Gondolom ertetted az ironiat. Basszus 20 evalatt miota itt vagyok az usaba talan ha 5 vezermulancot csereltem. Marmint amit csak amiatt hoztak be motort amibe mar ki tudja mennyi merfold volt. A vezermulanc legnagyobb ellensege az olaj elfaradasa.
Na de itt Dariusznal szerintem csak szimplan kopott a gyuru.
Szelepeknek semmi de SEMMI köze nincs a karter gázhoz. A karter gáz a gyűrűk kopottsága miatt növekszik meg. Ennyi. tök mindegy mennyi kilométer van a motorba. Minden motorba van karter gáz. Ezért van a labirint a gazkivezeto előtt . Amióta olvasom a 12 ezres olajcsere hívőket nem is csodálkozom ezen meg hogy olajcserenkent cserélik a vezermulancot.
De hát ember ! néztél veszteséget és konyit is ! Nincs veszteség , konyi 16 felett mint írtad ! eszerint a gyűrűk dugó hibátlan és aszelepek zárnak rendesen ! Neked egy új állapotú motorod van a mérés szerint ! Mi a bánatos fvxomat fog szétszedni rajta a mekkmester ?
a szelepeket nézi át újra, egyenlőre. Ő is próbálgatja mit mikor hogyan csinál a motor. Én csak próbálok valami infót gyűjteni hátha megtudok valamit amire esetleg ő nem gondolt. de nyílván érti a dolgát mert csinálja jó ideje. ezek csak az Én kérdéseim meg már nincs is nálam a motor hogy bármit levegyek vagy nézegessek. Csak ötleteket gyűjtök, mert alapból szépen jár nem mindig tolja fel olajat kompresszió jó olyan mintha nem is lenne baja de mégis van
Ha kiderítette a ríder hogy csakis a kartergáz csövön kerül fel az olaj , ezt a fedelet el is hagyhatnánk , de az istenért sem akarja azt a csövet kitépni végre a boxból , és megnézni hogy mikor , milyen fordulaton kezd le tolni olajat , ha így van akkor nem nehéz kitalálni mitől van akkora karternyomás amitől kiokádja az olajat . Optikával nézte a "szerelő" , ezt sem értem , leveszek 4db hatos csavart azt látom mi van alatta ! Na mind egy lehet ezt ragozni , csak teljesen felesleges ! Amíg az a cső ki nem kerül a boxból és nem derül ki hogy mikor hogyan nyomja vagy szívja azt a qrva olajat addig csak találgatunk nagyokat feleslegesen !
A szelepfedél tömítés, kuka volt rajta és ki lett cserélve újra. Minden tömítés ki lett cserélve ott. mert mind tönkre ment. Elképzelhető hogy az exup elzár véletlenül menet közben és azért jönne vissza a kipufogó gáz?
Ez nekem is megfordult a fejemben, hogy ha a szelepfedelben a szeklevego tomitese nem jo.
Akkor viszont a kipufogo nyomasa nagyobb, mint ami a szelepfedelben van, a kipufogogaz jonne be, nem az olaj menne fel a szeklevego szelepig, ami amugy is zarva van meleg motornal. Tehat annak is valahogy nyitva kell lennie, ha ezen keresztul akarna az olaj felmenni.
Viszont ha a kipufogogaz jut be a szelepfedelbe, az erdekes, az nagy fordulatnal tud nagy nyomast csinalni a forgattyushazban, ami miatt az olajkodot feltolja a legszurohazba. Eleg extrem elmelet, de mas nekem sem jut az eszembe. De ehhez nem kis tomitetlensegnek kell lennie a szelepfedelben a szeklevego jaratnal. Szinte lehetetlen.
Meg kell nezni a szelepfedeltomitest, hogy szet van-e trancsirozva, vagy hogy megjelenik-e kipufogogaz.
Mar megint a szekunder levego...
Annak semmi koze ezekhez. Az csak nyitva van, ha hideg a motor, es zarva ha mar meleg. Ha nyitva van, levegot juttat a szelepfedelen keresztul a membranon es furaton a kipufogo szelepek utan a kipufogoba. Semmi koze az olajhoz.
