Én meg nem is úgy írtam, mintha valakinek hányást akarnék tenni a szemére . Azon túl, hogy nincs motor, még egy ideig motorra sem tudok ülni, megműtöttek és hetek óta itthon b@szom a rezet. Még a bőrruhát sem tudom felvenni, örülhetek, ha szezonkezdetre meggyógyulok . Na mindegy, nem rinyálok tovább, ettől már csak jobb lesz.
Majd jövő héten felcsöröglek és elhozom a motort, valószínűleg a szülői ősSkodával , azon van vonóhorog, az én Máriámon nincs. Mellesleg ezt már megtehettem volna hónapokkal ezelőtt .
Nem szeretnék beleszólni de nem csak a keverési arányon múlik az hogy megragad vagy nem. Ha nem megfelelő méretű a főfúvóka az hamarabb kinyírja a hengert, pláne ilyen hidegben. A másik gyakori hibaforrás a szívócson hajszálrepedése. Ez nem mindig észrevehető szemmel, de ha alapjáraton ráfújsz egy kis féktisztítót a csonkra és felpörög a motor, garantáltan repedt. sok hengeremet kinyírt már az a szemét csonk!
Oké, köszi. Eddig a műszerre hagyatkoztam, és nem engedtem még 100 fokig sem a henger hőmérsékletét, és nem érzékeltem semmi túlmelegedésre utaló jelet, akkor ezek szerint nem kell megijednem akkor sem, ha kissé feljebb kúszik a mutató, de nem tapasztalok akkor sem semmilyen problémát, tehát nem feltétlenül kell megállnom, ha mondjuk eléri a henger hőmérséklete mutató szerint a 100 fokot. Lenne még egy kérdésem (de ígérem, ez az uccsó mára). Egy 250-es ETZ esetében ötödik sebességben mekkora az a sebesség, illetve fordulat, amit még bírnia kell visszalassulás nélkül, értem ezt arra h csak én ülök rajta, vagy ha viszek magammal valakit.
Van amikor a ragadás előtti pillanatba még a rátépett szivatóval meg lehet menteni.
Ha iylenkor csak elveszed a gázt, és kikuplungolod, akkor uygan nem fogja meg a hátsókereket, de a dugó garantáltan felkenődik, szivatóval meg lehet úszni, ha elég rutinos, és gyors vagy.
Amikor csak simán túlmelegszik, akkor is érdemes kicsit alapjárat körül járatni, mert a hengerhőmérséklet iylen terheletlen állapotban visszafelé megy.
Persze, ha az alapjárat túl alacsony(jellemzően a többség túl alacsonyra állítja) és a motor még kevesel is alapjáraton, akkor nyilván többet árt mint hasnyál.
Versenymotorokat is kissé öblögetni szokták,mielőtt egy komoylabb menet után leállítják.
Szóval ha jól értem, amit mondotok, akkor addig lehet menni a motorral, amíg nem érzem, h kezd túlmelegedni, és ha ilyenkor nem azonnal állítom le, és a leállítás szívatóval történik, akkor elvileg nem szabad, h baja essen. Igaz?
Túlmelegedett motort, kissé járatni érdemes még a leállítás előtt, akkor némlagvisszahül.
Ilyenkor én egy gézfröccsel belefullasztom a benzinbe, magyarul szivatóval állítom le, a többletbenzin erősen hűt.
Ha visszahült így ugyan kissé nehezebben indul.
Attól nem kellene, hogy baja essen, viszont ha megszorul, az már más tészta. Ha érzed, hogy kezd túlmelegedni és lendületben vagy, csak kuplungold ki és a menetlevegő hűt rajta annyit, hogy megálláskor nyugodtan le lehessen állítani. Nem vagyok motorszerelő, még csak nem is értek hozzá különösebben, ezért csak a tapasztalatomat tudom megosztani Veled.
Azt viszont nem tudom, hogy egy esetleges túlmelegedésnél mennyire van esélye kilágyulni a gyűrűknek......habár ha belegondolok, csak a forró nyári időjárásban van erre sansz, mostanában még nem kell félni ettől .
Akkor máshogy teszem fel a kérdést: ha észlelem, h túlmelegedik a motor, tehát érezhetően elmegy belőle az erő, és akkor állítom le, attól károsodhat a motor?
