Köszönöm szépen a tanácsokat! A kinézett motor áráról meg annyit, hogy ezt a pénzt még nem sokallom, természetesen csak akkor ha a motor tényleg garázsban van, ha tényleg most lett benne nagyon sok alkatrész kicserélve, ha tényleg csak 24 ezer km van benne és ha tényleg egyben van. De ennél többet én se adnék ETZ-ért, szerintem ez az ár korrekt ehhez a motorhoz. Elhiszem, hogy ha raknék hozzá még ennyit vagy annyit, akkor vehetnék japán motort, vagy akármilyet, de ennyi pénzem van, amennyiből az ETZ kijön, meg amennyiből átíratom, és kész. És igen, vehetnék olcsóbb ETZ-t is, vehetnék egy ócskavasat 50 ezerért, és megcsinálhatnám magamnak, de se időm, se kedvem, nekem olyan motor kell, mint ez, amit max bejáratok, és utána nem kell vele csinálni semmit az előírtakon kívül. A másik meg az alkatrész ár, az ETZ-t sokkal olcsóbb fenntartani, mint mondjuk egy Kawát. Egy ilyen motort nincs pénzem fenntartani, és nem is akarok. Volt kettes Golf GTI-m, az is nagyon szép volt, mikor megvettem, megnéztem én rajta mindent, de a motorba, váltóba nem láttam bele, és imádtam, mert nagyon ment, de amikor ráköltöttem kb 200 ezret, akkor elgondolkodtam, h tényleg kell nekem ilyen autó? Mert a fizetésemet másra is tudtam volna költeni. Aztán eladtam a Golfot,és vettem Ladát, mert nem tudok komolyabb autót fenntartani, és nem is akarok. Ha ezen elromlik valami, megveszem az alkatrészt sokkal olcsóbban, és én magamnak megcsinálom, és se horribilis alkatrész ár, se nagy munkadíj. Ezért akarok ETZ-t. Meg azért, mert mindig is akartam egyet
Szimering meg szerintem egy motorhoz se drágább a márkától,mert szimeringet méretre adnak boltban,mellesleg a kawa alkatrész ára nem olyan b***zik mint a hondájé.
Az ajánlott gpx be a vezérmülánc csak 7e ft!Mellesleg megsugom elmegy több mint 100e km t is!
Szivó szelepek szoktak elkopni de nem drága a hengerfej felújítása se és kb. 100-150e km nél jön ki attól függően mennyire volt pörgetve a gép ugye mert magas fordulaton belebeg a szelep.
Váz szerkezete acél,tehát egy megfektetés után is javítható ami nem mondható el az aluvázakról.
Nekem volt javítva és gond nélkül használtam tovább.
a fogyasztásról megint nem beszélve,hogy tartós 130al 4,5-5literrel eljár a gpx750! 130nál tartósan meg az mz széthullik és eszik 6litert is csőgázon akár ha már kopottabb.
Adatlapomat megnyitva láthatod van összehasonlitási alapom.
Szerintem nincs annál bosszantóbb egy turán amikor csomagokkal 2személlyel emelkedőre felfelé alig vánszorog a motor 80al esetleg 90el de csőgázon a 100nál is előznek a kocsik 120al mellettem párcentire!
Rohanó világba élünk és bizony sok olyan út van ahol már nem alkalmas egy lassú jármű a közlekedésre,forgalmasabb utak mint 4es stb.
Amugy mentem már le a trofival a 4es n Debrecenbe az egyetemre és nem kivánom egy kezdő motorosnak mikor szemből jön a kamion és a mögötem lévő úgy be előz engem párcentire föleg szeles időben.
arról nembeszélve ha turázni kell nemfontos a legpuhább gumi meg ésszel fékezve a gyári fékbetét sokat kibir!
Ésszel kibir a gyári fékbetét 25-30e km t és az első garnitura egy 20as de van utángyártott 15ért.
Gumi meg turázásra alkalmas egy pár van 10e ért olyan ami kibir 10-15e km t.
Lánc megfelelő ápolás mellett kibir akár 50e km t is és egy láncszett 50e ből megvan.
Olaj meg 14e 12ekm re ha esetleg picit eszi de nemszokta a gpx akkor olajcserétől olajcseréig legyen 1liter plusz az 12e km re 18e.
durván 5ft/km áron lehet számolni a fentartását és cserébe nemkell 90el döcögni meg útszélén mekszakítóhézaggal bíbelődni és benzinkúton kevergetni a 2T olajat.
