Lehet megvan a hiba........ kicsit görbe a forgórészt tartó csavar lehet hogy ezhúzza el az egészet......csak tudnám hol találok ilyen hosszú 7es csavart
Hát köszi a segítséget nektek Ma leszedtem a forgórészt a főtengelyen volt egy nagyon halvány rozsdafolt még aztis letakarítottam polírpapírral kipucoltam az ék helyét stb.Ha simán de azért erőböl hirtelen ék nélkül rárakom a forgórészt olyankor szabad kicsit kotyognia neki?vagy ez a rosz fölfekvés miatt van? Az ütést majd még megnézem.Hát muszályleszek fölemmenni a szakihoz hogy jöjjön le és kukkantson rá mert ilyen már nincs.....
Igen a hozzá nem értés... Az első motorommal mi is szoptunk sokat, mai egy Simson S51/1-E-1-H volt, tiszta gyári de az égnek sem volt alapjárat szarakodott minden.. Rákölöttem egy 10 et azzal hogy vettem karbifelújítószettet,gyertyát.. meg minden szart, de nem volt jó... Elvittem a város egyik legdrágább műhelyébe ahol a motorikus cuccokhoz értenek is és 6000 ft ból eszméletlen jóra megcsinálták... Ha a kezdeti gányolások helyett elviszem oda akkor 10 rugóval több pénzem lett volna :-D
Vedd le a generátor forgórészt, ott lesz a főtengely vége, na most forgas meg és tegyél oda egy csavarhúzót hogy lássad mekkora az ütése. Na itt nem igazán kéne mérned ütést. Ha az jó akkor a főtengelyt ne piszkáld, nem ott lesz a gond.
Ha 0,1-0,2mm-nél nagyobb az ütés, akkor azt már probléma.
Persze ha van indikátor órád azzal egyszerűbb ezt megmérni.
Másik fórumon szenvedett az egyik srác, hogy nincs töltés.
Adtuk neki a tippeket, meg kicserélt mindent, égre földre esküdözött hogy minden fasza, minden jó, az a szar MZ mégsem megy.
Na megnéztem neki.
-fel volt cserélve két vezeték a fesszabon (Direkt felhívtam erre a figyelmét hogy ellenőrizze)
-rossz volt a fesszab (ennek az ellenőrzését is elmagyaráztam neki)
-végül az akku + vezetéke 3 helyen volt toldva és ebből az egyik toldás nem vezette az áramot (na ez engem is szopatott vagy 20 percig)
Ezek után szerinted találna valamit te "tökéletesen" összerakott gépeden ha megnézné egy hozzáértő? 100% hogy találna, mivel nem működik, tehát van valami baja, csak ezt így fórumon keresztül nem lehet észrevenni, neked meg nincs tapasztalatod.
Szóval vidd már el egy hozzáértőhöz és kérdezd meg hogy mi baja van.
A főtengelyt pedig nem szokták fordítva összerakni mivel a tengelyt nem sajtolják ki a sonkából, csak a hajtókar csapot.
A próblémát úgy sikerült megoldani,hogy blokk ki-szét,
a gépműhelyes Mester szétszedte a főtengely és a gyújtás
felöli részét kicserélte egy jó állapotban lévő U.A. oldali
tengely részre amiben jó volt a menet is, pechemre elötte
volt a főtengely hajtókarja csapágyazva,igy a legjobb
megoldást találtam a pénztárcámnak,mivel előtte már
fizettem ,hogy jó legyen csak nem azért, - ha igy érthető ?
Felcuppantottam a forgórészt és a bűtykös tengelyt,beletettem
az esztergált csavart és láss csódát minden a helyén volt.
Pocc-roff - go - 200 - hegynek felfelé.........
Csináltam egy kis plussz munkát magamnak evvel ,
várakozás a Mestere ,ezen kivül egy nap alatt összedobtam,
már szinte hunyott szemmel szét - össze ! volt időm gyakorolni.
Most már eltudod képzelni mi lehet nálad a bibi ?
Nem tanácsolom,hogy neki állj,ez fejtörést okozott,hát még az,
úgy szét bontod szegényt,hogy utána szatyorba viszed a MÉHbe.
ÁLLITÓLAG...jól mondod....monják...ÁLLITÓLAG !
Ne ez a kemény dió !
