"Csakis gombával?"
A kisebb tömeget leszámítva miért?
Én nem tartom a gombás megoldást a legbiztonságosabbnak, magamnak sose úgy csináltam!
Te mivel javítanád motorgumidat saját célra?
Mondjuk én gumiszerelés után is csak a saját keréktengelyemen a kerékben lévő kerékcsapágyakkal statikusan nézem meg a kereket.
Pirelli d corsák és Metz. racetect,stb. -nél max ha 5g kellett(ritkán volt 10g is de eszméletlen ritka), igaz a felnim is tökéletes állapotú.
Te pörgetni szoktad vagy csak statikusan?
A gyakorlat azt mutatja, hogy egy rövid beszélgetés, és igényfelmérést követően, 2-3 mintázatra lehet szűkíteni amiből már bátran választhat az ügyfél hitvallás, vagy puszta szimpátia alapján. Persze abban is igazat adok, hogy ha valaki laikusként legalább a kategóriákkal tisztában van, akkor bármely prémium gyártó legújabb modelljét választva, nagyon nem fog mellényúlni.
A cikk tartalma nem szentírás! A Michelin szakértői kézikönyv péládul az abroncs szavatosságára vonatkozóan a következőt írja: 5 év raktározás, és 5 év használatot követően minden évben elenőriztessük az abroncs állapotát. Tehát a legrosszabb esetet feltételezve sem kell 10év után gondolkodás nélkül kidobni a gumikat. A mintaárok tövében megjelenő hajszálrepedések viszont egyértelműen az öregedés jelei.
A defektjavítás pedig azért kényes ügy mivel, egyik gyártó sem javasolja, viszont házon belül többen végeztek olyan tesztet ahol gombával javított abroncsot nyúztak a végsőkig és nem mutatott semmiféle rendelleneséget. A köztudatban ezért úgy él, hogy legfeljebb 3mm átmérőjű szeg ütötte lyuk a futófelületen csakis gombával belülről, de javítható (kivéve speciális övszerkezetű abroncsok, pl. Me. INT.).
Igazad van,a hosszútávú értékesítési stratégia kizárólag a professzionális ügyfélkiszolgálással képzelhető el.Én csupán csak arra szerettem volna rávilágítani,hogy a gumik is hasonlítanak az olajokra egy bizonyos tekintetben,szinte mindegyik teljesíti(jó,nem mindegyik )a mai kor kívánalmait,a választás nagyrészt a hitvalláson múlik.
"...a szakemberek véleménye szerint 10 évnél idősebb - akár még nem használt - abroncsokat semmilyen körülmények között ne vásároljunk meg, és ne is használjunk már!"
Megsértődsz, ha azt mondom 10év feletti Pirelli d corsa van most fent?Tény hajszál repedések találhatók a mintázat tövében, de használtam el párat.
Sőt foltoztam is gumit, de CSAK MAGAMNAK, elsőt is meg hátsót is, de csak szétszerelve és belül tapasszal, nem átfúrva gombázva...
Ez az öreg gumi (pici felületi hajszál repedésével a minta mélyén) jobban tapad, mint egy 0km kőkemény túra gumi!
Persze ez nem követendő példa!
Mindig azt mondom a legpuhább gumi,legújabb gumi,legolcsóbb gumi egymás után ezt a hármat kell nézni és a GYÁRI MÉRETBEN!
Nem rossz stratégia, de a valóságban azért ez a folyamat egy picit összettebb. A gyártók palettái minden évben bővülnek, azonos szegmensen belül is több mintázatot gyártanak párhuzamban. A bővülő kínálat egyrészt lehetővé teszi a leg optimálisabb választást mindenki számára, másrészt viszont pokolian megnehezíti a választást a felhasználó számára. Ekkor jöhet az információ gyűjtés, az ismerősök véleményének kikérése amik természetesen ellentmondóak, de ez is a szertartás része, ettől lesz izgalmas a vásárlás. Itt jön a képbe egy megfelően képzett értékesítő aki segít a motor és a motoros stílusához legközelebb álló gumik kiválasztásában. Mindezt csak azért írtam le, hogy érzékeltessem, a piacot nem lehet csupán árakkal irányítani. Egy kereskedő célja nem lehet az, hogy csak darabszámokat telljesítsen, a saját érdekeinek megfelelően. Rövidtávon talán jövedelmező, viszont egy rossz gumi választás miatt kellemetlen élményeket füz a felhasználó az adott kereskedőhöz, ezért mindennél fontosabb a megfelelő választás mindkét szereplő számára. Valószínűleg nehezebb helyzetben van az a kereskedő aki nincs közvetlen kapcsolatban a gyártókkal, az ő lehetőségeik ilyen szempontból korlátozottak. Akik viszont több gyártó termékeinek értékesítésében egyaránt érdekeltek, emelhetik a szolgáltatásuk színvonalát.
