Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

na ez a nem semmi.
Lenne gyozni akaras vagy bukas.

Az en egyszeru szintemen a 2T konnyebben vezetheto volt. Kevesebb kondicio kellett hozza es sokkal konnyebb ugratni vele. A sima kanyarvetelek elvezetesebbek mert a motor inkabb farol, mint egykerekezik. Ami a csucsteljesitmenyt illeti kozel egal. 250 2T-n se nagyon maradsz rajta...
mármint egy szarabb állapotú cross pályán földúton meg homokbányán meg ilyesmi szinte mindegy mekkora.
hát a 2502t pályán beteges, a 450 4t sem volt egyszerű betörni
Majdhogynem az tört be engem

A másikhoz, az tényleg komoly lenne, ha az lenne a vb, aki a legtöbb futamot nyeri . Azt hiszem nem lenne sok taktikázás, meg nem lehetne beosztani a pontokat, mindig nyerni kellene..
Es az a vilagbajnok aki a legtobb futamon nyerte, ill. ez az elsodleges tetel. Ha egal, akkor tobb masodik hely stb., ahogy most is van. Akkor talan lenne verseny es gyozni akaras. Es akkor valoban kiderulne, hogy ki az, aki biztos kezu es gyors is egyben.
Azt kéne kilobbizni, hogy az alábbiakon kívül ne legyen semilyen megkötés, egyik motorverseny műfajban sem:
-egy szezon max 3 blokk
-egy verseny max 20 liter benya
-év végi értékelésbe a szezon során elért legrosszabb és a legjobb helyezés (tehát 2 futam) nem számít.
Azt': GOOOOOOO!
Anyagi alapon a 250 4T nem lenne jo valasztas. A 400+ kategoriat ismered, tudod meddig birja. A 4T 250-es annyit sem bir ki es minden ugyanolyan draga hozza es minden kell. Szelepek, vezlanc, veztengely, tomiteskeszlet, dugattyu stb.

Nekem 15 eve ez volt az elso szezonom ami ugy ment el, hogy nincs krosszmotorom. Nagyon hianyzik annak ellenere, hogy eleg fika krosszozo vagyok. Ha ismet sikerulne kiszoritani biztosan egy 6-8 eves 250 2T-t vennek. Az erejet ismerem, boven eleg (kvazi sok is). Ha nem palyan olom (marpedig nem ugy fogom), akkor a szervizintervallumokat kitolva sem lesz semmi baja, mindenki igy csinalja. (KTM-rol nem tudok nyilatkozni, japanrol beszelek). Es jo esellyel a dugattyun kivul semmit nem kell kicserelni. Esetleg 300-500 kozotti enduromotor, de az is 2T lenne.
Ez igaz.

Hát igen, marha drágák az alkatrészek, bevallom nekem is megy a dilemma, hogy a következő motorom 150 2t vagy 2504t legyen.
a 150sx nek legalább már van egy kis nyomatéka..

Ha nem kellene sűrűn szervizelni egyértelmű 4t, így meg aztán nehéz dönteni..
Latom a hires fiuk tovabbra is boszen olvasgatnak minket.
http://www.motogphirek.hu/hirek/8259
Szal csendben itt lappang az uj 2T hullam!
Jo meglatas! Valoban. A 4T-k utoelete viszontaksagos, boven lehet alkatreszt eladni utanuk.

A kezelhetosegre a valaszom ott van: Ma mar ECM szamolja a befecskendezest fordulatonkent. Semmi akadalya ilyen modon mukodo, kezelheto 2T-t gyartani. Akar dizel is lehet. Pl. szivomembranos kipufogoszelepes ketutemu dizel.

A hobbimotorosok es az amatorok egyre ternek vissza 2T-re mostanaban, legalabbis a terepversenyeken. Ember nem tudja finanszirozni a 4T-t.
Szerintem az a baj a 2tvel, hogy kisebb a célközönsége, kevesebb pénzt tudnak azzal a technológiával megkeresni. mind a kereskedések mind a szervizek
Hiába a 4t-t jóval több hobbimotoros, amatőr versenyző veszi, könnyebb kezelhetősége miatt...
http://youtu.be/eaRop_ZMwo0

Igen, most megint a 2t lenne a soros, anno is a 4t-t váltották. A régi 4t-k is jól szóltak....
Nagyon varom a ketutemu feltamadast, bar tudom a global erdek ugyis megfojtja. Direkt befecskendezessel, keramia alkatreszekkel megoldhato lenne, hogy a resvezerelt ketutemuek szuletese ota tarto gazkeveredesi problemakat megoldjak. Az eredmeny soha nem lattott nyomatek es liter teljesitmeny lenne, a negyutemuek lokterfogatra vonatkoztatott karosanyag kibocsajtassat meg nem haladva, lenyegesen kevesebb alkatreszbol, amik kozul csak a csapagyazas lenne dragabb, mint a 4T-kben. A technologiak mar meg vannak, csak ossze kellene rakni. 3 hengeres 2T 500. Ez kene! Nekem.
Az 500 2t sokkal olcsóbb lenne, de a gyártóknak olyanba kéne ölni a pénzt amit soha nem vihetnek ki utcára.
Akinek nem lesz penze keramia csapagyakra, akkor az majd nem indul GP versenyen. Amikor meg kifizethetetlenul draga lesz a verseny technika, akkor a gyar nem majd nem tudja eladni es adja olcsobban es/vagy nem fejleszt annyit. A lenyeg, hogy ez is gazdasagi rendszer, ami onszabalyozo. A szinesitesrol meg annyit, hogy a 70-es evekben a GP ugy nezett ki, hogy volt olyan ev, amikor Giacomo Agostini MV Agustaja kivetelevel minden indulo motor Yamaha volt. Megis aranykorat elte a cirkusz.

