Nem mondtam, hogy mondtad, sőt, nem "jó fék", hanem "jó köridő" szerepel a mondatban (nem baj). Arra próbáltam csak utalni, hogy a fékkel annyit törődhet kb. hogy megfelelően működjön. Nem alapoz rá alatt azt értem, hogy nem kell valószínűleg az agyának a tuning fék vagy bármi okozta megnyugvás, hogy majd attól lesz gyorsabb. A féktáv se elhanyagolható, de a körrekord közeli időknél minden más se az, olyan időt az megy (bizonyára), aki már 'tud mindent'. (Te se panaszkodhatsz nagyon..)
én ilyet nem írtam.már hogy ne alapozna a jó fékre!csak neki jó a gyári is!ezt írtam,ez pedig ugye azt jelenti hogy ha neki jo akkor nekünk vajon miért nem?egy megoldás lehet...bénák vagyunk.00-ás köridőnél már kapkodtam hogy kell másik fék meg izé hozé....kell a faszt.az viszont tényleg fontos hogy vastag betét legyen.
Beszéltem Király Lacival akit ajánlottál, csak kíváncsi lettem volna mennyien használják és mi a vélemény. úgy tudom Chrobák Jani is EBC-t használ(t) gumifékcsővel.
Oké még ami fontos hogy a tárcsa makulátlanul tiszta legyen meg a betétet is ovatosan rakd be ne legyen dzsuvás a tárcsát csak féktisztítoval de ami talán még jobb nitroval pucold ezek a teljesen olaj mentes tisztítók.
egy próbát megér, de előtte alaposan kipucolom az egészet. a nyeregnél pedig cserélem a légtelenítő csavarokat mert volt hogy láttam ott nagyon kicsi szivárgást amikor lejöttem a menet végén.
csak annyit tennék hozzá az EBC csak a versenysportba gyárt itt 1 gyári meg az EBC nekem az utóbbi bevált igaz a gyári szarvolt de van új 14 szegecsem ha kell olcsóért
A válaszom egyszerű és egyszerűségénél fogva nincs mit veszteni végy egy lucas crg betétet 15 és 20 ezer ft/4db között tudod megvenni ügyességtöl függöen betétet igyis ugyis venni kell ez meg olcsobb mint a gyári, nézd meg hogy tisza - e a féked (pl ne kend be rézpasztával mer olyat is láttam már aztán gyak nem forgott a kerék töle) szoval legyen minden gyári viszont szerkezetileg tökéletes (a szegecs lötyögés nem baj attol nemkell megijedni a régi suzi tárcsák mindig megadják magukat) esetleg légteleníts egyet menj ki vele a versenypályára és ha nem lesz tökéletes legalább 40-50 körig akkor megeszem a kalapomat.
Így van egyetértek viszont a féktáv sajnos (vagy nem sajnos) nagyon számít köridöben is arról meg ne is beszéljünk hogy védekezésnél, vagy előzésnél mennyire fontos a jó fék. Egy kis adalék még a dugó méretezéssel kapcsolatban belső info szerint van valaki nagyon elöl megy az obéba (de tényleg nagyon elöl ugy kell elképzelni). A motor amivel ment 17.4x18-as föfék adatokkal rendelkezett nyereg pedig 32mm, erre rárakták a 19x18-as brembót -gyak pont az csinálta mint én az én motoromnál- persze nem működött neki a dolog ök viszont nem azt csinálták hogy gyári föfék vissza hanem fölraktak egy 34-es nyerget mivel a 19x18-as pont ahhoz való. Szeretnék még egy kételyt eloszlatni a fékekkel kapcsolatban akármilyen furcsán hangzik minden pont fordítva van vele kapcsolatban mint ahogy a firkászok meg mindenki írja tehát minél kisebb az átmérö a föfékbe annál erösebbet nyom azonos karra kifejtett eröre viszont annál nagyobb uton mozog és annál kevesebb "érzés" van benne természetesen az nyereg átmérő változatlanságát feltételezve és vica varsa. A másik adat a pivot (fingom sincs mi magyarul) de az a kar felfüggesztésétől a dugattyú közepéig magyarul a dugattyú nyomotengelyéig mért távolság. Ez egyszerübb belátni de szintén pont forditva van mint írják minél kisebb a táv annál nagyobbat nyom hosszabb úton, és fordítva ha valaki nem hiszi nézzen utána fizikája: pascal tv. hidraulikus emelők, a dugó tekintetébe, a pivotéba pedig egykarú emelő. Sok embet tudok aki nem jó bremboval megy ill aki bremboval megy vleg nem a jó van a motorján. Amúgy nem csak a betét vastagsága számithat (persze ez az elsödleges) a tárcsáé is az ezreseké fél milivel vastagabb a 600-hoz képest nem véletlen nagyobb tömeg nagyob sebesség --nagyob mozgási energia ráadásul négyzetesen valahogy megkell állítani hatékonyan. Asszem pl a brembo egyenesen 6 milis tárcsákkal dolgozik szoval még a gyár 5.5-es tárcsáinál is tovább megy.
