Ha jól emlékszem(de nem vagyok benne biztos), akkor én egyszer raktam az enyémbe Lucas betétet és mivel nem voltam megelégedve vele, rögön a második menet után vissza is raktam a már kopottabb Brembo-t. Iszonyatosan hajlamos volt a túlmelegedésre. Nekem nem jött be. De lehet Sonáj által említett tárcsa-betét mizéria volt az oka. Lehet neked meg majd nagyon bejön.
Jani!
Még egy dolog eszembe jutott erről a témáról. A fékolaj minősége illetve az időközönkénti cseréje nem befolyásolja-e komolyan a betétek kopását illetve a hatásfokukat?
A Galferr-t nagyon sokan használják, állítólag az is jó és nem drága. De igazából szerintem az hogy kinek mi a jó, az nagyon függ a stílustól és az alkalmazkodó képességtől. Láttam már nagyon gyors embert akinek mindegy, hogy melyik betétet teszed be. Az idején nem változtat legfeljebb nem tetszik neki a betét.
. .
Ezzel tisztába vagyok Jani.
Mondom még1x!Tudom,hogy jó a gyári betét,lehet,hogy a legjobb,de Drága!Az EBC is nagyon jó,de drága.Itt jön képbe a Lucas hipercarbon crq ami szintén jó és olcsó.
Ricco 2007-2008 ban ezt használta 00 körül ment és nagyon dicsérte.gondoltam megkérdezek mást is itt a fórumon...de ez lett belőle ..."mizéria"
Amúgy köszi .
Jani!
Így már értem. Technikailag a következő a helyzet. Minden féktárcsának különböző az ötvözete. Minden gyár, illetve a beszállítója ehhez fejleszti ki a legideálisabb keveréket ami jól fog és gazdaságos. Tehát, ha Te gyári tárcsával mész akkor a gyári betét ezt az egyensúlyt tartja szem előtt. Ha változtatsz betéten, belenyúlsz az egyensúlyba így lehet, hogy gyorsabban, hatékonyabban megállsz de engedményeket kell tenned valamiből vagy a fékbetét kopik jobban vagy a tárcsa. Valamint a gyári beszállító nem használhatja az általa más vonalon forgalomba hozott fékbetétjéhez ugyan azt a keveréket amit a gyárba szállít. Ezért a gyártók fejlesztenek tárcsát a betétjükhöz. Még annyit el tudok mondani, hogy a Dávid az 51-es időnél a Suzukiban gyári betéttel ment. A Honda 54-nél meg X-RAC volt mert én azt vettem bele.
Az xrac nekem is ráolvadt a tárcsára, így a -3ban a szivacs állított meg a fék helyett. Kellemes volt megpuszilni. A brembó nálam jól bírja a sétatempómat.
Te ökör.