Jól mondja az ismerősöd. A legjobb telo szimering az SKF két komponensesek. Mondjuk inkabb versenyzőknek éri meg. Nem olcsó, de drága.... Viszont nagyon rendben van
Nem ár kérdés. A másik motoron (13 éves, 67 ekm) gyári van nem kellett hozzányúlni, Igaz a szárat rendszeresen fujtam szilikonnal vagy hasonló termékekkel, hogy a bogarak lábtöréssel landoljanak a motor alatt....
Ha gyárit veszek majdnem 3 szoros ár.... És sok ilyen apró dologra el tudnám pancsolni a pénzt, de mivel van alatta középsztender otthon is kitudom húzni a villát ha kell. És az űj (nem gyári is el tudja magát hagyni mondjuk Olaszban....) Igaz az se most lesz... :)
Ha számít az ára (nem gondolnám) akkor ne cseréld, de őszintén, jó eséllyel a 10000-et sem éri el a két szimering ára, egyszerűen értelmetlen egy szétszedésnél azt visszatenni szerintem.
Ja, még annyit akartam ezzel kapcsolatban, hogy az egyik barátomnak 150 ezernél jár a motorja, nem tudom hány készlet szimering volt ezalatt cserélve, de jópár, na meg csúszógyűrűből is, viszont a telószárak még eredetiek, pedig a motor használva van rendesen, nem véletlen van rajta a TKC 80 "zetor gumi".
Ha 60 ezer környékén jársz, a csúszógyűrűt talán már érdemes lenne ellenőrízni és ha kell akkor cserélni, amíg még nem billen a szár, mert az a lógás fogja idővel szétcseszni a krómszárat, az meg egy költségesebb mutatvány lesz.
Elolvastam, mit nyertem?
Én is így gondolom.
Használat függőek ezek.
Amit Ini mond LC4 kemény terepen, ott érthető az a sűrűség, de utcán normál használatnál túlzás.
Nem tudom milyen az a jármű amiben nem lehet fékfolyadékot cserélni szoftver nélkül, de csak beszereznék rá valami megoldást. Legtöbb esetben ugyan úgy lehet pumpálással cserélni ABS esetén is, nem csak szoftveresen. Sőt még egyszerűbb is, mert a szivattyú nyomja ezerrel, csak arra kell figyelni, hogy nehogy levegőt szívjon mert akkor le lehet kukázni a hidraulikát.
Én elég finnyás vagyok a fékeimre, de én sem cserélem 2 évente. Évente azért át szoktam nézni hogy minden jó legyen. Ha szorul a dugattyú, nem húzódik vissza rendesen akkor még általában nincs tünet, na én akkor szoktam szétszedni, pucolni, újra zsírozni, szükség esetén porvédő, karmantyú csere, ilyenkor fékfolyadékot is cserélek, ez bőven elég, ha az ember nem versenyzik. Ha versenyzünk, akkor évente kell, mert sikerült már elmelegítenem a második szezonban.
Konkrét dolgot nem tudok mondani, de motorvezérlö állítja elö a jelet a legtöbb esetben a fordulatszám mérönek a gyújtásjeladó triggel jeléböl. Elsönek vezérlönél keresném, azon stekkernél ami megy a gyújtótrafókhoz...
Csináltam betü szerint, meg tettem is az egészre amit a szervizleírások megadnak. Sok esetben lehet igazolni, hogy túl van biztosítva paraméter a specifikációkban.
Pl gyújtó gyertyák esetében, 12 ekm a hagyomásnál pazarlás. Dupláját is elmegy üzembiztosan sok modelben. Iridiumos meg még többet. Ki kilehet venni, megkenni a menetet, hogy ne rohadjon bele, de pazarolni minek.
Telofolyadék esetén is, degradálódik a folyadék az idö elörehaladtával is, de mint szó volt róla az mechanikus igénybevételtöl is. Kopadék az utóbbi miatt lehet. Az eltérö igénybevétel miatt a gyár inkább bebiztosítja magát, és eltolja a karbantartást sürüségét abba az irányba, hogy a nagyobb igénybevétel esetén se pukkanjon el a rendszer. Pl a 20 e mérföldet futott 92 gsxr 1100-nél 2019-ben kellett kiszedni a gyári szimeringet és újra cserélni.
