Magas minőségű ásványi motorolaj speciálisan a négyütemű off-road motorkerékpárokhoz kifejlesztve. Adalékai segítségével tisztán tartja a dugattyút és a szelepeket, megakadályozza a hamu és a szennyeződések lerakódását. Viszkozitása lehetővé teszi széles külső hőmérsékleti körülmények közötti biztonságos használatát.
Ezt az olajat használta már valaki?
Ha az akciós termékekre gondolsz akkor ez esetben természetesen mint ahogy máshol (pl. multiknál) is tapasztalható a kisker ár alatt lehet hozzájutni az olajokhoz, persze csak az akció ideje alatt (vagy a készlet erejéig). Sztem ez a kisker vásárlóknak nem gond, sőt... Tehát ha ebbe a körbe tartozol nem igazán értem a problémádat, ha pedig viszonteladó vagy nagyon szívesen leülök veled tárgyalni az árakkal kapcsolatban. Sőt hozzátenném, hogy természetesen nem kötelező tartani az általunk megadott ajánlott fogyasztói árakat sem. Pl. van olyan viszonteladónk aki 8500 Ft-ért árulja az általam említett Moto Sintetico-t. Nincs ezzel semmi gond ha ennyiért el tudja adni, miért ne?
Egyébként elsősorban nagyker. forgalmazással foglalkozunk de persze kisker forgalmat is lebonyolítunk.
Ti most kis vagy nagyker vagytok vagy pedig mindkettő?........csak azért mert az általatok kiajánlott kisker ár alatt áruljátok a termékeiteket ami a tőletek vásárló kiskerek alá tehet.......semmi gond nincs ezzel csak akkor az legyen a kisker ár amiből a kedvezményeket adjátok amit ezen az oldalon meghirdetsz....
Ami már az első kilométereknél kiderült,mintha könnyebben járna a váltó,a motor hangja nem változott.
Olajfogyasztás az előző shell vsx olajjal sem volt,remélem a sinteticoval sem lesz. Több tapasztalat majd a szezon végén
Nagyon-nagyon régen még tanították nekem az olajokról, amit akkor tudni kellett.
Azóta a világ is változott, a rámragadt „tudás” is kopott jócskán, de az alapelvek szerintem változatlanok maradtak.
Minden olajat adalékolnak. ( ásványi,részszintetikus, szintetikus) Az adalékok cirka 20-30%-át teszi ki az alapolajnak, mely adalékok nagyrésze szinte minden olajnál szinte ugyanaz. Az egyik lényeg az alapolajon van ( szintetikus vagy nem), a másik az adalékok mennyiségén és egymáshoz viszonyított mennyiségen van. A nagyobb cégek ( pl. MOL ) folyamatosan kutatnak, fejlesztenek, az arányokon változtatnak, ill. újabb adalékokat kísérleteznek, tesztelnek. A kisebb cégek matricáznak. Ez a „matricázás” megtalálható pl a számítástechnikában, műszaki cikkekben is.
Az utólagos adalékolásnál az a gond, hogy a gyár által beállított adalékegyensúlyt kibillentheted.
Legyen az jobb, vagy gyengébb minőségű olaj. Az adalékolt olajra az autógyártók sem vállalnak garanciát. ( Ne menjünk bele a különféle gazdasági érdekbe, szerződésekbe, hogy ki-kinek, miért, stb.) Kötik az ebet a karóhoz, mert köti őket a szerződés is az olajbeszállítókkal. Punktum.
Amit Te megvásárolhatsz külön adalékként, azt használják ( részben) ők is. A fimol ( molibdén-diszulfid, vagy a grafit) régóta ismert és használt kenő és olajadalék. A grafitos zsírokkal szerintem nem mondok újat….
Régebben lehetett kapni grafitos olajat is ( ritkán használt autókhoz ajánlották). Ma már a preciziós gyártástecnológiáknak, valamint az olajban is jelen levő adalékoknak köszönhetően - és persze némi gazdasági érdek! - ezek kikoptak.