Dot ide Dot oda én örülök hogy 2012es gumik vannak a felniken
Revo Motortól vettem és szerintem nagyon jó árba adják a gumikat és friss Dot-tal, és engem pl megnyugtat hogy nem ezeréves gumikon gurulok.és Pirelli Angel St-m van mielőtt valaki megkérdezné
Szerintem is ésszerűtlen,és csak a végfelhasználók rovására megy ez a tendencia.Én nem látok bele az értékesítési statisztikátokba,de valószínűnek tartom,hogy a forgalom nagy százalékát(az utcai szegmenseben) a 110-120-160-180 gumik teszik ki.Mivel a mai modern gumiabroncsok között már nincs hatalmas különbség(mindegyik alkalmas egy konstans jó teljesítményre),így a nagykereskedő tudja irányítani a piacot az akciós termékkel.Példa gyanánt:rendel 300 pár 120+180 Michelin PR-t,nem kér semmilyen marketingtámogatást,hanem kap még 15% rabatot a számla teljesítése után.Csinál egy akciót erre a termékre,bepozicionálja többi hasonló gumi ára alá 10%-al.Mivel egy ismert jó minőségű gumi,így maga az árelőny billenti a mérleget a Michelin felé,tehát a vevő ezt fogja választani.Lezajlik az akció,megkeresi a másik importőrt,mondjuk a Continentalt.Ismerteti vele a conti gumik forgalmának visszaesését,de felajánlja neki,hogy van egy ötlete,hogyan lehetne 300 szett gumit eladni
Persze ez csak akkor lehetséges,ha egyenesen az európai disztribútortól szerzi be az árut,nem pedig egy másik nagykereskedőtől,mert akkor ő már kijátszotta ezt a kártyát.Akármilyen pici piac vagyunk,akkor is fontos a gyártóknak a jelenlét az országban a presztízs miatt,ezért hajlandóak akár csökkentett árréssel(egyes esetben árrés nélkül is) a piacon lenni.
A nagy raktárkészlet sajnos valóban nagy kockázat, ebből a szempontból, viszont gyors, és pontos kiszolgálást tesz lehetővé, mérsékeltebb árakon. Ezért a nagykereskedők, beleértve az R17-et is, ezzel a stratégiával dolgoznak. Ha valóban fontos szempont lenne az abroncs gyártási éve, egészen más logisztikai rendszert igényelne a motorabroncs kereskedelem, ami azzal kellene, hogy kezdődjön, hogy a gyártók kisebb darabszámokat készítenek, nagyobb gyakorisággal, ami viszont drasztikusan növelné az előállítás költségét. Nem hangzik túl logikus lépésnek..
én foglalkozom német és osztrák gumikkal is,autóknál tuti nincs ilyen,gond nélkül mennek 6-8 éves gumikkal is...Most gondolj bele,ott kötelező a téli gumi októbertől áprilisig,tehát valószínűtlen,hogy bruttó 1 évet fussanak egy nyári és egy téli gumival,utána kuka...Ezeknek a levetett gumiknak jelentkezniük kellene a magyar piacon használtként...
Kint élő kollégától hallottam(bár szokott mesélni).
Azért gondoltam hihetőnek, mert a felniméret, a gumiméret, és még a gumi típus is benne van a forgalmiban...
Úgy,hogy az importőri akción kívül semmi sincs raktárkészleten.A logisztikai időt már jelentősen le lehet csökkenteni 2013-ban,így 2-3 napon belül beszerezhető a megrendeléstől az adott típus.Ebből fakadóan természetesen kedvező árban sem tudja a legtöbb kereskedő adni,hiszen egyértelmű,hogy a raktárkészletesek nagyobb kedvezménnyel kapnak árut,mint az egyedi rendelők...
Rátapintottál a lényegre, a hangsúly a szakszerű tároláson van. A szakszerű tárolás ismérvei pedig a következők:
-Száraz, napfénytől védett helyen, minimum 10, és maximum 30 celsius fok között, állítva. A legfontosabb természetesen, hogy napfénytől védett helyen legyen. A gyártók, és a nagykereskedők nevében is bátran állíthatom, hogy nem az udvaron tároljuk az abroncsokat... Ez valóban evidens. Felhasználói oldalról abba is érdemes belegondolni, hogy hogyan lehet olyan készletet tartani ami lefedi az összes forgalomban lévő motor abroncs méreteit, viszont nem tartalmaz az adott évnél idősebb gyártású darabot, a gyártási periódusok gyakoriságát is figyelembe véve.
Érdekes olvasni való volt.
Furcsa a dolog, a gyártási dátummal kapcsolatban, mert úgy tudom, h Németországban, a TÜV vizsgán, ha 2 évnél öregebb gumi van a kocsin(amit a DOT-ból mondanak meg), akkor az nem megy át...
Hála égnek nálunk még nincs ilyen marhaság...
Te gumikkal kereskedsz,tehát tisztában vagy ezekkel a dolgokkal.Vettem én 10 éves Dragon supercorsát is teljesen újan,fénytől elzárva porosodott egy raktárban,2 cm vastag porréteg fedte.Nyugodt szívvel raktam fel a motoromra,a minőségéről annyit,hogy azóta is csak ilyen gumit használok,ez a 10 éves gumi szerettette meg velem.Én felhasználói szemszögből nevetek csak ezeken a dolgokon,mert a sok okostojás letöri az árakat.A te szemszögedből már nem ennyire vicces ez a helyzet...
