Rizi érdekes dolgokat mondott tegnap Rossi átigazolásával kapcsolatban,nem vennék mérget a yamahás szerződésére.
A Dovi-Krácsló-Könyök trió jövőjére is marhára kíváncsi leszek.
Amíg pénzem volt meg jó verdám a legjobb bulákat tömtem most meg itt fekszik mellettem egy vigyorgó teve....
Rossi a Ducival seggen csúszva majd a sóderágyból kikecmeregve ugyanazt gondolta amit én nem rég.
" Hogy kerülhettem ebbe a helyzetbe? Ez csak egy rémálom lehet és mindjárt felkelek.."
százalék az van,de mik a számok?vagy csak fordítasz valahonnan?esetleg csak önmagad szorakoztatására közölsz nyilvánvaló tényeket?vagy várod az elismerő kommenteket,hogy ez a srác tud valamit?sztem nem tudsz semmi konkrét dolgot csak más tudását illesztgeteted be.
A 800-as MotoGp motorok 2008-ban voltak a legerősebbek és még volt speckó gumi, különösen ezért is tartották sokáig a pálya-kör-sebességrekordokat.
A Yamaha pl. 2008-ra a pneumatikus vezérlésű erőforrással 12% növelte a motor csúcsteljesítményét, a nyomatékot 8%-al. Köszönhetően a javított égésnek és a csökkentett belső súrlódási veszteségeknek.
2009-re az új motorszabályoknak hosszabb élettartamnak köszönhetően csökkent a teljesítmény és a max.fordulatszám is (kb.900-1300rpm.). 2009óta a 800-as erőforrások sokat nem fejlődtek csúcsteljesítményben pár %-ot. Mindenki a megbízhatóság és a sebesség-teljesítmény közti kompromisszumot kereste. Továbbá 800-asnál általában inkább telítettebb teljesítményt, több nyomatékot kértek alacsonyabb fordulatszámokra. Hiszen a versenypályák általában kanyarokból állnak, ezért egy telítettebb teljesítmény (nyomaték), ami a kanyarból gyorsabban kihoz, az többet számított.
Ne ragadj le a részleteknél.
Egyébként 2006-ban Stoner az LCR Hondával 331-et ment Mugellóban az időmérőn. Idén a leglassabb GP motor(nem CRT) ment 338-at. Hayden meg 343-at a Ducatival. Ha feltételezzük, hogy jobb lett a kigyorsítás és az aerodinamika akkor is ott vagyunk, hogy min. olyan erősek ezek a motorok mint a2006-os 1000-ek. De inkább erősebbek.
280 lóerősek lennének 21 literből?
A tanktérfogat maradt 21 liter (mint a 800-asnál), de a hengerűrtartalom nőtt!
2006-ban 270-280lóerősek voltak 24 literből és nem volt plombás erőforrás (egy futam egy erőforrás)
Sajnos Rossinak nem szóltak, hogy nem a Ducati új túragépét kell kifejleszteni hanem egy Moto GP győztes gépet. 1.5 éve csak azt hallom, hogy egyre barátságosabb blokkot csinálnak neki.
Nincs ott győzike, hogy megkérdezze: "Eztkőcsinányieee?
Szerintem alapból rossz ha valaki barátkozni akar egy 280Le motorral.
Mindenesetre Hayden egész jól összebarátkozott a Ducatival.
Tavalyi szezon nem indult zökkenőmentesen, új specialisták-technikusok érkeztek a feloszlott WSBK Ducati csapatból.
Akiknek sok tapasztalataik nem voltak, hogy a karbonvázas Desmosedici a beállításbeli változtatásokra hogyan reagál és a MotoGp-motor jóval komplexebb is, mint a WSBK-motor.
A Dovi-Krácsló-Könyök trió jövőjére is marhára kíváncsi leszek.