Segitek ! ...nélem több lépcsös volt a hiba...
eleve a főtengely vége nem a gyári volt,szemmel
alig-alig látható sérülés...akkor jó,ha látod az
esztergakés gyomát a főtengely végén...."ez olyan gyürüs"
a főtengelyben lévő fúratban a csavar lötyögött egy halványit
amikor összehúztam ,nem lett központos - elhúzta minimálisan
valamelyik irányba - ezért nem ott van a bütykös tengely
ahol lennie kéne " a tervező álltal "
gondold csak végig - a megszakitó hézag 0,3 mm, még a
legkissebb is számit ,
..." hiába ,hogy a barinőd azt mondja - nem a méret a lényeg -
vagy az a kicsi nem oszt nem szoroz " ez csak vicc volt !
Az a baj,hogy talán még csak szart láttál, még elképzelni sem tudod,hogy nézhet ki egy tuti fasza valami,hát még ez !
Montam neked ne szedd szét !
Idáig tiszta minden ?
Értem én de akkor mégis mitcsináljak? Ezért bontsam szét a blokkot hogy kicseréljem a főtengelyt.........annyira nincs hozzá kedvem már hogy semennyi még csavarhúzót a kezembe venni se ezmiatt a motor miatt.Az az eltérés is miből adódhat? Próbáltam direkt másik forgórészt azzal is ugyanezvolt a helyzet.......És állítólag ez a blokk az eredeti állórészével,forgórészével tökéletes passzolt és működött.
Az neked a baj,hogy nem központos,minimális eltérés van,
az alkatrészek kapcsolódásánál,mert ami ami a főtengelynél
0,01mm az már a végén ( bütykös tengely ) végén 1 - 1,5mm
is lehet az eltérés .....kapis....?
De,hogy hogy ? ezt ne tölem kérdezd,nem látom.
Én már cumiztam ebböl kifolyóan,ott ültem nap mint nap és
lejártam minden lehetőséget.......és megittam minden sört.
Az éket hagyd a helyén,ha nem kéne oda,akkor a tervező
nem tervezi oda......minek súlynak ?
Tehát ütötted a főtengely gyújtás felöli részét ?
...........IGEN.............vagy................NEM.............?
Hát majdnem eltaláltad csak ez a blokk még nemvolt széthúzva És az én blokkom sem ígyszedtem szét És minden fölfekszik rendesen ahogy kell de végső esetben kikapom az éket a picsbe és kajdin rátépen a csavart csaknemfordul meg a forgórész
Szia Kisbarátom !
Azért mondtam el,hogy mire figyelj oda,mert velem is megtörtént
tavaj vagy tavajelött,hogy csak felsöholtpont után volt szikra,vagy még ott sem, Én magamtol jöttem rá,nekem nem rágták a fülembe a megoldást,ha ott a hiba ne a másik oldalt keresd és hasonló !
Még valami - ha a forgórész felfekszik az ékre nem lehet
központosítani.......fogadjunk,hogy amikor széthúztad a blokkot
a főtengely két végét ütötted,hogy a főtengely szét nyomja
a blokk két felét ? ......HMMMM ? ....vald be az igazságott !
Tudnom kell ! ha hülye is voltál tudnom kell ,mert nem
magyarázok tovább mert ott a hiba....csak mond !
Szia Kisbarátom !
Hello mindenkinek !
Látom mindenkinek meg van a saját kis története
a kis saját MZ-ével ........
Nekem még a mai napig megvan a z 1979-es TS 125-ös MZ-m.
A képeken egy szösszenyetnyit létható.......de nem ez a lényeg...
Nem az én hanem egy haverom "kis ETZ-jéröl" beszélnék,
ez egy fútár motor volt éveken keresztül ,már-már annyira
lelett amortizálva ,hogy a motortartó blokk helyett egy gumipók...
jól hallotátok gumipók volt ami a blokkot tartotta... ............................."hatás szünet".......................................
és ez még semmi, olyan megoldásokat láttam,hogy a hajam égnek állt, gyorsszervíz az út mentán -közben ami már véglegesnek mondható,pedig csak hibaelháritás ,csak megszünt a baj és nincs tovább vele foglalkozva, szóval ilyen motor volt ez..................
...de mindig ment !.....soha nem volt leállitva egy napott sem,
amig nekem az Mz-ém néha lebontva-darabokra szedve csili-vili állapotban, Ő mondta,hogy a BAJ az a két betű a tank oldalán
..............MZ.................azért szar,mert MZ..............
de annak ellenére nyúzta a"kis ETZ-jét"és mindig ment,
hétvégenkét meg pihenés képpen horgászni járt a feleségével együtt az isten háta mögé, és elvitte oda is őket ,
sőt még haza is hozta,meg a sok szart amit felkötött az oldalára,
már már úgy nézett ki mint egy karácsonyfa abból a legrosszabb,
eltudjátok képzelni ,hogy a müszerek értékét vesztik,nincs mert az egyik letört, a másik meg inkább dobozos sör tartóvá alakult át...
