hát elméletileg a külső rugó feszíti ki a telót, tehát ha az nincs rajta, lefelé könnyen kell,h bemenjen,és visszafelé lassan, nehezen.
namost ha összeül,akkor a külső rugó is engedi összeülni. a rugót, és a rugó csatlakozásait kéne megnézni ?
Hali, a szimómba hátul etz 125-ös telók vannak és ezért ide írok: Tegnap jöttem haza és érzem hogy alacsonyabban ülök, megnézem, "leeresztettek" a telók. Itthon mikor megnéztem kiderült hogy csak az egyik. Azt kivettem és miután semmi se segített beleraktam forró vízbe, abban a pillanatban szétjött ahogy kell. Aztán felraktam a radiátorra hogy megszáradjon. Visszaraktam és sokkal keményebb volt mint általába és alig rugózott. Elmentem egy körre és most megint összement. Mi baja lehet? Az tényleg igaz hogy csak az egyik telóba van olaj?
Hát egy MZ-re nem mondanám, hogy enduro és terepre való. Egy enduronak azért van elöl nagyobb kereke, mert terepen így sokkal jobb, nem merül annyira el a kisebb gödrökben, stb...
Az MZ egy utcai motor. Ha ránézel egy 125/150-es ETZ-re vagy egy 251-esre látszik, hogy rövidebb mint a 250-es. A kicsikben nem is nézne ki jól a nagy hátsókerék, arról nem is beszélve, hogy a hátsó villájuk rövidebb és talán el sem férne benne.
Ha megnézed a most kapható hasonló kategóriába tartozó motorokat mint egy MZ, akkor láthatod, hogy mind, vagy legalább 90%-ban 17"-os kerekekkel vannak szerelve elöl és hátul is.
Húúú.
Mondjuk úgy, hogy még csak megvan hozzá az alap gép.
Kéne jó kerék (valószínűleg veszek majd új ráfot és teljesen újrafűzni tutira), gumi is kell rá, akkor meg én is az RSW R-t venném.
Hátsó telók újat, vagy valami jó használtat venni.
Elsőfék: tárcsát kell venni, mert ami most van az üt, valami főfékhengert is (Szerintem Yamaha jog vagy Honda dio, de majd még eldől) és fémfékcsövet.
A motorját is még szétborítom, mert legutóbb kb 70-nél megragadt a váltó (talán csak váltóvillatörés, de a fene tudja mit alkotott ott bent :D).
Csinálok még dupla blokktartót.
A hátsó villát megnézni, ha nem görbe, akkor megmarad, de a silent helyére esztergáltatok perselyt.
Így röviden kb ennyi.
Időben össze lehetne dobni simán tavaszra, de a szűk keresztmetszet a ZS, amiből kevés van.
Ezért mondtam, hogy ha minden jól megy, akkor kb nyár végéig tudok rá annyit költeni, hogy mindez meglegyen, legyen még mellé bőrruhám is és akár versenyen is indulhassak.
Attól még nem kizárt, hogy az utcai MZ-vel tavasszal és nyáron kilátogatok pályára, de az közel sem olyan mint a versenyzés.
Köszi a választ. Az ETZ hátsó kerékméretét miért váltogatják tipusonként. Az endurokon látni hogy a hátsó kerékátmérő mindig kisebb mint az első. Persze az már kihatással van a vázgeometriára is, ugyhogy a 250-esbe nem való a 16-os hátsó kerék. A 251-esnek jobb azáltal pl. az úttartása hogy a kisebbet tették oda?
Az ETZ 125/150 és az ETZ 251-nek 16"-os a hátsó és 18"-os az első kereke.
Az ETZ 250-nek az első és a hátsó kereke is egyaránt 18"-os gyárilag.
A 250-es és 251-es ETZ-nek nagyjából megegyezik a végáttétele és ezt úgy oldották meg, hogy a 250-esnek 19 fogas az első lánckerék, a 251-esnek viszont 21 fogas.
Sziasztok! Ha valaki pontosan tudja, légyszi irja meg mekkora a kerékmérete hátul a 250-es ETZ-nek. Olvastam hogy hátul 16 coll, elöl 18 collos kerekek vannak ETZ-n. Aztán látok 250-eseket 18 colloson. Az áttétel miatt nem mindegy. A 251-esen hátul 16 collos van gyárilag ugy tudom. Akkor ha a 250-esen mondjuk 18 collal szerelték akkor más a váltó vagy a lánckerék áttételezése.
Jah meg még vmi!
Egy szép 250 es etkó is eladó!Barátnőmé volt szoval nem széthajtott!Egyyedi(skorpiós) tankkal és oldaltáskával. Ha vkit érdekel irjon! zsoller74@hotmail.com
Sziasztok!
Van egy pár cuccom MZ hez!
Hátsó rugó párba, indexek, tókürszárak ez eddig apróság DE van még két 250 es hengerem!Sajnálom kidobni mivel már nincs MZ-m,de valakinek jól jöhet.Baráti motoros áron postán is tudom küldeni!
helló
már sikerült találnom, azért köszönöm hogy megkérdeztél, majd lehet hogy később rádkérdezek, mert lehet szükségem lesz 1-2 alkatrészre, majd kiderül
üdv
mitoo
Van pár eladó cuccom etz 250 eshez van 2 db órartartó órákkal gumiharanggal 5000ft/ db van 2 db fékkar 1000ft/db első lábtartó 1000ft van 2 db első lámpa is de annak csak a fém része van meg 1500ft/db középsztender 1500ft légszürőház csigával 3000ft hátsó lánckerék borító műanyag 1000ft láncvédő gumi 500/ db 4 van belőle, 2 db irányjelző bilux 1200ft/db, 2db gyújtáskapcsoló 1500/db érdelkődni az alkatrészek felől lehet a trobi89@freemail.hu e-mail és msn címen.
namost ha összeül,akkor a külső rugó is engedi összeülni. a rugót, és a rugó csatlakozásait kéne megnézni ?