Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ebben minden benne van!!!!
Es azt sem tudjuk, hogy mekkoraval kellene novelni a lendtomeget es a mas csapagyakkal a surolodast ahhoz, hogy neked tetszo elettartamot erjen el egy fotengely egy uj szarban, mert regen minden jobb volt.
"Véleménye a politikusnak van, meg azoknak akik nem értenem semmihez...meg azok mentén, meg a szokásos "panalek" mentén tök jól ki lehet tölteni pl az ilyen fórum oldalakat."
Nem kötelező!!! Neked sem! Ha nem akarsz vitázni-beszélgetni akkor nem kell! De akkor mit keresel itt??
Nem tudjuk azt sem, hogy a köszörült felület, és a főtengely ellensúlyánál nem kellene-e lenni 1,5mm-es rádiusznak, ahhoz , hogy ne törjön? No ezek a dolgok már magasabb iskolát kívánnak meg az érdemi hozzászóláshoz! De akkor ki venné meg az új szrokat jó pénzért, ha minden darab örökké tartana??!!
"Vannak a fórumon gépészmérnökök , nekik sem tilos véleményt mondani!!?"

Véleménye a politikusnak van, meg azoknak akik nem értenem semmihez...meg azok mentén, meg a sokásos "panalek" mentén tök jól ki lehet tölteni pl az ilyen fórum oldalakat.

Az ilyen müszaki technológiai esetek kapcsán, a "szerszámkészítöt" kell megkérdezni aki elvégete vagy elkummantotta a szükséges technológia lépéseket. Meg hogy a véres torku motor gazdája akinek már "felújítás" elött valószinüleg meg volt a terve, hogy el lesz adva, nem biztos, hogy a legjobban felszerelt gépmühelybe vitte felújításra a hibás darabot, vagy nem biztos, hogy nem a megfelelö szakember kezébe került a fealadta megoldása. Szóval teljesen felesleges azon rugózni, hogy mit bír ki az alkatrész.
Egy biztos, hogy kevés gépmühelyben ismerik a tervezett karbantartás fogalmát, nehezen költenek drága , nagypontosságú HITELES-HITELESITETT méröberendezésekre, precíz befogókra, stb...Még a sorozatgyártás során ezek a legkomolyabb szempontok egy alkatrész majd a termék legyártásában-összeszerelésében. Hogy a gyártási dokumentációban feltüntettet alak és helyzettüréseknek méretpontosságnak megfelelö ellenörzött termékek kerüljenek le a gyártosorról. amiken ha olyan követelmény akár bizonyos darabszámok után rocsolásos tesztet is el kell végezni. De a mi szintén fontos, hogy gyártosor folyamatos -tervezett karbantartás alatt van, vagyis egy föorsó csapágyat nem akkor cserélnek ki, amikor már berezeg a megmunkálás alatt, hanem gépgyértó által meghatározott csereintervallunban. Mert olcsóbb kibaszni egy drága, "de még jó" csapágyat, mint kontinerszám a selejt alkatrész JÒ ESETBEN-rossz esetben meg visszahívásokat elrendelni akár komplett termékre...
Eleve ott sántít a dolog, hogy gépmühelynek nincs a fiókjában pl a fötengely gyártási dokumentációja, nyilván egy általános ismeretük van, hogy milyen kell legyen a felület érdességes, körkörössége, egytengelyüségek, de a gyárban használt speciális eljárásokat, amik ugye féltve örzött titkok, na arról fogalmuk sincs...
Nekem csak egy pici rálátásom van a láncgyártásra, mairöl azt lehet hinni, hogy ott már régen nem történik semmi...közben meg olyan hökezelési eljárás, meg anyagpárosítási újdonságok vannak , nem beszélve az összeszerelésröl..pusztán azért, hogy megfeleljenek a mai emelt teljesítményü gépek elvárásainak ezek is.

Arról is esett már szó, hogy hatalmas inováció, a túl gyors-eröltetett fejlesztések miatt a nagy tapasztalatú-tudásu fejlesztömérnökök helyett egyetemisták rajzolgatják elszigetelten az alkatrészeit az új termékeknek, a szakterületek között hatalmas szakmai szakadékok tátonganak...a gyártosorokon meg teljesen mindegy, hogy fejlett nyugat, vagy elmaradott fejlödö ország... a gombokat nem éppen az motivált okos szakemberek nyomkodják....

De teljesen mindegy, mert van sok jólfizette akik mindig be tudák csomagolni az új termékek úgy hogy aztán nem hogy eröszakot kéne venni a vásárlón hogy vegye meg, de ölik egymást, hogy ök legyenek az elsök. Ilyen képzavar nekem ez a villanyautó téma is, le van írva, hogy mennyivel egyszerübb felépitésü, mennyivel kevesebb alkatrészböl áll, aztán még még mégis csak uri huncutság kategória. Ugyan sokkal drágább, mint egy belsöégésü eröforrással hajtott, de mégsem gyöznek eleget gyártani belöle...

