Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Írj az R1 topicba, a márkatársak biztos elmondják melyiket szereti a motor.
Heló.Megtudná nekem valaki mondani,hogy Yamaha yzf R1 2001-es évjáratú motorba milyen olaj kell?
Vannak extrém igényű gazdák és motorozási stílusok(stunt, cross, terep stb). Én a sima utcai motorozást preferálom, azt is a normális módon. Tehát semmi egykerék, tanksapkán kanyarodás a Mecsekben stb. Motort láncot szét lehet b@szni akár 1000km alatt is.
80 ezer alatt nekem vagy 10 lánc elfogy
A hondán 6 ezernél már potyogtak a görgők
Hiába olajoztam
Két napja beszéltem privát ügyben Zöldi kollégával. Szóba hozta az olajozót. Most van nála szerelésen egy nagy Bandit. 80.000 km van a láncában. Leírom, nem elírás: nyolcvanezer km. És még mindig teljesen jó.
Jól tetted hogy elmondtad. Mikor csináltad meg, mennyit mentél vele és mik a meglátásaid eddig vele kapcsolatban? Nekem burkolat alatt van a fej, nem cserélek tűt, csak a garázsban. ;)
Sziasztok! Bocs, hogy beleszólok, hiszen nem az én találmányom, de gondoltam, leírom az én megoldásomat is. A Csabu féle olajzót építettem a gépemre, annyi finomítással, hogy beiktattam egy relét, ami lekapcsolja az olajzást üresben és az infúziós cső végén meghagytam a tű csatlakozót. Így kb. 30mp. alatt tudok tűt cserélni, ha kell. Van nálam egy 0,9-es tű tartalékban, ha hosszan kéne esőben menni,csak kicserélem és kész.
Nagyon szívesen. Ha bármi gondod van, igyekszem segíteni ha tudok.
Köszi!
Nekem nem a kislánckerék felett van, hanem előtte kb 10-12 centivel.
Azt ne feledd, hogy nekünk egy 0,5-ös tű van. Tehát ha dupla tűt teszel, az az általam kikisérletezett mennyiség duplája lesz. Ha ilyenen töröd a fejed, egy tű a görgő közepére, percenként. Ha mennyiséget akarsz szabályozni, azt finomabban úgy tudod megtenni, hogy a tömlőre villamos sorkapcsot húzol és teljes szelepnyitás mellett a sorkapocs csavarjának szorításával szabályozod a cseppszámot. Ha jó, egy pici csepp festékkel, körömlakkal, ragasztóval fixálod a csavart elrázkódás ellen. Nekem nincs csoki a rendszeren. A tű fojtása pont jó.
A Bázismotor weboldalán megtaláltam az elektromos Scottoiler adagolását:
A cseppszám 10-90 másodperc között menetközben is változtatható, igazodva pl az esős időjáráshoz.
Azon gondolkozom, hogy a benzincsap szabályzó elemet kiváltom két 05-ös tűvel, úgy, hogy a Scottoiler adagolócső végére applikálom a tűt, ha már nektek ennyire jól adagol. :)
A benzincsappal finomhangolás egy kicsit macerás, egy mikro mozdulat és 10ms-ről 10percre ugrik az adagolási idő, ugyan ez visszafelé is.
Csak az összehasonlítás miatt kérdeztem, azt gondoltam, hátha olvastál róla valahol.
Nem. Scottot csak neten láttam, olvastam. Ugyanígy a többi gyárit sem. Mccoit láttam közelről. Az az igazság, hogy a gyári olajozók ára brutális volt, ezért mentem fapados irányba.
Milyen sűrűn csepegtet a Scottoiler, ha azt írja a leírásban, hogy "1db 250 ml-es palack olaj, mely átlagban kb. 6.000 km megtételéhez elegendő."
Csabu! Te ismered esetleg a Scottoiler -tól -ig változtatható cseppszámait?!
A cseppentő fej és a tartály elhelyezése motortípusonként eltér. Csak az alapelv a lényeg: tartály, szelep, tű, percenként egy csepp. Van aki a tartályt nem tudja a farokba tenni, nincs hely. Van, aki a cseppentést nem tudja oda tenni ahova én, mert enyém ott burkolt, neki szabadon ott minden, a cseppet elvinné a menetszél. Szóval, itt egyéni megoldások szükségesek.
Nekem a hátsó lánckeréknél adagol a Scottoiler dual adagolója. Hátul nem veri le az olajat, mert egy félköríves láncvédőtakarás ezt meggátolja.
Gondoltam rá, hogy kicserélem én is egy 0,5-ös tűre próbából, amit a kis lánckerék fölé tennék én is, de az a tapasztalatom, hogy a kis lánckerék elhagyása után szórja legjobban az olajat, ennek két oka van, egyrészt a lánc gyors irányváltása, illetve, hogy alul hullámzik a lánc, így szinte lerázza magáról az olajat. A gyári láncvédőn, illetve a hátsó villa felső részén nincs nyoma olajszórásnak.
Nekem nyitott a kis lánckerék feletti rész, ezért a lecseppenő olajat mindjárt a motorblokkra ütné ki, mint ahogy teszi most is, ahogy fordul a lánc a kis lánckeréknél.
Köszönöm!
1perc/csepp ugyanaz a tű van mint a csabunak.
0,5/16mm
Nem találom itt az oldalon a tagok listáját! Ezért itt kérdezem meg:
Valkesz, mennyire állítottad a csepegést?
Köszi!
Percenként egyet mondtam mindenkinek. De hogy egészen pontosan mennyi nála, azt kérdezd tőle.
Köszi a tájékoztatást, csak még egy infó érdekelne, Valkesznek mennyi idő alatt cseppen egy csepp?
Egy friss, tegnapi információt szeretnék megosztani a fapados láncolajozóról.
Mivel a kikísérletezés fázisain én mentem át, majd a végső megoldást adtam közre, nem volt pontos a meglátásom az egy liter olajjal való futásteljesítményről. Próbáltam, figyeltem, folyamatosan vettem vissza a tűátmérőket, sőt, eleinte mechanikus kézi nyitó-záró szeleppel indítottam, amit néhányszor nyitva is felejtettem, másnapra maga alá eresztette a deci olajat stb... -Nos, Valkesz tegnap írt, hazaért egy horvát körútról. Neki szűk a hely az ülés alatt, fél decis a tartálya. 1560 km.-re ment el neki 30ml olaj. Ez egy nagyobb távolságú túra adata ezzel a fapados olajozóval, tehát reprezentatív adatnak vehető. Ebből az következik, hogy egy liter olajjal 50e km.-t lehet motorozni, nem az általam saccolt 20-30 ezret. Tehát az olajozó fogyasztása 2 cm3 olaj/ 100km.
Nekem Total Nateria van benne, a szörp és a méz közötti állagú nehézgép motorolaj 1500-as fix fordulatra való.