Volt rossz tapasztalatom utángyártott szimeringgel. Csere után után felcsíkozta a krómszárat. Már mindent kicseréltem (csúszócsapágyat, krómszárat), az új szárat is el kezdte felcsíkozni...bevágtam a sarokba a telópárt, és vettem egy gyári bontott párt. Ùgy ahogy volt beszúrtam a villákba, aztán kb 10 évvel késöbb kb 15 évesen kapott új olajat meg szimeringet. (ez a gsx 1400-es volt...amit sokat használtam autópályán, meg jó minöségü utakon...most meg 2-3 éve 10-20 km-t megy csak.)
Sok motornál elöbb megy tönkre a becsúszó szár bevonata mint maga szimering (sok esetben még utána is tömör a rendszer.
A gyári dolgokat sok esetben jobb hagyni még müködnek. Bár arre is érdemes felfigyelni, hogy sok esetben a csere cucc nem azért megy hamarabb tönkre, mert rosszabb minöségü mint a gyári, hanem, mert már egy "kopott" rendszerbe kerül bele...mondjuk egy vezérmü lánc esetében...ki szokta lecserélni a tengelyeken a lánckerekeket, föleg ami rá van munkálva a fötengelyre? :) De egy telonál is, hiába cseréljük szimeringet, meg csúszósapágyat, a szár is hordósra kopik. Nyilván kopás hézaga lecsökken egy csapágycserekor, de úgy sem fog tökéletesen felfeküdni, így ez a szett már hamarabb el fog kopni- össze fog kopni az alakhibás födarabbal.
Megfigyelhetö, hogy a jobb helyi adottságú tulajok némi müszaki hozzáértéssel sokkal több idöt fordítanak a jarmüvekre. Ha valakinek ki kell fizetni a borsos számlát, mert se hely, se idö, se képesség rá, akkor az ilyen beavatkozások nem történnek meg olyan gyakran. Még a "fejlett nyugaton is" fáj a 300 €-os számla a telófelújításról. A régebbi vasaknál is inkább vesznek egyhasznált telópárt, és kicserélik komplett, minthogy kifizessék szervizdíjat ami lehet többre jön ki. Pl tegnap jött meg telópár aminek engednek a szimeringjei 115€-ért. 200-300€ között van aminek még nem ereszt.
...és akkor ott vannak az autók. Ott ki cserélgeti a telókban 2 évente a folyadékot? Magyarországon mérik a gátlók csillapitását, de mikor vérzik el a "rossz" gátló. A németeknél csak azt nézik, hogy nem folyik-e...
Az autóknál ki cserélgeti 2 évente a fékfolyadékot. A legtöbben már kell egy OBD -s szoftver hogy kipumpáljuk a ESP-ABS-böl is a folyadékot... A 12 éves fordon még csak -csak lecseréltem mivel felújítottam munkahengereket-mint ahogy a motorknál is szoktuk. Féknyereg le, dugattyú ki, új tömítés, új dugattyú, új úszócsapok, megken minden, új fékfékcsö, ßes a végén friss folyadék... Nem volt igazából semmi baja, csak gondoltam had élvezzem még nálam van. Mások legtöbb esetben még féktárcsa-betét cserekor sem néznek rá...csap pakolák fel tárcsákat egymás után, mert mind kagylósra kopik...közben pedig csak a munkahengert kéne cserélni, vagy felúitani, mert szorul.
A konzekvenciát nem kell levonni senkinek. Mindenkinek mások preferenciái, mindekinek más a felhasználási körülménye is...így az arany közép is más. Számomra, mivel több korosabb motort is bontottam, javítottam, felújítottam sok tpasztalat mutat abba az irányba, hogy van tartalék a specifikációkban, és nem kell kapkodni a levegöt, ha 2 év egy napos fékfolyadékkal indulunk el reggel, vagy ha 6001 km van a motorolajban.... Annál nincs viszont rosszabb, ha valakinek azért kell födarabot cserélni, mert kinyúltak menetek, vagy a sok polirozástól elfogyott a lakk réteg...