Én rohadtúl utálom mikor tankolok és hátitáskába cipeljek olajat magammal,mert ha épp nem akarok semmit cipelni akkor is a hátitáska kell.Meg csomagoljam úőgy be az olajat,hogy ne legyen a táska olyan.
Viszont akor is megvan a maga előnye,hogy olcsóbb egy mz és a maga varázsa ugye szoci mocikon nőt fel még az én korosztályom is és nekem ezekből a gépekből az ndk felé húz a szivem nekem sose volt jaffám vagy pancsim.
Mellesleg kiskoromba bejártam az alfőldet 250es etz vel de felüdülés volt mikor végre japán vasam lett!
Aki teheti vegyen japán gépet az mz meg csak sporolós közlekedésre,veteránozni,hobbynak jó.Természetes aki csak mz t bír fentartani akkor sincs baj mert belehet velük járni az egész országot meg akár a világot is.De aki megteheti jobb egy japán gép.
Szerintetek miért van az hogy annak ellenére hogy most fúrattam meg a 251es etz-m mégis alig van benne erő. Én nagyon gyengéden járatom és mégis alig bír menni és elég hangosan csörög is, igaz még csak 700km-t járattam. Az erő még csak ezután fog kialakulni? És a csörgés vajon miért van?
Én inkább ezt alkudnám le 140re mint mz ért 135!
Tény picit külsőre szakadt de ha motorja egybe van nem egy nagy összeg rendberakni külsőre se!
Nagyon megbízható gépek nekem párévig volt ilyenem.
én azt mondom egy jó mz pöpec állapotban papírral 100nál többet nem ér.és hiába van rajta akármi,mivel azt mindenki tudja h amit ráköltesz egy járműre ritka h megtérülne eladáskor!
na jó a 251es ér 100nál többet.
(egyébként az h szerintem ennyit ér azt csak az ország mz felhozatalához mérve mondom,mivel szerintem nagyobb értéke van,de ebben az országban nem fogják megadni,az csak marad eszmei értéknek)
99% berta féle rakás fos szar dugattyúkinézetű tetüláda ipari hulladék van benne,ezért első 1000km nél 3500felé nepörgesd csak minimális időkre a második 500km ben de nagyon kis időkre.
500-1000km nél érdemes lehúzni a hengert és meglesni a gyürühornyot mert szeret beszorulni a gyürü a horonyba,mivel bilialuból gyártja a berta a szarkupacait.
Amugy hálás darabok az ndk csodák.
Kuplungot csak lehuzóval szabad lehúzni ha nem úgy húzták le össze kell munkálni a felületet,mert letud pörögni a kuplung.
Mekszakítófilcet olajozni 1000km után mindig!
Mekszakítóhézagot 2000km után állítani ha szükséges.
Ha még a gyári mechanikus feszab van benne érdemes 1000km után szemrevételezni igényel e kis csiszolást finom csiszipapirral.
Fékfolyadékot évente cserélni ha tárcsafékes.
Blokkba olajat nemnagyon kell nézegetni ha nem enged sehol de 5000km ként érdemes rálesni végülis 1csavar.
Gyertya csere,mekszakítóhézagállítás,karbipucoláshoz szerszámokat érdemes berakni hosszabb turákra meg tartalék gyertya,mekszakító,bowden,esetleg hardcore emberek tartalék tömlőt és hozzá szerszámot.
szerintem nem ez az áruk.irreális.hiába a jó állapot semmivel sem biztos különb lesz mintha 40-50nel olcsóbban vennéd,akkor viszont még ott a különbözet amit rákölthetsz és tudod h te csináltad meg.
Tényleg sok,de ez az áruk
Ilyen állapotút sokkal olcsóbban sehol nemkapsz. Vagy veszel egy ilyen jót drágán,vagy veszel 30ért szart mint én, és gyönyörűvé ujítod fel
Kinek mi éri meg
135e nem sok egy picit MZ ért?picit hozzáteszel és régi japánt kapni.
MZ n amugy mindent érdemes átnézni,mivel egyik alkatrésze se a hosszú életartamról híres de megfelelő karbantartás esetén a világból is kimegy.
Én amugy 30e ért vettem a trofim.Ismerős multkor vett etz -t 55e ért.
Szép gépet néztél ki,és nekem az jött le, hogy rendben tartott motor, a műszaki paramétereit is ismeri.
