Üdv! köszi a választ!
Az igazi gondom az ásványi kontra szintetikus probléma, melyre nem találok érdemi megoldást, a mocimat meg jobban szeretem, minthogy kísérletezzek vele. Ezért próbálom mások (tapasztaltabbak) véleményét is kikérni!
A Valvoline DuraBlend 4T egy nagy teljesítményű szintetikus, kevert motorolaj a 4-ütemű 10W40motorkerékpárok számára. A termék nedves-kuplung kompatíbilis, és ajánlott japán és más motorkerékpárokhoz, ahol API SG vagy JASO MA az előírás.
Mondjuk nem tudom, mennyire jó egy fullszint olaj egy ennyi idős vasba
Sziasztok!
Kis segítség kéne (majdnem végigolvastam a témát de nemigen lettem okosabb):
Van nekem egy öreg vasam: '87 CBR1000F. Olajcsere előtt állok és nem tudom hogy milyet rakjak bele. Most "repsol moto sintetico 4t" van benne, de kicsit keménynek érzem a váltásokat. a gépkönyvében nincs szó arról, hogy ásványi, rész-, vagy full szintetikus kell bele, gyanítom '87-ben nemigen használtak még szintetikusat. Tudnátok érdemben segíteni?
Előre is köszi.
nem...mert olyan is van annak aki nem tudja milyennek kéne lenni valójában és teszi bele vadul míg valaki meg nem mondja neki.....tavaly hirtelen a piros 7100-es átváltozott normál színűvé és mindenhol azt mondták, hogy most már máshol gyártják azért.....de azért amit én vettem még a legutolsó is piros volt.....persze nyilván nem minden kamu hisz máshogy is el lehet áérni, hogy olcsó legyen valami....
nem akar átbaszni....én is adhatok el kamut mert én nem tudom, hogy az.......viszont mivel tavaly jártam így néhány gyertyával amit nagykerből vettem most már csak olyan helyről teszem ahol a megvett olajamat, gyertyámat külön lehúzzák és eltárolják, hogy azt a darabot én és ott vettem hogyha reklama van akkor ezzel bizonyítani tudom és el is fogadják.....a gyertya még nem is akkora gond mert csak egy csere és legfeljebb buktam pár rugót, de ha az olajjal van gebasz akkor akár egy generál is befigyelhet amit nem árt jobban körüljárni....amúgy a tgk bolt ahová a kamionomhoz járok cuccért épp ezért nem hajlandó olajat forgalmazni pedig nem kis bolt....meg is lepődtem amikor megtudtam....
ha egy gyertya aminél 10-ből 8 beszarik 4-5000 megtett kilométer után vagy egy márkás olaj használatakor amit évek óta teszünk bele szép lassan a mostani cserék után zörgősebb lesz akkor azért lehet erre gyanakodni.....
Ellent kell hogy modjak, résszintetikus, és tizen éven keresztül használtam a régi vasaimban ( GPZ, K4 Busa)
Nem eszi!