Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Mosógép hang? Nem a szomszéd villanymotorját vitted el?
Na de komolyra fordulva.
Mivel gyári új, garanciális a motor, megnézném, hogy nem szorult e valami a lánc útjába ami lefogja, láncfeszességet nem értem miért kell állítani egy bejáratós motoron, ha nem elég laza kirugózott állapotban, amikor összenyomódik a teló, túlfeszíti és szétcseszi a kihajtást, egy látszólag laza lánc is. A kihajtás is tud ilyen hangot adni ezek után, meg a szoruló csapágy lefoghatja a motort.

Ha ez nem akkor ellenőriznék egy töltést, mert a zárlatos feszültségszabályzó, generátor is képes vinnyogó mosógép hangot adni, miközben lefogja a motort. Ha csak egy fázis szállt el akkor sajnos még lehet töltés, szóval ez sem tuti diagnosztika, de ennyit lehet a garancia sértése nélkül.

Továbbiakban a márkaszervizre bízzad a hiba feltárását. Ott a motor bontásával fázisonként is rá tudnak mérni (ha ért a villanyhoz) Meg ott némi tapasztalattal és alap józan paraszti ésszel azt is gyorsan tudják lokalizálni hogy esetleg hol szorul a mechanika, esetleg már látott is pont ilyen hibát és csukott szemmel cseréli a hibás alkatrészt, ötletelés helyett.
Nem kötelező márkaszervizben javittatni, csak számla legyen róla és igazolni kell, hogy ha alkatrész csere volt, az nem utángyártott és gyári technológiával került bele.
A tieden max egy olajcsere volt, ha igazolni tudod számlával a szervizt, az olaj gyári előírást és az olajszűrő is gyári, akkor garanciális....
Sajnos a garanciával nem elhetek már, mert nem márka szervizben volt szervizelve, és ugrott a garancia. Ennek a szomorú oka az, hogy július közepén kértem időpontot, a szerviz augusztus végére akart adni, én meg nem akartam nézegetni a parkoló motort több mint egy hónapig :/
Igen,mert nem pontosan kérdezte mi a baja Bozótos úr!! És neked mi a bajod??!
Akkor az még garanciális, vidd szervízbe!!!
Előtted volt a lehetőség, hogy okosan és gyorsan válaszolj neki?? Igen!! Miért nem tetted, ha te ennyire profi vagy??
Próbaképpen: Milyen levegőszűrő van, és mikor lett cserélve??
Sziasztok!
Egy problémával szeretnék hozzátok fordulni.
Van egy yamaha yzf r125, 2019 júniusi motorom. Kb. 2 hónapja még minden szuper volt, szépen ment, 135-6 volt a maximális sebessége egyenesen. (természetesen nem volt gyilkolva a maximumon:))
Egy ideje viszont már a 100-105-öt is nehezebben éri el, és 6.ban 80 felett gázadásra hallok néha valamilyen hangot, körülbelül mint a mosógép, mikor lassan forog. A fogyasztás is több lett, majdnem 1 literrel, előtte a 2.2-t sosem léptem át, most meg 3 felett eszik.
Olajcsere most volt, lánc tisztitva, beallitva, legszuro ellenőrizve, rést vagy lyukat sem találtam sehol a fals levegőre gyanakodva.
6000km felett járok kicsivel.
Azt szeretném kérdezni, nincs e valamilyen tippetek, ami felett átsiklottam?
Nagyon szépen köszönöm, remélem nem fogalmaztam értelmetlenül :)

Krisztián
Sziasztok
Segítségre lenne szükségem, van egy ktm smc 660 om, olajat cseréltem benne és sehogy nem tudom légteleníteni a rendszert. A könyve azt írja hogy a blokkba kell 1,3l olaj a váznyakba kell 0,6l ezt fel is töltöttem majd a motor be indítása után elvileg kb 20 másodperc után a váznyaknál a betöltő nyíláson ki kellene szuszognia a levegőt és folyni kellene az olajnak, de nálam nem történik semmi. A képen be karikázott olajcső csavarjait meg lazítottam a blokk oldalán a kuplung dekliből tolja fel a levegőt de ezen kívül semmi mást, a váznyak alján az olajszűrő felett lévő csavart is ki csavartam de olaj nem jön se levegő. Már azt is csináltam hogy az olajat le engedtem a vázból levegővel át fújtam hogy nincs e dugulás de mindenhol át szelelt.
Bowden, Lamella, kuplungkosár, rugók ellenőrzés....
Ez mindig így van.
Én mindig a gyári állapotokra törekszem. Elég okosan kitalálták ezt a japók.
Aztán ha a karbi tuti gyári, akkor jöhet a hibakeresés a többi helyen.
Kompresszió, légszűrő, szelepek, falslevegő, kipufogó...ja igen, kipufogóból és légszűrőből is a gyári a legjobb, a fojtás nélküli szarok csak elcseszik a motort, ha ész nélkül rakosgatják.
Hogyne, rosszul kerdezett, az o hibaja :D
Egyertelmuen :D
Akkor aki tanácsot kér Ő is leírhatná részletesebben,, hogy mi a baja! Telefonon és gépen amúgy sem lehet motort javítani. De beszélgetni, ötleteket adni szabad ebben az országban még egyelőre!
Legeloszor meg kellett volna nezned, milyen tipushoz adsz eppen tanacsot :D
Elsokent jeladot vizsgalnek, fotengelypoz jelado, vagy veztengely poz jelado. Biztosan nem olyan egyszeru problema, mint pl gyertya.
Igen , főleg ha sokszor van elengedve a kar ilyen ugrásszerű induláshoz! De gondoljátok el, a blokk csapágyainak fogaskerekeinek az igénybevételére, hogy a láncot lánckereket annak a rögzítését ne is említsem. Majd amikor el akarja adni, megkímélt nemdohányzó orvosnő lesz a tulajdonos!
Megnezheted, hogy nincs-e kiszalkasodva a bovden, de valoszinü hogy lamellak környeken van a hiba forrasa. De erdemes megnezi a Kupplung kosarat is hogy nincs- e beverödve. A lamellak a bordakba csunyan bele tudjak munkalni magukat.
Akkor viszont nem értem az egészet, vagy Te nem tudtad jól leírni, hogy mi a gond vele!
Van hogy egy gyertya csere megoldja a problemat. Ha most volt eppen, akkor elöbb tedd vissza a regit.
Ezen mechanikus kuplung van.
Van elég olaj a hidro-tartályban? Legelőször ezt nézd meg! Legelőször ezzel kellett volna kezdened. De sokkal jobb lenne, ha szerelőhöz vinnéd mielőtt vmit elbszol!! A hidraulikus kuplung rendszere valahol beszrt! Vagy csak hidraulika olajat kell beletölteni mert utoljára "nyócéve" tettek bele olyant!
Sziasztok segítséget szeretnék kérni.van egy gsxr 750 k6 motorom olyan gond van vele,hogy ha hidegen indítom tökéletesen indul de ha tul lépi a 80 fokot nem akar egyáltalán beindulni meg kell várni hogy visszahuljon. esetleg valaki találkozott már ilyen problémával és tudna segíteni hol lehet a baj vallaszotokat előre is köszönöm