Ez is egy faek loszar, csak épp baxik működni!
Azért vettem ezt anno mert ez nagyon szépen elfert a Zé faridomjaban. Egyben tartály meg pumpa. Egyik jó barátomnak működik is bár ő a hátsó fogaskerék elé rakta, én meg az első után.
Most először azt hittem hogy az ecset miatt nem cseppent utána mégis ecsetesre raktam egyik sem fényes sajnos.
Amúgy egy egyszerű időt kapcsol semmi mást a poti..
Az az igazság, hogy ha valami bonyolult, figyelembe vesz mindenféle változót (pillanatnyi sebesség, üres állás, esőszenzor, nap, hold, csillagok állása, motoros napi horoszkópja stb...) annak a meghibásodási valószínűsége is nagyobb. Ami egyszerű mint a faék (mint pl. az enyém) az működik rendesen a maga kis pontatlanságával a végtelenségig.... Mész csöpög, nem mész nem csöpög, kalap. Ami már szabályozza a csepegést, ott már bejön a hiba faktor lehetősége.
Nekem annyira csillogó, hogy a görgőkben lehet borotválkozni szal tutti nem rak rá eleget. Pedig 9 es a max állás és már megint 7- en van. Érdekes minden tök idézőjelben olaj, gumi oldalán alig látható kis olaj csíkok vannak, felnin, kiemelő szemen olaj, de az első fogaskerék kezdett jól kopni meg a szemeken alig látható olaj keves a lánc belsejében azért igen. Szal ez a retek ahogy észrevettem kb 4-5 - ik nyitasra szenved magából ki egy kis csepp olajat. Most hetesen kb. 45 másodpercenként nyit egyet, kilencen olyan 25 másodpercenként. Evvel gond nem lenne csak ugye a valóságban ez 200- illetve 100 másodperc lesz.
Igazi angol retkedék, hogy bombázta volna kinaig őket anno a Luftwaffe!
Viszont a scottoiler már bizonyított van 80-euros plugandplay verziós mini a louisnál belőle esetleg extrább elektromos verzió kiegészítők,pótalkatrészek,felfogatók garmadája logikus felszerelés,és annyi olajat ad hogy fisi gondja is maradéktalanul megoldódna..............csak rosszul választott menyasszonyt...........bár rendszeresen ezt teszi.
Gyári kitet felejtsd el, még egyszer egy fillért nem adnék érte. Megvettem, beszereltem anno ezt a fos, genyo, szar angol hulladék Pdoilert, azóta csak szívok vele. Próbáltam ecsettel, ecset nélkül, majd megint ecsettel, de szart nem olajoz, illetve alig. Míg ezek a házi megoldások adnak rendesen olajat..
Képeim vannak, ha gondolod, írj a csabu987@freemail.hu emilcímre vagy hívj fel a 20 / 981-6757 számon. Szívesen segítek. ennél egyszerűbb és olcsóbb kivitel nincs. Mindig tiszta és csillogó a lánc, mosáskor egy perc ronggyal letörölni, teljesen gondozásmentes és aki 10e alatt szétcincálta a láncát annak ilyen igénybevétel mellett 30 at, akinek 30-at ment el a gyári, annak 90-et el fog menni a lánca olajozóval.
Anyagszükséglet:
1 db üzemanyag mágnes szelep a molnarautogaz.hu oldalról
1 db fékolaj tartály autósboltból
1m 6mm átmérőjű szilikon gumi tömlő (EÜ: hugyzsák)
20 cm 3 mm átmérőjű szilikon gumi tömlő (EÜ: infúziós szett)
1 db 0,6 mm átmérőjű injekciós tű
40 cm két eres, két színű vezeték
2 db rozsdamentes acél kábel saru (réz, horganyzott nem jó, puha és kilazul idővel)
2 db műanyag kábelsaru szigetelés
1 db 1cm széles kettes lemez csík
Kivitel:
1. A motorod két lábtartója között felnézel és keresel egy csavart, ami alá a mágnesszelepet alá fogatod (mágnes szelepen gyárilag van rögzítő lemez furattal).
