Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ráér, ideje van, szeret vele bíbelődni....
A jó Isten áldjon meg Téged vagy 4-5 apró gyerekkel, én nyaranta többször is "hideg zsíroldő"-val többször befújom, majd negyedóra állás után leveretem vízzel, aztán amikor megszáradt befújom. És sehol a dzsuva!
én azért szeretem mert szagtalan utána a kéz
rongyra spricckolva kitart "sokáig"
A petroleum egy spricnis uvegben hatekonyabb mint a fektisztito,az gyorsan fogy csak a vegen hasznalom,surubben kell nekiesni sajnos.
érdekesség.....bár szerintem csak nekem az.......
ami motort nemrég vettem, kb 2 órát avval töltöttem hogy az elmúlt 10+ év rákeményedett láncspray rétegeit levakarjam
egy életlen késsel kezdtem majd féktisztító+rongy
kapja be a láncspray
Megnéztem annakidején amikor ötleteket vadásztam a kialakításhoz. De semmi egyéb. Túlzottan nem ragadott meg. Minden látszik és nyomkodni kell induláskor.
Csabu987! A Loobman láncolajozó müködését ismered?
Egy decis. Tiéd azért tart ki tovább, mert kevesebbet adagolsz. Én szándékosan nem mentem lejjebb az adagolás mennyiségével. Az enyém egy nagyon picit túladagol. Nem számottevően, de én így akartam.
Nem tudom a lada kuplungtartály milyen térfogatú,de a nyáron 3ezer km-es túrán nem fogyott ki.Felírtam a kilómétert de még nem mentem újra annyit,hogy kifogyjon.
Sok évvel ezelőtt a Honda hozott ki egy modellt, ami a motorolajat csepegtette gyárilag a láncra. Ez talán durván hangzik, de aki olajoz, tudja hogy egy deci sacc 2e km-re elég, tehát a 6 ezres csereperiódus mindössze 3 dl olajat használt el erre a célra. És hogy miért nem tejedt el gyári kivitelben? Környezetvédelmi okai vannak. Megjegyezném hogy az autókból csepegő cuccok nagyságranddel nagyobb kőrnyezetterhelést okoznak mint pontforrások, míg vonalforrásként 1 dl olaj 2e km hosszban elenyésző mennyiség. Ha meg ez a lánckenés ráadásul biológiailag lebomló erdészetben is használt lánckenő olaj, akkor végképp megengedhető.
Ez is igaz!
Ki venne akkor láncot húszezrenként?
Igazából nem értem a gyárban miért nem építenek ki valami hasonló rendszert.Anno a Mz-Simson lánckerék felett volt egy furat amin nem tudom milyen rendszer szerint,de folyamatosan jött a kenés a váltóolajból.Persze a mi motorjainkon ne a motorban lévő olajat csepegtesse,de külön tartályból adagolhatná, mint ahogy mi is megoldottuk.
Nekem a legdurvább az volt ami kb 6 ezret ment terepen akkor volt olajozva ha nagyon csikorgott a görgők már nagyon lógtak rajta de nem nyúlt semmit ugyanaz a feszítő állás volt új kora óta
Ebből gondolom hogy a gyűrű kenés nem olyan fontos
Két év alatt nekem elég. 2008 óta hajtom, 56 körül van benne. ;)
Igyekezz többet menni mert a 11 ezer az semmi
Ennyit elmegy az a lánc is amit 2 havonta kennek libazsírral
Szóval idén tekerj bele még 40-et....
Sziasztok!

Beletettétek a fülembe a bogarat ezzel a láncolajzással.
Már korábban is olvastam valahol róla.
Lehet, hogy rászánom magam én is a "kísérletre", mert itt amit és ahogy leírtátok egész jónak tűnik.
Örülök neki ha visszajeleznek itt nyilvánosan azok, akik kiépítik. Sokszor kapok támadásokat azoktól, akik ellenzik és úgy kötnek bele, hogy teljesen valótlan elméleti kifogásokat hoznak fel. Már nem számolom, hányan valósították meg (volt olyan akinek az otthonomban személyesen adtam kis segítséget). Még soha senki nem bánta meg közülük. Nagyon sokat tököltem vele amíg a kialakítás után belőttem a végső, jó tűátmérővel a mennyiséget. Ezt a végső megoldást kezdtem el is propagálni sokak őszinte utálatára. Volt aki az adminoknak könyörgött, hogy nyissanak egy külön láncolajozós topicot, annyira zavarta ez a téma. Egy telesen kész receptet adtam, hogy másnak ne kelljen vele szopnia. Összerakja, kész. Meggyőződésem, hogy nagyon sok motorost a gyári olajozók brutális ára taszít el az olajozás kényelmétől. Az én megoldásom első előnye a hihetetlen olcsó és egyszerű kialakítás. A második előnye az egyszerűségéből adódó üzembiztos működés. A harmadik a kényelem, a negyedik meg a lánc hihetetlennek tűnő élettartama. A visszajelzések számomra elégtételt és örömet okoznak, talán pár szkeptikus is több pozitív viszajelzést látva talán elgondolkodik azon hogy ez nem marhaság, nagyon jó cucc. Nekem már 11e km óta bizonyít, a láncfeszítőhöz még nem nyúltam.
Tavaly építettem a te ötleted és leírásod után. Kb 1000km mentem így tudom nem sok de tapasztalatok csupa pozitív. Nagyon jól működik nem adagol túl pont jó szerintem.
Mikor építetted, mennyit mentél vele, mik a tapasztalataid, hogy elégedett vagy vele? Gondolom az ötlet innen van, mivel a megoldás ugyanaz.
Én így szereltem be és 75w-90es váltó olajat használok nekem bevált 1perc/csepp és 0.45ös tű.
Ekkora helyed biztosan van valahol.
Csak a fotel elméletemet tudom mondani, hátsó cseppentési pont miért nem volt nekem szimpi.
1. Ha hátul adagolsz, látszik a tömlő, csúnya. Ha előrébb, el tudod rejteni a burkolat alatt.
2. A cseppet a sebesen érkező görgősor szétkeni, egy kis részét biztos hogy szétveri, porlasztja. Ez esetleg mehet olyan helyre ahova nem kéne.
Köszke az infókat. Tuti, hogy jobb lesz, mint ezt a ragasztószerű taknyot vakargatni a láncról A full automatán is gondolkoztam, de kicsit kevés a hely a gépemen, úgyhogy még meglátom. Amúgy a szelep nekem kb 1500 Ft-ból megvan, mert ipari automatizálással foglalkozok, úgy mindent beszerzési áron veszek A tűhöz vagy 4/2es vagy 3/1,5-es PA11-es cső fog vezetni a szabályzótól. Ami még felmerült bennem, és nem kukacoskodás, hanem az infóéhség hajt...mennyivel jobb az elsö lánckeréknél kenni, mint hátul? Hátul szétcsapja a gumira, felnire??
Ja és még valami. Fontos, hogy a zárószerelvény valahol középtájon legyen a farok magasság és a cseppentési pont között, viszont a záró után a vékony hármas szilikonnal menj tovább a tűig, hogyha zársz, nehogy kicsöpögjön még pluszban az álló motor láncára (és alá) a csőben lévő olaj. A vékonyabbnak nagyobb az áramlási ellenállása, az csak akkor engedi tovább az olajat, ha rajta van a tartály nyomása.