korábban nissin, most brembo betét van benne. soha nem hagytam hogy nullára kopjon azért a felétől tovább használtam (kb 60-70%-os kopás utána volt csere) de a betét új állapotában is jelentkezett az elmelegedés.
a tárcsa rendben, egyenlőre még nem alkalmas borotválkozásra, de a jobb oldali elkezdett kotyogni így cserélni fogom a tárcsákat. ajánlottak EBC-t illetve brembo-t is jó áron, kb azonos áron, de a kérdés melyiket éri meg megvenni?
azt is elhiszem hogy a gyári a legjobb mert valamiért a mérnökök emellett döntöttek de akkor én kifogtam egy hibásat. vagy csak valamit apró faszság miatt szívok.
de mi van azokkal akik a gyári féket ledobva nem tapasztalták a továbbiakban a problémát? vagy időközben megtanultak fékezni?
valaki megtanítana?
mé?ha a hawer elesik a pályán meg is lehet állni mellette,,sztender ki és parkír -de csak menetiránnyal szemben jobb oldalt..és racingnál van az ember..Bsz-Bh..
Lényegében így van: vastag (új) fékbetét - kevésbé melegszik fel a hordozó (a hordozó adott esetben átadja a hőt a dugattyúnak, az meg a folyadéknak,...). Emlékeim szerint Varga Gergő az R1-es versenyzése idején gyári fékbetétet használt, majd 40-50% elkoptatása után csere újra.
Jó betétanyag: jó hőtűrés, rossz hőátadás: a fejlesztett hőt megtartja magának, ahelyett, hogy jól átadná a tárcsának (melegszik az eleget amúgy is), vagy a hordozónak. Ugye a hordozó acél, ami sűrűbb anyag, ha az felmelegszik 500 fok közelébe, akkor melegen tartja a kopóanyagot is.
Munkahenger (főfék-): a fék "áttételezése". Nagyobb mennyiséget nyilván nagyobb kézierő árán továbbít, ill. kisebb az elmozdulás (ha a nyereg igénye változatlan), egy elforró vagy levegős rendszernél előny, különben pedig feleslegesen fárasztóbb.
Ahogy pred írja, valószínű, hogy Meklau se a fékre alapozza a jó köridőt, tehát lehet, hogy nem a féktáv a legmeghatározóbb része a dolgoknak pl. a kanyarkijöveti sebességgel szemben.
Egyébként az sem elhanyagolható, hogy mekkora a fékcsőben a hasznos átmérő, de nálunk valószínűleg e téren nincs választék, hogy ezzel érdemes lenne foglalkozni (kisebb a kelleténél: nehezebb visszaáramlás a nyeregből, tovább fog a fék; nagyobb: rugalmasabb, tehát nem olyan beton a nyomáspont)
Igen, de volt még egy srác ott a Tokyo Racing-től neki üzenem, hogy piros zászlónál lehet előzni! Sárgánál meg soha! Azt monta, hogy az a probléma, hogy sok a tájékozatlan ember a pályán pl.: piros zászlónál előznek!
Igen ez így van de csak akkor lesz jo ha olyan brembo van rátéve méretügyileg mint a gyári másképp vagy tul gyenge lesz (mint nálam) vagy tul erös ez esetbe meg nagyon nagy uton mozog a kar ezért adagolhatatlan a fék . Amugy meg ha elfogadjuk azt a szabályt -márpedig botorság nem megfogadni- hogy a méretnek azonosnak kell lenni a gyári föfékhengerrel akkor kérdem én mi a különbség alu henger és alu henger között? Magyarul 60 ezer forint ki az ablakon a semmiér (esetleg a kicsit strapabírobb karér, nemeg a boxba való kábításér) hát nem nagy üzlet.