Túrázáshoz,főleg 2 személllyel a 250es a jó, 90-100 km/h s utazúósebessége van. Arra kérdezz rá mindenképp,hogy a motorba PONTOSAN mi lett kicserélve,és hogy ki végezte a munkát,mert hogyha netán vmit elrontottak,vagy hanyagul csinálták,akkor szívni fogsz vele. Középsztenderre állítva szemből fogd meg az első villát,és mozgasd meg magad illetve a motor segge fele,mert ha lötyög,akkor lóg a kormánycsapágy,ami nemvészes probléma, de alku tárgya lehet. A hátsó lengővillát is érdemes megmozgatni,csak azt oldalra, mert ha oldalirányba mozog, akkor rossz benne a szilent. Nagyon fontos,hogy estek-e a motorral,illetve volt-e balesete,mert ha igen, a váz csavarodhatott. A műszerekre (kmóra, fordmérőóra) érdemes rákérdezni,hogy eredeti-e,főkeg a KM órára,mert akkor vszeg valós a futott km-e a gépnek. Gumik állípotát nézdmeg,hogy menyire kopottak, eltkönnyű cserélni,de ha kopott,megint csak alkudhatsz miatta. Elektromos berendezéseit nézd át, tompított,országúti,indexek, fénykürt,duda, első-hátsó féklámpakapcsoló működése. Jó pont, ha elektromos indexrelé,és elektronikus feszültségszabályozó van benne, de ha gyári, az se baj ! Fékek állapotát nézdmeg, tárcsa nem üt-e, mennyire van elkopva a tárcsa. Kérdmeg,a tulajt,hogy mutassa meg,hol tárolta a motort, nehogy az eresz alól vedd. A hangjánál figyelj kopogásra,csörgésre, ha csak kicsikét csörög,az belefér egy MZnél . Kérd meg,hogy mutassa meg,hogy milyen olajat használt a keverékbe, mert ha a legolcsóbbat, vmi gagyit,akkor az árthat neki, de pl a fél, vagy fullszintetikust,akkor vigyázva volt a motorra. Ha megveszed, 1:33 -as keveréket tankolj bele ,és fokozatosan járasd be, amíg bejáratod, 5-6000 nél tovább sose pörgesd. A felújítástól számított 1500 km a bejáratás. Hirtelen ennyi jutott eszembe, de belinkelek neked ide a végére egy irományt,ami sokat segíthet link
Remélem tudtam segíteni,egy leendő márkatársnak
Írj bátran ha bármi kérdés még felmerül!
Ez sem jó!
Jó akkor írd be google-ba, h "Mit nézzünk meg egy Mz vásárlásakor?" És sztem az első link amit kidob az Mzclubhungary-s lesz ott megtalálod amit szerettem volna küldeni!
Hali!
Hogy mire figyelj vásárláskor arra itt egy link: www.mzclubhungary.com/index.ph..." title="http://209.85.129.132/search?q=cache:moNIBt95qkYJ:www.mzclubhungary.com/index.ph..." target="_blank">http://209.85.129.132/search?q...
Én 150essel tanultam vezetni az olyan 3500-4000 körül indult meg és azért kellett pörgetni, 5ikben a 90et már inkább csak tartotta nem annyira gyorsult! Na a 250es az sokkal hárdabb:) Én ráadásul előtte nem is mentem 250essel soha! Más! sokkal jobban megy alulról nem kelle annyira pörgetni, de ha odacsapsz neki akkor meg tud ám indulni !
Sztem jó motor túrázásra főképp, igaz én nem pont arra használtam eddig de arra is szeretném majd! Nekem tetszik!
Hát olajból én mind benzinbe mind blokkba Ipone-t használok, nem mondom, h vegyél ilyet, mert nem olcsó, de lesznek bizti többen akik ajánlanak majd jókat!
Szép estét!
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Szeretnék venni egy ETZ 250-est. Már ki is néztem a motort, de mivel még nem is mentem ilyennel, nem tudom, hogy mire kell odafigyelni vásárláskor, mit kell nagyon megnézni, mire kell nagyon odafigyelni, stb. A moci elvileg bejáratós, a srác elmondása szerint az összerakás óta kb 300 km-t ment vele. Milyen fordulatig használjam bejáratás alatt, illetve hány km-ig kell járatni? A benzinhez milyen olajat keverjek, blokkba milyen olaj kell? És végül azt szeretném kérdezni, hogy erőben, menetteljesítményekben mekkora különbség van a 125-ös, 150-es és a 250-es ETZ között? Én az enyémet túrázni szeretném használni, alkalomadtán két szemállyel, a 250-es az ilyen használatot mennyire bírja? Egyébként itt a kinézett motor linkje, hátha valamelyikőtök ismeri: http://www.hasznaltmotor.hu/ha...
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Az ajánlott gpx be a vezérmülánc csak 7e ft!Mellesleg megsugom elmegy több mint 100e km t is!
