Igen, meg nem tud fékezni, bárki megeszi féktávon, stb. A súlya miatt van szerintem. Ez hátráltatja a fékezéskor, mert nem tudja megfelelően terhelni az elejét. De pl. segíti akkor, amikor a futóműnek lenne dolga - mert a kis súly miatt kevesebb dolga van - magyarul a huplis pályákon. Híresen jól megy pl. Sachsenringen és Laguna Seca-ban. Mindkettő krosszpálya. Pedro az Pedro, olyan amilyen. Szerintem Rossi, Lorenzo és Stoner is jobb motoros nála. Utána Ő következik, aztán a Dovizioso, Spies, Hayden, Barbera, DePuniet négyes fogat. A többiek statiszták.
lehet hogy gyors pilóta, de csak akkor ha egyedül megy és elől, prímán beállított verdával, száraz pályán. ennyi
vizes pályán és ha már valaki a sarkában nyomul onnan pedrózsi lefő mint a reggeli kávé, rossi párszor megnyalatta már .
Látva, hogy Sachsenringen valóban le ütötték a mezőnyt, tételezzük fel, hogy valóban a rezonancia a gond (ami csak jobbosban van). És ugye azt is mondták, hogy Stonert jobban hátráltatja. Ha tényleg így van, akkor esetleg begyorsulhatna Stoner, ha megoldáhk a gondot. És én még mindíg hiszek abban, hogy Stoner simán lenyomja Pedrosat alapesetben. (Ez nem jelenti azt, hogy ne juthatna Pedronak 1-2 győzelem. Eddig is mindig jutott neki ennyi, bármi történt is. Amikor kijön neki a lépés, akkor őt se könnyű megverni.) Pedrosával inkább az lehet a gond hogy Stoner már elköpte, hogy megy haza pecázni és mellé elbaszott 3 futamot, aminek az az eredménye, hogy Pedrosa a 2. a VB-n és nem ő. Innentől kezdve, pedig a Honda mondhatja azt, hogy Pedro tényleg minden tekintetben az egyeske. Ettől kedve viszont a Hondán múlik minden, mert az holtbiztos, hogy ha ők nem akarják hogy Stoner nyerjen, akkor nem fog. Az tuti.
Én sem tennék fel pénzt Stoner VB címére. De ha a jobbos kanyarokban sem jön elő az a fura probléma és a gumik is tökéletesen fognak működni akkor is ott lesz a csapattárs akit egyre nehezebben tud(na) legyőzni. Az viszont kérdés, hogy a Honda nem ugyanazt adja neki mint régebben vagy az egyre jobban vezethető motoron Pedrosa felülkerekedett rajta.
kb 40 éve a Honda és Yamaha párharca
Persze anno semmi más nem volt csak MV Augusta. Úgy látszik ez a versenyág egysíkú ami a márkát illeti....Nem is értem miért.....
Tökéletesen egyet értek Veled abban, hogy a "részvétel a fontos, nem a győzelem" jelmondat a legnagyobb baromság, amit valaha a magyar emberekbe bele neveltek. A világon sehol nem gondolják ezt így. És én sem. Soha, semmit nem szabad úgy csinálni, hogy az ember fejében megfordulna, hogy "hát ezt nem csinálom jól, de nem baj".
Viszont a motorportot kivételnek tekintem e tekintetben, mégpedig azért, mert itt nincs objektív mérce. Nem olyan mint a futóverseny. A futóverseny egyszerű: Ha Te futsz a leggyorsabban, Te fogsz nyerni. Csak gyorsan kell futni. Csak rajtad múlik. De a motorsport más. Sokkal hálátlanabb. Itt hiába csinálod nagyobb elszántan, mindenkinél jobban a dolgod, akkor sem nyerhetsz. Van olyan, hogy soha sem. Mert számos tőled és a képességeidtől független dolog csillaga nem áll együtt. Ebben éppen ez a "szép". Sok küzdelem, fájdalom, veríték "szinte" semmiért...
Ja, így már értem. Hát igen. Ezt valóban nem így képzeltem. Azt gondoltam, hogy az 1000-es motort annyival nehezebb lesz vezetni, illetve annyira új motorok épülnek majd, hogy ki fog jönni Casey gyors ráérző képessége. Egyáltalán nem ez történt.
Nem is lett gyökeresen más a Honda és a Yamaha és nem is nehezebb vezetni őket, azt mondják. Erre a pattogás sztorira fognak sokmindent a Hondánál. Biztos van benne valami, de az pl. már szinte groteszk, hogy állítólag csak a jobb kanyarokban vibrál a gép, ezért voltak nagy előnyben Németországban, ami bal kanyar pálya. Na, amikor a jövőről filóztam tavaj, akkor ilyen dolgokat nem nagyon vettem számításba, ez tény.
Úgy fest a Yamahának az az erőssége, hogy nincs gyengéje. És nagyjából Lorenzonak sincs. És ez már úgy fest elég az üdvösséghez.
Stoneréknak annyi esélyük van, hogy HA valóban ez a vibrációs izé a gond és megoldják ezt és HA Stoner jól megy, akkor talán év végéig megfordíthatják az állást. Egy forintot sem tennék erre, még akkor sem, ha azok a pályák jönnek, ahol Stoner jobban szokott menni, mint az eddigi pályákon. Mert azzal már nem fog érni semmit, ha tönkre veri a népet Philip Islanden, a többi helyen meg szépen beszopja az 5 pontokat. Innentől végig nyerni kéne.