Köszi az infót. Kb 500 km-nél tartok a bejáratásban, eddig nem volt semmi gond, a hőfokról meg azért érdeklődtem, mert van a gépemen hőfokmérő, és eddig mindig megálltam, mielőtt az óra szerint elérte volna a henger a 100 fokot (az óra érzékelője a henger hátsó részénél, közvetlenül a szívótoroknál van bedugva). És hallottam már olyat, h akkor kell csak megállni, hogyha a henger hőmérséklete eléri a 120 fokot, de szerintem ilyen időben el se érné, meg nem is akartam, h 100 foknál feljebb menjen.
Ha megfelelő keveréket használsz (1:20-ast), nem lehet semmi gond a bejáratás miatt. Nagyon fontos a keverési arány! A hőmérsékletről szerintem senki nem tud mit mondani, érzed azt, ha elkezd szorulni: elmegy az erő, aztán meg csak a szél fütyül a füledbe . Nekem szorult már meg a blokk (még felújítás előtt) versenyen, akkor 1:50-es keveréket használtam. Azóta 1:20-at használok és SEMMIVEL nem megy rosszabbul a motor, mint azé, aki okosabb mindenkinél és vékonyabb keveréket használ (mint én voltam ). Nekem Bambi tanácsolta még ezt, és ha Ő ilyet mond, az nekem szentírás .
A másik dolog, hogy bejáratás közben, ha lehet, kerüld az állandó fordulatszámot, legjobb városban bejáratni finoman használva. Tartózkodni kell viszont a lámpánál ácsorgástól, az nem biztos, hogy jót fog tenni egy friss blokknak.....
Az én 250 R-em teljesen versenykész, csak nem láttam már okt. 4-e, vagyis a legutolsó verseny óta. Akkor az egyik cimbora eltörte a kulccsontját az időmérőn, én vittem be a kórházba, hogy a verseny tovább tudjon folyni, mert a mentő nélkül ugye ez nem lehetséges. Mivel én akkor nem folytattam a versenyt, az egyik srác elkérte a karbit a gépemről, mert az övé bedöglött. Én nem akartam, hogy hozzápiszkáljon akárki, ezért odaadtam az egész motort, azzal a feltétellel, hogy alaposan betanítja a vasnak a pályát, hogy nekem már gyorsabban sikerüljön körbeérni (sokkal jobb a srác, mint én). Szóval azóta nincs se pályagép, se utcai (minden eshetőségre felkészülve elindulás előtt itthon lekaptam a komplett fékrendszert az utcairól), a gyerek meg még mindig nem hozta haza a motort, áttelet más garázsában .
Nem tudom, Te mit tudsz , én csak a miatt bömböltem, mert nekem sincs egyben a vasam, a fékem kompletten másnál van és nem mentem még érte.....tudom, az én hibám . Amúgy meg semmit nem tudok a racsingról, mióta bezárt az oldal, nagy a kuss minden téren, az én kedvem meg a elmenőben, amikor meglátom a mzracing.hu helyett bejelentkező képet .
Sziasztok! Lehet, h már elhangzott ez a kérdés, ha igen akkor bocsi. Szal az a kérdésem, h mennyire melegedhet fel max a 250-es ETZ hengere, mekkora az a hőmérséklet, aminél már meg kell állni? Értem ezt bejáratásra, és bejáratás utánra is. Válaszotokat előre is köszi!
veletek mi hejz? készülődtök a nyárra? mi van a gépeddel Grabo? ha kész lessz a gépem (kb 2-3hét) és olyan lessz az idő akkor megyünk pályára bár lehet csak április lessz belőle én előre jelezni fogom már tervbe volt hamarabb de viszi a pénzt és időt a blokk rendberakása.
mostmár az enyém is darabokban főtengely csere kuplung kosárral + fúratás egy szakitól vettem állítólag fel lett újítva teljesen a blokja ma tudtam vele egy normálisabbat menni gyanús volt szétszedtem hogy ne 2 hónap múlva keljen kuplung felsavazva meg hasonló nyalánkságok bassza meg a kurva anyát jövőhéten meglátogatom.
Majd jövő héten felcsöröglek és elhozom a motort, valószínűleg a szülői ősSkodával , azon van vonóhorog, az én Máriámon nincs. Mellesleg ezt már megtehettem volna hónapokkal ezelőtt .