az a baj hogy probálták kiütni nem 5 kg os kalapáccsal, hanem vagy 10 kilossal, meg légkulcsal is probálták elfordítani a tengelyt de megse mozdult, evvan:P valami más ötlet?:D
Uff, azt hogy tudtad intézni?? Szegény motor...
Bontóban kell lennie, vagy leszereled és elviszed újrahuzaloztatni tekercselőhöz.
Ami a hengert illeti, nem tudok segíteni, nem ismerem... Gondolom az bőven elég ha egy alap bejáratási ritmust megszorzol kettővel a türelem függvényében.
Sziasztok, sajnos a motoromban leégett a generátor és szükségem lenne vagy új utángyártottra (ha van egyáltalán itthon ilyen) vagy jó állapotú bontottra. ....A moci CBR929RR 2000-es évjárat.....
Előre is köszi....
kell egy dorni meg egy 5 kilos kalapács, meg esetleg egy kis csavarlazitó, és ki jön az egyből.
az meg természetes hogy gumis műhelyben nem tudják kiszedni.
de ha kijött a tengely akkor már célsuerű kerékcsapágyat is cserélni no meg szimeringet.mert nem természetes hogy berohad.
Csopperesítés? Uff... merész ötleteid vannak... De jó hozzáállás, hogy nem sufni..
Hát, amiben tudok, elviekben segítek... rögtön az első kérdés ( ami szerintem rögtön létkérdés ): milyen villaszöget akarsz? Nagycsoppervillaszöget ( ) Vagy Picicsoppervillaszöget? Meeeg... hátnemtudom, a Csepel váz elég nádszál, ha engineet választasz, valszeg úgy kell majd csinálni, hogy készöbb ne csukja össze az átvitel egy kivérebb gáznál...
És mennyi a pénzed rá? Meddig lehet elmenni?
Azt előre borítékolom, hogy hogyha igényes örökélet meg két nap munkát akarsz csinálni ( ami inkább ajánlatos, mint kötelező ), akkor első dolgot a maradék cuccostól megszabadítani a vázat, utána irány a homokfúvó, és erős felügyelet mellet fémtisztára csapatasd le. Utána lehet nem ártana egy kézi polírozás finomabb és finomabb papírokkal. Utána irány az előkészített párafestő / festőpisztoly és szintén felügyelet mellett az előre lefixált szín tesztelése és felhordása alapozással ( és lakkal, ha már copper.. )
Ugyanígy a tankot a fejelemet és az összes fém alkatrészt. Esetleg ha egyedi díszítést tervezel a lakkozás elött irány a festőművész, addig pedig mindennel mint a hímestojás, úgy kell bánni, mindezt apszolút zsír és promentesmentes környezetben..
Persze, nem kell ezt így csinálni, de saját tapasztalat az, hogy erősen ajánlott... Jah, és ha ezzel végeztél, lehet venni két kanna bitument, vagy hasonlóan tapadós és vízhatlan anyagot, és az alját ( ahol víz éri, de nem látszik és értelemszerűen nem lehet észreveni, ott szépen lekenni. Jó vastagon...
Nemnemnem...nem akarok ilyen összeépités félét...Csak az jutott az eszembe hogy ez a váz nagyon szép(legalábbis számomra...)és hogy vmiféle másik blokkot belerakni és létre hozzni 1choppert.Ennyi!Ha lenne vmi ötleted vagy tanácsod akkor azt szivesen venném!Előre is KÖSY!!!
Komolyan hát!
Az hogy HOZZÁÉPÍTESZ, az dícséretes, de meg, csak buherálásból, ne változtasd. pl.: Vétek lenne hozzáhegeszteni, vagy elfűrészelni...
Nem arról van szó, nem kell megijedni, a váz nem tabu, csak abban a pillanaban amikor megláttam ezt a vázat, felrémlett bennem egy Pannónia váz Trabant motorral rrikeosítva, és ebbéli félelmemből rögtön be is írtama kételyemet...
De akkor ezek szerint nem erről van szó.. :)
A képek az ominózus gyönyörűségről... hát nemtudom...