A grafitport dörzsöld szét ujjaid között, de elötte por nélkül is dörzsöld össze.
Érezni fogod a különbsébet… Egyszerű és nagyszerű és mégsem az.
Az újabb autókon a szűrők ( olaj és üza .) sokkal finomabbak, mint a 80-as évekbeli elődöké. Adott esetben gondot jelenthet az üzemanyagba tett fimol, ezért 2000 utáni járműbe én sem ajánlom. DE.
Annak idején ( sőt még most is) használom, használtam. A kétütemű gépeim mindegyikében volt, van fimol.
Soha nem volt meghibásodásom emiatt. Mérhető, vagy tapasztalati úton mérhető különbséget nem tudok bizonyítékként adni, de az „ujj teszt” sokmindent elárul.
Ugye egészen addig, míg összefüggő olajréteg ki nem alakul, addig a fémek egymáson csúsznak, ( nem egészen, mert valamennyire azért olajos a felület, és fémmel fémről azért sokáig tart az olajat "letörölni", viszont a súrlódás lényegesen nagyobb, mint összefüggő olajrétegnél) gördülnek. Ha közéjük puha ( grafit) kerül, akkor mindkét fém tőle puhább anyaggal érintkezik. Ergo kevésbe kopik. Mivel a grafit puha, „csiszolómasszát” nem képez, plusz kopást nem idéz elő.
A motoros fűkaszámban, láncfűrészembe, a Simsonomba, ill az eddigi összes kétüteműmbe ( MTX-ek sora, Trabant, ETZ-k, Jawak, stb.) használtam az üza-ba fimolt. Olcsó, gondot soha nem okozott.
A négyüteműek olajába téve picit más a helyzet. Az olajnak tisztító és lebegtető adalékai folyamatosan lemoshatják és lebegtethetik a számára "felesleges" grafitot. Szerintem nem tud a grafit így felkenődni, így hatását sem tudja kifejteni…
Feltételes módban írom, mert nem tudom biztosan. Viszont az olajban is van MoS2, azt meg nem lebegteti? Vannak a fórumon tőlem jobban képzett és frissebb ismeretekkel rendelkezők, majd kijavítanak.
Más adalékok.
Nagyon sok mindent a „civil élet” a hadsereg és az űrkutatás fejlesztéseiből vesz át.
Van ami jó, de az „olcsósítás”, tömeggyártás miatt elkefélik.
Van ami eleve mellékvágány, de sok hülyének eladható lesz!
( Ismét csak a gazdasági érdekek…, a népbutításban segít a Televízió és társai)
Próbáltam már Slicket is, Metabondot is. Ami biztos volt, hogy a Slicktől az első félóra után megemelkedett az alapjárat, tehát a súrlódás valamelyest csökkent. Olyan 20.000 Km-t mehettem még a (2 ütemű) trabival, mikoris eladtam, de hibátlan, gyönyörű hangú motorral. A kezelés elött is jó állapotú volt! Fogyasztásban kb 5-6 %-nyi lehetett a javulás. Hosszabb távon - állítólag – a hengerfalra kirakódott anyag leválik, és az már csinálhat galibát! Saját részről nem tapasztaltam, csak hallottam.
Az egyik ( 80 ccm) MTX-be is tettem slicket, azzal cirka 5.000 km-t mentem, mikor is váltóhiba miatt szét kellett szednem. Érdekes látvány volt a hengerfalon a halványsárga vékony bevonat, de tényleg ott volt!
„Jelentős” javulást itt sem produkált, - hosszabb távú tapasztalatom nincs, el lett adva – de addig nem tette tönkre.
A metabondot Ladában, Izuzu motoros Diesel Opelban ( még megvan, és jól van), a máig meglévő 86-os évjáratú 1.6 TD Golfomba, négyütemű fűnyíróba, az utolsó MTX-embe ( 125-ös) , Simsonba, motoros fűkaszába, benzinmotoros láncfűrészbe, valamint a 600-as Fazerbe is kipróbáltam. Mindegyikbe az üzemanyagba tehető és az olajba tehető változatát is a metabondból.
