Nos, a Kawasaki 2008-ban valóban kísérletezett screamer erőforrással, de hamar le is állították a screamer projektet.
Emlékszem......Michael Bartholemy anno azt mondta, hogy csak egy kicsivel lett erősebb az erőforrás, de a kijárati sebességnél, hátsó kerék nyomatéknál, vonóerőnél nagy lett a veszteség. Ezért le is állították a screamer projektet.
Én anno nem igazán értettem a Kawasaki stratégiáját. Ahelyett, hogy egy jó kiegyensúlyozást kerestek volna, a top-end-power-rel többet foglalkoztak.
A Bigbang erőforrás versenyképes volt, jó telített nyomatéka volt és a topspeed (csúcsteljesítmény) is rendben volt.
A tömegátterhelődés viszont egy komoly probléma volt a Kawasakinál, képtelenek voltak a teljesítmény átvinni az aszfaltra és ez nem tette lehetővé a szükséges kanyarsebességet.
Valentino Rossi nemrég kritikával illette a Ducati-t, hogy nincsenek ötleteik a probléma megoldására és nem látni olyan fejlesztési stratégiát, amit követnének.
A Ducati kezdetben kísérletezett két szimultán gyújtóhengerrel is, azonban ezt később nem alkalmazták, mert ez az eljárás nem hozott elegendő teljesítményt. A vonóerő ütésszerűen jött és az alkatrészek mechanikus terhelését sem lehetett határokon belül tartani.
Long-bang gyújtásnál a főtengely két részre van osztva (nagyobb a játéktér)
A Long-bang lényege, hogy minél több időt hagyunk a statikus tapadás felépítésére.
http://data.hu/get/5317606/201...