Mindenki latja, hogy amig a szabalyok egyszeruek es szabadelvuek voltak, addig a motorsport a viragkorat elte a Forma 1-tol a MotoGP-n at a raliig. Edes 80-as evek. Gardner, Rainey, Schwantz, Senna, Prost, Mansell, Piquet, Vatanen, Rohlr, Muton. Ez volt regen, hetrol hetre! Ma meg arrol beszelgetunk milyen jogi proceduraval dontik el a helyeket az F1-ben, hatulrol hanyadik lett a Ken Block eshogy szegeny Rossi vajon milyen vazat tesztel a hetvegen. A nagy szabalyertelmezgetes megette a versenyt.
Valami korlátozás mégis csak kell, mert akinek mondjuk nem lesz pénze kerámia csapágyakra, vagy sok karbonra, annak nagyon nagy hátránya lesz. Az elektronikát inkább ne is emlegessük.
A 125-ösért szerintem nem kár, 17 éves fiatalok már vígan motoroznak 600-as gépekkel.
Irtam Neked a 125 vs 600 videohoz.
Nem CRT motorok kellettek volna hanem kötelezni a gyárakat, hogy adjanak el motorblokkot akárkinek. Most, hogy féltucat versenyt kell kibírniuk nem is kellene olyan sokkal több. Jó kis Harris meg KR vázas mocik.
Bár ha lenne eszük lemásolnak kb-re egy RSV4 vázát, bele a blokkot, -30kg, karbon fék oszt jó napot.
Mint mondom izgalmas annak, aki amolyan laikuskent tekint ra. Semmi izgalmas nincs abba, hogy pontosan latom, hogy akit az elozo kanyarban megeloztek, az most az ellenkezo iranyu kanyarban vissza fog elozni.

Meg kell erteni, hogy minden technikai sport a penz sportja. 100 eve maganemberek atreszelt gepekkel alltak rajthoz sajat penzbol, a gyarak csak tobb evtizedes kesessel jottek ra arra, hogy a versenyzesben uzlet is van. De ha a gyarak nem akarnak (mert nem eri meg nekik) ebben reszt venni, akkor nem fognak es kesz. Csak ezt bizzuk rajuk inkabb! A GP szoljon arrol, mint mindig: CC kategoria van max hengerszam es max uzemanyag. A tobbit szabad faragni. Ha nincs nem faragod, az a Te dolgod, de szabad. Ha valsag van, akkor kevesebb gyari gep, tobb magan gep lenne. Viszont eroszakos korlatozo szaballyal uzletet serkenteni a technikai(!) sport rovasara eleg nagy sz...rsag. A technikai(!) sport erteket nezve egy moto2 szamomra a nyogve-nyelos b...akodashoz kozelebb van, mint a GP versenyzeshez. GP recept: Epitsd meg a legjobb motort, nullarol, alutombbol majd ultesd ra a vilag leggyorsabb emberet. Dorna recept: Epits az altalunk pontosan behatarolt keretek kozott ugyanolyan motort, mint az a masik szponzorceg es fesd tetszoleges szinure. Ultess ra egy harmadosztalyu tejfelesszajut, akinek a faterja a cegsoportod erdekeltje. Orulj annak, hogyan elozgetik egymast a tok egyforma gepek... Hat ez eleg kiabrandito.
Szerintem alapvető érdekkülönbségek feszítik a sorozatot és ez okozza a gondokat.
A DORNA abban érdekelt, hogy minél többen bekapcsolják a TV-t és megvegyék a helyszínen a jegyeket.
Ezért csinálták a Honda házibajnokságot a 250 helyett, ami be is jött, mert tényleg izgalmasak a versenyek, csak éppen ezt kurvára leszarják a gyártók, ők ebben pont nem érdekeltek. Minek fejlesszenek és tartsanak fent csapatokat évi több tízmillió eurós költséggel? A piac ezt nem veszi, szerintem egy ember nem vett még azért Honda CBR600RR-t, mert jók a versenyek a Moto2-ben és CBR blokkal mennek...
Pedig a Moto2 a hudeizgalmas sorozat. Az aragon nagydij utan jott is a recskazo cikk, hogy egy kor alatt tizenakarhany elozes tortent. Persze. Tizenakarhany tet nelkuli kikerulo manover volt, mivel a motorok tok egyformak es az ismeretlen palyan senki nem tudta rendesen kimotorozni. Tipikus kifekezo palya, ahol gyakorlatilag barki barmelyik kanyarban ki tudja fekezni a masikat, hisz nincs egy motorhossznal tobbel lemaradva es ha nem is fekez rovidebbet, mint az elotte levo, akkor is raesik egy motorhossznyit es ha mar belul van elmegy. Csak a kovetkezo kanyarban jon vissza a masik. Van akinek ettol all fel, de nekem nem. Kicsit olyan mint NASCAR, ahol 200 ezer ember beleizzad a szekbe es orjong, hogy a kedvence "mindjart utoleri" az ellenfelet. 10 koron keresztul megy 30 cm-rel mogotte. Fu de izgi.

Szal a Moto2 egy loszar a hajdani GP-hez kepest es jovore jon a gyilkossag a 125-osok ellen is.