Már azt hittem elfelejtetted :-)
MoS2 volt amit tiltottak nem grafit. Próbáltam kideríteni, de még nekem sem sikerült. Valami banális megoldás lesz stem
Persze mert a teflont nem kell zsírozni, mert begyűjti a port, és azért szorul meg. Ráadásul a szennyeződés beépül a felületébe.
A szilikon zsír is csak arra való, hogy kiszorítson minden ilyesmit, mert amúgy a szilikon zsír sem az a jó kenőanyag mint sokan gondolják. Tudott érdekes dolgokat művelni az is ha nem a megfelelő helyre alkalmazták.
A kardánkeresztben úgy látom csak pozicionálásra, meg porzárásra van használva, a csapágyba tehetsz zsírt. Meg amúgy nem is szokás nagyon teflon használni. Van ezer féle műanyag csapágy anyag, amik már jobbak mint a teflon, de a legalapabb amit ilyesmi helyre tennék én is bronzcsapágy helyett, az a POM.
A teflon nem mindent bír csak azt amire gyártják......ezt igen jól megtanultam mikor emelőhátfalakkal foglalkoztam. A régi hátfalakkal nem volt gond, acél csap, bronzpersely és zsírzógomb oszt jónapot, mehet a zsír, de elkezdtek bejönni a modernebbek amiknek a perselye teflonos volt úgy mint lejjebb a kardánnál és mikor az elsők kerültek be felújításra akkor ugye úgy mint előtte, új alkatrész, összerak és a régi májszterek utasítására (kopaszként kussoltam no meg nem láttam soha manual-t csak össze kellett rakni) bár zsírzógomb nem volt hanem csak egy kis tasak fehér (szilikon) zsírt adtak hozzá (érdekes, hogy ez nekik fel sem tűnt és senki nem nézhetett utána) így nem azzal kellett összerakni hanem jó nagy adag sima gépzsírral..........a gond akkor kezdődött amikor pár hónap múlve elkezdtek visszaszállingózni, hogy beragadnak a csapok és nem ereszkedik le a fal, persze eleinte senki nem ismerte el a felelősséget főleg mert nem is tudták, hiogy mi a baj, sok garis javítás történt, de hát ugyanúgy mire egyszer valakinek eszébe jutott utána nézni és kiderült, hogy a teflon megdagad az ásványi olajtól, zsírtól, épp csak annyira, hogy megmérni is alig lehet és nem is egyenletesen hanem úgy hullámosan kissé, no oszt ezután már csak a hozzáadott szilikonzsírral lettek bekenve és annyi.
A pár hónappal ezelőtti kérdése az volt Petyának, hogy miért nem lehet grafitos zsírral kenni a kardánt )mert, hogy tiltva van)? Akkor ígértem képet és okoskodást, most mindkettőt megtettem.
Gördülő csapágyazásnak azért nem jók ezek a szemcsés adalékolásu zsírok, mert megakaszthatja a görgőket. Kb. mintha homokot szórnál bele.
Ez valami lítiumbázisú zsír lehet ami benne van, ez tökéletes ide, és nem is drága.
Ha úrizálni akar valaki akkor 2000 forintért van az Agip TOP2000-es zsírja. Ez szintetikus, hőálló, vízálló, időjárásálló, nagy terhelhetőségű zsír. Bár sűrűbb mint a lítiumos, de a kezdő súrlódása jóval alacsonyabb, és a golyós csapágyak is tolerálják. Bár ez itt elég védett helyen van, maradnék az alap zsírnál.
A teflon meg kb. mindent bír, azon nem kell aggódni.
No, régen ígértem és most előkerestem a szép nagy kardánkeresztet és leképeztem. Hááát ahogy nézem teflonban futnak a görgők, de az nem hinném, hogy akadálya lehetne a grafitos zsírnak mert hát amúgy is mindenki ásványi zsírral keni így azt biztos bírja, amiért azt gondolhatom, hogy nem lehet grafitozni az az talán, hogy a görgők között képes lehet (ha nem keni rendszeresen az ember összeállni) és az okozhat gondot (nekem már máshol állt össze kőkeményre a grafitos zsír. ....de ez csak elmélkedés.....
Igen ezert is irtam be anno, hogy a sajat tudasom es az itteni tapasztalatok es otletek alapjan hogyan mentem sorba.
Es felre ertes ne essek egy szerelo is nezegette 1 hetig. Raadasul o csinalta. Es o utoljara atfuvokazast javasolt.
Nem is izgatott volna a dolog, ha az otletekesek nem szazezres kategoria lett volna.
Kerdem en? Egy membran vagy tolattyu csere utan ha maradca problema akkor a szerelo visszarakja az eredetit hogy bocs megsem az a gond es nem kell kifizetni?
Na jo etvagyat mindenknek aki ebedelni fog mostanaban.
Oké, abban igazad van hogy ha nem minősít, akkor nincs okod sehogy se sértőnek találni.
Én csak simán leírtam a jó megoldást, nem is problémáztál rajta.
Legközelebb Vidom is így tesz, mert biztos vagyok benne, hogy nem állt szándékában kavarni.
Hát a dicséret meg az ostobázás között azért számomra van még pár lehetőség, és a burkolt személyeskedésre szerintem nincs nagyon magyarázat, de spongyát rá. Egy tapasztalattal megint gazdagabb lettem.