Semmim sem ment tönkre… Annyit vettem észre, hogy könnyebben indul, csendesebb és kb. ugyanazt az 5-6 %-nyi üza. fogy. csökkenést hozza, mint a slick hozott.
Persze csak néhány ezer Km-ig. Ugyanis az adalékok az elsők, amik „kikopnak” az olajból.
Hogy jót tettem vele vagy sem? Sajnos nincs laborom, szerelőműhelyem és műszereim, hogy megállapítsam.
A Xado olaj is csak valószínűleg matricáz, ill. más olajcég „előfutára” lehet, vagy alapolajat felvásárol és a saját kerámiás adalékával dúsítja. ( Tájékozatlanságomból fakadóan lehetek pontatlan is.)
Szokás az, hogy létrehoznak a "nagyok" egy kisebb céget, és azon a néven árulják a kísérleti termékeiket.
Ebben az esetben valószínűleg nem nyúlsz mellé. Ha matricázott termék, ott lehetnek gondok, mert nem tudni mit matricáznak át…
Végezetül fenti tapasztalatokra támaszkodva elmondom saját véleményem:
Kevés olyan kísérletező ember van az adalékok terén mint én.
( Ismeretségi körömet veszem alapul)
Mégis arra a következtetésre jutottam, hogy a drága adalékok
( a 2 üteműhöz fimolt kivéve, de az nem is drága) helyett magas API minősítésű ( min. SJ, de inkább SL, SM) lehetőleg fullszintetikus olajat érdemesebb vásárolni. ( motorkerékpár, újabb autó egyaránt) Azt azért minden esetben mérlegelni kell, hogy mi mennyibe kerül. Egy 50.000 Ft értékű 1000 Mb Skodába nem veszek 15.000 Ft-ért olajat! A drága, féltett és szeretett motorkerékpáron meg nem érdemes olajcserénként 3.000 Ft-ot spórolni!
Az olajok minőségi besorolásánál nagyon szigorú feltételeknek kell megfelelniük.
Az ismertebb nagyobb olajcégek nem fognak rizikózni sz@r olajjal, ebben biztos lehetsz.
( A beszerzésen még nagyobb hangsúly van! Sajnos sok helyen bontják ki a jó minőségű olajat, és a flakonba helyette sokkal rosszabbat töltenek vissza, ami sokkal olcsóbb is, az árrésből meg jól megszedik magukat! - jellemzően Tesco, kisebb-nagyobb benzinkút - Sőt! Előfordulhat, hogy eleve hamisított flakonba töltenek hamisított olajat.)
A szintetikus olaj nagy előnye, hogy magasabb hőmérsékleten sem ég meg, ( nagy terhelés utáni megálláskor kevésbé kokszosodik) nagyobb a hőtűrése, jobb a hőelvezetése, és ne feledjük, direkt módon erre fejlesztették ki!
A viszkozitási indexe nagyobb, tehát a hideg-meleg eltérésre kevésbé reagál. Hidegben is jobban eljut a kenendő helyekre, és melegben sem habosodik, vagy hígul fel túlságosan.
Az oxidációval, savasodással szemben jobban véd, nagyobb a futásteljesítménye is.
Másrészt szélesebb körben választható a viszkozitás terén. Kopottabb ( régebbi, lassúbb fordulatú) motorba a melegoldali magasabb indexű olajjal is biztos, hogy kialakul a hidrodinamikus elvű kenés melegen is de hidegen előbb ken.
( a nagy illesztési hézaggal gyártott, vagy nagyonrégi és kopott motorhoz viszont tényleg sűrűbb olaj kell)
Legvégül számoljunk kicsit.
Az adalékot minden olajcserénél megveszed, majd annyiba kerül, mint egy közepes minőségű olaj.
Az adalék „jótékony” hatása előbb elmúlik, mint az olajcsere periódus, de az a jótékony hatás sem teljesen bizonyított.
Egy 150.000 km futásteljesítményre – általános felhasználás és vezetési stílus mellett - tervezett motor mennyivel menne többet az adalékkal? Az az idő alatt beletett plusz pénzből valószínűleg egy motorfelújítás árának nagyrésze is kitelik...