Most te ezt komolyan gondoltad?Azért mert antik miért ne épithetném át?Másik blokk ugrana bele meg jó pár fincsiséég...Ha másképp vélekednél(tek) akkor kérem hogy fejtsétek már ki!
Ez, ha jól tudom, akkor jól tudod, egy 125 ccs D-Csepel... illetve annak a maradványai... Gyakorlatilag nemis nevezhetjük Csepel motorkerékpárnak mert ez csak egy váz... De ha azon gondolkodsz, hogy átalakítod, tegyél le róla! Antik darab!
És ezt így? Azért a trabant áttételeknek csak nincs olyan erős súrlódásuk mint egy mocinak! Vagy mégis? Vagy ez így olcsóbb volt? :D Jó hogy ezt tudom, ha veszek motort, első dolgom lesz olajat cserélni..
Hmm... Nagyapámnak volt egy Rometje, ami a halála után elkerült a tesómhoz... Ő gondolta hogy hazaviszi ( Jászszentlászlóről Kecskemétre, üszkve 60 km ), de biztos ami biztos lecseréli az olajat. Kicsavarta a leeresztőcsavart és az olaj mint a méz! úgy kezdett el csöpögni kifelé belőle...
Állítólag háromnegyed óra alatt csöpögött ki az olajszirup. Később megkérdezte apámat, aki nagyapámnak vette a motort, hogy mikor volt benne olaj cserélve. Aszongya, nem emlékszik rá, hogy valaha olajatcseréltek volna benne.. És a slussz poén: a mai napig semmi baja a motornak generálilag, pedig elment vagy úgy 10 15 évet gyári olajjal..
nekem ujra robim, van, és meg is fordulnak utánna az emberek .
sőt fél évig hivatalos keeway kereskedésben dolgoztam, mint eladó, és szerelő.
tudnék mesélni rulok napokig.
a legbrutálabb, az a 1000 es szerviznél, a hajtómű olaj, ami akkor volt(2004) 3500Ft, és ugye 1 deci olaj kell bele, és a 600ft os trabant hajtómű olajat kellet tenni, bele, de az 1Literes volt, tehát a felhazsnált olajmenyiség az 60ft volt.
Hát figy: inkább AZT törje össze az állatkodásai miatt, ha megveszi, mint mondjuk egy normális MOTORt ... Minél kevesebb van belőle ( meg a vezetőjéből is ) annál jobb...
Mondjuk azért ja, de nagy geciség így megvezetni az embert... Gondold el, gyerek rágja anyja apja fülét robogóért. Megkapja, mondván, hogy kihagyhatatlan ajánlat ( o lá TV-Shop )... A gyerek kussol ugyan, de nem tetszik neki ( mert valjuk be negyon egyedi, de nagyon kínai is), szerencsére összetöri valahol, és rághatja anyja fülét, akinek esze ágában nem lesz újjat venni... Jobb esetben csak annyi lesz a reakció, hogy "Mi van fiam/lányom, nem elég egy MOTOR?"
Megnéztem...
Hát érdekes, nemmondom... Már maga a hirdetés is... elég... színvonalasss....
És mondjuk az is érdekes hogy gógliban csak ezt az egy hirdetést találod meg, gyártó, forgalmazó az nincs, meg sosevolt.
Engem nagyívben elkerül az egész. Először azért, mert a robogó szívás. Másodszor: a már említett szerelési lehetőségek, az azokat követő generálos kinyiffanási kockázatok magassága nem túl sok jóval kecsegtet... Ha külföldön nincs más, és el akarok menni bejárni a környéket, akkor bérlés, de egyébként távozz sátán.