Szivó szelepek szoktak elkopni de nem drága a hengerfej felújítása se és kb. 100-150e km nél jön ki attól függően mennyire volt pörgetve a gép ugye mert magas fordulaton belebeg a szelep.
Váz szerkezete acél,tehát egy megfektetés után is javítható ami nem mondható el az aluvázakról.
Nekem volt javítva és gond nélkül használtam tovább.
a fogyasztásról megint nem beszélve,hogy tartós 130al 4,5-5literrel eljár a gpx750! 130nál tartósan meg az mz széthullik és eszik 6litert is csőgázon akár ha már kopottabb.
Szerintem nincs annál bosszantóbb egy turán amikor csomagokkal 2személlyel emelkedőre felfelé alig vánszorog a motor 80al esetleg 90el de csőgázon a 100nál is előznek a kocsik 120al mellettem párcentire!
Rohanó világba élünk és bizony sok olyan út van ahol már nem alkalmas egy lassú jármű a közlekedésre,forgalmasabb utak mint 4es stb.
Amugy mentem már le a trofival a 4es n Debrecenbe az egyetemre és nem kivánom egy kezdő motorosnak mikor szemből jön a kamion és a mögötem lévő úgy be előz engem párcentire föleg szeles időben.
arról nembeszélve ha turázni kell nemfontos a legpuhább gumi meg ésszel fékezve a gyári fékbetét sokat kibir!
Ésszel kibir a gyári fékbetét 25-30e km t és az első garnitura egy 20as de van utángyártott 15ért.
Gumi meg turázásra alkalmas egy pár van 10e ért olyan ami kibir 10-15e km t.
Lánc megfelelő ápolás mellett kibir akár 50e km t is és egy láncszett 50e ből megvan.
Olaj meg 14e 12ekm re ha esetleg picit eszi de nemszokta a gpx akkor olajcserétől olajcseréig legyen 1liter plusz az 12e km re 18e.
durván 5ft/km áron lehet számolni a fentartását és cserébe nemkell 90el döcögni meg útszélén mekszakítóhézaggal bíbelődni és benzinkúton kevergetni a 2T olajat.
Én rohadtúl utálom mikor tankolok és hátitáskába cipeljek olajat magammal,mert ha épp nem akarok semmit cipelni akkor is a hátitáska kell.Meg csomagoljam úőgy be az olajat,hogy ne legyen a táska olyan.
Viszont akor is megvan a maga előnye,hogy olcsóbb egy mz és a maga varázsa ugye szoci mocikon nőt fel még az én korosztályom is és nekem ezekből a gépekből az ndk felé húz a szivem nekem sose volt jaffám vagy pancsim.
Mellesleg kiskoromba bejártam az alfőldet 250es etz vel de felüdülés volt mikor végre japán vasam lett!
Aki teheti vegyen japán gépet az mz meg csak sporolós közlekedésre,veteránozni,hobbynak jó.Természetes aki csak mz t bír fentartani akkor sincs baj mert belehet velük járni az egész országot meg akár a világot is.De aki megteheti jobb egy japán gép.
Én inkább ezt alkudnám le 140re mint mz ért 135!
Tény picit külsőre szakadt de ha motorja egybe van nem egy nagy összeg rendberakni külsőre se!
Nagyon megbízható gépek nekem párévig volt ilyenem.
na jó a 251es ér 100nál többet.
(egyébként az h szerintem ennyit ér azt csak az ország mz felhozatalához mérve mondom,mivel szerintem nagyobb értéke van,de ebben az országban nem fogják megadni,az csak marad eszmei értéknek)
500-1000km nél érdemes lehúzni a hengert és meglesni a gyürühornyot mert szeret beszorulni a gyürü a horonyba,mivel bilialuból gyártja a berta a szarkupacait.
Amugy hálás darabok az ndk csodák.
Kuplungot csak lehuzóval szabad lehúzni ha nem úgy húzták le össze kell munkálni a felületet,mert letud pörögni a kuplung.
Mekszakítófilcet olajozni 1000km után mindig!
Mekszakítóhézagot 2000km után állítani ha szükséges.
Ha még a gyári mechanikus feszab van benne érdemes 1000km után szemrevételezni igényel e kis csiszolást finom csiszipapirral.
Fékfolyadékot évente cserélni ha tárcsafékes.
Blokkba olajat nemnagyon kell nézegetni ha nem enged sehol de 5000km ként érdemes rálesni végülis 1csavar.
Gyertya csere,mekszakítóhézagállítás,karbipucoláshoz szerszámokat érdemes berakni hosszabb turákra meg tartalék gyertya,mekszakító,bowden,esetleg hardcore emberek tartalék tömlőt és hozzá szerszámot.
