Sziasztok.Gurulni akartam de valami csattog fordulaton.ilyen 2000 felett.Ha van egy kis időtök ránèznètek a videomra.köszönöm.https://www.sportmotor.hu/vide...
Végre eljutottam odáig, hogy ismét eltudjam indítani, rá is mértem az akksira, nem tölt. De szinte biztos, hogy a generátornál lesz a baj, mert szerdán szétszedtük -mert kicsit folyt az olaj- úgyhogy tömítés, paszta... tuti ott lesz valami, lehet egy kábel!?...
Köszi!
Szóval mennyire húzzam meg (kúpgörgős):
- közép állványon ha a hátulja le van nyomva leforduljon mindkét irányba a kerék magától vagy
- könnyedén járjon, de bármilyen pozícióban álljon meg és nem forduljon tovább a saját súlyától?
Mondom:
- meddig menjen fel a kifliben fent
- mennyire h úzod meg az olajbetöltő csavart
- mennyire húzod meg az olajleesztp csavart
- és mennyi olajat raksz bele.
Esetleg tudna valaki segíteni?
Délelőtt mentem egy rövid kört, nem is volt semmi baj, de hazajövet észrevettem, hogy nem világít a reflektor visszajelzője, itt már kezdett is gyanús lenni a dolog, hazaértem, megálltam, kitámasztót lerúgtam erre leállt a motor majd utána egyből visszajött a gyújtás...
Most elakartam menni, felmelegedett a motor, elkezdtem kitolni az udvarról és megint leállt, hiába fordítottam a kulcsot nem adta vissza a gyújtást, most kb. azt játssza a motor, hogy össze-vissza adja rá a gyújtást vagy egyáltalán nem csinál semmit, ha elfordítom a kulcsot.
Nem hiszem el...
Van valami ötletetek?
Láttam már pár motorom telóját belülről, de ezzel a nagy titokkal amit 1000-ből csak 1 ismer, még nem sikerült találkozni. Nem tom milyen motorja van pontosan Vidomnak, de kíváncsi lennék a "beállítható" dolgok listájára amitől majd szakértősen sokkal jobb lesz, ezeknél a gazdaságos hondáknál elég rövid az a lista....
Hát az utolsó 4 évben (2-2 évente) a szerelő cserélte. Most hogy néztem a repsotl (csak azt kaptam és nem akartam várni hétfőig) az szinte teljesen átlátszó.
Ja hogy szép legyen az élet 30 nm-nél nem a nyomaték kulcs kattant le a féknyeregnél, hanem a csavar engedett.
Már kiszedtem itthon volt hasonló majd gyári lesz helyette.
Most akkor leengedted amit legutóbb cseréltek? Ez nem úgy tűnik mint egy 1500km-es olaj. Persze minden lehetséges, mondjuk 2-3 km homokos földúton jársz minden nap meg ilyenek.......vagy nem lett az előző olaj lerakódása letakarítva.
Anno mikor még hajlandó voltam szimering csere nélkül csak olajat cserélni akkor benzinnel lögyböltem el, az elvileg nem árt semminek főleg az ilyen egyszerű telóknak, mondjuk pár rábaszás után már senkinek nem vagyok hajlandó csak olajat cserélni mert rendszeresen a friss esetleg "sűrűbb" olajjal párszáz km után elkezdenek ereszteni a régi szimeringek és persze jön, hogy akkor gariban kéne megoldani persze a szimeringért sem fizetünk mert hát előtte jó volt. Ma féktisztítóval takarítom le a teljesen szétszedett telót, az elég jól lehozza a lerakódásokat a mélyéről, igaz elfogy 1-2 palack.
Sziasztok! Valakinek hasonló eset? Kawa Zx9, 2000 évjárat. Kis gázállásnál (pl. 6-ban 80-nál) finoman rángat a motor. Még 0-ról finoman gyorsítva se egyenletes a gurulás. Karbi pucolás, beállítás megtörtént 2ekm-rel ezelőtt.. Szelepek 5ekm-rel ezelőtt állítva. Ismét elviszem szerelőhöz, de addig valakinek egy tippje? Köszi
attól , hogy úszónyerges , nem kottyanhat,kopoghat , ha előre hátra mozgatod a motort....
egyébként a telóhoz való rögzítésre gondoltam , hogy fixnek kell lennie...
