Sziasztok!
Van egy kis gond a F15 ösömmel. Ugye a motor 70es és emiatt gondba vagyok a görgökkel...
Benne van egy erösitett sárga malossi kuplung illetve kontrasztrugó is.
A görgökmnél pedig 6g os de csak 3Db van most benne.
A moci megálásból lassan indul és sokat pörög alig megy 70et. Szval az biztos ez igy nem jó
kérlek segitsetek milyenb görgöket tegyek bele mert azt már tudom hogy 6db ot kell mindenféleképp.
Köszi
Hi Blackdaniel.
Csak a kisebbik dt-n javitottam kuplungot, azon a kuplungkosár zárofedelén van egy kontraanyás állitocsavar, amivel a tolorud hézagát lehet beállitani ha vastagabb lenne a ferodol. Ha az fellazul akkor a karral csak a bowdent + a tolorudat mozgatod. A kuplungig nem ér el a tolorud, tehát a kuplung nem old. Gondolom a 125-ösön is igy van. Tehát olaj leereszt,kuplungoldali dekni le, ez max 10perc, és akkor már többat látsz! Csavar visszaállit,a berugokar rugoját elsöre macerás visszatenni az ujabb 10 perc és dekni fel, olaj bele azt hagy szoljon. Igy ne járj vele mert ha ez a baj a csavar hamar kiesik és eltudod képzelni mennyi kárt okoz a fogaskerekek közé beejtett 6-os acélcsavar...
Tegnap menet közben elszállt a kuplungom egyszer csak lágy lett és onnantól kezdve nem oldott semmit, szerencsére tudtam váltani kuplung nélkül is de nagyon aggaszt. A bowden feszes, és látom is ahogy mozgatja lent a deklinél azt a rugós valamit ( bocs nem vagyok szakember).
Valaki megtudná mondani hogy mi történt vele? (Yamaha Dt 125)
Sziasztok!Van egy 2006 Piaggio Nrg.Tud valaki segiteni hogy a kipufogónál hol van benne a folytás és azt hogy kell kiszedni?Meg van e még benne valahol?A márkaszervizben nem nagyon akartak segiteni.Elöre is köszi!
tanay hát elvileg ez karbi felől lenne szar talán az uszód, mondanám h koszos de irtad h pucolva.... sztem a gyujtáselektronikád szart be... vagy először cserélj egy gyertyát nembiztos ez csak tipp..... végülis olasz:)
Hát, épp ez a baj! Én nagyon ügyesen szét tudom szedni a motort, csak az összerakással lenne némi gondom, meg azzal, hogy az általad emlltett dolgokat lokalizáljam, mert halvány dunsztom nincs róla, hogy hol vannak, hogy néznek ki, stb. :
Ezért lenne jó egy szerelő, aki nem vaaktában csavarozgat, kutakodik...
Ha tudtok ilyet.
Hello gaborg.
Bármelyik esztergályos mühelyben megcsinálják, ha tudod a menetet, de mondjad meg hogy olyan anyagbol csinálják amit meg lehet edzetni. A legtöbb kis eszterga tud minden menetet. A gond inkább hogy meg kell edzetni ha hengercsavarnak kell. Mivel látom Bp-i vagy, a Soroksári 160-ban van az ISVH nevü cég, elmész hozzájuk és a munkafelvevönél vagy a meosnál sirjad ki hogy edzék meg a csavarjaid. Beteszik valakinek a cuccaihoz és 1-2 nap alatt megcsinálják. Na sok sikert.
Hi Trysii. Ne motorozz vele, sürgösen szedjétek szét, mert ha megszorult olyankor felkenödik a dugattyu a hengerfalra és az esetek 80százalékában összetörik a felsö gyürü, sok kis apro darabra, amik teljesen összab@szák a hengerfalát +a hengerfejet, a dugattyubol darabokat törhetnek le, néha olyan károsodást okozva hogy furni sem lehet, ha tovább motorozol vele.Ha szétszeditek, a fötengelycsapágyakat is nézzed meg lehet hogy azok is megszorultak a morzsaléktol és onnan jön a hang! Tehát teljesen szedjétek szét a blokkot.
Hi látom másnak is van a gondja a rotaxxal nekem 123as van eddig nem volt alapjárat öninditóval nem indult pedig tekert mind állat, ma mentem vele csak tolásra indult be, power nyitás után csak puffogot majdnem ledobta a kipuffot olyat pufogot, behuztam a kuplungot ugy megnyeleztem de csak puffogot tüszögött- aztán egyszer csak kipörgött azt leállt de még az istennek se akart beindulni, haza toltam öninditóval ráinditótam azt megszorult vmi probáltam inditani de megfogta az öninditot többszöri probálkozásra is - azt egyszer csak megindult probáltam betolni de csak tüszög, szikra van a karbi kipucolva a power kipucolva frissen
A nyikorgás előröl jön, a tank alól valahonnan, de leginkább csak akkor, ha lassan megyek, és nem húzom a gázt.
A többi választ köszönöm, de azért megnyugtatna, ha egy hozzáértő ember megkuksizná a mocit. Én is motoroztam már azóta mióta megszorult /2 alkalommal - pár hónap eltéréssel, és ez még tavaly volt/ legalább 1500-2000km-t, ésnem volt gond. A megszorulás, vagyis a hátsó kerék blokkolása meg akkor következett be, amikor huzamosabb ideig mentem végsebesség környékén.
bocs most olvastam vissza h önindítóval nem indul azt hittem h az önindító nem teker... az attól lehet h sok a kilóméter és már nincs benn kompresszió.... de sokmindentől lehetséges
az h egy pill.ra szorult és most beindul akkor még megy, az előfordult haveromnak is az AF" 125ön és utána ment vele 5ekm hiba nélkül(utána eladta), azért nem indul néha mert az önindítónak meghalt a mágneskapcsolója és csak akkor indul ha gondol egyet:))) nyikorgáson nem tudom mit értesz, de tuaregeknél a nyikorgás álatalában a hátsó teló ill. a felfüggesztés adja....
