Üdv ez normális hogy ilyen a lengővilla ?Az olajzóm van a láncot lepucoltam féktisztitoval majd motoroltam vagy 200km et.Talán hangosabb a lánc olyan zörgös .Jó ez igy vagy bibi van ?
Pár képet, leírást, majd a tapasztalatokat tedd fel ide. Engem érdekelne. Egy olajfélére ha belövöd, utána mindig azt használd. Volt kolléga, aki megépítette tök ugyanazt, mint én. Panasz volt, hogy csatakos a gumi meg a motor oldala. Egyértelműen sokat adagol. Kérdem az olajat mi van benne. Erre kiderült, hogy rendkívül híg, piros hidraulika olajat töltött bele. Kiszívtam fecskendővel, feltöltöttem sűrű nehézgép-motorolajjal neki. Nagyon sok függ az olajminőségtől!
Korábban Castrolt használtam,úgy gondolom visszatérek arra.Ajánlani is bátran merem,az tényleg jó.Csak igaz a mondás,ne add a biztost a bizonytalanért.
Eljut. Gondolkozz. Pont a görgő középvonalában hullik lefelé a csepp, alatta meg nagy sebességgel folyamatosan érkezik a görgők sora. Amikor a csepp alsó széle leér, a csepp nem egyetlen görgőt fog megkenni, hanem vagy 10-20-on fog szétkenődni. A görgők a cseppet egészen biztosan szét is verik, valamennyire porlasztják. Ez a cseppfelhő hátrafelé V-alakban terjed, tehát a láncot beteríti. Több mint 10 ezret mentem már vele, a láncom mindenhol olajos, még kívül is. Ez a réteg olyan vékony, hogy nem is látod. Csak akkor látod hogy olajos, ha hozzányúlsz. Az olaj kúszik a fémen, mindenhová.
Hiába fújtam le túra előtti nap este vagy épp mint a nagyok a nap végén még meleg láncra másnap mindig összecseszte a motort meg 200 km után már semmi nem volt a láncon belőle ellenben a motul még egy nap alatt megtett 970 km után is rajta volt a láncon
U.S.A.V. kategóriás termék (Úgy Sz*r, Ahogy Van). Sajnos nekem is van kettő belőle, Givi cuccokhoz ajándékba kaptam. Az előző MOL-oshoz képest guriga taknyot sem ér, viszont kitűnően koszolja a motort. Mindegy, én elhasználom, vagy tényleg a nej biciklijére lesz fújkálva: a következő pár évre meg van oldva a gondja.
Nem tapad meg egyből... Ugyanazt tapasztaltam mint te. De ha lefújod és vársz vele pár órát már megtapad. Minimálisan ki is fehéredik, de annyira nem mint pl. a valvoline-nak a láncspréje. Szerintem annyira nem gáz.
Hát nekem csak azért volt mert ajándékba kaptam bicikliláncra elfújkáltam mivel kipróbáltam pont a nagy márkanév miatt de nagyon híg nem tapad meg rendesen a láncon és leverte pillanatok alatt magáról azt meg ne is várd, hogy kifehéredjen ez nem olyan fajta
Tudna valaki véleményt mondani REPSOL MOTO CHAIN lánc spray-ról?Most azt vettem,gondoltam megpróbálom,már másodszor fújtam le de nem látom hogy kialakulna az a hasonló réteg(pl:kifehéredne vagy teflonosodna)mint a korábbiaknál.A márkája miatt gondoltam hogyjó lehet.Tévedtem?
a husaberg szerviz könyvébe 2003 ig szintetikus api sl/cf 5w50 van irva ami autós olaj. évek óta ilyen olajokat használok és semmi baja a kuplungnal . simán jó
annyit hozzátennék hogy a natúr használattól elég soká fogna elkopni a csap, általában az a baj hogy mosogatják a láncot és beeszi magát a rozsda a gyűrűk mögé
Eljut. Az olaj már csak ilyen.
Csabu sok ezer óta így futtatja a gépet...nem ajánlaná, ha nem működik az elv a valóságban, mint azt manapság sokan mások akkor is teszik...