...
...de ment, és mindig indult,nap mint nap láttam,reggel-délbe-este.
Na-pá.................. gratula Keszegnek
Egy megszakítóbütyök átmérőt ahol a legnagyobb tudna nekem valaki mondani? Mert néztem pár helyen neten webshopban ott 26mm van írva csak az nemtudom mire vonatkozik.....
Szépkis történeteid vannak Szerencsére most nincs bnőm nálam ez az átok dolog max muter részéről lehet ő első perctől kezdve nemakarta hogy vegyek motort......lehet jobbanjártam volna ha megfogadom a tanácsát és hagyom.......De mostmár annyira közelvan a cél legalább pár km-t hagymennyek már vele aztán ha továbbra is nyűglődni fog megpróbálok minél előbb megszabadulni tőle.
Szóval én nem versenyeztem a mocival,csak használtam,de télen nyáron!Megkapta ami kellet neki mindig!És mégis cserben hagyott!
AMI MOST MÁR TUTI AZ ANYÓS ÁTKA! Többé semilyen jármüvem közelébe nem engedem(legfeljebb ha lesz teher autóm akkor elé ugorhat )De inkább ő csak maradjon a seprülye melett!
Voltam ám szerelmes! Még most is,de már nem motoroznék télen anyit!Decemberben még volt rá példa hogy átmentem egerbe elé a motoral(55km+vissza ugyan annyi!) -14 Celsius volt!Majd lefagytunk a szerpentinen!
Baszus most jönnek elő az emlékek Szegény kis mz-vel volt olyan hogy november végén indultam el Ózdról Tiszakécskére(194km-er)!Gyááááá!Úgy beöltöztem hogy alig tudtam mozogni a mozin!Ráfagyot a mosoly az arcomra! Térdemet alig éreztem és azzok a hideg alföldi szelek!Húúúú Most is megráz a hideg!
Ha 0,1-0,2mm-nél nagyobb az ütés, akkor azt már probléma.
Persze ha van indikátor órád azzal egyszerűbb ezt megmérni.
Az a motor működött, következés képen ő nem csinál jól valamit.
A logika kemény dolog ám, de sokat spórol az embernek
Adtuk neki a tippeket, meg kicserélt mindent, égre földre esküdözött hogy minden fasza, minden jó, az a szar MZ mégsem megy.
Na megnéztem neki.
-fel volt cserélve két vezeték a fesszabon (Direkt felhívtam erre a figyelmét hogy ellenőrizze)
-rossz volt a fesszab (ennek az ellenőrzését is elmagyaráztam neki)
-végül az akku + vezetéke 3 helyen volt toldva és ebből az egyik toldás nem vezette az áramot (na ez engem is szopatott vagy 20 percig)
Ezek után szerinted találna valamit te "tökéletesen" összerakott gépeden ha megnézné egy hozzáértő? 100% hogy találna, mivel nem működik, tehát van valami baja, csak ezt így fórumon keresztül nem lehet észrevenni, neked meg nincs tapasztalatod.
Szóval vidd már el egy hozzáértőhöz és kérdezd meg hogy mi baja van.
A főtengelyt pedig nem szokták fordítva összerakni mivel a tengelyt nem sajtolják ki a sonkából, csak a hajtókar csapot.
a gépműhelyes Mester szétszedte a főtengely és a gyújtás
felöli részét kicserélte egy jó állapotban lévő U.A. oldali
tengely részre amiben jó volt a menet is, pechemre elötte
volt a főtengely hajtókarja csapágyazva,igy a legjobb
megoldást találtam a pénztárcámnak,mivel előtte már
fizettem ,hogy jó legyen csak nem azért, - ha igy érthető ?
Felcuppantottam a forgórészt és a bűtykös tengelyt,beletettem
az esztergált csavart és láss csódát minden a helyén volt.
Pocc-roff - go - 200 - hegynek felfelé.........
Csináltam egy kis plussz munkát magamnak evvel ,
várakozás a Mestere ,ezen kivül egy nap alatt összedobtam,
már szinte hunyott szemmel szét - össze ! volt időm gyakorolni.
Most már eltudod képzelni mi lehet nálad a bibi ?
Nem tanácsolom,hogy neki állj,ez fejtörést okozott,hát még az,
úgy szét bontod szegényt,hogy utána szatyorba viszed a MÉHbe.