Hát igen. Minden motorizált sport felveti a mi lett volna ha ezzel vagy azzal megy. Ezért jó a motorizált verseny. Mindíg rá lehet kenni a technikára a szar eredményt :)
Persze mikor egy csapatban az egyik első a másik meg utolsó akkor már sokkal nehezebb kimagyarázni :)))
Megértem a nézeteidet. De gondoljál csak bele mi lenne ha csak egy ember menne mert csak ő nyerhet. Nem sok értelme lenne. Viktor egy kurva jó motoros. Lehet nem lenne világverő de ez csak akkor derülhet ki ha végre hozzájutna egy olyan motorhoz ami olyan mint az elején versenyzőké. Egy első villa amit a többiek használnak lehet, hogy annyiba kerül mint egy stock motor kompletten.
A gyengébb sorozatokban sem osztják ám csak úgy a legjobb motorokat. Nem eccerű világ ez elhiheted. Nézd csak meg Talmát. Világbajnok volt és elérte azt amit magyar még sosem. Mégsem sikerült neki bent maradni a krémben. Persze lehet vitatkozni, hogy mennyit tehet erről ő maga is.
Hát lehet... De én akkor is inkább lennék egy kategóriával lejjebb első mint a nagyok közt utolsó....
Én hiszek az evolóúció erejében :))
Talmánál működött is ....persze későn.Nem közel 30 évesen kellett volna betenni a "felnőtt" mezőnybe.
Azért ez nem ugyan az. Viktor tehetséges, más kérdés, hogy a technika ami alatta van nem versenyképes. De az F1-ben akik szar autóval tudnak villantani azok kapnak jó autót. Ott látja mindenki, hogy Viktor gyári villával megy és lassú a motorja. Ha ennek ellenére mondjuk esőben jó versenyt futna akkor még fel is fedezhetik akár. Persze ez a legjobb eset.
Én máshogy látom a világot mint sokan mások. Sose értettem azokat a sportolókat akik mérhető sportot űztek (mint például futás, úszás, súlyemelés, magasugrás stb ) és tudták, hogy a legjobb mért eredményük szar és mégis elindulnak nagy versenyeken?Miben reménykednek?
vizes pályán és ha már valaki a sarkában nyomul onnan pedrózsi lefő mint a reggeli kávé, rossi párszor megnyalatta már .
Persze anno semmi más nem volt csak MV Augusta. Úgy látszik ez a versenyág egysíkú ami a márkát illeti....Nem is értem miért.....
Viszont a motorportot kivételnek tekintem e tekintetben, mégpedig azért, mert itt nincs objektív mérce. Nem olyan mint a futóverseny. A futóverseny egyszerű: Ha Te futsz a leggyorsabban, Te fogsz nyerni. Csak gyorsan kell futni. Csak rajtad múlik. De a motorsport más. Sokkal hálátlanabb. Itt hiába csinálod nagyobb elszántan, mindenkinél jobban a dolgod, akkor sem nyerhetsz. Van olyan, hogy soha sem. Mert számos tőled és a képességeidtől független dolog csillaga nem áll együtt. Ebben éppen ez a "szép". Sok küzdelem, fájdalom, veríték "szinte" semmiért...
Nem is lett gyökeresen más a Honda és a Yamaha és nem is nehezebb vezetni őket, azt mondják. Erre a pattogás sztorira fognak sokmindent a Hondánál. Biztos van benne valami, de az pl. már szinte groteszk, hogy állítólag csak a jobb kanyarokban vibrál a gép, ezért voltak nagy előnyben Németországban, ami bal kanyar pálya. Na, amikor a jövőről filóztam tavaj, akkor ilyen dolgokat nem nagyon vettem számításba, ez tény.
Úgy fest a Yamahának az az erőssége, hogy nincs gyengéje. És nagyjából Lorenzonak sincs. És ez már úgy fest elég az üdvösséghez.
Stoneréknak annyi esélyük van, hogy HA valóban ez a vibrációs izé a gond és megoldják ezt és HA Stoner jól megy, akkor talán év végéig megfordíthatják az állást. Egy forintot sem tennék erre, még akkor sem, ha azok a pályák jönnek, ahol Stoner jobban szokott menni, mint az eddigi pályákon. Mert azzal már nem fog érni semmit, ha tönkre veri a népet Philip Islanden, a többi helyen meg szépen beszopja az 5 pontokat. Innentől végig nyerni kéne.
Persze mikor egy csapatban az egyik első a másik meg utolsó akkor már sokkal nehezebb kimagyarázni :)))
A gyengébb sorozatokban sem osztják ám csak úgy a legjobb motorokat. Nem eccerű világ ez elhiheted. Nézd csak meg Talmát. Világbajnok volt és elérte azt amit magyar még sosem. Mégsem sikerült neki bent maradni a krémben. Persze lehet vitatkozni, hogy mennyit tehet erről ő maga is.
Én hiszek az evolóúció erejében :))
Talmánál működött is ....persze későn.Nem közel 30 évesen kellett volna betenni a "felnőtt" mezőnybe.
Miért nem próbálkozik a stock kategóriában?