Pedig szerintem józan paraszti ésszel is logikus a dolog, de ugyis felteszik majd újra. Persze tudom, hogy vannak akik nem értenek a dolgokhoz, nem is őket bántom. Igazából senkit sem, de egy kicsit ha gondolkodnak szerintem egyértelmű a dolog.
Más. Ha aktuális lesz a gumidolog akkor dobok egy mailt, ha még lesz 160-as dunlopod:P Korábban már beszéltünk róla, de még nincs szövetig kopva
Néhány idézet, hogy ne kelljen ismételni önmagam:
[2] 2009. június 24. 19:11
Észrevehető, de jelentős változás nem lesz. Gyorsulás romlik, végsebesség nő, irányváltás nehezedik, kanyarstabilitás és kigyorsítás javul, azonos gumi esetében a 190-es több km-t kibír. Ezt a kérdést egyébként hetente felteszi valaki, ha visszaolvasol néhány napot/hetet ebben a topicban, akkor részletesebb választ kapsz!
[6] 2008. október 26. 08:07
A csúcsosság nem a 180 vs 190 mérettől, hanem inkább a gumi profiljától függ. Vannak márkák, melyek laposabb (Pirelli Diablo Supercorsa), vannak, amelyek hegyesebb (D209GP, D211GP) profillal rendelkeznek.
Ami észrevehető:
190-essel minimálisan romlik a gyorsulás, a nagyobb kerékátmérő miatt, ugyanakkor a végsebesség nőni fog.
Picit nehezebben lehet egyik oldalról a másikra - lapról lapra - átrakni a motort, részben a nagyobb gumi többletsúlya miatt. De ugyanakkor, mivel megemelkedik a motor hátulja néhány miliméterrel, a hegyesebb villaszög miatt az irányíthatóság, bekanyarodási hajlam javulni fog.
A kigyorsítási tapadás szintén javul, mert a nagyobb átmérőjű kereket nem pörgeti annyira a motor és a 190-es gumi valamivel nagyobb felületen fekszik fel.
Sziasztok!
A 2004es R6-omon 180/55 ZR17 gumi van hátul. Ha szélesebb gumi menne rá erre a felnire, akkor az mennyire lenne használható megoldás? 190/55 ZR17 vagy a 190/50 ZR17. Jórészt túrázásra használom a gépet, gondolom a menettulajdonságok kicsit változni fognak. Valakinek van tapasztalata ebben? Jó ötlet, vagy megszopatnám magamat?
A d 209 gp 5000, a 211 gp, meg nem tudom, legyen 10 es, mivel fiatalabb, és sokkal jobb állapotban van, mondjuk a másiksem szar, amugy a 211-et Brian Úrtól vettem, nézz szét nála is, ha nem tudsz dönteni, tud segíteni, nagyon korrekt srácnak ismertem meg
Ha térdelős gumit keresel, nekem van egy Dunlo D209GP, és egy D 211GP is, mindkettő szuper gumi, a szakadó esőt is bírták, igaz a 209 kicsit régebbi, és kopottabb (még van benne pár ezer azért) de a 211-et meg sajnálom odaadni a motorral együtt a vevőnek, így visszataezsem rá a 60-as Continentalt:P Ha esetleg érdekel szólj
Nekem is mikor új volt a gumi néha néha megcsúszott de ezt nem úgy kell elképzelni mintha jégen mennél el kell menni jó kanyargós útra és lapra tenni és szépen lekopik én így csináltam
Sajnos én láttam vadonatúj motoron vadonatúj gumival, motorozni már 15 éve tudó eladót átadás előtti próbakörön, pont a tulaj előtt ismét lapraszerelni a vasat. És a gumi volt a hibás.... De én bármikor új gumit vettem, elmentem túrázni egy chopperos haverral lenyomtunk x km-t és kész, mire hazaértem mehettem normál tempót...
A gyári D220-at igen gyorsan cseréli mindenki.....illetve sokan csak az első bukta után....abból van itthon 1 elég jó garnitúra, de nehezen lesz eladható...
Más. Ha aktuális lesz a gumidolog akkor dobok egy mailt, ha még lesz 160-as dunlopod:P Korábban már beszéltünk róla, de még nincs szövetig kopva