A teleszkópot vidd olyan helyre ahol értenek hozzá
A szakember látni fogja hogy mi jó és mi nem jó benne
A jó futómű életet menthet nem kell sóherkodni, 3-4 évente kibir az ember 20-30 ezret
Ráadásul a szakértő az emberhez tudja állítani, és sokkal jobb lesz
A házi olajcsere akkor lenne jó amikor még az olajnak semmi baja. Pl kiöntöd 5 ezrenként
Ne szedd szet annyira! Vedd le felso kupakokat, vedd ki a telokat.
Igy a kormanycsapagyhoz is hozzafersz rogton. Ha a kupakokat letekered akkor a belso cso lecsuszik es latod a rugot es a felette , alatta levo hezagolokat. Innen lehetne tovabb menni.
Ne mosd ki semmivel! Ha ram hallgatsz es nem szeded szet a telot akkor egy ejszakara kicsurgatod az olajat majd beletoltod a frisset (bar ha nem sok km van benne akkor felesleges ez a mutatvany). Masreszrol ha mar eddig eljutottal, az a 2ezer huf mar nem tetel es akkor biztos hogy rendben van.
Ha olajat veszel akkor nyugodtan mehet bele vmi olcsobb kategoria, felesleges a draga Motul meg tarsai. Semmivel sem jobbak. Inkabb 20-30ezer kmkent cserelni kell, ez a titka
Aceton elég agresszív oldószer inkább nem tenném bele. A hét elején cseréltem szimeringet szintetikus higítóval mostam el az alkatrészeket benne. Csináltam hozzá beütőt és olajszint beállítót.
Köszi!
- közép állványon ha a hátulja le van nyomva leforduljon mindkét irányba a kerék magától vagy
- könnyedén járjon, de bármilyen pozícióban álljon meg és nem forduljon tovább a saját súlyától?
- meddig menjen fel a kifliben fent
- mennyire h úzod meg az olajbetöltő csavart
- mennyire húzod meg az olajleesztp csavart
- és mennyi olajat raksz bele.
Délelőtt mentem egy rövid kört, nem is volt semmi baj, de hazajövet észrevettem, hogy nem világít a reflektor visszajelzője, itt már kezdett is gyanús lenni a dolog, hazaértem, megálltam, kitámasztót lerúgtam erre leállt a motor majd utána egyből visszajött a gyújtás...
Most elakartam menni, felmelegedett a motor, elkezdtem kitolni az udvarról és megint leállt, hiába fordítottam a kulcsot nem adta vissza a gyújtást, most kb. azt játssza a motor, hogy össze-vissza adja rá a gyújtást vagy egyáltalán nem csinál semmit, ha elfordítom a kulcsot.
Nem hiszem el...
Van valami ötletetek?
Ja hogy szép legyen az élet 30 nm-nél nem a nyomaték kulcs kattant le a féknyeregnél, hanem a csavar engedett.
Már kiszedtem itthon volt hasonló majd gyári lesz helyette.
Mosni meg csak úgy érdemes ha,ízekre szét van szedve
Persze minél egyszerűbb a teleszkóp annál kevesebb beállítási lehetőséged van
üdv
"Ráadásul a szakértő az emberhez tudja állítani, és sokkal jobb lesz"
egyébként a telóhoz való rögzítésre gondoltam , hogy fixnek kell lennie...
A szakember látni fogja hogy mi jó és mi nem jó benne
A jó futómű életet menthet nem kell sóherkodni, 3-4 évente kibir az ember 20-30 ezret
Ráadásul a szakértő az emberhez tudja állítani, és sokkal jobb lesz
A házi olajcsere akkor lenne jó amikor még az olajnak semmi baja. Pl kiöntöd 5 ezrenként
Igy a kormanycsapagyhoz is hozzafersz rogton. Ha a kupakokat letekered akkor a belso cso lecsuszik es latod a rugot es a felette , alatta levo hezagolokat. Innen lehetne tovabb menni.
Ne mosd ki semmivel! Ha ram hallgatsz es nem szeded szet a telot akkor egy ejszakara kicsurgatod az olajat majd beletoltod a frisset (bar ha nem sok km van benne akkor felesleges ez a mutatvany). Masreszrol ha mar eddig eljutottal, az a 2ezer huf mar nem tetel es akkor biztos hogy rendben van.
Ha olajat veszel akkor nyugodtan mehet bele vmi olcsobb kategoria, felesleges a draga Motul meg tarsai. Semmivel sem jobbak. Inkabb 20-30ezer kmkent cserelni kell, ez a titka