Amikor leveszem a légszűrő ház tetejét látszik, hogy abból az irányból fröccsen a a légszűrő doboz tetejére. elvileg van benne lecsapató, de kamerával is belenézett a szerelő. Ha a membránokat szívja össze előfordulhat hogy be-be torpan néha a motor? ezekre gondolsz?
Es azt sem tudjuk, hogy mekkoraval kellene novelni a lendtomeget es a mas csapagyakkal a surolodast ahhoz, hogy neked tetszo elettartamot erjen el egy fotengely egy uj szarban, mert regen minden jobb volt. Most viszont nem szar, mert elment a köszörülés után kemény 6000-azaz hatezer km-t! HURRÁ, EZ A CSÚCS!
A szelepdekni alatt még sok minden van az égéstérig ! De komolyan a box szipogtatja a membránokat a dekni tetején , semmi köze az égéstérnek ! Ha úgy gondolod hogy csak is a kartergáz csövön kerül az olaj a boxba , akkor húzd ki a csövet a boxból , dugózd le a helyét , és nézd meg hogy akkor a csövön tolja -e az olajat a nagyvilágba ?! Ha igen leht több oka is ! Nagy kartergáz / de ezt kiszűrted a konyi méréssel / ill. a ZZR-nél van egy lecsapató a kartergáz dekni alatt ha ez kimarad akkor prüszköli a levet ! Nem tudom a te vasadnál van -e ilyen alkatrész a kartergáz kivezetés deknije alatt ? PL.
És azt tudod hol megy bele ? Két helyen tud , a kartergáz csövön , ill. a szelepdekni tetején ha a membránoknál elhányt valami ! Először is egyesével húzd ki a csöveket a boxból , de dugózd a lukakat ! Aztán ha meglátod melyiken b@ssza az anyját megtalálod az okát is !
Urak megvolt a zx-10-es en a kompresszió mérés és a veszteségmérés. Veszteség nincs, kompresszió 16,3. külső átnézés alapján minden tökéletes és mégis felmegy a légszűrőházba az olaj. valakinek valami tipp? Nem füstöl nem eszi az olajat csak felmegy a légszűrő házba, a gyertyák gyönyörű újj állapotúak..
Régebben heteken keresztül is képes voltam valakit a problémaja kapcsán "távvezérelve" segíteni elég jó hatásfokkal, pusztán felebaráti szeretböl egy köszönömért, pár jó szóért, háláért cserében...de annyira tahók és buták lettek az emberek, hogy hátraléptem. Néha mégis elszorul as szívemm egy két bajbajutotton és akkor felresöprök mindent (mindkit) és igyekszek segítö kezet nyújtani, csak mint mondtam, kúrvára nehéz ennyi hiányos tudásu obégató között...ezért legtöbbször privátban zajlik az egész...
A mi mennyit bír témához...néha jó lenne tisztelni a technikát és arra használni amire való...a kedvenc példám az élettartamhoz a lánckenés. Ott a leírás a szervizkönyvekben, itt vagyunk tucat szám pozitiv, igen POZITIV tapasztalatokkal, hogy ugyan azon láncszett 2-3 szoros élettartamot is kibír egy jó kenörendszerrel. Mégis mi a mai "elismert" lánckenési-ápolási eljárás?
Nekem van 1940-es, 50-es, 60-as, 80-as, 2000-es évjáratban fejlesztett/gyártott motorom amikat magam restauráltam és használok...Nem látom annyira megalapozottnak a régen minden jobb volt kijelentést sok esetben. Egyszerübbek voltak, és ez miatt könnyebb volt szervizelni, karbantartani.
Teljesen mindegy hol, csak néz vegig egy lomtalanitáskor, hogy az emberek mennyi olyan dolgot dobnak ki aminek semmi baja, vagy sok része teljesen használható...ezekbe a tárgyakba egy bizonyos megközelitésben, feleslegesen sok energiát és anyagot öltek, mondhatnánk-túlméretezték, és pont ugyan ott fognak kikötni, mint azok amiket alulméreteztek.
