Alapvetően én is úgy tudom, hogy nem jó ötlet hajlítgatni az alu dolgokat, sőt, én azt hittem hogy az inkább törik mint hajlik, de amint a kép mutatja, ez nem egészen így van, és az hogy előbb szakadt ki a satu, minthogy ez a szemét akár csak egy millimétert is mozdult volna, azt is mutatja hogy azért nem is gyengül az annyira el egy hajlítástól. Mivel szemmel láthatóan amúgy is megérett a kidobásra, kárt nem nagyon tudtam tenni benne a próbálkozással. Amúgy a mai napig is használom, feldarabolva szártoldó kis krovához, imbuszkulcshoz ilyesmi.
Ettől függetlenül sem bátorságból, sem hülyeségből nem szorulok segítségre, jöttem haza 30 km-ről törött kormánycsapággyal, a körforgalmak elég érdekesek voltak, meg egyszer a Balatonról Sopronig, daráló első kerék csapággyal, szétszedés után nem mindegyik volt golyó alakú.
Havernak a fékpedálját hajtogatták vissza
Kemencébe be felmelegít visszahajt, majd ismét melegít
Utána,kibírt még egy görbítést törés,nélkül
Valami "szakértő" küzdött vele..
Ismerjük az alu olvadáspontját, de régen rossz ha megolvad
Alu egy aljas anyag. Sima használattól is el tud törni hirtelen.
Bringa vázakra régen azt mondták hogy az alu váz 2 év versenyzési időt bír, az acél 10-et.
Egy időzített bomba a hajtogatott alu kormány
Bármikor eltörhet
Nem egy kormányt láttam már aminek vége lett
Az aluötvözet nem tud mit kezdeni a feszültségekkel és törik
Elméletileg melegítéssel ki lehetne szedni a feszültséget, de mivel kb senki sem ismeri az adott ötvözet olvadáspontját nem könnyű feladat
Akkor ismerem a témát! Egy nagy pofára esés után tettem egy gyenge kísérletet egy elgörbült LSL alu kormány visszahajlítására, a 2m-es vascső toldással azt értem el, hogy a k*rva kormány maradt amilyen volt, viszont kiszabtam a satu csavarjait az asztallapból....
Erre a technikára azért volt szükség mert annyira össze volt rodhadva hogy csak így lehetett szétrángatni , mert a satupadot már kirángattam a sufniból mindenestül , és kellett egy biztos pont , na ez volt a konténer lába keresztbe dugott fix szárral ! Ezért mondtam ez a kemény nem a kád sarka !
Az megesik.Legtöbbször a légkulcs elég az alsó nagy imbusz kivételéhez, aztán összerakásnál már össze lehet heftölni valami célszerszámot a meghúzáshoz. A tdm különböző évjáratainál pl vascső 2 füllel a végén/klinkervas hegyesre köszörülve/betonvas végére menetes szár toldó, valami mindig van, de egyik se probléma egy jól felszerelt garázsban.
Ma vettem észre, ha középállványon és alá van tekerve a akormány akkor kattog néha-néha. És amikor lenyomom a hátulján és visszafordítom a kormányt akkor is kattan 1-et, pedig nincs terhelve.
A péteken beirt benzin elfogyási problémára, hogy változatlan gázadás mellett megáll a motor, de a visszafordítom a gázt akkor meg megy tovább ötlet sem érkezett.
Nem mondod, hogy ez ő volt? Ugyan személyesen nem ismerem, de csak jókat hallottam róla.......mindenesetre ne add fel, szívesen megnézném, de szerintem Lecsóék is és bárki más, persze semmit nem csinálnék vele csak nagyon kíváncsi vagyok egy ilyen heroikus küzdelem után.
egy régi fz400as elsőlábakat szedtem már szét de nem emlékszem mi volt benne
azt tudom hogy célszerszámot kelllett csinálni mert a belét nem tudtuk kitekerni
szomorú de most eljutottam oda, hogy feladom. Ma még lecseréltem a hűtőfolyadékot, de jelenlegi állapotomban úgy gondolom, hogy részemről az idén ennyi volt a motorozás.
Szétszedtem, összeraktam, nem lett jobb.
A szivem hasad meg amikor középállványra állítom és nyekereg a motor.
