Én azt gondolom még korai az első időmérő alapján elemezni az erőviszonyok alakulását.
Egy MotoGp motor nagyon komplex szerkezet és nagyon könnyű rossz irányba elmenni.
Én azt gondolom a versenyből már némi valós képet láthatunk az erőviszonyok alakulásáról. Általában a teljes versenytávon jönnek elő az alapcsomag közti különbségek (gondolok itt pl:a versenyző-alkatrészek harmóniájára, gumikopás, versenytempó stb.)
De most is azt mondom, hogy a 2012-es Yamaha M1 egy erősen megalapozott-átgondolt csomag, ami a téli teszteken is jó érzetet adott a versenyzőknek.
Pedig egész télen azon dolgoztak, hogy Rossi számára jobb érzetet adjon. Sőt! A tavalyi szezont is feláldozták alkatrész fejlesztésre és mi lett belőle, Barbera, Hayden versenyképesebbek.
(én nem hiszem, hogy "fatális" konstrukciós problémák lennének a Ducatinál)
Nem javitottak ezek semmit benn vannak az erdőben. rossinak sajnos előreláthatólag nem passzol az új motor sem .szomorű hogy majdnem a legrosszab dukatis!
Rossi tegnapi nyilatkozata:
"Reméljük, holnapra két vagy három kis dolgot is kijavíthatunk a beállításokkal, és megpróbáljuk a második sorba kvalifikálni magunkat."
Na igen. még egy párhuzamt vélek felfedezni a Merci és Duci fejlesztésében. Egyre szarabb .... :) Bár a Merci egy körön a Cipésszel a legjobbak közt van de a versenyen szarabb mint tavaly. :(
Reméljük a Dokival fordítva lesz. Egy körön szar majd a versenyen felugrik a dobogóra. Persze ennek kb. semmi esélye :(
Annyi különbség azért van, hogy a Cipész fossá-szarrá töri magát a jobb helyezését. Belemegy mindenféle kétesélyes dologba azért, hogy meglegyen a 7-8-ik hely. Rossi ezt a Jerezi esésig csinálta. Azóta elég neki ha célbaér. Szerintem.
Ezt arra alapozom, hogy azonos motorral alig vagy egyáltalán nem veri a csapattársát akit 2 éve körbemotorozott. Ilyen Barberakról meg Abahamokról nem is szólva.
Így igaz. Rossi története egy az egyben zajlik a Mercedes F1 ben.
Én hiszem ha a Cipőkészítő feneke alatt mondjuk Mclaren lenne folyamatosan dobogón látnánk és versenyben lenne a 8.-ik VB címért.
Doktor úr meg Honda nyergében lenne Vb esélyes.
Bármennyire szeretné bárki azt hinni, hogy elég versenyt nyerni csak egy jó pilótával vagy csak egy jó géppel az téved. . Honda fan vagyok de a Honda arcoskodott anno, hogy nem kell Rossi, hogy nyerjenek. Doktor átment a Yamahához és tönkre verte a Hondát elsőre. Ezzel bizonyítva nem elég csak jó gép kell egy jó pilóta is.
Konklúzió : VB recept JÓ GÉP+JÓ PILÓTA (ha az egyik csapni való abból nem lesz soha VB cím)
Az viszont érdekes volt, hogy ez a tömegátterhelődés a 990-es MotoGp motornál teljesen rendben volt, míg a 800-as MotoGp motornál katasztrofális volt.
Ebből az is kiderült, hogy a 800-as MotoGP motorok, egyben teljesen más vezetési stílust és sokkal precízebb-kiegyensúlyozottabb vázat-motort igényelt (ahogy nőtt a kanyarsebesség).
Sajnos...anno elég nagy ellentmondás volt a Kawasaki versenyzők és a Kawasaki mérnökök között, talán ez volt az egyik legnagyobb probléma (csak egy helyben toporogtak).
A Kawasaki versenyzők megvoltak győződve arról, hogy az egész csomagot újra át kell dolgozni (átdolgozott tömegeloszlással) és szerintük a erőforrást egy teljesen más helyre kellett volna beépíteni a vázba.
Míg a Kawasaki mérnökök a a versenyzők különböző vezetési stílusával magyarázta az esetet, Ők teljesen más vezetési stílusra voltak hozzászokva, mint pl: Hopper.
Én azt gondolom még korai az első időmérő alapján elemezni az erőviszonyok alakulását.
Egy MotoGp motor nagyon komplex szerkezet és nagyon könnyű rossz irányba elmenni.
Én azt gondolom a versenyből már némi valós képet láthatunk az erőviszonyok alakulásáról. Általában a teljes versenytávon jönnek elő az alapcsomag közti különbségek (gondolok itt pl:a versenyző-alkatrészek harmóniájára, gumikopás, versenytempó stb.)
De most is azt mondom, hogy a 2012-es Yamaha M1 egy erősen megalapozott-átgondolt csomag, ami a téli teszteken is jó érzetet adott a versenyzőknek.