Most találtam:Robogo hirdetés: Tudod mi a baj a használt, és kétütemű robogóval? nincs rá garancia, sokat fogyaszt, és büdös is. . . Miért nem veszel új 4 ÜTEMŰT? tényleg 2 literes fogyasztással és 2 év garanciával? Sukida Lutieta (nagyon új az országban, garantáltan megfordulnak utánad az utcán) Az linken megnézheted a konkurencia árait. . . valami kinai hiperszuper vakuljparaszt kinézetü robogokrol van szo
Hát, nos, aki szólóban szereli a sajátját az megkockáztatom az örömet is lel benne, ha egy rakat bosszúság után sikerül belőnie jól a cuccost. Feltéve ugye, ha aza alapok adottak a jó beállításhoz. Példaként it van a nagyMZ féklámpa kapcsolója, ami köztudomásul szar utángyártott ( nem is láttam még olyat amin eredeti lett volna... mondjuk ez is elmond egysmást )... Szocimotorosokon van egy viszonylag jó legoldás nyomáskapcsolóval, de ha megnézed az sem nem olcsó, és nem is adja vissza a mechanikus kapcsoló biztosságát ( értsd: ahogy mondták, későn kapcsol. ), annak ellenére hogy az élettartalma elvileg örökélet és két nap... azért ez sem igaz... a fékfolyadék közepesen savas szintű, az alkatrész amiből készül aluminium, amiről tudni kell, hogy savállósága csak egy erős savkezelés után jön létre... magyarán amíg használod, addig szépen marja szétfele. Utána meg - már csak elvben - a kivált sók megkötettnek a melegedő részeknél ami meglepetés szerű következményekel járhat. Ugyebár...
Tekintve a koromat és a szerelési jártasságomat ( ami éppenséggel egy hivatásos szerelő szintjével nem mérhető össze ) természetes, hogy amit itt írtam nem törvényszerű, és nem is biztos hogy helyes... csak remélem, hogy helyesen vontam le a következtetéseket... Eddig ha kellett megcsináltam mindent, szal nagy tévedésem nem lehet a témában... ( mondjuk generált én nem fogok csinálni, inkább elviszem szerelőhöz, szenvedjen ő vele.. [Már bocsi.. Jó embernek mmondom...])
És még: jól be lehet fosatni a delikvenseket, ha ismertetsz egykét baleseti lehetőséget (a rosszul fizetett) munka hiányából fakadóan, nefélj, kipengetik a zsetont.. :)
Bontóban kell lennie, vagy leszereled és elviszed újrahuzaloztatni tekercselőhöz.
Ami a hengert illeti, nem tudok segíteni, nem ismerem... Gondolom az bőven elég ha egy alap bejáratási ritmust megszorzol kettővel a türelem függvényében.
Előre is köszi....
Meg tudnátok mondani, hogy hány km-ig járasssak egy új nikaszil hengert?
az meg természetes hogy gumis műhelyben nem tudják kiszedni.
de ha kijött a tengely akkor már célsuerű kerékcsapágyat is cserélni no meg szimeringet.mert nem természetes hogy berohad.
Valakinek van valami ötlete hogy lehet kiszedni egy "berohadt" hátsó tengelyt, Pásztoynál nem sikerült kiszedni, Kawa Kmx 125 a donor.
Hát, amiben tudok, elviekben segítek... rögtön az első kérdés ( ami szerintem rögtön létkérdés ): milyen villaszöget akarsz? Nagycsoppervillaszöget ( ) Vagy Picicsoppervillaszöget? Meeeg... hátnemtudom, a Csepel váz elég nádszál, ha engineet választasz, valszeg úgy kell majd csinálni, hogy készöbb ne csukja össze az átvitel egy kivérebb gáznál...
És mennyi a pénzed rá? Meddig lehet elmenni?
Azt előre borítékolom, hogy hogyha igényes örökélet meg két nap munkát akarsz csinálni ( ami inkább ajánlatos, mint kötelező ), akkor első dolgot a maradék cuccostól megszabadítani a vázat, utána irány a homokfúvó, és erős felügyelet mellet fémtisztára csapatasd le. Utána lehet nem ártana egy kézi polírozás finomabb és finomabb papírokkal. Utána irány az előkészített párafestő / festőpisztoly és szintén felügyelet mellett az előre lefixált szín tesztelése és felhordása alapozással ( és lakkal, ha már copper.. )
Ugyanígy a tankot a fejelemet és az összes fém alkatrészt. Esetleg ha egyedi díszítést tervezel a lakkozás elött irány a festőművész, addig pedig mindennel mint a hímestojás, úgy kell bánni, mindezt apszolút zsír és promentesmentes környezetben..