Ilyen állapotút sokkal olcsóbban sehol nemkapsz. Vagy veszel egy ilyen jót drágán,vagy veszel 30ért szart mint én, és gyönyörűvé ujítod fel
Kinek mi éri meg
MZ n amugy mindent érdemes átnézni,mivel egyik alkatrésze se a hosszú életartamról híres de megfelelő karbantartás esetén a világból is kimegy.
Én amugy 30e ért vettem a trofim.Ismerős multkor vett etz -t 55e ért.
Túrázáshoz,főleg 2 személllyel a 250es a jó, 90-100 km/h s utazúósebessége van. Arra kérdezz rá mindenképp,hogy a motorba PONTOSAN mi lett kicserélve,és hogy ki végezte a munkát,mert hogyha netán vmit elrontottak,vagy hanyagul csinálták,akkor szívni fogsz vele. Középsztenderre állítva szemből fogd meg az első villát,és mozgasd meg magad illetve a motor segge fele,mert ha lötyög,akkor lóg a kormánycsapágy,ami nemvészes probléma, de alku tárgya lehet. A hátsó lengővillát is érdemes megmozgatni,csak azt oldalra, mert ha oldalirányba mozog, akkor rossz benne a szilent. Nagyon fontos,hogy estek-e a motorral,illetve volt-e balesete,mert ha igen, a váz csavarodhatott. A műszerekre (kmóra, fordmérőóra) érdemes rákérdezni,hogy eredeti-e,főkeg a KM órára,mert akkor vszeg valós a futott km-e a gépnek. Gumik állípotát nézdmeg,hogy menyire kopottak, eltkönnyű cserélni,de ha kopott,megint csak alkudhatsz miatta. Elektromos berendezéseit nézd át, tompított,országúti,indexek, fénykürt,duda, első-hátsó féklámpakapcsoló működése. Jó pont, ha elektromos indexrelé,és elektronikus feszültségszabályozó van benne, de ha gyári, az se baj ! Fékek állapotát nézdmeg, tárcsa nem üt-e, mennyire van elkopva a tárcsa. Kérdmeg,a tulajt,hogy mutassa meg,hol tárolta a motort, nehogy az eresz alól vedd. A hangjánál figyelj kopogásra,csörgésre, ha csak kicsikét csörög,az belefér egy MZnél . Kérd meg,hogy mutassa meg,hogy milyen olajat használt a keverékbe, mert ha a legolcsóbbat, vmi gagyit,akkor az árthat neki, de pl a fél, vagy fullszintetikust,akkor vigyázva volt a motorra. Ha megveszed, 1:33 -as keveréket tankolj bele ,és fokozatosan járasd be, amíg bejáratod, 5-6000 nél tovább sose pörgesd. A felújítástól számított 1500 km a bejáratás. Hirtelen ennyi jutott eszembe, de belinkelek neked ide a végére egy irományt,ami sokat segíthet
link
Remélem tudtam segíteni,egy leendő márkatársnak
Írj bátran ha bármi kérdés még felmerül!
Jó akkor írd be google-ba, h "Mit nézzünk meg egy Mz vásárlásakor?" És sztem az első link amit kidob az Mzclubhungary-s lesz ott megtalálod amit szerettem volna küldeni!
bocs talán így!?
Hogy mire figyelj vásárláskor arra itt egy link: www.mzclubhungary.com/index.ph..." title="http://209.85.129.132/search?q=cache:moNIBt95qkYJ:www.mzclubhungary.com/index.ph..." target="_blank">http://209.85.129.132/search?q...
Én 150essel tanultam vezetni az olyan 3500-4000 körül indult meg és azért kellett pörgetni, 5ikben a 90et már inkább csak tartotta nem annyira gyorsult! Na a 250es az sokkal hárdabb:) Én ráadásul előtte nem is mentem 250essel soha! Más! sokkal jobban megy alulról nem kelle annyira pörgetni, de ha odacsapsz neki akkor meg tud ám indulni !
Sztem jó motor túrázásra főképp, igaz én nem pont arra használtam eddig de arra is szeretném majd! Nekem tetszik!
Hát olajból én mind benzinbe mind blokkba Ipone-t használok, nem mondom, h vegyél ilyet, mert nem olcsó, de lesznek bizti többen akik ajánlanak majd jókat!
Szép estét!
http://www.hasznaltmotor.hu/ha...
Előre is köszönöm a segítségeteket!
Szerintetek mennyiért vesztegetnek egy fémfékcsövet az mz-re?