A futóművet a fejlődéseddel arányosan kell keményíteni. Mivel ezzel foglalkozom, találj meg a pályán, megcsinálom szívesen. Ne Te tekergesd, az egyéni elképzelés itt nem jó tanácsadó. 5 dolgot kell öszhangba hozni: Gumikeverék, futómű, guminyomás, vázgeometria, ülőpozíció. Ez gyakorlat nélkül túl sok. Ezt a versenyzők sem maguk végzik, hanem a szerelő. Általában a versenyzők nem értenek anyira a motorhaz mint mi, viszont mi sosem fogunk úgy menni mint ők. Így kerek a világ! Egy narancs ezüst K6 1000-est keress. Egyből megismersz!
Azt hogy valamit sokan elmondanak, számomra nem jelenti azt hogy úgy is van. Sok az újfiú ebben a szakmában. Fontos tudni hogy a fórumon való tájékoztatás is komoj felelőség, mert a másik testiépségével játszok. A Brian egy sokat tapasztalt versenyző, én meg versenyszerelőként mondom el a sokéves tapasztalatom. Mindenkire rávan bízva tud e hinni azilyen irányú tapasztalatoknak. Az este nekiülök leírni pár fontos tudnivalót a gumikról, aztán olvassa akit érdekel.
Acer14
Köszönöm hogy válaszoltál.A gumit egyébkén újonnan vettem mivel nagyon olcsón jutottam hozzá a garnitúrához-ja medium keverék.Azt, hogy "az ilyen keverékű gumit a te motorod mindíg meg fogja zabálni"- azt arra érted, hogy a jelenlegi beállításokkal(mint mondottad, hogy nagyon lágy...)?Érdekes egyébként hogy az első pár alkalommal nem volt ilyen probléma csak miután kicsit jobban belejöttem és éreztem hogy "gyorsultam" akkor kezdette el így kopni...Érdemes volna akkor keményebb keverékű gumit próbálni vagy esetleg a futóművet is beállíttatni?
Nincs felezés a MERSZ esteken (egyszer volt, egyetlen esetben). Ha volna akkor elveszne az a vonzerő, hogy nincs tömeg a pályán, mert mindig vannak pihenősök.
Van:
Normál belépő (12ezer)
Tagi belépő (8ezer)
Este hét után félárú belépő (6ezer)
Egyébként a lista már full, ez az infó a már feliratkozottaknak érdekes, meg a következő 2 alkalomra.
az se rossz! Aztán csak okosan, nekem pl nem annyira fekszik. folyamatosan csúszkáltam. viszont megtanít az ideális ívek használatra, mert ha lejössz róla, akkor a porban korizhatsz...!
jah, még vmi:
ami a hátrány, h láthatóan jobban eszi az R1 a D209et, mint az utcaiakat, de az élettartamot én szívesen beáldozom az extra tapadás oltárán.
az én tapasztalatom:
A D209GP sportmax utcán is jobban tapad, mint pl. a Pilot Power 2CT, vagy a Sportech M3.
Érintésre is érezhetően forróbb volt a gumi egy lepence után, mint az utcai Michelin, vagy a Metzeler. Egy olyan dolgot tapasztaltam ami rosszabb, mégpedig az ha hűvösebb időben indulok el akkor kb. 5 percig csúszkál a hátulja kigyorsításnál, meg motorféknél, ezt a 2CT-nél nem tapasztaltam, de ahogy bemelegedett már nagyságrendekkel veri. Természetesen ez nem slick, azzal viszont lehet, h nem motoroznék utcán.
szia,
ha erős fékezésnél oldalra húz a kormány, annak nem biztos, hogy a telószárakhoz van köze, hanem mondjuk üt a tárcsád, vagy az első villa asszimetrikusan van beállítva.
Ha nincs kormánysúly, az is hozzájárulhat ehhez. A kormánycsapkodást meg biztos, hogy az okozza, meg az is benne van, hogy milyen az első gumid. Én mindenképp azt tanácsolom, h keress rá neten a kézikönyvre és mindent állíts vissza arra ami volt. A kormánysúlyt sem hülyeségből találták ki. Vegyél egy kormánytelót is a gépre. Az FZR amúgy nehéz is , nem csak annak érzed.
Sziasztok! Joci61 olvastam, hogy voltatok kecskeméti gokartpályán, én is arrafelé lakok, ki akarom majd próbálni, de nem találom a honlapjukat, google-val se , érdekel mikor lehet menni gyorsasági motorral.
Másik dolog, a futóművem. FZR1000 motorom van, túl nehéznek érzem. Az első teleszkópszárakat szabadon lehet beszorítani azokba a két akármikbe, amik csapágyazva vannak a motorvázban. Ha leengedjük őket, akkor magasabban áll elől a motor eleje, ha a telószárak kilógnak a villahíd síkjából, akkor mélyebben ül a motor eleje. 3 féle magasságot próbáltunk ki, gyáriról fogalmunk sincs. Amikor mélyen ült a motor eleje, akkor olyan könnyű volt egyik oldaláról a másikra dobálni a motort, meg tolva kiállni vele a tárolóból, akár egy biciklivel, de erős fékezésnél oldalra húzott a kormány, nagyon bizonytalan volt az eleje. Megemeltük, és akkor dögnehéz lett, minden nap izomláz, alig tudtam kifordulni vele a kereszteződésekből, viszont féktávon nem húzott el oldalra, gyönyörűen ment egyenesen. Hova érdemes állítani?