Sem erőm, sem energiám nincs már hozzá, hogy folyamatosan szereljek.
Azért vittem szezon végén szerelőhöz, hogy tavasszal lecserélem az olajat, a hűtőfolyadékot és gondtalanul motorozok, Már csak a szelephézagot nem mértem meg azok közül amit javításként, ellenőrzésként mértem.
Ime a mérleg:
- két összekaristolt tükör (ja oldalidomok nélkül vittem el, most az is karcos lenne)
- két szétbarmolt féknyereg
- a karbis történtet ismeritek
- a kormánycsapágy csere után nem volt lekontrázva az anya, csak lazán állt rajta az alátét. Persze mindkét anyát kézzel le birtam tekerni.
-egy szétbarmolt, összekaristolt termosztát takaró
- egy elhagyott (szétnyalt) fékbetét tüske záró anya
- egy elhagyott benzincső bilincs (erről is értekeztünk itt sokat)
- a teló olajról képet tegnap csatoltam be
Köszi még egyszer a segítséget és tanácsokat mindenkinek.
Lehet Sisi (Sissi) hercegnő imádta azt a várost, de én már ki nem állhatom....
Mit gondoltok, érett már cserére ez a lánckerék?
Ettől függetlenül sem bátorságból, sem hülyeségből nem szorulok segítségre, jöttem haza 30 km-ről törött kormánycsapággyal, a körforgalmak elég érdekesek voltak, meg egyszer a Balatonról Sopronig, daráló első kerék csapággyal, szétszedés után nem mindegyik volt golyó alakú.
Kemencébe be felmelegít visszahajt, majd ismét melegít
Utána,kibírt még egy görbítést törés,nélkül
Valami "szakértő" küzdött vele..
Alu egy aljas anyag. Sima használattól is el tud törni hirtelen.
Bringa vázakra régen azt mondták hogy az alu váz 2 év versenyzési időt bír, az acél 10-et.
Bármikor eltörhet
Nem egy kormányt láttam már aminek vége lett
Az aluötvözet nem tud mit kezdeni a feszültségekkel és törik
Elméletileg melegítéssel ki lehetne szedni a feszültséget, de mivel kb senki sem ismeri az adott ötvözet olvadáspontját nem könnyű feladat
Ma vettem észre, ha középállványon és alá van tekerve a akormány akkor kattog néha-néha. És amikor lenyomom a hátulján és visszafordítom a kormányt akkor is kattan 1-et, pedig nincs terhelve.
A péteken beirt benzin elfogyási problémára, hogy változatlan gázadás mellett megáll a motor, de a visszafordítom a gázt akkor meg megy tovább ötlet sem érkezett.
Hát ez van.
azt tudom hogy célszerszámot kelllett csinálni mert a belét nem tudtuk kitekerni
szomorú de most eljutottam oda, hogy feladom. Ma még lecseréltem a hűtőfolyadékot, de jelenlegi állapotomban úgy gondolom, hogy részemről az idén ennyi volt a motorozás.
Szétszedtem, összeraktam, nem lett jobb.
A szivem hasad meg amikor középállványra állítom és nyekereg a motor.
Sem erőm, sem energiám nincs már hozzá, hogy folyamatosan szereljek.
Azért vittem szezon végén szerelőhöz, hogy tavasszal lecserélem az olajat, a hűtőfolyadékot és gondtalanul motorozok, Már csak a szelephézagot nem mértem meg azok közül amit javításként, ellenőrzésként mértem.
Ime a mérleg:
- két összekaristolt tükör (ja oldalidomok nélkül vittem el, most az is karcos lenne)
- két szétbarmolt féknyereg
- a karbis történtet ismeritek
- a kormánycsapágy csere után nem volt lekontrázva az anya, csak lazán állt rajta az alátét. Persze mindkét anyát kézzel le birtam tekerni.
-egy szétbarmolt, összekaristolt termosztát takaró
- egy elhagyott (szétnyalt) fékbetét tüske záró anya
- egy elhagyott benzincső bilincs (erről is értekeztünk itt sokat)
- a teló olajról képet tegnap csatoltam be
Köszi még egyszer a segítséget és tanácsokat mindenkinek.
Lehet Sisi (Sissi) hercegnő imádta azt a várost, de én már ki nem állhatom....
ha jól látom , akkor az konténer láb...