Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én a GSX-R1000-ren a SportAttack-ot hátul 2,5-el elől meg 2,3-al használtam. Csak én 65 kiló vagyok...
Ebben tudod mi lesz a legjobb? Amikor másmilyen gumifajtát veszel rá... Ne is foglalkozz vele. 1szer lődd be utcára, 1szer páylára, aztán használd úgy. Nekem bevált...
Havernak a Busáján 6000-ret bírt ki. Nem szerette, de a Busákon minden gumi csak 5-6000-ret bír...
Hello,nem létezik ebben a méretben az anakee2

Motorgumi kis és nagykereskedelem:www.jokergumi.hu
Például: Conti race attack 190-55-17 ÚJ:24000ft
Szia! Érdeklődni szeretnék: Michelin ANAKEE 2 Típusú gumiból létezik-e 120/90-18 méret? Ha van , és betudnátok szerezni azt megköszönném . Első az van 21-es méretben de hátsót nem látok sehol!
Helló Brian!
Ha már mindenki ezzel fáraszt és fáradhatatlanul válaszolsz mindenkinek, én is zaklatlak egy kicsit gumitémában.
Motor 93' CBR900RR, új ContiSportAttack gumik. A gyári nyomás ajánlás ugye elől 2,5bar, hátul 2,9bar. Az olvasottak alapján lehet jobb volna egy kicsit lejjebb engedni. Én ruhástul mondjuk 85kg körül vagyok. Nem térdelek a kanyarban, fél centi utcán eddig mindig maradt a hátsó gumma széléből, de szeretném a lehetlő legnagyobb biztonságban tudni magam és ha ez a guminyomás csökkentésével jár, akkor csökkenteném, eddig gyári nyomáson mentem, még a régi gummával. Szal szted mi lenne egy arany középút utcára ill pályára? Kisebb nyomással jobban is kopik amúgy a gumi? Vagy nem nagyon befolyásolja a gumikopást, hogy 2,5bar vagy 2bar?
Az olvasottak alapján ilyen 2,2barra gondoltam elől-hátul hidegen. Szted?
Köszi előre a választ! Üdv
Hibatlan poszt, 5-os! Pont ezt mondtam, egyedileg kell kitapasztalni, mert vagy kuszik, vagy billeg, vagy nem ad visszajelzest rendesen, etc... Nem egyszeru ez a gumizas.

Ezert kell palyara az alacsonyabb nyomas es valoban az elso korokben eleg szar erzes lapos gumaval menni.
Semmikeppen sem terveztem. Szerintem en a szokasossal kezdek (2.1/2.3) es megyek majd lefele, ha szukseget erzem. Koszi!
Ok. Szerdán megyek csak. De ha kell kedden Moshéval felküldöm.
Köszi mindenkinek a választ.

Én már 15e km-t mentem a motorommal de mindig gyári értéken. Ha kisebb volt a nyomás, akkor mindig nehézkesnek éreztem a gépet, mint ahogy te is írtad csiga. De akkor adok még egy esélyt pár tizeddel lejjebb is.
Utcán ne hagyd extrém alacsony nyomáson a D211GP hátsót, a visszajelzések és a tapasztalataim alapján 1,9-2,0 bar körül üzemmeleg nyomással jól funkcionál a hátsógumi.
bocs most néztem a 18 / 120 az a max ami felmegy rá.. köszi, aki tud ilyet!
Köszi a visszajelzést!
Tomi! Megnézném, hozd el légyszíves kedden vagy szerdán, engem érdekel. Köszi
Sziasztok srácok!
szeretnék venni olcsón 2db használt bütykös gumit, méretek: 18 / 120 vagy ennél egy picit szélesebbet, de nem sokkal mert nem fér el, egy öreg endurora kéne hobbi motorozáshoz.
3.-ker ben lenne jó, de messzebb is érte megyek
előre is köszönöm! aki tud segíteni az ide írjon:
malaguti.f12.robcsis.zso@citromail.hu
Olvasgattam sokat ezt a guminyomásos dolgot, sőt kérdeztem is tőlem sokkal tapasztaltabbakat, természetesen válaszoltak is.

Irányadónak jó volt. Kíváncsi természet lévén, bementem az egyik boltba, és néhányszáz forintért vettem guminyomásmérőt.
Eddig volt a dolgok egyszerű része, ugyanis innen bonyolódik.

