Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv ez normális hogy ilyen a lengővilla ?Az olajzóm van a láncot lepucoltam féktisztitoval majd motoroltam vagy 200km et.Talán hangosabb a lánc olyan zörgös .Jó ez igy vagy bibi van ?
Sziasztok! Rm125ccm mien keverek lenne megfelelő??
motorolaj adalék velemény??? prolong metabond!! probalta valaki?
Pár képet, leírást, majd a tapasztalatokat tedd fel ide. Engem érdekelne. Egy olajfélére ha belövöd, utána mindig azt használd. Volt kolléga, aki megépítette tök ugyanazt, mint én. Panasz volt, hogy csatakos a gumi meg a motor oldala. Egyértelműen sokat adagol. Kérdem az olajat mi van benne. Erre kiderült, hogy rendkívül híg, piros hidraulika olajat töltött bele. Kiszívtam fecskendővel, feltöltöttem sűrű nehézgép-motorolajjal neki. Nagyon sok függ az olajminőségtől!
Korábban Castrolt használtam,úgy gondolom visszatérek arra.Ajánlani is bátran merem,az tényleg jó.Csak igaz a mondás,ne add a biztost a bizonytalanért.
Eljut. Gondolkozz. Pont a görgő középvonalában hullik lefelé a csepp, alatta meg nagy sebességgel folyamatosan érkezik a görgők sora. Amikor a csepp alsó széle leér, a csepp nem egyetlen görgőt fog megkenni, hanem vagy 10-20-on fog szétkenődni. A görgők a cseppet egészen biztosan szét is verik, valamennyire porlasztják. Ez a cseppfelhő hátrafelé V-alakban terjed, tehát a láncot beteríti. Több mint 10 ezret mentem már vele, a láncom mindenhol olajos, még kívül is. Ez a réteg olyan vékony, hogy nem is látod. Csak akkor látod hogy olajos, ha hozzányúlsz. Az olaj kúszik a fémen, mindenhová.
Télen a fűnyírót azzal szoktam befújni, nem rozsdásodik :D
Hiába fújtam le túra előtti nap este vagy épp mint a nagyok a nap végén még meleg láncra másnap mindig összecseszte a motort meg 200 km után már semmi nem volt a láncon belőle ellenben a motul még egy nap alatt megtett 970 km után is rajta volt a láncon
az ilyen szarokat én tömítő anyagnak használom
pl légszűrőbox gumitömítését befújni vagy ilyesmi
U.S.A.V. kategóriás termék (Úgy Sz*r, Ahogy Van). Sajnos nekem is van kettő belőle, Givi cuccokhoz ajándékba kaptam. Az előző MOL-oshoz képest guriga taknyot sem ér, viszont kitűnően koszolja a motort. Mindegy, én elhasználom, vagy tényleg a nej biciklijére lesz fújkálva: a következő pár évre meg van oldva a gondja.
Igazság az hogy még nem próbáltam,mármint fordulaton,azt mindenképpen megvárom mit csinál néhány Km után.Egyébként köszi!
Nem tapad meg egyből... Ugyanazt tapasztaltam mint te. De ha lefújod és vársz vele pár órát már megtapad. Minimálisan ki is fehéredik, de annyira nem mint pl. a valvoline-nak a láncspréje. Szerintem annyira nem gáz.
Köszi!Megkapja az asszony a Csepelre
Hát nekem csak azért volt mert ajándékba kaptam bicikliláncra elfújkáltam mivel kipróbáltam pont a nagy márkanév miatt de nagyon híg nem tapad meg rendesen a láncon és leverte pillanatok alatt magáról azt meg ne is várd, hogy kifehéredjen ez nem olyan fajta
Felszereltem az olajzot ,szerethető lesz
Tudna valaki véleményt mondani REPSOL MOTO CHAIN lánc spray-ról?Most azt vettem,gondoltam megpróbálom,már másodszor fújtam le de nem látom hogy kialakulna az a hasonló réteg(pl:kifehéredne vagy teflonosodna)mint a korábbiaknál.A márkája miatt gondoltam hogyjó lehet.Tévedtem?
a husaberg szerviz könyvébe 2003 ig szintetikus api sl/cf 5w50 van irva ami autós olaj. évek óta ilyen olajokat használok és semmi baja a kuplungnal . simán jó
annyit hozzátennék hogy a natúr használattól elég soká fogna elkopni a csap, általában az a baj hogy mosogatják a láncot és beeszi magát a rozsda a gyűrűk mögé
Eljut. Az olaj már csak ilyen.
Csabu sok ezer óta így futtatja a gépet...nem ajánlaná, ha nem működik az elv a valóságban, mint azt manapság sokan mások akkor is teszik...

A valóságban nem feltétlen az o-gyűrűket kell (csak) kenni, hanem külső görgök belsejét, mert ott nincs tömítés, de van a felületek között relatív elmozdulás, és kenőanyag nélkül a terhelés hatására, hő keletkezik, ami o-gyűrűvel letömített részen levő kenőanyagot, és az o-gyűrűt viszont károsítja, így felgyorsul belül a kopás, és megnő a láncszemek osztástávolsága a nagyobb kopás okozta hézag miatt, amit te nyúlásként érzékelsz a láncon, és fogdeformációként a lánckeréken. Az olaj nem csak ken, hanem a vizet is távol tartja, az olajba ragadt szemcsék meg leválnak a felületröl. Ìgy a tömitögyürü tovább tud funkcionálni, mert nem szükik magasra a hömérséklet, és nem dörzsölik ki szemcsék. De veszítve képességéböl, is az olaj lesz ott mindig elsöként az állandó adagolás miatt, ami tömítetlen helyen a kapiláris miatt be tud jutni, és tovább keni a belső részét a láncnak. Mivel a kopás lehetősége a tisztább üzemelésnek, az alacsonyabb hőmérsékletnek, és kenőanyag állandó jelenlétének köszönhetően minimális, ezért növekszik meg a lánc élettartama simán 2-3 szorosára, és ezért kell sokkal ritkábban állítgatni a lánc feszességet.

...de ezt itt már mindenki tudja...
Köszi az infot!
Megpróbálom a saját elképzelésemmel, ha nem lesz Jo akkor jöhet a bevállt recept.
Az 0 gyürükhöz is eljut az olaj a középre cseppentös teknikával?
Külső átmérő 0,5. Jelölve is vannak a különböző átmérők a csomagoláson, de: leírtam hogy egy 0,5-ös tű a görgő közepére cseppentve szépen szétteríti a láncra az olajat. Te két oldalra akarsz kettő tűt. Az dupla cseppentési pont, dupla adag. A hátsó keréknél szeretnél adagolni, így eltérsz a már megszült, megszopott, bejáratott kiviteltől. Tehát új utat kell bejárnod.
Eladó új, bontatlan láncspray.
MOL Moto Chain O-X. Nagyon jó minőségű, jól tapad sokáig védi a láncot. 1400 Ft/db. Pár doboz maradt.
ist1.lorincz@gmail.com
Szeretnék én is láncolajzót építeni, én a scottoiler gyári megoldásához hasonlóan a hátsó lánckerékre vezetném.
A kérdésem az, hogy a 0.5 ös tűn 0.5mm-es furat van vagy a külső átmérő 0.5?
Kétoldali megoldást szeretnék csinálni mint ez itt.
https://www.tutorochainoiler.c...
Olajfürdős kuplungnál,no meg a száraznál se csere szabatos a személyfutóolaj,és a motorkerékpár olaj!
Egyszerűen más a terhelés,a fordulat,a hő,meg minden!