Attól függ milyen motor.
MZ-nél lazán visszakalapálnám, prizmán forgatva, kiórázva a hibákat, ott van tartalék az anyagban.
Modern parizer szeletelőnél inkább cserélni érdemes, ha ennyire sérült a tárcsa.
Amikor a porlaszó tisztításról van szó, én ezt hozom peldának: https://www.sportmotor.hu/albu...
Ha nem tudni elötte ki és mikor csinálták, ez mélység´ü takarítás, és felújítás a biztos, mineden más csak "árnyékolás".
A szerelök meg mostanság nem igen szeretnek ilyen mélységik belemerülni, mert sok hibát lehet véteni (föleg, hogy egyre kevesebb a porlasztós gép), meg sokszor a felújító szett is szar, így akár egy napot is el lehet vele szórakozni, annak meg elég vastag a végösszege. Sok esetben a ki is van kopva porlasztó...újat nem vesz senki a használt meg lehet ugyan olyan szar de lagalább jó drága mind...
Ilyen gépet akkor érdemes tartani, ha magad meg tudod csinálni, vagy van egy balek, akkor gombokért, felebarátiból rendbeteszi...
Szia
Én egy másik vagyok nálam egy f3-as cbr van ugyan ilyen tünetekkel. Én nem vagyok szerelő csak egy hobbysta. Előttem szerelő nézte a motort szerinte a karbik rendben vannak elektromos a gond. A szivattyú össze volt égve gyertyák ilyen állapotban voltak cseréltem őket és a benzin csapot is meg a szűrőt de semmi változás. Én csak a karburátorra gondolok.
a motorodon nincs vákuumszivattyú az a cső a pair rendszerhez tartozik nem annyira lényeges , nem szól bele a működésbe különösebben , gyertyák milyen állapotban vannak ? nem ezeréves kormos kukatöltelékek ? ha eszi az olajat egy idő után köpködi a gyertyákat is .... az olajszint nem nőtt meg ? ha minden fasza és mégse fasza nekirugaszkodnék mégegyszer a karbiknak
Azt kb sosem fogod "jól megfeszíteni" . Azt gondolom, másik tárcsa a magoldás, de jönnek itt szerintem nálam okosabbak, akik vagy alátámasztják, vagy megcáfolják az állításomat.
Esetleg is-is
Féktárcsám ütést kapott, kicsit deformálódott, bróbáljam megfeszíteni, kicsit lehet egyenesíteni, hogy egyenletesen fusson a fékbetétek között, jártatok így már?
Elö szokott fordulni ilyenkor, hogy rossz helyen van elvezetve a benzincsö, a meleg hatására megtörik, és nem enged át elég üzemanyagot. Egy ilyen ledadogás után kéne nézni gyorsan, még "melegen" egy gyertyaképet.
A porlasztó kivülröl szép, de pont nem látni a képet, hogy az úszóház felöl is meg lett bontva, és a fúvókák is el lettek takarítva, úszó-benzin szint beallítva.
Nem olvastan arr´l sem, hogy az üzemanyagszivattyú kezelésbe lett -e véve / cserélve.
Ja és a karburátor táplálását is nézd meg. Egy eldugult benzincsap, bedagadt tömítő gumi, odacsípett benzincső is tud ilyet okozni, bár ott van némi késleltetés amíg lefogy a karburátorból az úszószint a túl lassú benzinellátás miatt.
Tipikusan szegény keverékre utal. Vagy a benzin kevés, vagy a levegő sok.
Ha fals levegegőt szív a kirepedezett csövön az okozhat ilyet.
Szóval mielőtt elkezd az ember hibát keresni, azért az ilyen nyilvánvaló hibaforrásokat nem árt felszámolni.
Illetve ha felújították a karbit, akkor annak újra beállításához is kell némi tudás.
Amit írsz lehet nem megfelelő, vagy sérült fúvókázástól, úszószint problémától, rossz beállítástól, sérült CV membrántól, gyorsító rendszer hibájától (ha van)...
Ráadásul négy karburátor, még egymást is zavarja.
Hát nem mondom, hogy lehetetlen, de türelem, kitartás, precizitás, és alaposságra szükséged lesz...vagy vidd el olyanhoz aki ért hozzá.
Nekem a régi Hondámban alig van kompresszió. Több olajat eszik mint az MZ. De ha beindult akkor van benne erő, szóval ez a fajta hiba nem jellemző hogy a motor trágya állapotától lenne, mert ha olyan vacak, akkor már az indítással is problémáid lennének.