Ha az adalék árának a felét az olajhoz adod, és veszel jó olajat, akkor az adalékok a periódus végéig dolgozni fognak. Ráadásul spóroltál kis pénzt is.
A sok olajcsere után a sok kis megtakarított pénzből egy esetleges javítás fedezve van.
Végezetül pedig, ha használod a gépet, ha nem 1-1,5 évenként ígyis-úgyis le kell cserélni az olajat, ha adalékolt, ha nem, ha szintetikus, ha nem. ( savasodás, oxidáció)
A Xado olajat, ha hosszabb távon kipróbáltad, írd le mit tapasztaltál. Árban és API szinten egyaránt magas (SL, SM) . De a motorkerékpárba való JASO ( motorkerékpároknál nagyon fontos a nedves kuplungos üzemhez, ill. a váltó kenésére) minősítése „csak” MA, holott egy 10W-40 Repsol is tudja az MA2 minősítést, ill egy tényleg megbízható és világszínvonalú MOL 10W-60-a is olcsóbb…
Aztán meg tudod-e állapítani, hogy az olcsóbb szintetikus jó olajjal mennyivel többet vagy kevesebbet mentél volna el, mint a Xadoval, a többletkiadás megérte-e vagy nem, mennyire hosszútávú az a hosszútáv?
Néhány év múlva Te számolhatsz be a jó, vagy rossz tapasztalatokról….
hát ígen a hejesírásom szar,nem forgalmazonál dolgozom,csak ide járok pestre melozni,és véletlen egy ujságban akadtam rá és gondoltam kiprobálom,multhéten vetem kétűtteműhőz is de aval nem megyek sokat arol még nincs tapasztalatom,már mindent felkutatam, olvastam ezekről az olajokrol adalékokrol de mindenhol csak negativum,pedig régen az olom ís mijen jo volt a fimol ís bár akor mások voltak anyagminőségek mégis 25évig simán elmentek,miér hihetetlen igy 2000 után a modern technika világában hogy ijen cucokat kifejleszenek.na mind1 csak kiváncsi voltam
már probáltam a xado olajat honda dominátorba,és ugy tűnik fasza dinamikusabb let jobban veszi a gázparancsokat simább kiegyensujozotaban jár az egész,bmwés ismerősőm ajánlota 1kicsit ockodtam tőle de mivel ez a fémkerámiás teknika benevan a metabondba is amit már használtam és nagyon jó volt igy kiprobáltam ezt is,előte motult használtam az olajcserénél a xado sem volt sőtetebb mint a motul,ugyananyi km után cseréltem le mindketőt,azért volna jo ha valaki megosztaná a tapasztalatait,azt mondta a barátom is aki németbe szerszámkészitőként dolgozot,ezek a fajta cucok ara valok hogy meghoszabitsa egy olajban futo alkatrész életartamát persze ami még ninsc szará kopva.kint ahol extrém kőrülmények kőzt versenyeken stb ot szokták használni ő beszélt is ijenekel,ezért is vagyok kiváncsi
miért szeretnél bele ilyen XADO olajat tegyél bele MOTUL-t vagy valami fasza olajat akik legalább már 50éve gyártanak olajat, ez olyan lehet mint a Prolong ilyen szuper olyan szuper aztán meg kiderült hogy egy márkásabb olajcég olaja is tudja azt mint a Prolong
utánanéztem, kb 2 perc volt......ez egy olajadalék hiába is mondják, hogy nem az, olyasmi mint annak idején a slick volt.........amúgy akár jó is lehet....
Magas minőségű ásványi motorolaj speciálisan a négyütemű off-road motorkerékpárokhoz kifejlesztve. Adalékai segítségével tisztán tartja a dugattyút és a szelepeket, megakadályozza a hamu és a szennyeződések lerakódását. Viszkozitása lehetővé teszi széles külső hőmérsékleti körülmények közötti biztonságos használatát.
Ezt az olajat használta már valaki?
