt már olyan, hogy kiintettünk valakit, mert túl lassan ment. Felajánlottuk neki, hogy menjen az estiben. Ment is. A 3 perces köridő az benne van a pakliban, nem fogunk kitiltani senkit, aki nem képes mondjuk 2:30 alá lemenni. 2:05 felettiben lehet 2:06-os és 2:59-es idő is. Ha valaki 2:05 alattiban bóklászik, megpróbáljuk kiszedni, ez nem mindig lehetséges.
Kb. ennyi most.
Az időtervek most nagyjából jók?
Különböző zászlók vannak...?
A pirosról eddig azt hittem, hogy az egykerekezési időszak kezdetét jelenti...
Senki nem dolgozik? vagy motorozik 40 fokban?
Tehát akkor pirosnál lehet előzni!