Ne ez a kemény dió !
Segitek ! ...nélem több lépcsös volt a hiba...
eleve a főtengely vége nem a gyári volt,szemmel
alig-alig látható sérülés...akkor jó,ha látod az
esztergakés gyomát a főtengely végén...."ez olyan gyürüs"
a főtengelyben lévő fúratban a csavar lötyögött egy halványit
amikor összehúztam ,nem lett központos - elhúzta minimálisan
valamelyik irányba - ezért nem ott van a bütykös tengely
ahol lennie kéne " a tervező álltal "
gondold csak végig - a megszakitó hézag 0,3 mm, még a
legkissebb is számit ,
..." hiába ,hogy a barinőd azt mondja - nem a méret a lényeg -
vagy az a kicsi nem oszt nem szoroz " ez csak vicc volt !
Az a baj,hogy talán még csak szart láttál, még elképzelni sem tudod,hogy nézhet ki egy tuti fasza valami,hát még ez !
Montam neked ne szedd szét !
Idáig tiszta minden ?
az alkatrészek kapcsolódásánál,mert ami ami a főtengelynél
0,01mm az már a végén ( bütykös tengely ) végén 1 - 1,5mm
is lehet az eltérés .....kapis....?
De,hogy hogy ? ezt ne tölem kérdezd,nem látom.
Én már cumiztam ebböl kifolyóan,ott ültem nap mint nap és
lejártam minden lehetőséget.......és megittam minden sört.
nem tervezi oda......minek súlynak ?
Tehát ütötted a főtengely gyújtás felöli részét ?
...........IGEN.............vagy................NEM.............?
Azért mondtam el,hogy mire figyelj oda,mert velem is megtörtént
tavaj vagy tavajelött,hogy csak felsöholtpont után volt szikra,vagy még ott sem, Én magamtol jöttem rá,nekem nem rágták a fülembe a megoldást,ha ott a hiba ne a másik oldalt keresd és hasonló !
Még valami - ha a forgórész felfekszik az ékre nem lehet
központosítani.......fogadjunk,hogy amikor széthúztad a blokkot
a főtengely két végét ütötted,hogy a főtengely szét nyomja
a blokk két felét ? ......HMMMM ? ....vald be az igazságott !
Tudnom kell ! ha hülye is voltál tudnom kell ,mert nem
magyarázok tovább mert ott a hiba....csak mond !
Hello mindenkinek !
Látom mindenkinek meg van a saját kis története
a kis saját MZ-ével ........
Nekem még a mai napig megvan a z 1979-es TS 125-ös MZ-m.
A képeken egy szösszenyetnyit létható.......de nem ez a lényeg...
Nem az én hanem egy haverom "kis ETZ-jéröl" beszélnék,
ez egy fútár motor volt éveken keresztül ,már-már annyira
lelett amortizálva ,hogy a motortartó blokk helyett egy gumipók...
jól hallotátok gumipók volt ami a blokkot tartotta... ............................."hatás szünet".......................................
és ez még semmi, olyan megoldásokat láttam,hogy a hajam égnek állt, gyorsszervíz az út mentán -közben ami már véglegesnek mondható,pedig csak hibaelháritás ,csak megszünt a baj és nincs tovább vele foglalkozva, szóval ilyen motor volt ez..................
...de mindig ment !.....soha nem volt leállitva egy napott sem,
amig nekem az Mz-ém néha lebontva-darabokra szedve csili-vili állapotban, Ő mondta,hogy a BAJ az a két betű a tank oldalán
..............MZ.................azért szar,mert MZ..............
de annak ellenére nyúzta a"kis ETZ-jét"és mindig ment,
hétvégenkét meg pihenés képpen horgászni járt a feleségével együtt az isten háta mögé, és elvitte oda is őket ,
sőt még haza is hozta,meg a sok szart amit felkötött az oldalára,
már már úgy nézett ki mint egy karácsonyfa abból a legrosszabb,
eltudjátok képzelni ,hogy a müszerek értékét vesztik,nincs mert az egyik letört, a másik meg inkább dobozos sör tartóvá alakult át...
...
...de ment, és mindig indult,nap mint nap láttam,reggel-délbe-este.
Na-pá.................. gratula Keszegnek
AMI MOST MÁR TUTI AZ ANYÓS ÁTKA! Többé semilyen jármüvem közelébe nem engedem(legfeljebb ha lesz teher autóm akkor elé ugorhat )De inkább ő csak maradjon a seprülye melett!