Egyébként elsősorban nagyker. forgalmazással foglalkozunk de persze kisker forgalmat is lebonyolítunk.
http://lubmaster.unas.hu/spd/u...
Olajfogyasztás az előző shell vsx olajjal sem volt,remélem a sinteticoval sem lesz. Több tapasztalat majd a szezon végén
Az egyik flakon Új Sintetico már bent van a motoromban,idáig minden kerek.
A haver motorjába még nem volt meg a csere,az még odébb lesz.
Azóta a világ is változott, a rámragadt „tudás” is kopott jócskán, de az alapelvek szerintem változatlanok maradtak.
Minden olajat adalékolnak. ( ásványi,részszintetikus, szintetikus) Az adalékok cirka 20-30%-át teszi ki az alapolajnak, mely adalékok nagyrésze szinte minden olajnál szinte ugyanaz. Az egyik lényeg az alapolajon van ( szintetikus vagy nem), a másik az adalékok mennyiségén és egymáshoz viszonyított mennyiségen van. A nagyobb cégek ( pl. MOL ) folyamatosan kutatnak, fejlesztenek, az arányokon változtatnak, ill. újabb adalékokat kísérleteznek, tesztelnek. A kisebb cégek matricáznak. Ez a „matricázás” megtalálható pl a számítástechnikában, műszaki cikkekben is.
Az utólagos adalékolásnál az a gond, hogy a gyár által beállított adalékegyensúlyt kibillentheted.
Legyen az jobb, vagy gyengébb minőségű olaj. Az adalékolt olajra az autógyártók sem vállalnak garanciát. ( Ne menjünk bele a különféle gazdasági érdekbe, szerződésekbe, hogy ki-kinek, miért, stb.) Kötik az ebet a karóhoz, mert köti őket a szerződés is az olajbeszállítókkal. Punktum.
Amit Te megvásárolhatsz külön adalékként, azt használják ( részben) ők is. A fimol ( molibdén-diszulfid, vagy a grafit) régóta ismert és használt kenő és olajadalék. A grafitos zsírokkal szerintem nem mondok újat….
Régebben lehetett kapni grafitos olajat is ( ritkán használt autókhoz ajánlották). Ma már a preciziós gyártástecnológiáknak, valamint az olajban is jelen levő adalékoknak köszönhetően - és persze némi gazdasági érdek! - ezek kikoptak.
A grafitport dörzsöld szét ujjaid között, de elötte por nélkül is dörzsöld össze.
Érezni fogod a különbsébet… Egyszerű és nagyszerű és mégsem az.
Az újabb autókon a szűrők ( olaj és üza .) sokkal finomabbak, mint a 80-as évekbeli elődöké. Adott esetben gondot jelenthet az üzemanyagba tett fimol, ezért 2000 utáni járműbe én sem ajánlom. DE.
Annak idején ( sőt még most is) használom, használtam. A kétütemű gépeim mindegyikében volt, van fimol.
Soha nem volt meghibásodásom emiatt. Mérhető, vagy tapasztalati úton mérhető különbséget nem tudok bizonyítékként adni, de az „ujj teszt” sokmindent elárul.
Ugye egészen addig, míg összefüggő olajréteg ki nem alakul, addig a fémek egymáson csúsznak, ( nem egészen, mert valamennyire azért olajos a felület, és fémmel fémről azért sokáig tart az olajat "letörölni", viszont a súrlódás lényegesen nagyobb, mint összefüggő olajrétegnél) gördülnek. Ha közéjük puha ( grafit) kerül, akkor mindkét fém tőle puhább anyaggal érintkezik. Ergo kevésbe kopik. Mivel a grafit puha, „csiszolómasszát” nem képez, plusz kopást nem idéz elő.
A motoros fűkaszámban, láncfűrészembe, a Simsonomba, ill az eddigi összes kétüteműmbe ( MTX-ek sora, Trabant, ETZ-k, Jawak, stb.) használtam az üza-ba fimolt. Olcsó, gondot soha nem okozott.