Felfújtam gyári érték körülire a gumit hidegen ( E. 2.3 - H. 2.5), majd kimentem a kakucsringre egy gyönyörű, nagyon meleg kánikula napon.
Kiérkezésemkor a nyomás E. 2.4- H. 2.6. Majd így pár laza kör a ringen, 2.5-2.8 a nyomás.

Majd tizedenként engedtem a nyomásból, és 2-3 saját tempójú kört mentem, majd ismét kiálltam, engedtem egy tizedet, stb.

Elértem azt az állapotot, amikor induláskor éreztem, hogy „kúszik” alattam a motor. Sokkal nehezebb volt tekergetni a kormányt, nehezebb volt átbillenni egyik irányból a másikba, kanyarba „ zselés” érzetet kelt. Majd kb 1.5 kör után szinte „elmúlt” ez az érzés. Na ilyenkor volt a legjobb!

Abszolút amatőrök amatőre vagyok, de a tapadást valahogy mégis éreztem, teljesen biztonságban éreztem magam a nyeregben még akkor is, ha a cipőm oldalát meg-meg húzta a beton.
Ebben az állapotban nekem E. 2.2 - H. 2.5 Bar volt a nyomás teljesen meleg állapotban.

20 percre bemegy, 1.5 kör alatt bemelegszik, nagyon jó, majd ki. Ez ismétlődött. Nagyjából kezdtem megérteni, mit is mondtak a „nagyok”.

Vigyorral az arcomon hazafelé már az első sarkon éreztem, hogy nem oké a guminyomás.
Próbáltam gyorsulgatni, jobbra-balra billegtetni, melegíteni a gumit, de sehogy sem lett jó. Az első körforgalomban érzett „szívdobbanás” után egyből benzinkút és fújás.

A műszerem szerint 2.1-2.3 volt nyomás. Visszafúj 2.2-2.5-re. Hibátlan lett. Egészen a másnapi indulásig….

Párommal elindultunk Velencei tó partjára gurulni egyet. Elötte mértem hidegen nyomást 2.1-2.4 volt. Gondoltam bemelegszik, megnő a nyomás és jó lesz. Nem így lett. Az idő eső utáni, az aszfalt már nem forró, a levegő kellemes 25 fok körüli.

A Velencei kilátón felfelé és lefelé is párom állandóan szólt a beszélőn, hogy csúszik! csúszik!, pedig „csak” kúszott a ( hátsó) gumi. Nekem sem volt túl jó érzés, nem ehhez szoktam az elmúlt sok év alatt.

Baj nem lett belőle. Azt azért erősen érezni, hogy nehezebben lehetett szűk kanyarokat venni a „puha” gumik miatt.
Direkt nem mentem a kútra fújni levegőt, hátha jó lesz alapon. Aztán csak fújás lett belőle!

A nyomásértékeket a kúton nem veszem alapul, mert ahány kútra megyek, annyi félét mutatnak.
Simán van 2 tized eltérés kút és kút között, de nem is az a lényeg.
A lényeg az, hogy kitapasztaltam a megfelelő nyomást, saját mérővel mérem, mindegy mennyit mutat, a miheztartás miatt van.

Sokkal tapasztaltabb motoros azt mondta nekem, hogy akkor jó, ha induláskor kicsit kúszik a gumi, és pár km megtétele után bemelegszik, és megszűnik az a furcsa érzés. ( No persze, de mire bemelegszik, van, hogy meg is érkeznék…)

A gond az, hogy ez a nyomás egészen más induláskor 20 C fokban hideg-langyos aszfalton, vagy kánikulában forró aszfalton. Az eltérés simán van 0.2 Bar. Az „ideálistól” való eltérés tehát már megvan.

Ha meg kétszemélyezel, csomagok, dobozok is vannak, de ugye azok sem nem mindig, akkor többet jársz a kútra gumit fújni-engedni, mint tankolni.

Sajnos nagyon nagy igazság van ebben a guminyomásban, ha a tapadást nézzük. Pályán könnyű „nekik” beállítani a nyomást, sokkal kevesebb a változó, meg két kör után ellenőrzik a nyomást, és az marad szinte egész nap, aztán úgyis lekopik a gumi….

Utcán ezt az ideális állapotot nem tudom elérni sok macera nélkül, mert állandóan a nyomást lesni nem fogom. Ezért felraktam magam mögé a párom, motoroztunk, és addig fújogattam tizedenként a gumit, amíg el nem múlt az a zselés érzés.