Remélem elég hosszú lett ahhoz, hogy senki ne olvassa el. :)
Nem ördögtől való ez, a CB-1 alsó telószárain gyárilag olajleeresztő csavar volt kialakítva a legalsó ponton, azon a kopadék zöme kifolyt. Ott nagyon egyszerű volt a telóolaj csere. Az újabbakon már körülményesebb, de ha van benne gyakorlat akkor hamar megvan, na meg a csúszógyűrűket sem árt ellenőrizni. Ha nincs elhanyagolva talán túlzás 3 évente teljesen szétszedni, de télen tőbb idő van rá, én meg szeretek vele bajlódni.
Az enyémben a gyári szerelés van, 990ktm, 2009 és 60ezer km. Egyszer cseréltem benne olajat de csak kiöntöttem és vissza a frisset mert feleslegesnek tartottam szétszedni, egyszerűen gyönyörű tiszta gyári olaj volt benne. Piros elfet öntöttem bele és most nemrég csak a légtelenítőn kifolyattam pár cseppet, ugyanolyan piros mint amikor beleöntöttem.
Télen megint cserélek benne olajat, de csak olajat.
Megnyugtató amit írtál, mert amit én rendeltem és írtam is róla néhány hozzászólással visszább, az elvileg ugyanaz csak WRP néven, legalábbis egy kalap alatt említik az All balls-al.
Mi az ALL BALLS szimmeringet használunk. Eddig nem volt vele gond. Egyik ismerős viszont az SKF -re tette voksát. Vevőknek drága nem kérik, de Ő nagyon dicsérte.
Nem ment ott alá semmi, még a porvédőnek sem, taposott murvás út volt végig és szakadó eső. Nálam is 3 évente van telószétszedés, szimering, olajcsere stb... erre figyelek, de vannak olyanok akik tizenévig nem nyulnak hozzá, na annak a szimeringnek a típusát lenne jó tudni.
láttam olyat hogy gyári szimering az első napon folyt
de kitakarítottuk a pet csíkkal és máris jó lett
baszhatja az ember a jó cuccot ha pl a rászáradt sár az első összenyomáskor szimeringen belül van
Igazad van a karbantartást illetően, de mégse mindegy a 3 és a 13 év közötti különbség, mert az valahol a minőséget is visszajelzi. Nekem fosta el magát telószimering a legrosszabbkor, az Úz völgyben, aztán jobb híján ami még hátra volt hazáig végig kínlódtam a porvédő helyére tekert itatópapírral. A Tourmaxról én is hallottam rosszat, az Athena régebben jónak számított, ma már ott is van minőségi szórás. Legutóbb WRP-t vettem, kicsit drágább volt de azt írták gyárival azonos minőség. Majd kiderül, mert mi sűrűn elhagyjuk az aszfalt utat.
Én mint nyugdíjas villanyszerelő, javasolom Neked, ne legyenek nagy reményeid! A minimum az, hogy kell egy jeladó a fordulatszám mérőnek, amit azután megtud jeleníteni. Vagy kideríteni honnan veszi a jelet. Ezek a kijelzők egy csatlakozóval szoktak a motorhoz elektromosan csatlakozni, nem úgy van hogy "majd teszünk a kötegbe még egy szálat" . De sok szerencsét hozzá Neked !
Ott a pont. Minden második télen cserélem a teleszkópban az olajat, szimmeringet. Tavaly télen a csúszógyűrűket is cseréltem, mert már 10 évesek voltak. Ugyanígy a fagyállót, fékfolyadékot is 2 évente cserélem. Iden az enyém rendben van, most majd a fiam kis ciberéje jön.
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni az alábbiban (bárhol kerestem nem találtam róla normális leírást): adott 98-as évjáratú Ducati monster 600 dark. Kijelző lett rajta cserélve egy korábbi modellről amin van fordulatszám jelző is viszont nincs bekötve. Érdeklődnék ez hogyan kivitelezhető? (A régin alapból nem volt fordulatszám mérő)
Én csak kérdezek, mert nem értem ezt a 10 évezést. Gondos tulaj 2-3 évente lecseréli a telóolajat. Ezt ép ésszel illik szétszedéssel és elmosással csinálni, mert a kiöntöm a régit, beöntöm az újat, a lerakódott kopadék meg marad benn módszer nem vall nagy észre. Szétszedésnél bizony jön a szétrángatás, ilyenkor a króm szárral alulról szó szerint kiütjük a helyéből a szimeringet. Itt megint az jön, hogy épeszű ember egy egyszer beütött, aztán kiütött szimeringet nem tesz vissza mégegyszer beütve, hanem kicseréli egy újra. Akkor meg nem tökmind1, hogy csak ezt a 3 évet bírja-e ki, vagy 13-at? Úgyis megy a levesbe, de legalább nem kerül 4-5x annyiba......
ilyen jelleggű gps tartót szeretnék, az én motoromhoz nem gyártanak.