Szerintem engedjuk mar el. Tenyleg ettol javult meg ami szamomra is a hihetetlen kategoria. Mint irtam ellenoriztem az atfolyasat csak azt a reszt nem bontottam meg.
A cbr topikban pocok80 hasonlo tor PP abasokjsl kuzdott. Ott is az uzemanyagcso igazitas oldotta meg.
Yamaha fan!
Vilagosan leirtam, hogy nem a szemelyt tartottam ostobanak, hanem az adott problemara adott otletet.
Tessen elolvasni a teljes szoveget az elutesekkel egyutt.
Nézd, ha az normális, ha próbálsz valakinek segíteni, utána meg burkoltan leostobáz..háát ez elég érdekes, én nem így szoktam csinálni Az hogy egy adott fordulaton jelentkező dadogást egy meg nem tört üza cső okoz, az nekem még mindig a scifi kategória. Az hogy a nyomaték csúcsnál rezonál be a gép, ami egy meglévő kontakthibát előhoz, ahogy arra tsanyi tippelt a lábtámasz okán, nekem még mindig közelebb áll az elfogadható valósághoz, mint egy üza cső igazítás
Nem hiszem, hogy létezik "legjobb" sebész, legalábbis még nem hallottam sebész VBről :-), maximum "elismert" sebész van.
Vagyis ezek alapján nem állatorvoshoz megyek, hanem keresek egy másik sebészt. Csak hogy válaszoljak a kérdésedre :-)
Egyébként nem ezzel kezdtem volna, de a karburátor leszerelése, tisztásához hozzátarozik a tank és csövek tüzetes vizsgálata, főleg ilyen hiba esetén.
De ez lényegtelen mostmár, meg különben is nem adtam ötletet, mert így látatlanban teljesen időfecsérlő tipp-mix egy hibakeresés ( az esetek 99%ban).
Jobb vagy bal?
MoS2 volt amit tiltottak nem grafit. Próbáltam kideríteni, de még nekem sem sikerült. Valami banális megoldás lesz stem
igazándiból kb semmi előnye nincs, max hogy nem drága és könnyen megmunkálható
A szilikon zsír is csak arra való, hogy kiszorítson minden ilyesmit, mert amúgy a szilikon zsír sem az a jó kenőanyag mint sokan gondolják. Tudott érdekes dolgokat művelni az is ha nem a megfelelő helyre alkalmazták.
A kardánkeresztben úgy látom csak pozicionálásra, meg porzárásra van használva, a csapágyba tehetsz zsírt. Meg amúgy nem is szokás nagyon teflon használni. Van ezer féle műanyag csapágy anyag, amik már jobbak mint a teflon, de a legalapabb amit ilyesmi helyre tennék én is bronzcsapágy helyett, az a POM.
Ez valami lítiumbázisú zsír lehet ami benne van, ez tökéletes ide, és nem is drága.
Ha úrizálni akar valaki akkor 2000 forintért van az Agip TOP2000-es zsírja. Ez szintetikus, hőálló, vízálló, időjárásálló, nagy terhelhetőségű zsír. Bár sűrűbb mint a lítiumos, de a kezdő súrlódása jóval alacsonyabb, és a golyós csapágyak is tolerálják. Bár ez itt elég védett helyen van, maradnék az alap zsírnál.
A teflon meg kb. mindent bír, azon nem kell aggódni.
Nem kifejezetten rad irtam, csak Te alltal bele. Es hoztam egy peldat. Innen indult.
De igy akkor ha magadra vetted akkor elnezest kerek.
Es felre ertes ne essek egy szerelo is nezegette 1 hetig. Raadasul o csinalta. Es o utoljara atfuvokazast javasolt.
Nem is izgatott volna a dolog, ha az otletekesek nem szazezres kategoria lett volna.
Kerdem en? Egy membran vagy tolattyu csere utan ha maradca problema akkor a szerelo visszarakja az eredetit hogy bocs megsem az a gond es nem kell kifizetni?
Na jo etvagyat mindenknek aki ebedelni fog mostanaban.
Én csak simán leírtam a jó megoldást, nem is problémáztál rajta.
Legközelebb Vidom is így tesz, mert biztos vagyok benne, hogy nem állt szándékában kavarni.
A cbr topikban pocok80 hasonlo tor PP abasokjsl kuzdott. Ott is az uzemanyagcso igazitas oldotta meg.
Yamaha fan!
Vilagosan leirtam, hogy nem a szemelyt tartottam ostobanak, hanem az adott problemara adott otletet.
Tessen elolvasni a teljes szoveget az elutesekkel egyutt.
Vagyis ezek alapján nem állatorvoshoz megyek, hanem keresek egy másik sebészt. Csak hogy válaszoljak a kérdésedre :-)
Egyébként nem ezzel kezdtem volna, de a karburátor leszerelése, tisztásához hozzátarozik a tank és csövek tüzetes vizsgálata, főleg ilyen hiba esetén.
De ez lényegtelen mostmár, meg különben is nem adtam ötletet, mert így látatlanban teljesen időfecsérlő tipp-mix egy hibakeresés ( az esetek 99%ban).