Hali. Olyan gondom lenne hogy van egy 2002 636 om és hirtelen gázra bedarál és nem is forog ki. Ha visszaengedem kicsit és finoman húzom akkor még kettesben kiengedi hármasban csak csak de ott már van amikor kisebb gázra is ezt csinálja. Karbi fel lett újjítva teljesen ez volt azóta az első indítása üzemanyag szivattyú megy benzint kap ramair rendszer nincs eltömődve, viszont találtam egy vastagabb csövet a vákumszivattyú előtt ami kivan repedezve elég jól. Másig gondom hogy a motor nagyon füstölt első pár körben majd szép lassan egyre kevésbé és egyre kevésbé volt büdös. olajat ette viszont nagyon jó erőben van a gép és nem tapasztalok semmi kartergázt se hidegen se melegen. Előre is köszönöm ha valaki tud segíteni
Sziasztok azt szeretnem megkérdezni hogy valaki tapasztalta már köztünk azt a hibát hogy valamiért a gyertyát mindig le köpte a motorom és most raktam egy új gyertyát bele és hidegen könnyen be indult . Majd egy kör után melegen nem akkar indulni !
Első saját motorom egy Yamaha Wr 426 f rol van szó be rugós nincsen önindító lehet hogy helytelenül rugós ? És az a gond ?
MZ-nél lazán visszakalapálnám, prizmán forgatva, kiórázva a hibákat, ott van tartalék az anyagban.
Modern parizer szeletelőnél inkább cserélni érdemes, ha ennyire sérült a tárcsa.
kerülne is 2x annyiba mint egy új
ma 08:32
https://www.sportmotor.hu/albu...
Ha nem tudni elötte ki és mikor csinálták, ez mélység´ü takarítás, és felújítás a biztos, mineden más csak "árnyékolás".
A szerelök meg mostanság nem igen szeretnek ilyen mélységik belemerülni, mert sok hibát lehet véteni (föleg, hogy egyre kevesebb a porlasztós gép), meg sokszor a felújító szett is szar, így akár egy napot is el lehet vele szórakozni, annak meg elég vastag a végösszege. Sok esetben a ki is van kopva porlasztó...újat nem vesz senki a használt meg lehet ugyan olyan szar de lagalább jó drága mind...
Ilyen gépet akkor érdemes tartani, ha magad meg tudod csinálni, vagy van egy balek, akkor gombokért, felebarátiból rendbeteszi...
Én egy másik vagyok nálam egy f3-as cbr van ugyan ilyen tünetekkel. Én nem vagyok szerelő csak egy hobbysta. Előttem szerelő nézte a motort szerinte a karbik rendben vannak elektromos a gond. A szivattyú össze volt égve gyertyák ilyen állapotban voltak cseréltem őket és a benzin csapot is meg a szűrőt de semmi változás. Én csak a karburátorra gondolok.
Esetleg is-is
A porlasztó kivülröl szép, de pont nem látni a képet, hogy az úszóház felöl is meg lett bontva, és a fúvókák is el lettek takarítva, úszó-benzin szint beallítva.
Nem olvastan arr´l sem, hogy az üzemanyagszivattyú kezelésbe lett -e véve / cserélve.
Ha fals levegegőt szív a kirepedezett csövön az okozhat ilyet.
Szóval mielőtt elkezd az ember hibát keresni, azért az ilyen nyilvánvaló hibaforrásokat nem árt felszámolni.
Illetve ha felújították a karbit, akkor annak újra beállításához is kell némi tudás.
Amit írsz lehet nem megfelelő, vagy sérült fúvókázástól, úszószint problémától, rossz beállítástól, sérült CV membrántól, gyorsító rendszer hibájától (ha van)...
Ráadásul négy karburátor, még egymást is zavarja.
Hát nem mondom, hogy lehetetlen, de türelem, kitartás, precizitás, és alaposságra szükséged lesz...vagy vidd el olyanhoz aki ért hozzá.
Nekem a régi Hondámban alig van kompresszió. Több olajat eszik mint az MZ. De ha beindult akkor van benne erő, szóval ez a fajta hiba nem jellemző hogy a motor trágya állapotától lenne, mert ha olyan vacak, akkor már az indítással is problémáid lennének.
Nézd meg a pilotcsavar értékeket, a benzinszintet, a fóúvóka méretet, zárnak-e a tűszelepek.
https://www.manualedereparatie...
Első saját motorom egy Yamaha Wr 426 f rol van szó be rugós nincsen önindító lehet hogy helytelenül rugós ? És az a gond ?
semmi értelme ahhoz a pár amperhez