A fékkel kapcsolatban csak egyet tudok mondani -igaz kaptam már a fejemre ezzel kapcsolatban de bárki előtt megvédem akkoris- a fék akkor jó ha a betét jó. Ezalatt értem hogy mindig vastag (kopásjelzö mélysége egyáltalán nem számit ebben az esetben sokkal elöbb elkezd szarakodni a fék minthogy alá menne) illetve ami még nagyon fontos hogy ne gyári meg hasonló szarok legyenek, hanem valamely gyártó csucsbetétje én spec a karbonra szavazok. A suzuki fékje tökéletes minden szinten valaki egyébként fölhomályosíthatna hogy mi különbség van két alu henger között (brembo-gyári nissin pl). A főfékhenger csere egy kamu semmi nemlesz jobb töle amit viszont baromira be lehet szivni vele hogy elcseszi az ember a dugattyú méretezést magyarul nem passzol a fölsö az alsóval (mint ahogy én is rákurtam és nem tudtam mitöl fáj 1 hétig verseny után az alkarom amikor fölbasztam a k9-hez a 19x18 as brembot persze utána kiderítettem és kijött hogy csupán 17%al nyomott kevesebbet azonos fékhatáshoz mint a gyári) szoval tanuljon mindenki az én hibámból a gyári féket nem bántjuk nem piszkáljuk nem brembozunk akárki akármit mond. Drága sport kérnémszépen aki igazán jo stabil féket akar az cserélgesse sürün a versenybetétet. Ha ez nincs meg akkor az isten bremboja féktárcsája meg nyerge meg légtelenítése se fog segíteni. Szoval azt tanácsolom rakj be egy zsír uj betétet pl lucas crq és tökéletesnek kell lennie, ha nem akkor más gond van de az tuti szerkezeti pl olyan vékony tárcsa hogy reggelente borotválkozhatsz vele.
mi ez a nyekergés a suzuki fékkekkel kapcsolatban!?anno vettem rá egy brembót,aztán amikor láttam hogy Andy Meklau a gyári féket használja SBK-ban (ahol lehetne más főfékhengert használni )a röpke 51-es köreihez,na akkor elgondolkoztam,hogy mi a fasznak cseréltem én le!?inkább motorzni kéne megtanulnom!
még hogy szar a suzuki fék!
én annyit tennék hozzá a fékproblémához hogy tavaly egész évben a fékkel szívtam a gixxeren. Meguntam a dolgot és vettem 2005-ös yamaha fékrendszert (brembo gyári munkahenger és gyári nyereg). megszűnt minden problémám, fék drasztikusan javult. Idei első pályázásomkor a megszokott helyeken fékeztem és kanyar előtt még gázt kellett húznom mert olyan rövid féktávjaim lettek magamhoz viszonyítva. :)
a tárcsa rendben, egyenlőre még nem alkalmas borotválkozásra, de a jobb oldali elkezdett kotyogni így cserélni fogom a tárcsákat. ajánlottak EBC-t illetve brembo-t is jó áron, kb azonos áron, de a kérdés melyiket éri meg megvenni?
azt is elhiszem hogy a gyári a legjobb mert valamiért a mérnökök emellett döntöttek de akkor én kifogtam egy hibásat. vagy csak valamit apró faszság miatt szívok.
de mi van azokkal akik a gyári féket ledobva nem tapasztalták a továbbiakban a problémát? vagy időközben megtanultak fékezni?
valaki megtanítana?
Jó betétanyag: jó hőtűrés, rossz hőátadás: a fejlesztett hőt megtartja magának, ahelyett, hogy jól átadná a tárcsának (melegszik az eleget amúgy is), vagy a hordozónak. Ugye a hordozó acél, ami sűrűbb anyag, ha az felmelegszik 500 fok közelébe, akkor melegen tartja a kopóanyagot is.
Munkahenger (főfék-): a fék "áttételezése". Nagyobb mennyiséget nyilván nagyobb kézierő árán továbbít, ill. kisebb az elmozdulás (ha a nyereg igénye változatlan), egy elforró vagy levegős rendszernél előny, különben pedig feleslegesen fárasztóbb.
Ahogy pred írja, valószínű, hogy Meklau se a fékre alapozza a jó köridőt, tehát lehet, hogy nem a féktáv a legmeghatározóbb része a dolgoknak pl. a kanyarkijöveti sebességgel szemben.
Egyébként az sem elhanyagolható, hogy mekkora a fékcsőben a hasznos átmérő, de nálunk valószínűleg e téren nincs választék, hogy ezzel érdemes lenne foglalkozni (kisebb a kelleténél: nehezebb visszaáramlás a nyeregből, tovább fog a fék; nagyobb: rugalmasabb, tehát nem olyan beton a nyomáspont)
Egy kis Szlovákia Ring
még hogy szar a suzuki fék!