A négyüteműek olajába téve picit más a helyzet. Az olajnak tisztító és lebegtető adalékai folyamatosan lemoshatják és lebegtethetik a számára "felesleges" grafitot. Szerintem nem tud a grafit így felkenődni, így hatását sem tudja kifejteni…
Feltételes módban írom, mert nem tudom biztosan. Viszont az olajban is van MoS2, azt meg nem lebegteti? Vannak a fórumon tőlem jobban képzett és frissebb ismeretekkel rendelkezők, majd kijavítanak.
Más adalékok.
Nagyon sok mindent a „civil élet” a hadsereg és az űrkutatás fejlesztéseiből vesz át.
Van ami jó, de az „olcsósítás”, tömeggyártás miatt elkefélik.
Van ami eleve mellékvágány, de sok hülyének eladható lesz!
( Ismét csak a gazdasági érdekek…, a népbutításban segít a Televízió és társai)
Próbáltam már Slicket is, Metabondot is. Ami biztos volt, hogy a Slicktől az első félóra után megemelkedett az alapjárat, tehát a súrlódás valamelyest csökkent. Olyan 20.000 Km-t mehettem még a (2 ütemű) trabival, mikoris eladtam, de hibátlan, gyönyörű hangú motorral. A kezelés elött is jó állapotú volt! Fogyasztásban kb 5-6 %-nyi lehetett a javulás. Hosszabb távon - állítólag – a hengerfalra kirakódott anyag leválik, és az már csinálhat galibát! Saját részről nem tapasztaltam, csak hallottam.
Az egyik ( 80 ccm) MTX-be is tettem slicket, azzal cirka 5.000 km-t mentem, mikor is váltóhiba miatt szét kellett szednem. Érdekes látvány volt a hengerfalon a halványsárga vékony bevonat, de tényleg ott volt!
„Jelentős” javulást itt sem produkált, - hosszabb távú tapasztalatom nincs, el lett adva – de addig nem tette tönkre.
A metabondot Ladában, Izuzu motoros Diesel Opelban ( még megvan, és jól van), a máig meglévő 86-os évjáratú 1.6 TD Golfomba, négyütemű fűnyíróba, az utolsó MTX-embe ( 125-ös) , Simsonba, motoros fűkaszába, benzinmotoros láncfűrészbe, valamint a 600-as Fazerbe is kipróbáltam. Mindegyikbe az üzemanyagba tehető és az olajba tehető változatát is a metabondból.
Semmim sem ment tönkre… Annyit vettem észre, hogy könnyebben indul, csendesebb és kb. ugyanazt az 5-6 %-nyi üza. fogy. csökkenést hozza, mint a slick hozott.
Persze csak néhány ezer Km-ig. Ugyanis az adalékok az elsők, amik „kikopnak” az olajból.
Hogy jót tettem vele vagy sem? Sajnos nincs laborom, szerelőműhelyem és műszereim, hogy megállapítsam.
A Xado olaj is csak valószínűleg matricáz, ill. más olajcég „előfutára” lehet, vagy alapolajat felvásárol és a saját kerámiás adalékával dúsítja. ( Tájékozatlanságomból fakadóan lehetek pontatlan is.)
Szokás az, hogy létrehoznak a "nagyok" egy kisebb céget, és azon a néven árulják a kísérleti termékeiket.
Ebben az esetben valószínűleg nem nyúlsz mellé. Ha matricázott termék, ott lehetnek gondok, mert nem tudni mit matricáznak át…
Végezetül fenti tapasztalatokra támaszkodva elmondom saját véleményem:
Kevés olyan kísérletező ember van az adalékok terén mint én.
( Ismeretségi körömet veszem alapul)
Mégis arra a következtetésre jutottam, hogy a drága adalékok
( a 2 üteműhöz fimolt kivéve, de az nem is drága) helyett magas API minősítésű ( min. SJ, de inkább SL, SM) lehetőleg fullszintetikus olajat érdemesebb vásárolni. ( motorkerékpár, újabb autó egyaránt) Azt azért minden esetben mérlegelni kell, hogy mi mennyibe kerül. Egy 50.000 Ft értékű 1000 Mb Skodába nem veszek 15.000 Ft-ért olajat! A drága, féltett és szeretett motorkerékpáron meg nem érdemes olajcserénként 3.000 Ft-ot spórolni!