Na mindegy hosszú is lett meg uncsi is, de így legalább mindeki átugorja! :)
(Ui:Bizonyára volnánk itt egy páran, akik konkrét példákkal akár alá is tudnánk támasztani a mondandonkat, csak ugye kötnek a titoktartási dolgok is...meg minek, hiszen a fórumon, meg a szakújságban úgyis megirják a "frankót". :-D )
Mar egyszer volt itt rola szo, hogy nem az anyagvastagsaggal van ilyenkor baj, hanem hogy mar annyi repedes van, hogy nem birja tovabb. Pont ki van szamolva.
Itt is látszik hogy a köszörülés szélénél törött el éles sarok keletkezik és szép lassan a rezgés hatására repedés keletkezik onnan meg már nincs visszaút
ZZR1100 főtengely ha jól emlékszem 9 azaz kilenc Km-t bírt köszörülés után. Az is lehet hogy 15-öt már nem emlékszem de 20-at nem ment el!
Rugalmasságot fel is veszi azzal nincs probléma csak mivel forgó mozgást végez ez a rugalmasság folyamatosan áthelyeződik és idővel valami élesebb sarokban pl ami köszörüléskor keletkezik valamelyik csapnál ott el is törik de legfőbb ok a köszörült főtengely törése általában a hibás köszörülésből ered szerintem, nem hinném hogy az az egy tized anyag hiányozna neki az életben maradáshoz
Hááát én csak azt írom amot mondtak, egy gépműhelyes mondta, hogy simán köszörülik a motorfőtengelyt ha kell, nem tudom mi az igazság csak azt, hogy tört néhány köszörült darab köztük az enyém is.
Csapágyazva van, és mert acélból készült, ezért kellene , hogy a rugalmassága felvegye azt a kis torzulást?! ? Esetleg ezeket a főtengelyeket kínaiak készítik Kínában?? Vagy a 180 -ló és a 14000-res fordulat túl sok annak a kis vékony alkatrésznek? Vannak a fórumon gépészmérnökök , nekik sem tilos véleményt mondani!!?
A gépműhelyesek a rezonanciával mahyarázták, hogy nem tudják olyanra köszörülni mimt a gyárban ami miatt berezonál és eltörik.
Azt már nem is említve, amikor (tizenezerrelfeletti fordulat fölött énekeltetik!)széjjelpörgetik, mert F1 HANGON AKARJÁK HALLGATNI!
Mennyire van szrrá vékonyítva az a főtengely, amelyikről 0,1 mm-t max. leköszörülve szrrá gyengül??!!
Régóta tied a gép, mennyit mentél el vele azóta? Vettem anno egy akkor 7 éves SV650-et 98'-ast és eleinte semmi gond, de egyre furább hangja lett és rázni kezdett szép lassan kb 6000-et mentem el a vétel óta mikor eccercsak a nulláson nem túl nagy tempónál csörgés-csattogás, félreálltam, a motor járt, de igen szarul. Szétszedés után derült ki, hogy a főtengely a hajtókar alatt kettétört, eladás előtt a főtengelyt megköszörülték és belefaragtak valami más csapágyat, miközben főtengelyért kajtattam több bontós mondta, hogy ők is köszörültettek már, de mind kb. 5-6000 után eltört. A gépműhelyeknél vegyes volt a kép volt aki szerint lehetés volt aki azt mondta, hogy motor főtengelyt nem javít mert eltörik erre különböző magyarázatokat adtak.
"siklocsapagyat platigauge-el tudod kimerni"
Ezzzel az ismerettel én rendelkezem, de ahhoz szét kell bontani a motort.
"hezagmerovel nem"
Nem is akartam ezered pontos értéket kapni, de gondoltam, hogy nagyot nem lehet tévedni, ha becsúszik az 0.05-os akkor vagy ennyi vagy ennél valamelyes nagyobb a hézag...nem kell/ nem lehet mindig vakon követni a leirtakat.

Leszereltem az említett esetben a kuplungot. Arról akartam meggyözödni, hogy nincs-e kidölve a golyóscsapágy mögötte, nem lóg -e a váltó tengelye (is). Amúgy cseréltem kuplungot is, mert azt hittem az ráz, de valószinüleg rá kell nezni a vezérlésre.

Másrészröl osztom az ötleted, hogy kaphatott egyet a fötengely vége is.
siklocsapagyat platigauge-el tudod kimerni, hezagmerovel nem.

yamahaknal a kuplung 120Nm lehuzas utan is kottyan, de megsem raz. megneznem inkabb mekkorat ut a fotengely annal a motornal, lehet raesett a motor a generatorra valamikor.
Régebben volt nálam egy 600-as. Azon kb hasonló fordulatszámnál vibrálni kezdett a motor. Levettem az egyik oldali deklit bement a 0.05 -os hézagmérö a fötengely csap meg a csapágy közé...megnéztem a service manulat-service limit:0.05 mm. A motor soha nem lett felújítva, mert "összetörték". Azoknál mint megtudtam egy "típushiba" volt...
Még esetleg amit érdemes megnézni, hogy mennyire kopott meg a vezérmü lánc, mennyivel késik már a vezérlés, volt esetenként olyan vélekedés is, hogy ez is okozhat a rezonanciát...de ennek nem tudtam utána járni.
Nyilván te tudod a motor elöéletét, futásteljesítményét, használati módját, meg az esetleges honda szindrómákat, hogy valóban van e esélye egy ilyen meghibásodásnak. Èn pár éve körbebontottam a dekliket a motoromon, és egyszerüen megrángatam a kihajtás, kuplung, meg a fötengelyek végét, hogy kottyan -e...
ez komoly? nyugvókat kell cserélni? hát ez nagyonszuper
Fötengely nyugvócsapágy(ak) szerviz limiten?!
Szevasztok.találkozott már valaki sc57 cbr 1000rr-nél azzal a problémával, hogy kb4500rpm től felfele rezonál az egész motor? állitólag kuplung suerkezet csere. volt már valakinek ilyen gondja? mi lehet a probléma?
Ha az a vákumcső a csapra megy akkor nem a karbiból kerül abba benzin hanem a csap membránja szakadt és a vákumcsövön is benzin ömlik a motorba
Nekem felakadt úszónak, vagy elkoszolódott tűszelepnek tűnik...
Sziasztok! Segítene valaki,hogy a Piaggio fly 50-ben hol van a fesz.szabályzó?