akkor te szerencsés vagy, és érted is mit, miért Azt gondolná az ember, hogy egy szimpla gyertyapipa cserénél nem kell különösebben válogatni, ami úgy látszik a cdi gyújtásoknál azért nem mindegy.
Nekem volt olyan mocim - Guzzi v65 - amelyiknél inditásnál nem mindig ment az egyik henger, vagy beindult és elment egy kis idő múlva sőt volt olyan sokszor hogy menet közben kihagyott. Az segített időlegesen és gyorsan hogy kicseréltem az érintett hengernél a gyertyát, majd a gyertyakábelt. Megint ment egy ideig de ujra leállt kis idő múlva. Valszeg a még fel nem melegedett gyertya vagy kábel kisebb ellenállása miatt javult meg. Végül egy villamosságszerelő tanácásra felcseréltem a 2 hengernél előszőr a trafót, majd a Cdi egységet - ennek hengerenként volt külön külön. Igy lehetett kiszűrni hogy a trafó vagy a cdi a hibás. Végül a bal hengerhez tartozó cdi lett a hunyó, vettem egy újat és azonnal megjavult.
Csak egy kis adalék a cikkhez, a saját FZR-1000 ben 10kohmos a gyertyapipa - manual szerint - és R-es gyertya kell bele ami összesen 15kohmos ellenállást jelent alapból, tehát ha a géped kéri azt a gyertyapipát, annak bizony oka van.
Köszi a segítséget,alakul a kép! Még akár valamilyen "lappangó" gyújtási problémát is el tudok már képzelni annak a hátterében,hogy 6.fokozatban állandó nagy fordulatnál gyakran érződnek apró torpanások,teljesítményhiány...érdekes,hogy alsóbb fokozatokban,akár intenzív gyorsításoknál semmi gond,sőt nagyon is jól dolgozik a gép. A karburátornál már szerintem mindent átnéztem,a gyújtás viszont még tartogathat meglepetéseket.
Van másik http://www.ngksparkplugs.com/a...
Ebben igaz a gyertyákra vonatkozóan, de leírják, hogy a zavarszűrő nélküli gyertyák felelősek lehetnek az egyenletlen alapjáratért, nagy fordulatszámnál gyújtás hibáért, utógyújtásért, adott fordulatszámnál teljesítmény csökkenésért, elégtelen égésért. Magyarán mondva a gyújtás rendszert megzavarja, ha nem ilyen gyertya van benne. A túl nagy ellenállás sem jó és az sem ha egyáltalán nincs benne, gondolom én a cikkek alapján.
Nem tudom, nem vettem észre, hogy a japánokra, más fizika vonatkozna az optimális benzin-levegő keverékre. Karburátoros gépen meg könnyedén lehet rossz paramétereket produkálni.
CDI-ben meg az általam épített tuti izmosabb mint a japó, és a japó sem fog stabilizált feszültségű gyújtókondit használni, mert amúgy tök felesleges is lenne.
Mondjuk ez a CDI-s magyarázat talán működhet.
A CDI egy kondit süt ki a trafón keresztül. Ha kisebb a szikra ellenállása akkor lehet jobban lesüti, és a tranzverter alacsonyabb feszültségre tudja csak visszatölteni a következő gyújtásig, ami normál üzemnél nem probléma, de egy nem optimális keverék esetén lehet már nem elég a gyújtáshoz.
Ez egyébként fura. Halványlila elméletem sincs ennek a jelenségnek a magyarázatára.
81'-es CB750-em, ha beköpi a gyertyát az egyik hengerben, akkor is sokkal könnyebben elindul a nem működő henger, ha egy kicsit lehúzom a gyertyapipát, és a levegőben ugrik át a szikra a gyertyára. Ha visszatolom és még nem égett melegedett fel a gyertya eléggé akkor megint leáll.
Lehet nekem is ellenállásos pipa kéne.
A gyertya jó és belevaló, a pipa gyári eredeti, és amúgy jól indul, csak amikor üres karburátor feltöltése miatt indítózok akkor fordul elő, mert akkor természetesen nem megfelelő a benzin-levegő keverék aránya.
Mi lehet vajon annak a magyarázata,hogy ellenállás nélküli gyertyapipákkal enyhe rángatásokat érzek a motor üzemében, 5 kilo ohmosakkal ez megszűnik?! Több gyertyapipával is próbáltam,úgy hogy nem valószínű,hogy mindegyik ellenállás nélküli hibás lenne...amúgy cb 500- ról van szó. Elméletileg nem intenzívebb gyújtást kellene adnia z.sz. nélküli pipákkal?
Most a komplett karburátorra gondolsz, vagy csak a letört bezincsatlatlakozó- "csöcs"-re?:) Google alapján ez a karburátor van többek között a DT 125-ös yamahán, vagy a NSR125-ös hondán is, a sok Apriliáról nem is beszélve.
A csatlakozóhoz egy esetleges LINK, a pontos típust TE tudod!!!:)
Ebben igaz a gyertyákra vonatkozóan, de leírják, hogy a zavarszűrő nélküli gyertyák felelősek lehetnek az egyenletlen alapjáratért, nagy fordulatszámnál gyújtás hibáért, utógyújtásért, adott fordulatszámnál teljesítmény csökkenésért, elégtelen égésért. Magyarán mondva a gyújtás rendszert megzavarja, ha nem ilyen gyertya van benne. A túl nagy ellenállás sem jó és az sem ha egyáltalán nincs benne, gondolom én a cikkek alapján.
Már 10 éve nézegetem hogy le kéne cserélni, de akkor most ráfekszem.
CDI-ben meg az általam épített tuti izmosabb mint a japó, és a japó sem fog stabilizált feszültségű gyújtókondit használni, mert amúgy tök felesleges is lenne.
A CDI egy kondit süt ki a trafón keresztül. Ha kisebb a szikra ellenállása akkor lehet jobban lesüti, és a tranzverter alacsonyabb feszültségre tudja csak visszatölteni a következő gyújtásig, ami normál üzemnél nem probléma, de egy nem optimális keverék esetén lehet már nem elég a gyújtáshoz.
81'-es CB750-em, ha beköpi a gyertyát az egyik hengerben, akkor is sokkal könnyebben elindul a nem működő henger, ha egy kicsit lehúzom a gyertyapipát, és a levegőben ugrik át a szikra a gyertyára. Ha visszatolom és még nem égett melegedett fel a gyertya eléggé akkor megint leáll.
Lehet nekem is ellenállásos pipa kéne.
A gyertya jó és belevaló, a pipa gyári eredeti, és amúgy jól indul, csak amikor üres karburátor feltöltése miatt indítózok akkor fordul elő, mert akkor természetesen nem megfelelő a benzin-levegő keverék aránya.
A csatlakozóhoz egy esetleges LINK, a pontos típust TE tudod!!!:)
https://www.ebay.de/itm/Benzin...