A valóságban nem feltétlen az o-gyűrűket kell (csak) kenni, hanem külső görgök belsejét, mert ott nincs tömítés, de van a felületek között relatív elmozdulás, és kenőanyag nélkül a terhelés hatására, hő keletkezik, ami o-gyűrűvel letömített részen levő kenőanyagot, és az o-gyűrűt viszont károsítja, így felgyorsul belül a kopás, és megnő a láncszemek osztástávolsága a nagyobb kopás okozta hézag miatt, amit te nyúlásként érzékelsz a láncon, és fogdeformációként a lánckeréken. Az olaj nem csak ken, hanem a vizet is távol tartja, az olajba ragadt szemcsék meg leválnak a felületröl. Ìgy a tömitögyürü tovább tud funkcionálni, mert nem szükik magasra a hömérséklet, és nem dörzsölik ki szemcsék. De veszítve képességéböl, is az olaj lesz ott mindig elsöként az állandó adagolás miatt, ami tömítetlen helyen a kapiláris miatt be tud jutni, és tovább keni a belső részét a láncnak. Mivel a kopás lehetősége a tisztább üzemelésnek, az alacsonyabb hőmérsékletnek, és kenőanyag állandó jelenlétének köszönhetően minimális, ezért növekszik meg a lánc élettartama simán 2-3 szorosára, és ezért kell sokkal ritkábban állítgatni a lánc feszességet.
Köszi az infot!
Megpróbálom a saját elképzelésemmel, ha nem lesz Jo akkor jöhet a bevállt recept.
Az 0 gyürükhöz is eljut az olaj a középre cseppentös teknikával?
Külső átmérő 0,5. Jelölve is vannak a különböző átmérők a csomagoláson, de: leírtam hogy egy 0,5-ös tű a görgő közepére cseppentve szépen szétteríti a láncra az olajat. Te két oldalra akarsz kettő tűt. Az dupla cseppentési pont, dupla adag. A hátsó keréknél szeretnél adagolni, így eltérsz a már megszült, megszopott, bejáratott kiviteltől. Tehát új utat kell bejárnod.
Eladó új, bontatlan láncspray.
MOL Moto Chain O-X. Nagyon jó minőségű, jól tapad sokáig védi a láncot. 1400 Ft/db. Pár doboz maradt.
ist1.lorincz@gmail.com
Szeretnék én is láncolajzót építeni, én a scottoiler gyári megoldásához hasonlóan a hátsó lánckerékre vezetném.
A kérdésem az, hogy a 0.5 ös tűn 0.5mm-es furat van vagy a külső átmérő 0.5?
Kétoldali megoldást szeretnék csinálni mint ez itt. https://www.tutorochainoiler.c...
Olajfürdős kuplungnál,no meg a száraznál se csere szabatos a személyfutóolaj,és a motorkerékpár olaj!
Egyszerűen más a terhelés,a fordulat,a hő,meg minden!
pl légszűrőbox gumitömítését befújni vagy ilyesmi
Csabu sok ezer óta így futtatja a gépet...nem ajánlaná, ha nem működik az elv a valóságban, mint azt manapság sokan mások akkor is teszik...
A valóságban nem feltétlen az o-gyűrűket kell (csak) kenni, hanem külső görgök belsejét, mert ott nincs tömítés, de van a felületek között relatív elmozdulás, és kenőanyag nélkül a terhelés hatására, hő keletkezik, ami o-gyűrűvel letömített részen levő kenőanyagot, és az o-gyűrűt viszont károsítja, így felgyorsul belül a kopás, és megnő a láncszemek osztástávolsága a nagyobb kopás okozta hézag miatt, amit te nyúlásként érzékelsz a láncon, és fogdeformációként a lánckeréken. Az olaj nem csak ken, hanem a vizet is távol tartja, az olajba ragadt szemcsék meg leválnak a felületröl. Ìgy a tömitögyürü tovább tud funkcionálni, mert nem szükik magasra a hömérséklet, és nem dörzsölik ki szemcsék. De veszítve képességéböl, is az olaj lesz ott mindig elsöként az állandó adagolás miatt, ami tömítetlen helyen a kapiláris miatt be tud jutni, és tovább keni a belső részét a láncnak. Mivel a kopás lehetősége a tisztább üzemelésnek, az alacsonyabb hőmérsékletnek, és kenőanyag állandó jelenlétének köszönhetően minimális, ezért növekszik meg a lánc élettartama simán 2-3 szorosára, és ezért kell sokkal ritkábban állítgatni a lánc feszességet.
...de ezt itt már mindenki tudja...
Megpróbálom a saját elképzelésemmel, ha nem lesz Jo akkor jöhet a bevállt recept.
Az 0 gyürükhöz is eljut az olaj a középre cseppentös teknikával?
MOL Moto Chain O-X. Nagyon jó minőségű, jól tapad sokáig védi a láncot. 1400 Ft/db. Pár doboz maradt.
ist1.lorincz@gmail.com
A kérdésem az, hogy a 0.5 ös tűn 0.5mm-es furat van vagy a külső átmérő 0.5?
Kétoldali megoldást szeretnék csinálni mint ez itt.
https://www.tutorochainoiler.c...
Egyszerűen más a terhelés,a fordulat,a hő,meg minden!