nekem x14xe van aztán amikor takarítás után újak voltak a tömítések semmi olajat nem evett, mondjuk most sem, de folyat mindenhol
ez a olajlehúzó bekokszosodás nekem is megvolt, nagyon durván olajsáros volt az olajteknőben kb egy ujjnyi vastag cucc volt
én nem fúrtam meg nagyobbra mert volt benne lyuk csak kézzel végigtekertem a fúrót hogy kiszedje a dugulást
Nem tudom hogy X-es vagy Z-s motor volt, csak azt hogy 1,4-es Astráé, az autószerelő barátomnál láttam és abban a dugattyúban megvoltak a furatok, illetve a gyűrű is be volt szorulva a hornyába, nagyon elhanyagolt volt az olajcseréket illetően, szerencsére az enyémet még nem láttam milyen belülről.
Meg kell fúrni a dugattyút az olajlehúzú gyűrű hornyába, csapszegre merőlegelesen elől és hátul 4-4 furat. Úgy emlékszem 2.5mm-es fúrószárral csináltam. Aztán mehet egy alapméretes gyűrűszett meg új szelepszár szimeringek, és volt-nincs olajfogyasztás.
Az olajáteresztő gyűrű alatti visszavezető furatok tudnak eltömődni, illetve a dugattyútyűrű beszorulása is előfordul az elhanyagolt gépeknél. A kitolt 30 ezres csereperiódusok ölték meg ezeket a motorokat, azok akik 10 max 15 ezrenként olajat cseréltek és megfelelő teljesítmenyszintű olajat használtak kevesbé találkoztak ilyen problémával. Vannak esetek amikor nagyobb tisztítóhatású olajjal ezen utólag is lehet segíteni, vagy nevesebb gyártó tisztító adalékáról is hallottam már ami segített.
Egy szétszedéses alapos tisztítás viszont csodát tehet, aztán belevaló olajjal és 10 ezres csereciklusokkal az ecotecnek is megszűnik az olajiránti étvágya.
Tényleg szar az Astra G konstrukciója(a dugattyún kell módosítani), de megoldható. Asszonynak vettünk egyet 1.6 16 szelepest 2 éve, tavaly megcsináltam a motorját, mert 500km alatt lenyelt egy liter olajat. Azóta 15e km-t mentünk vele és nincs olajfogyasztás 5W30-ból...
Ismerősöm vett 2008-ban zsír újat. 1 pályanap 1l olaj. Minden pályanapra hozott egy kis flakon olajat.
Amikor még nem ismerte el a Honda, hogy baj van egy itteni embernek leplombálták a blokkját és 1000km után kb. 1,5l hiányzott belőle.
ez a olajlehúzó bekokszosodás nekem is megvolt, nagyon durván olajsáros volt az olajteknőben kb egy ujjnyi vastag cucc volt
én nem fúrtam meg nagyobbra mert volt benne lyuk csak kézzel végigtekertem a fúrót hogy kiszedje a dugulást