Ez jelenleg melegen elöl 2.3-2.4 körüli, hátul 2.7-2.8 körüli. Ezzel megyek egyedül is . Így a legegyszerűbb.

Ha hűlni fog a levegő, feltehetőleg fújnom kell majd. A mérőt már csak kíváncsiságképp használom, a zselés érzetet figyelem. Érdemes egyszer eltökölődni vele….

Ha az segít, akkor elmondom, hogy a motorom 207 Kg, én 110 kg vagyok, párom cirka 55 kg.
Elöl 120/70 Corsa III, hátul 190/55 Corsa III van.

A szakmaiatlanságért , egyszerű kifejezésekért és az esetleges rossz tanácsért a „nagyoktól” előre is elnézést kérek.
Tovabb vinnem a gondolatot: altalaban 2.5 - 2.8-2.9 korul szoktak a gyarak megadni a nyomasokat elol/hatul. Szerintem ez extrem sok (es ugy olvasom mindenki szerint). Egyszeruen nem kozvetlen a motor, mintha egy "golyon" mennek. En 93kg vagyok, de meg ehhez a sulyhoz - plane ket szemelyhez - soknak tartom. Altalaban egy 2.1-2.2 / 2.3-2.5-es komboval kezdek. Ez altalaban jo kiindulo alap kozutra, bar a sok csomagtol ill. a gumi tipusatol is fugg.

A palya mas, ket evet toltam ott, de 1.9 - 2.1 korul lehet indulni. Persze Briannak es sok motorosnak mas tapasztalatai lehetnek, de szerintem a 2 koruli ertek itt is jo alap lehet.

Erdeklodessel varom a D211GP tesztet majd a Triumphomon, az 1.3-1.6-os nyomas eleg "extremnek" hangzik, de megprobalok majd raszanni nemi idot a kitapasztalasra.
Ha repedt, akkor mindenkeppen.

Nekem most meg 2002 26. hetes SC2-es gumik vannak fent, de csak azert hasznalom meg oket, mert melegednek es jol tapadnak. Ha repedt lenne, azonnal cserelnem.

Ja, mar megvannak a D211GP-k... csak fel kellene mar tetetni oket.
Eladó egy pár 10 körös Dunlop esőgumi. Az eleje 125/80R17 a hátulja 190/55R17. 2009.48 heti gyártás. Ára: 35.000Ft
Szevasz!

Tegnap megérkezettt a KR106,meg az SC3-as pirelli hátsó.
Mindegyik
Köszi
Sziasztok! Apró tanácsot kérnék. A motoromon a gumik 2004-es gyártásúak és már látszanak vékony repedések a mintázat között (gondolom az öregedés), de alapjában véve az első gumi mintázat magassága még megfelelő, a hátsó közepe (az oldala még jó) közel kopásjelzőn van. Igazából nem érzem, hogy csúsznának, vagy hasonló, de ennek ellenére érdemes már cserélni őket?
Az ideális az, amit te a sok megtett km után biztonságosnak, motorozhatónak, élvezhetőnek, kontrollálhatónak találsz. A gyári értékekkel leginkább az a baj, hogy minden motoros más súlyú, valaki 2személlyel, valaki csak egyszeméllyel közlekedik, valaki még csomagokkal nehezíti a motorját, mindannyian másképp motorozunk, valaki sportosabban, valaki kevésbé. Olyan nincs, hogy ezeknek az elvárásoknak és körülményeknek megfelelve határozottan kijelenthető legyen, hogy márpedig 2,5 bar és "ponktum".

Egy másik érdekesség: amikor megjelent a piacon a Dunlop legújabb feljesztése, az NTEC (Pl: D211GP, KR108), akkor SENKI nem akarta elhinni, hogy ebbe a gumiba üzemmelegen ~1,6 bar ! kell (ez hidegen 1,2-1,3 bar). Persze ez egy szélsőséges érték, az utcai gumik általában kb. 2,0 - 2,5 bar között jól működnek.
Köszönöm a válaszokat srácok.
Szia!

És akkor mennyi lenne az ideális nyomás egy mai sport-túra gumiba (pl. RoadSmart, Pilot Road2, Z6, Z8) utcára, ha a gyári érték túl sok?

Köszi:
Bibe
Bocsi, de ezek túl nagyok, nem férnek el.
Azért köszönöm.