Láttam infókban képeket, hogy le lett szerelve a kormányvégsúly, nekem sincs már fent, érdemes visszatenni? Még egy problémám van: 200 felett M5-ösön sokat jár ide-oda a kormányom, volt olyan amikor elhagytam egy kamiont, szintén 200+ és akkor elkezdett csapkodni ide-oda csak nagyon erősen.Gyári gumiméreteket hol lehet találni? Köszi ha írtok valamit, most vagyok először itt. Hellosztok, széles utat!
Igen, eztis sokan elmondták már. Az én szmélyes tapasztalatom alapjáv viszon hiába tény hogy nem érik el az üzemi hőmérsékletüket, még ígyis sokkal jobban tapadnak mint az utcai gumik. Én személy szerint csak 15 fok alatt tapasztaltam hogy tényleg baj van. De addig még esőben is jobbak a tulajdonságai SZERINTEM... de ezek csak az én tapasztalataim, senkit nem buzdítok rá hogy csinálja...
Csak egyvalamiről felejtettél szót ejteni, hogy ezek a gumik, hiába, hogy mintát vágsz bele, hiába, hogy 5-6 mm a mintamélység (akár a kopásjelző alatt is): utcán nem érik el az üzemi hőmérsékletüket (~60-80 C), amit pedig elérnek (~50 C), azt nem tartják meg, illetve egy árnyékosabb, hűvösebb, szelesebb szakaszon másodpercek alatt visszahűlnek. Így pedig a legnagyobb baleseti forrást képezik!
csak semmi palinka! laca csak szombat este jon haza, a Miki meg ugye nem egeszen menetkepes. akkor most mi ketten jojjunk ossze?
jegyunk van mar?
Esetleg ma kint leszel a HRingen, ha igen akkor nekem is segítenél?
Előre is köszönöm!
Köszönöm hogy válaszoltál.A gumit egyébkén újonnan vettem mivel nagyon olcsón jutottam hozzá a garnitúrához-ja medium keverék.Azt, hogy "az ilyen keverékű gumit a te motorod mindíg meg fogja zabálni"- azt arra érted, hogy a jelenlegi beállításokkal(mint mondottad, hogy nagyon lágy...)?Érdekes egyébként hogy az első pár alkalommal nem volt ilyen probléma csak miután kicsit jobban belejöttem és éreztem hogy "gyorsultam" akkor kezdette el így kopni...Érdemes volna akkor keményebb keverékű gumit próbálni vagy esetleg a futóművet is beállíttatni?
Nincs felezés a MERSZ esteken (egyszer volt, egyetlen esetben). Ha volna akkor elveszne az a vonzerő, hogy nincs tömeg a pályán, mert mindig vannak pihenősök.
Van:
Normál belépő (12ezer)
Tagi belépő (8ezer)
Este hét után félárú belépő (6ezer)
Egyébként a lista már full, ez az infó a már feliratkozottaknak érdekes, meg a következő 2 alkalomra.
ami a hátrány, h láthatóan jobban eszi az R1 a D209et, mint az utcaiakat, de az élettartamot én szívesen beáldozom az extra tapadás oltárán.
A D209GP sportmax utcán is jobban tapad, mint pl. a Pilot Power 2CT, vagy a Sportech M3.
Érintésre is érezhetően forróbb volt a gumi egy lepence után, mint az utcai Michelin, vagy a Metzeler. Egy olyan dolgot tapasztaltam ami rosszabb, mégpedig az ha hűvösebb időben indulok el akkor kb. 5 percig csúszkál a hátulja kigyorsításnál, meg motorféknél, ezt a 2CT-nél nem tapasztaltam, de ahogy bemelegedett már nagyságrendekkel veri. Természetesen ez nem slick, azzal viszont lehet, h nem motoroznék utcán.
ha erős fékezésnél oldalra húz a kormány, annak nem biztos, hogy a telószárakhoz van köze, hanem mondjuk üt a tárcsád, vagy az első villa asszimetrikusan van beállítva.
Ha nincs kormánysúly, az is hozzájárulhat ehhez. A kormánycsapkodást meg biztos, hogy az okozza, meg az is benne van, hogy milyen az első gumid. Én mindenképp azt tanácsolom, h keress rá neten a kézikönyvre és mindent állíts vissza arra ami volt. A kormánysúlyt sem hülyeségből találták ki. Vegyél egy kormánytelót is a gépre. Az FZR amúgy nehéz is , nem csak annak érzed.
Másik dolog, a futóművem. FZR1000 motorom van, túl nehéznek érzem. Az első teleszkópszárakat szabadon lehet beszorítani azokba a két akármikbe, amik csapágyazva vannak a motorvázban. Ha leengedjük őket, akkor magasabban áll elől a motor eleje, ha a telószárak kilógnak a villahíd síkjából, akkor mélyebben ül a motor eleje. 3 féle magasságot próbáltunk ki, gyáriról fogalmunk sincs. Amikor mélyen ült a motor eleje, akkor olyan könnyű volt egyik oldaláról a másikra dobálni a motort, meg tolva kiállni vele a tárolóból, akár egy biciklivel, de erős fékezésnél oldalra húzott a kormány, nagyon bizonytalan volt az eleje. Megemeltük, és akkor dögnehéz lett, minden nap izomláz, alig tudtam kifordulni vele a kereszteződésekből, viszont féktávon nem húzott el oldalra, gyönyörűen ment egyenesen. Hova érdemes állítani?
Láttam infókban képeket, hogy le lett szerelve a kormányvégsúly, nekem sincs már fent, érdemes visszatenni? Még egy problémám van: 200 felett M5-ösön sokat jár ide-oda a kormányom, volt olyan amikor elhagytam egy kamiont, szintén 200+ és akkor elkezdett csapkodni ide-oda csak nagyon erősen.Gyári gumiméreteket hol lehet találni? Köszi ha írtok valamit, most vagyok először itt. Hellosztok, széles utat!