Persze, nem kell ezt így csinálni, de saját tapasztalat az, hogy erősen ajánlott... Jah, és ha ezzel végeztél, lehet venni két kanna bitument, vagy hasonlóan tapadós és vízhatlan anyagot, és az alját ( ahol víz éri, de nem látszik és értelemszerűen nem lehet észreveni, ott szépen lekenni. Jó vastagon...
Az hogy HOZZÁÉPÍTESZ, az dícséretes, de meg, csak buherálásból, ne változtasd. pl.: Vétek lenne hozzáhegeszteni, vagy elfűrészelni...
Nem arról van szó, nem kell megijedni, a váz nem tabu, csak abban a pillanaban amikor megláttam ezt a vázat, felrémlett bennem egy Pannónia váz Trabant motorral rrikeosítva, és ebbéli félelmemből rögtön be is írtama kételyemet...
De akkor ezek szerint nem erről van szó.. :)
A képek az ominózus gyönyörűségről... hát nemtudom...
Hmm... Nagyapámnak volt egy Rometje, ami a halála után elkerült a tesómhoz... Ő gondolta hogy hazaviszi ( Jászszentlászlóről Kecskemétre, üszkve 60 km ), de biztos ami biztos lecseréli az olajat. Kicsavarta a leeresztőcsavart és az olaj mint a méz! úgy kezdett el csöpögni kifelé belőle...
Állítólag háromnegyed óra alatt csöpögött ki az olajszirup. Később megkérdezte apámat, aki nagyapámnak vette a motort, hogy mikor volt benne olaj cserélve. Aszongya, nem emlékszik rá, hogy valaha olajatcseréltek volna benne.. És a slussz poén: a mai napig semmi baja a motornak generálilag, pedig elment vagy úgy 10 15 évet gyári olajjal..
sőt fél évig hivatalos keeway kereskedésben dolgoztam, mint eladó, és szerelő.
tudnék mesélni rulok napokig.
a legbrutálabb, az a 1000 es szerviznél, a hajtómű olaj, ami akkor volt(2004) 3500Ft, és ugye 1 deci olaj kell bele, és a 600ft os trabant hajtómű olajat kellet tenni, bele, de az 1Literes volt, tehát a felhazsnált olajmenyiség az 60ft volt.
Mondjuk azért ja, de nagy geciség így megvezetni az embert... Gondold el, gyerek rágja anyja apja fülét robogóért. Megkapja, mondván, hogy kihagyhatatlan ajánlat ( o lá TV-Shop )... A gyerek kussol ugyan, de nem tetszik neki ( mert valjuk be negyon egyedi, de nagyon kínai is), szerencsére összetöri valahol, és rághatja anyja fülét, akinek esze ágában nem lesz újjat venni... Jobb esetben csak annyi lesz a reakció, hogy "Mi van fiam/lányom, nem elég egy MOTOR?"
Hát érdekes, nemmondom... Már maga a hirdetés is... elég... színvonalasss....
És mondjuk az is érdekes hogy gógliban csak ezt az egy hirdetést találod meg, gyártó, forgalmazó az nincs, meg sosevolt.
Engem nagyívben elkerül az egész. Először azért, mert a robogó szívás. Másodszor: a már említett szerelési lehetőségek, az azokat követő generálos kinyiffanási kockázatok magassága nem túl sok jóval kecsegtet... Ha külföldön nincs más, és el akarok menni bejárni a környéket, akkor bérlés, de egyébként távozz sátán.
Tekintve a koromat és a szerelési jártasságomat ( ami éppenséggel egy hivatásos szerelő szintjével nem mérhető össze ) természetes, hogy amit itt írtam nem törvényszerű, és nem is biztos hogy helyes... csak remélem, hogy helyesen vontam le a következtetéseket... Eddig ha kellett megcsináltam mindent, szal nagy tévedésem nem lehet a témában... ( mondjuk generált én nem fogok csinálni, inkább elviszem szerelőhöz, szenvedjen ő vele.. [Már bocsi.. Jó embernek mmondom...])
És még: jól be lehet fosatni a delikvenseket, ha ismertetsz egykét baleseti lehetőséget (a rosszul fizetett) munka hiányából fakadóan, nefélj, kipengetik a zsetont.. :)