Mivel társadalom nagy része feladta függetlenségét, felszámolta konyhakertjét, háztájiát, önellátottságát... bement a városba , beállt a gyártosor mögé nem nagyon van jelen pillanatban más választása, hogy elöre menekül, és kitalálnak bármilyen hülyeséget, beáldoznak bármit, csak fent tudják tartani a " fejlödést", különben megszünik a termelés-"értékelöállitás", nem lesz nyugdíj kifogy lendület a gépezetböl, és kisvártatva, hamar éhesek leszünk... Nagyon egyszerü a matekpélda .
Na de itt Dariusznal szerintem csak szimplan kopott a gyuru.
Akkor viszont a kipufogo nyomasa nagyobb, mint ami a szelepfedelben van, a kipufogogaz jonne be, nem az olaj menne fel a szeklevego szelepig, ami amugy is zarva van meleg motornal. Tehat annak is valahogy nyitva kell lennie, ha ezen keresztul akarna az olaj felmenni.
Viszont ha a kipufogogaz jut be a szelepfedelbe, az erdekes, az nagy fordulatnal tud nagy nyomast csinalni a forgattyushazban, ami miatt az olajkodot feltolja a legszurohazba. Eleg extrem elmelet, de mas nekem sem jut az eszembe. De ehhez nem kis tomitetlensegnek kell lennie a szelepfedelben a szeklevego jaratnal. Szinte lehetetlen.
Meg kell nezni a szelepfedeltomitest, hogy szet van-e trancsirozva, vagy hogy megjelenik-e kipufogogaz.
Annak semmi koze ezekhez. Az csak nyitva van, ha hideg a motor, es zarva ha mar meleg. Ha nyitva van, levegot juttat a szelepfedelen keresztul a membranon es furaton a kipufogo szelepek utan a kipufogoba. Semmi koze az olajhoz.
Régebben heteken keresztül is képes voltam valakit a problémaja kapcsán "távvezérelve" segíteni elég jó hatásfokkal, pusztán felebaráti szeretböl egy köszönömért, pár jó szóért, háláért cserében...de annyira tahók és buták lettek az emberek, hogy hátraléptem. Néha mégis elszorul as szívemm egy két bajbajutotton és akkor felresöprök mindent (mindkit) és igyekszek segítö kezet nyújtani, csak mint mondtam, kúrvára nehéz ennyi hiányos tudásu obégató között...ezért legtöbbször privátban zajlik az egész...
A mi mennyit bír témához...néha jó lenne tisztelni a technikát és arra használni amire való...a kedvenc példám az élettartamhoz a lánckenés. Ott a leírás a szervizkönyvekben, itt vagyunk tucat szám pozitiv, igen POZITIV tapasztalatokkal, hogy ugyan azon láncszett 2-3 szoros élettartamot is kibír egy jó kenörendszerrel. Mégis mi a mai "elismert" lánckenési-ápolási eljárás?
Nekem van 1940-es, 50-es, 60-as, 80-as, 2000-es évjáratban fejlesztett/gyártott motorom amikat magam restauráltam és használok...Nem látom annyira megalapozottnak a régen minden jobb volt kijelentést sok esetben. Egyszerübbek voltak, és ez miatt könnyebb volt szervizelni, karbantartani.
Teljesen mindegy hol, csak néz vegig egy lomtalanitáskor, hogy az emberek mennyi olyan dolgot dobnak ki aminek semmi baja, vagy sok része teljesen használható...ezekbe a tárgyakba egy bizonyos megközelitésben, feleslegesen sok energiát és anyagot öltek, mondhatnánk-túlméretezték, és pont ugyan ott fognak kikötni, mint azok amiket alulméreteztek.
Mivel társadalom nagy része feladta függetlenségét, felszámolta konyhakertjét, háztájiát, önellátottságát... bement a városba , beállt a gyártosor mögé nem nagyon van jelen pillanatban más választása, hogy elöre menekül, és kitalálnak bármilyen hülyeséget, beáldoznak bármit, csak fent tudják tartani a " fejlödést", különben megszünik a termelés-"értékelöállitás", nem lesz nyugdíj kifogy lendület a gépezetböl, és kisvártatva, hamar éhesek leszünk... Nagyon egyszerü a matekpélda .