Gondolom lemlezből lézervágással ki lehet vágni. Csövet a közepére ami belülről menetes honnan lehet szerezni.
https://hu.planet-gates.com/te...
Ha gyárit veszek majdnem 3 szoros ár.... És sok ilyen apró dologra el tudnám pancsolni a pénzt, de mivel van alatta középsztender otthon is kitudom húzni a villát ha kell. És az űj (nem gyári is el tudja magát hagyni mondjuk Olaszban....) Igaz az se most lesz... :)
Micsoda vitaindító kérdéseket tudok feltenni.
Ha nem engedi az olajat, a porvédő teteje kezdődő repedéseket mutat, de alatta nincs por, akkor elég a porvédőt cserélni?
Tudom ha már kint van.... . DE minek ha semmi baja sincs?
Ha 60 ezer környékén jársz, a csúszógyűrűt talán már érdemes lenne ellenőrízni és ha kell akkor cserélni, amíg még nem billen a szár, mert az a lógás fogja idővel szétcseszni a krómszárat, az meg egy költségesebb mutatvány lesz.
Én is így gondolom.
Használat függőek ezek.
Amit Ini mond LC4 kemény terepen, ott érthető az a sűrűség, de utcán normál használatnál túlzás.
Nem tudom milyen az a jármű amiben nem lehet fékfolyadékot cserélni szoftver nélkül, de csak beszereznék rá valami megoldást. Legtöbb esetben ugyan úgy lehet pumpálással cserélni ABS esetén is, nem csak szoftveresen. Sőt még egyszerűbb is, mert a szivattyú nyomja ezerrel, csak arra kell figyelni, hogy nehogy levegőt szívjon mert akkor le lehet kukázni a hidraulikát.
Én elég finnyás vagyok a fékeimre, de én sem cserélem 2 évente. Évente azért át szoktam nézni hogy minden jó legyen. Ha szorul a dugattyú, nem húzódik vissza rendesen akkor még általában nincs tünet, na én akkor szoktam szétszedni, pucolni, újra zsírozni, szükség esetén porvédő, karmantyú csere, ilyenkor fékfolyadékot is cserélek, ez bőven elég, ha az ember nem versenyzik. Ha versenyzünk, akkor évente kell, mert sikerült már elmelegítenem a második szezonban.
http://youtu.be/aK3taPbCfao
Ilyen videokban lehet sok okosság-segítség
Pl gyújtó gyertyák esetében, 12 ekm a hagyomásnál pazarlás. Dupláját is elmegy üzembiztosan sok modelben. Iridiumos meg még többet. Ki kilehet venni, megkenni a menetet, hogy ne rohadjon bele, de pazarolni minek.
Telofolyadék esetén is, degradálódik a folyadék az idö elörehaladtával is, de mint szó volt róla az mechanikus igénybevételtöl is. Kopadék az utóbbi miatt lehet. Az eltérö igénybevétel miatt a gyár inkább bebiztosítja magát, és eltolja a karbantartást sürüségét abba az irányba, hogy a nagyobb igénybevétel esetén se pukkanjon el a rendszer. Pl a 20 e mérföldet futott 92 gsxr 1100-nél 2019-ben kellett kiszedni a gyári szimeringet és újra cserélni.
Volt rossz tapasztalatom utángyártott szimeringgel. Csere után után felcsíkozta a krómszárat. Már mindent kicseréltem (csúszócsapágyat, krómszárat), az új szárat is el kezdte felcsíkozni...bevágtam a sarokba a telópárt, és vettem egy gyári bontott párt. Ùgy ahogy volt beszúrtam a villákba, aztán kb 10 évvel késöbb kb 15 évesen kapott új olajat meg szimeringet. (ez a gsx 1400-es volt...amit sokat használtam autópályán, meg jó minöségü utakon...most meg 2-3 éve 10-20 km-t megy csak.)