2. A fékolaj tartályra rányomod a hatos tömlőt és elhelyezed a farokba jó magasra, szivacsdarabokkal körbepárnázod. A hatos tömlőt lefűzöd a mágnesszelepig, majd 20 cm-t ráhagyva levágod. A 20 cm plusz tömlő azért kell, hogy kényelmesebb kivenni a tartályt töltéskor, a tömlő tudjon engedni.
3. Leszeded a lánckerék deknijét és a mágnesszeleptől tovább mész a hatos tömlővel a kis lánckerék felé.
4. Keresel a dekni alatt a lánctól 5-6 cm magasságban egy csavart ami alá az L-alakban meghatott és kifúrt lemezcsíkot alá fogathatod.
5. Leméred a csíkon, hol kell kifúrni hogy a második furat amibe a tű megy, pont a lánc görgő felett legyen. Kiszeded a lemezt és kifúrod 4-es fúróval a tű helyét, majd visszaszereled a lemezt.
6. A tűbe egy csepp ragasztóval beleforgatva beleragasztod a hármas tömlőt és a tű végét úgy vágod le kisflexszel hogy a lemezbe dugva a vége a lánc felett legalább 3-4 cm magasan legyen. Ennek az az oka, hogy motorfékes üzemben a lánc felső fele hullámzik, ha közel van, eléri és bedarálja. A tűt beledugod a lemezbe, jó szoros lesz.
7. Összefogod a hármas és a hatos tömlőt, eldöntöd, hol fognak találkozni és levágod méretre őket.
8. A hármas tömlőre rácsavarod a gyertya pipa csavarját (szépen rámegy, a menet behúzza a tömlőt)
9. A hármas tömlőt a végén a gyertya pipa csavarral beledugod a hatos tömlőbe. Gyakorllatilag a csavar az átmenet a hatos tömlőről a hármasra a tű felé.
10. Bekötöd a mágnesszelepet a biztosíték dobozba, adsz neki egy testet, meg egy gyújtásra kapcsolt pluszt (tökmindegy a szelepnek, melyik a test, melyik a plusz)
11. Feltöltöd a tartályt
Nyilván olyan gépekhez csináltam, ami a "közelemben" volt és le tudtam venni a méreteket a tervezéshez...GS 500-at még "közelről" nem láttam...
Ezek olyan 5 rongyos alkalmi cuccok voltak...amibe ha belegondolsz szinte ingyen van,
-ha nézed, hogy nemes anyagokkal dolgoztam (alu, és rozsdamenetes), -ha majd elszórakozol csak a kísérletezgetéssel pár órát, aztán a anyagkeresés, mérés, vágás, fúrás, reszelés, menetelés, ragasztás, beállítás...
-ha minden előre sikerül...
-vagy ha nem, akkor a szomszéd új káromkodásokat tanul majd tőled...
A rajzomon láthatod az alap építőelemeket...de minden típus amibe beterveztem, keresni kellett egy felfogatási lehetőséget, ahol egy M6-os csavarnak van hely...ez lehet a blokk tartó csavar, vagy szenzor tartó csavar, csak biztonságosan rögzíteni lehessen, hogy ne lazuljon le a fej, és darálja be a hajtás...
Van esetleg a 7010-es hsz-en kívül kép feltöltve a rendszeredről?
Régóta gondolkodok már automata olajozón, de pénzem az nincs egy gyári kitre, a Tiédnek pedig nagyon tetszik az egyszerűsége. Csak azt nem sikerül sehogy elképzelnem, hogy hol lehet/érdemes biztonságosan rögzíteni a tűt, hogy ne legyen balesetveszélyes.
Köszi!
Erről próbálom elmondani a jó dolgokat, hogy mennyire jó a folyamatos olajozás, de pár hitetlennek ha ezer érvet sorolsz fel, kitalálja rá az ezeregyedik kifogását. A legszebb az egészben, hogy birka türelelemmel magyarázod mi miért jó és még ki is gúnyol hogy ez mekkora hülyeség
Jelenleg az 1250es Bandit gyári láncát nyomom.
2008 júniusa óta pici híján 70.000km van a motorban és a láncban.
Nyoma sincs a csere igénynek!
Köszi olajzó, Köszi McCoi, Köszi Husquarna láncfűrészolaj.
csabu987, küldtem egy e-mailt is.