Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az infuzionak az allito bizgentyuje
Fejben nagyjából kész a terv, amin kicsit elakadtam, hogy mivel lenne érdemes az adagolást megoldani olcsón, de a mágnesszelep+gravitációs módszer ígéretes.
Aztán be kell rendeljem majd a cuccokat, legalább 2-3 hét, mire megjönnek, aztán lehet elkezdeni prototípust építeni és tesztelgetni, hogy mennyire működik a gyakorlatban, amit kiagyaltam.
Magát a vezérlőt nem én építeném, hanem vennék egyet készen (az arduino elég jónak tűnik a feladatra), aztán csak programozni kell és illeszteni.
Én a hátsó lánckerekem és a lánc találkozásánál tervezem csepegtetni, ahogy a scottolilernél is meg van valósítva (kép alul, csak kicsit szebbre csinálnám azért, meg rövidebb csepegtetővel), az emelőszemhez rögzítve az adagolót. Az tetszik ebben a megoldásban, hogy nem tud a kerékre csöppenni a felesleg, se a menetszéltől, se döntéstől, és az adagolót sem tudja könnyen bedarálni a technika.

Amúgy igen, ez lenne a terv, adott időközönként egy rövid időre nyitni a mágnesszelepet, lehetőleg éppen akkora időre, hogy egy cseppnyi cucc folyhasson csak át. A nyitás idejét, gyakoriságát pedig lehet a különböző körülményekhez igazítani.
Megnéztem a galériádat, de nem találtam képet arról, hogy jut oda az olaj, ill. hogy veszik fel róla a görgők. Tudnál esetleg képet mutatni?
Van már kész terved, vagy működő darabod is?
Gondolom a mágnesszelep idejét szabályozod vele, vagyis két időt kell összehangolnod, a meghúzást időtartamát és két meghúzás közötti eltelt időt.
Nálam csak egy szabályzó csap van az üresjelzős reteszelés mellett, vagyis csak az átfolyást állítom, a mennyiséget pedig cseppben mérem. Az alsó láncvezetőről közvetlenül a görgők húzzák le az olajat, már a harmadik szezont kezdte a kütyü.
Elég a gravitáció is, de én most robogóból származó olajpumpával akarom kipróbálni. Az bontottan 2500-3000 Ft.
Köszi a tippet! Először erre gondoltam én is, de aztán sikerült a céljaimnak jobban megfelelő megoldást találni. A mikrovezérlő nem drága, programozni tudom, szóval ez a része már jól ki van találva.
Köss egy relét az üresjelzőre, azzal tudod reteszelni a mágnesszelepet, nekem is úgy működik a kezdetektől és nincs tócsa a motor alatt.
Nem ez a része a nagyon drága (bár ez is feleslegesen sok azért a funkcionalitásért, amit tud), hanem a pumpa hozzá, ami 46,5 euro. Nagyon jó cucc, hogy mindig a megfelelő adagot lövi ki, nagyon szívesen hozzácsaptam volna a saját tervezésű vezérlőmhöz, de ezen az áron inkább vacakolok majd a sima mágnesszelep (~8euro)+gravitáció (0 euro) kombinációjával.
Alapvetően nekem is ez a gravitációs rendszer a koncepció, amit írtál, csak én okosabb vezérlést szeretnék a mágnesszelepnek, mint amit a világítás ki/be kapcsolása tud adni.
Köszi szépen! Nekem is ez lenne a cél, lámpánál, indulásnál melegítésnél ne csepegjen, illetve hogy az átlagsebességnek megfelelő mennyiséget csepegtesse.
Csak abban nem voltam biztos, hogy elég-e ehhez a sima mágnesszelep+gravitáció, ha megfelelő a vezérlés.
Nyugi van Fisi, kitalálunk valamit, már egy hét sincs a találkozóig
Megmértem az időt kíváncsiságból, a tavalyi évben ezzel a baállítással működött, nem is kellett piszkálni mert a lánc mindig olajnedves volt, ugyanakkor nem csapkodta össze jelentősen a hátsó traktust sem. Most kint volt a napon reggel óta a gép, ilyenkor az olaj is folyósabb, a középérték olyan 3,5 perc körül van.
Most se nyúlok hozzá, mert ami jó az jó
Zahony kozelebb van?
hát az nem itt van sajna
Munchen.
Szia!