Természetesen extrém esetben észlelhető minőségromlás(kültéri tárolás),de az azonnal látható egy új gumin.Most mondd meg nekem,ki az,aki az udvaron tárolja a 100-200 Eurós gumikat?
Engedd meg, hogy a gondolatodat folytatva reagáljak a Dot szám kérdésére. Nyugodtan bízz a 10 éves tapasztalatodban, a téma valóban nagyobb hangsúlyt kap a valós jelentőségénél. A "trend" kialakulásának hátterében több dolog áll. Az egyik mindenképpen az, hogy az abroncs árak hasonlóan a többi motorozáshoz kapcsolódó járulékos költségekhez évről évre egyre magasabbak, így az átlagos motoros számára egyre nagyobb teher fedezni ezeket a kötelező költségeket. Jogos igényként merül fel tehát a magas vételárhoz tartozó magas minőség termékben, és szolgáltatásban egyaránt. A probléma ott kezdődik, hogy a minőséget a média erejének köszönhetően gyakran tévesen DOT számban mérik. Sajnos még szomorúbb, hogy egyes kereskedők, egyéb értékesítést segítő eszközök hiányában, ezt a témát meglovagolva próbálnak előnyre szert tenni. Nem hiába lép fel egyre több gyártó, és kereskedő annak érdekében, hogy a Dot szám kérdését tisztázzuk. Engedjétek meg, hogy egy Gumipiac magazinban megjelent cikkből idézzek röviden:
"
A DOT számról mindenkinek
A DOT szám a gumiabroncsok oldalfalán található jelölés, ami a gumi gyártási idejét is mutatja. A DOT szám utolsó 4 karaktere árulja el a gyártás időpontját. Az utolsó 4 számjegyből az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet jelöli.
Mégis mi a gond a nem az adott évben gyártott gumiabroncsokkal? – vetődik fel a kérdés.
A gumiabroncs nem gyorsan romló termék, hanem tartós fogyasztási eszköz: szakszerű tárolás esetén a nem használt abroncs 5 évig mindenképpen újnak tekinthető, azaz felszerelhető! A gyártási folyamat során a gumiabroncsba olyan adalékanyagok kerülnek, amelyek megakadályozzák a minőségromlást, az elöregedést és a futóteljesítmény romlását. Ezek az adalékanyagok biztosítják, hogy az abroncs tulajdonságai élethosszig megmaradjanak. Szakértők szerint a gyártás után 5 évvel az abroncsok teljesítménye nem romlik, amennyiben azok tárolása szakszerű volt és a felszerelést követő további 5 évig használható Ugyanakkor hivatalos, legális vásárlás esetén semmiféle garanciális hátrány sem érheti a fogyasztót, mert a garancia a vásárlás napjától érvényes, nem a gumiabroncs gyártási idejétől.
A nagy gyártó és kereskedő cégek gyakorlata szerint 5 évnél idősebb új gumiabroncsokat nem szoktak értékesíteni, általában a legtöbb értékesítésre kerülő abroncsot az aktuális vagy az azt megelőző évben gyártották, ritkábban két évvel korábban. Az 5 évesnél fiatalabb gumiabroncsok teljes értékű termékként forgalmazhatóak, az 5 évnél idősebbeket szokták már olcsóbban árusítani a kereskedők. Jelenleg nincs olyan jogszabály, ami szabályozná, hogy mikor kell a gumiabroncsokat véglegesen lecserélni, de a szakemberek véleménye szerint 10 évnél idősebb - akár még nem használt - abroncsokat semmilyen körülmények között ne vásároljunk meg, és ne is használjunk már!
"
Aki egy picit utánajár a témának sok hasonló cikket, és motorabroncs gyártói nyilatkozatot találhat. A mi álláspontunk az, hogy prémium gyártók prémium termékeit kell választani, a DOT2013 pedig nem márkanév. Aki bármilyen negatív hatását érezte egy nem az adott évben gyártott, ám szakszerűen tárolt abroncs használata esetén, bátran írja le, szerintem sokan kíváncsiak rá.
Ha valaki lát benne fantáziát:
Pilot power 2ct, dot 2010
Racetec, dot 2008
Középen mindegyik kopásjelzőn, tehát utcára nem alkalmas már!
Ismeretlennek ingyen, ismerősnek 1 sör az ára
Győr
A kisebb tömeget leszámítva miért?
Én nem tartom a gombás megoldást a legbiztonságosabbnak, magamnak sose úgy csináltam!
Te mivel javítanád motorgumidat saját célra?
Mondjuk én gumiszerelés után is csak a saját keréktengelyemen a kerékben lévő kerékcsapágyakkal statikusan nézem meg a kereket.
Pirelli d corsák és Metz. racetect,stb. -nél max ha 5g kellett(ritkán volt 10g is de eszméletlen ritka), igaz a felnim is tökéletes állapotú.
Te pörgetni szoktad vagy csak statikusan?