Hümm nehéz ügy.... Nem lehet, hogy a membrán nem zár rendesen? Haver RS ébe ilyen volt... Nekem az AF 1 a szimemring miatt nem forgott le... Esetleg más tünet? (sajnos jó kényes a jó öreg ROTAX )
Amúgy ez az a Rossi replica, amit "98-ba adtak ki? Sokszínű, pl sárga a markolat, sok 46-al? Mert akkor az csodaszép!
Elsősorban szeretném megnézetni, hogy a hengerben, dugattyúban keletkezett bármiféle károsodás, amikor megszorult egy pillanatra, amit orvosolni kéne? Esetleg azt, hogy miért nyikorog menet közben, és mi a rákfenéje annak, hogy néha nem indul az önindítóval leállítás után?
De talán úgy átnézetni egy kicsit...amolyan állapotfelmérés gyanánt.
Szia Andrismotor.
A www.motorosok.hu -n, a szervizkönyveknél van olyan hogy XT 225 servicemanual. Ez nem elirás? Létezett XT-ben 225-ös is ? Nem XT125-öt akartak irni? Szerintem ha van idöd irj nekik emilt és kérj kodot, (ingyenes, nem kell tagnak lenni hozzá) töltsed le és nézzed meg hátha csak elirás, és olyan ami neked kel.
Van egy kis gond a F15 ösömmel. Ugye a motor 70es és emiatt gondba vagyok a görgökkel...
Benne van egy erösitett sárga malossi kuplung illetve kontrasztrugó is.
A görgökmnél pedig 6g os de csak 3Db van most benne.
A moci megálásból lassan indul és sokat pörög alig megy 70et. Szval az biztos ez igy nem jó
kérlek segitsetek milyenb görgöket tegyek bele mert azt már tudom hogy 6db ot kell mindenféleképp.
Köszi
Csak a kisebbik dt-n javitottam kuplungot, azon a kuplungkosár zárofedelén van egy kontraanyás állitocsavar, amivel a tolorud hézagát lehet beállitani ha vastagabb lenne a ferodol. Ha az fellazul akkor a karral csak a bowdent + a tolorudat mozgatod. A kuplungig nem ér el a tolorud, tehát a kuplung nem old. Gondolom a 125-ösön is igy van. Tehát olaj leereszt,kuplungoldali dekni le, ez max 10perc, és akkor már többat látsz! Csavar visszaállit,a berugokar rugoját elsöre macerás visszatenni az ujabb 10 perc és dekni fel, olaj bele azt hagy szoljon. Igy ne járj vele mert ha ez a baj a csavar hamar kiesik és eltudod képzelni mennyi kárt okoz a fogaskerekek közé beejtett 6-os acélcsavar...
Tegnap menet közben elszállt a kuplungom egyszer csak lágy lett és onnantól kezdve nem oldott semmit, szerencsére tudtam váltani kuplung nélkül is de nagyon aggaszt. A bowden feszes, és látom is ahogy mozgatja lent a deklinél azt a rugós valamit ( bocs nem vagyok szakember).
Valaki megtudná mondani hogy mi történt vele? (Yamaha Dt 125)
Köszi
Ezért lenne jó egy szerelő, aki nem vaaktában csavarozgat, kutakodik...
Ha tudtok ilyet.
Bármelyik esztergályos mühelyben megcsinálják, ha tudod a menetet, de mondjad meg hogy olyan anyagbol csinálják amit meg lehet edzetni. A legtöbb kis eszterga tud minden menetet. A gond inkább hogy meg kell edzetni ha hengercsavarnak kell. Mivel látom Bp-i vagy, a Soroksári 160-ban van az ISVH nevü cég, elmész hozzájuk és a munkafelvevönél vagy a meosnál sirjad ki hogy edzék meg a csavarjaid. Beteszik valakinek a cuccaihoz és 1-2 nap alatt megcsinálják. Na sok sikert.
Tud valaki ajanalni, egy mesterembert, aki tud nekem 4db tocsavart legyartani a blokkomhoz?
Nagyon fontos :)
lassan feladom elvileg féléve volt felujitva
A többi választ köszönöm, de azért megnyugtatna, ha egy hozzáértő ember megkuksizná a mocit. Én is motoroztam már azóta mióta megszorult /2 alkalommal - pár hónap eltéréssel, és ez még tavaly volt/ legalább 1500-2000km-t, ésnem volt gond. A megszorulás, vagyis a hátsó kerék blokkolása meg akkor következett be, amikor huzamosabb ideig mentem végsebesség környékén.
Amúgy ez az a Rossi replica, amit "98-ba adtak ki? Sokszínű, pl sárga a markolat, sok 46-al? Mert akkor az csodaszép!
De talán úgy átnézetni egy kicsit...amolyan állapotfelmérés gyanánt.
Köszi!
A www.motorosok.hu -n, a szervizkönyveknél van olyan hogy XT 225 servicemanual. Ez nem elirás? Létezett XT-ben 225-ös is ? Nem XT125-öt akartak irni? Szerintem ha van idöd irj nekik emilt és kérj kodot, (ingyenes, nem kell tagnak lenni hozzá) töltsed le és nézzed meg hátha csak elirás, és olyan ami neked kel.