Sok motornál elöbb megy tönkre a becsúszó szár bevonata mint maga szimering (sok esetben még utána is tömör a rendszer.
A gyári dolgokat sok esetben jobb hagyni még müködnek. Bár arre is érdemes felfigyelni, hogy sok esetben a csere cucc nem azért megy hamarabb tönkre, mert rosszabb minöségü mint a gyári, hanem, mert már egy "kopott" rendszerbe kerül bele...mondjuk egy vezérmü lánc esetében...ki szokta lecserélni a tengelyeken a lánckerekeket, föleg ami rá van munkálva a fötengelyre? :) De egy telonál is, hiába cseréljük szimeringet, meg csúszósapágyat, a szár is hordósra kopik. Nyilván kopás hézaga lecsökken egy csapágycserekor, de úgy sem fog tökéletesen felfeküdni, így ez a szett már hamarabb el fog kopni- össze fog kopni az alakhibás födarabbal.
Megfigyelhetö, hogy a jobb helyi adottságú tulajok némi müszaki hozzáértéssel sokkal több idöt fordítanak a jarmüvekre. Ha valakinek ki kell fizetni a borsos számlát, mert se hely, se idö, se képesség rá, akkor az ilyen beavatkozások nem történnek meg olyan gyakran. Még a "fejlett nyugaton is" fáj a 300 €-os számla a telófelújításról. A régebbi vasaknál is inkább vesznek egyhasznált telópárt, és kicserélik komplett, minthogy kifizessék szervizdíjat ami lehet többre jön ki. Pl tegnap jött meg telópár aminek engednek a szimeringjei 115€-ért. 200-300€ között van aminek még nem ereszt.
...és akkor ott vannak az autók. Ott ki cserélgeti a telókban 2 évente a folyadékot? Magyarországon mérik a gátlók csillapitását, de mikor vérzik el a "rossz" gátló. A németeknél csak azt nézik, hogy nem folyik-e...
Az autóknál ki cserélgeti 2 évente a fékfolyadékot. A legtöbben már kell egy OBD -s szoftver hogy kipumpáljuk a ESP-ABS-böl is a folyadékot... A 12 éves fordon még csak -csak lecseréltem mivel felújítottam munkahengereket-mint ahogy a motorknál is szoktuk. Féknyereg le, dugattyú ki, új tömítés, új dugattyú, új úszócsapok, megken minden, új fékfékcsö, ßes a végén friss folyadék... Nem volt igazából semmi baja, csak gondoltam had élvezzem még nálam van. Mások legtöbb esetben még féktárcsa-betét cserekor sem néznek rá...csap pakolák fel tárcsákat egymás után, mert mind kagylósra kopik...közben pedig csak a munkahengert kéne cserélni, vagy felúitani, mert szorul.
A konzekvenciát nem kell levonni senkinek. Mindenkinek mások preferenciái, mindekinek más a felhasználási körülménye is...így az arany közép is más. Számomra, mivel több korosabb motort is bontottam, javítottam, felújítottam sok tpasztalat mutat abba az irányba, hogy van tartalék a specifikációkban, és nem kell kapkodni a levegöt, ha 2 év egy napos fékfolyadékkal indulunk el reggel, vagy ha 6001 km van a motorolajban.... Annál nincs viszont rosszabb, ha valakinek azért kell födarabot cserélni, mert kinyúltak menetek, vagy a sok polirozástól elfogyott a lakk réteg...
Remélem elég hosszú lett ahhoz, hogy senki ne olvassa el. :)
gondolkm a tiéd se másabb sokkal
amugy egy takarítás és új olajbután egész más lesz a motor
Télen megint cserélek benne olajat, de csak olajat.
de kitakarítottuk a pet csíkkal és máris jó lett
baszhatja az ember a jó cuccot ha pl a rászáradt sár az első összenyomáskor szimeringen belül van
Segítséget szeretnék kérni az alábbiban (bárhol kerestem nem találtam róla normális leírást): adott 98-as évjáratú Ducati monster 600 dark. Kijelző lett rajta cserélve egy korábbi modellről amin van fordulatszám jelző is viszont nincs bekötve. Érdeklődnék ez hogyan kivitelezhető? (A régin alapból nem volt fordulatszám mérő)