Az olajok minőségi besorolásánál nagyon szigorú feltételeknek kell megfelelniük.
Az ismertebb nagyobb olajcégek nem fognak rizikózni sz@r olajjal, ebben biztos lehetsz.
( A beszerzésen még nagyobb hangsúly van! Sajnos sok helyen bontják ki a jó minőségű olajat, és a flakonba helyette sokkal rosszabbat töltenek vissza, ami sokkal olcsóbb is, az árrésből meg jól megszedik magukat! - jellemzően Tesco, kisebb-nagyobb benzinkút - Sőt! Előfordulhat, hogy eleve hamisított flakonba töltenek hamisított olajat.)
A szintetikus olaj nagy előnye, hogy magasabb hőmérsékleten sem ég meg, ( nagy terhelés utáni megálláskor kevésbé kokszosodik) nagyobb a hőtűrése, jobb a hőelvezetése, és ne feledjük, direkt módon erre fejlesztették ki!
A viszkozitási indexe nagyobb, tehát a hideg-meleg eltérésre kevésbé reagál. Hidegben is jobban eljut a kenendő helyekre, és melegben sem habosodik, vagy hígul fel túlságosan.
Az oxidációval, savasodással szemben jobban véd, nagyobb a futásteljesítménye is.
Másrészt szélesebb körben választható a viszkozitás terén. Kopottabb ( régebbi, lassúbb fordulatú) motorba a melegoldali magasabb indexű olajjal is biztos, hogy kialakul a hidrodinamikus elvű kenés melegen is de hidegen előbb ken.
( a nagy illesztési hézaggal gyártott, vagy nagyonrégi és kopott motorhoz viszont tényleg sűrűbb olaj kell)
Legvégül számoljunk kicsit.
Az adalékot minden olajcserénél megveszed, majd annyiba kerül, mint egy közepes minőségű olaj.
Az adalék „jótékony” hatása előbb elmúlik, mint az olajcsere periódus, de az a jótékony hatás sem teljesen bizonyított.
Egy 150.000 km futásteljesítményre – általános felhasználás és vezetési stílus mellett - tervezett motor mennyivel menne többet az adalékkal? Az az idő alatt beletett plusz pénzből valószínűleg egy motorfelújítás árának nagyrésze is kitelik...
Ha az adalék árának a felét az olajhoz adod, és veszel jó olajat, akkor az adalékok a periódus végéig dolgozni fognak. Ráadásul spóroltál kis pénzt is.
A sok olajcsere után a sok kis megtakarított pénzből egy esetleges javítás fedezve van.
Végezetül pedig, ha használod a gépet, ha nem 1-1,5 évenként ígyis-úgyis le kell cserélni az olajat, ha adalékolt, ha nem, ha szintetikus, ha nem. ( savasodás, oxidáció)
A Xado olajat, ha hosszabb távon kipróbáltad, írd le mit tapasztaltál. Árban és API szinten egyaránt magas (SL, SM) . De a motorkerékpárba való JASO ( motorkerékpároknál nagyon fontos a nedves kuplungos üzemhez, ill. a váltó kenésére) minősítése „csak” MA, holott egy 10W-40 Repsol is tudja az MA2 minősítést, ill egy tényleg megbízható és világszínvonalú MOL 10W-60-a is olcsóbb…
Aztán meg tudod-e állapítani, hogy az olcsóbb szintetikus jó olajjal mennyivel többet vagy kevesebbet mentél volna el, mint a Xadoval, a többletkiadás megérte-e vagy nem, mennyire hosszútávú az a hosszútáv?
Néhány év múlva Te számolhatsz be a jó, vagy rossz tapasztalatokról….
Liqui Moly német cégnek tud valaki debreceni vagy ahoz közel lévő kirendeltséget? Mert adalékot is meg motorolajat is vennék tőlük. Köszi