Helyileg merre lakozol Pisti?
Mccoi:
5euro a PCB, 20 euro a beultetendo elektronikus alkatresz a felprogramozott
PIC-el? Ezen mi a draga egy magas szintu rendszerert? Vettem tobb mint fèl tucat alkalommal, de 75-80 euronyi volt a lenyeg a 46.5 Euros pumpaval, 3 Euros muszerdobozzal. Ha bementem volna Conrad.de boltba akkor kB 10%-ot fogtam volna az elektromod cuccokon... a tartalyt pl Conrad model reszlegen 50 centtel olcsobban 4.5 euroert volt megvasarolhato...
Ezt a rendszert is normal is aron ossze lehet rakni, csak kell egy kis "maradek" cucc innen onnan mint barmelyik masikhoz...
Miutan egyik motoromban mccoi van ès meg sok masikat allitottam ossze masoknak...a masik ket motoromba mar én is csak sima gravitacios, vilagitasra meghuzo magnesszelepes instalaltam a mar jol bevalt, lent fenykepen bemutatott olajozofejekkel.
Ebbol mindenki olyan kovetkeztetest von le amilyet akar...
Csak akkor cseppen ha elérte a beállított kilométert. Ez sokkal jobb szabályozhatóságot biztosít. Meghát ugye szoktuk néha szervizelni is a gépet. Elég rossz szerintem ha egy karbiszinkron alatt kisebb olajfolt lesz alatt, mert csöpög ha kell, ha nem.
ha nem dobom ki pár hónappal előtte a fűkasza benzinpumpáját az enyém full ingyen lett volna
betettem a légtömlőbe egy 4-es pozdorjacsavart most már nem folyik hanem szépen csepeg, már csak egy kis furat kell a puffertartályba és tökéletes lesz a rendszer
Szimpatikus kis kütyüt alkottál.
Én is hasonlót tervezek, mint amit csináltál. A Mccoi is tök jó, de amennyiért adják kösz nem....
Gondolom, így megálláskor nálad egyáltalán nem is cseppen el....
Azért ezt nem kellene ennyire leegyszerűsíteni. A világban sokan építették be a Mccoi-t ami egy mikroprocesszor vezérelt olajzó, többen sok tízezer kilométert tettek meg vele, de még senkitől nem hallottam panaszt rá. Az általam készített "megtett út" mérős verzióból ugyan csak 2 db készült, de abból az egyik 5 éve fent van egy banditon. A srác évente 12-15 kilométert megy és egyszer sem hallottam felőle, hogy valami problémája lenne az elektronikával. Nyilván Murphy él és dolgozik, de ez még nem azt jelenti, hogy amibe van egy kis elektronika (amit mint tudjuk füst működteti, mert ha kijön belőle a füst nem működik tovább ) az már megbízhatatlan.
Nem kaptam meg sajnos, néztem a levélszemét mappát, hátha oda tette, de ott sincs.

Milyen lenne, ha ugyanezt a rendszert elektromos helyett vákuumos benzincsappal csinálnám meg? A Scottoiler Vsystem is így működik ugye. Úgy tuti nem okoznék zárlatot/elektromos tüzet/csapnám ki az egy szem biztosítékot.
A egyik karbin úgyis csak le van dugózva a vákuum, a másik a saját benzincsapját működteti a motornak.
Előbb utóbb oda jutok majd szerintem...
Választ írtam!
Építsd meg a leírásom szerint és működni fog hiba nélkül. 6300 Ft és egy óra kézimunka.