Több féle karbon, karbon-alumínium, alumínium váz. Több tucat elektronika , nehezebb főtengely stb stb stb. Pont annyi fejlesztést kapott mint Stoner az előző 4 évben összevéve..
Hát ha egy év alatt ráköltöttek volna 500 millió eurót akkor minden edzésen és versenyen új vázzal indulhattak volna. És sor1 hengertől a V8-ig mindent kipróbálhattak volna.
Többek közt azért nem mert mondjuk a Honda 60 000 CBR 1000RR-t szeretne eladni évente 12 000$-ért úgy, hogy legyen rajta 6000$ haszna, nem pedig 6000 VBR 1200RR-t 20 000$-ért amin van 5000$ haszna. Persze ezek légből kapott számok de egy nagy V2-es sportmotor gyártása biztos drágább mint sor4 és az is biztos, hogy a Ducatinak nem véletlenül van cégértékű adóssága.
Az utcai 1198 ban nagyobb G éri a ducati dugattyúit mint a wss-ben azR6 yamahájét.. Mivel gyorsabban mozog a hosszabb löket miatt. Itt van a kutya elesne. Szerintem így van jól ahogy van, tavaly sem a ducati motor teljesítményének köszönhették.
""A lehető legerősebb gépet kell a pályára vinni és azt a versenyző akarata alá kell rendelni!" /Wayne Gardner, 1985/ Ez a motorversenyzés. Az összes többi humbuk duma, önámítás és kifogáskeresés. "
Ha nem lehet akkora teljesítményt kihozni, akkor így jártak. Kompenzáljanak kezelhetőség javítással. Nem? Vagy ha nem megy, akkor majd mennek a sor végén. Hol törvényszerű, hogy nekik kell nyerni?
De ez egyébként egyáltalán nem igaz. A fordulatszám növelésével a teljesítmény is növelhető lenne. Ha kevés a henger, vigyék feljebb a fordulatot. Megtehetik, mert a szeleplebegés ellen működő megoldásukat világszabadalom védi. Tehát pont a Ducatinak semmi oka nincs, hogy a nagyobb cc-ért rimánkodjon. Egész egyszerűen lobbi az egész, kell egy széria, ahol ők is nyernek. (Persze ha megemelnék a fodulatot 22 ezerre, egy futamot nem bírnának befejezni. Csak belátnák végre, hogy a 2 henger nem versenymotorba való.)
Persze a gp az más. Évekig mondtam, hogy a ducati egy sokkal kisebb költségvetésű csapat mint az ellenfelek, jól le is hülyéztek azok akik most ugyanerre hivatkoznak!
Két hengerből sosem lehet annyi teljesítményt kicsavarni mint 4-böl egyenlő löket térfogat mellet, a + 200 köb előny annyira előny, hogy egyik japánnak sem jut már eszébe olyat indítani. A ktm évek óta kísérletezik a wsbk indulással de tudják, hogy nagyon beégnének..
Ja és a Ducati még jobb volt a WSBK-n. Ilyen alapon mondhatnánk azt is, hogy akkor az a legerősebb, meg bőven elég az ereje utcára. Hát vaze. Az ER-6N ereje is bőven elég utcára.
Csak most nem erről beszélgetünk, hanem arról, hogy ami a Ducatinak (20% cc előnnyel) megy a WSBK-ban, az a MotoGP-ben nem megy. És hiába jön JB vagy VR, hogy majd ők kitalálják a versenymotort, úgy sem megy. És amióta piszkálják, csak mégrosszabb. Bradl meg fogja verni Rossit az első 4 futam valamelyikén.
Hát már bocs, de az R1 és az S1000RR is mindkettő nagy példányszámban eladott közúti kétkerekű, amit sok-sok ember sok-sok pénzből megvesz. Igencsak érdekes, hogy mit kapunk. A WSBK-n, pedig átrszelnek mindent, magyarán alig van köze a gépnek az eredetihez. Tehát pont kit érdekel, hogy a WSBK-n mi van? A Superstock 1000-ben viszont emlékem szerint éppen a BMW nyert kimagaslóan. És pont azért, amit lejjebb írtam. Mivel jóval erősebb, mint a vetélytárai, pláne mint a Yamaha. Majdnem 40LE-vel több.
Nem tom mi bajod az R1 erejével? Ha jól emlékszem 2010-11-ben is volt R1 győzelem a WSBK-ban, viszont valahogy nem rémlik hogy a bivalyerős BMW mit ért el ezekben az években. Utcára meg ki a tökömet érdekel hogy 180 vagy 200 lovas a cucc? Megmondom: aki ezt az egy dolgot tudja felmutatni 200!
A GP-ben meg úgyis a sztóner éve következik megint.
Szerintem lesz pár ilyen. Stoner és Lorenzo átlagos, Dovizioso kifejezetten jó fékező. Pedrosa kifejezetten rossz. Vannak variációk, ahogy egymásra találhatnak a fiúk.
A yamaha vezethetősége, brutál fékstabilitása akkor fizetődik ki, ha tud olyan tempót menni mint az ellenfelek, és test test elleni küzdelemre kerük sor.
Amíg volt gumigyártó aki főleg rájuk(ducati) fejlesztett, ki tudták küszöbölni ezt a problémát (2007). De 2008-ra a yamaha lett a a bridgestone fő fejlesztője és kihúzták a ducati "méregfogát". Szóval a ducati problémájára egy több gumiszállítós rendszer is némiképp gyógyír lenne. De mivel az nincs, nekik kéne jobban a gumihoz alkalmazkodniuk, akár szűkebb blokkal..
Mar 52 szer leírtam, hogy nem a vázzal, hanem a blokkal van a baj. Ha van egy kiegyensúlyozatlan, rossz szögben elrendezett big-bangod, azt rakhatod tank alvázba is, akkor is rezonál.
Ez az egézs big-bang JB és VR mizériája. Az R1-et is áttekerték, mint forradalmi újítást a kezelhetőség miatt. Akkor megmondtam, hogy szar lesz. Meg lehet nézni a 2010, 2011-es teszteket, hogy teljesített az R1. Véznán gyenge a gép. Hiába ugatom, hogy amíg Isaac Newton tanítása áll, addig a motoerőt semmi mással nem lehet helyettesíteni. A kezelhetőség és az egyéb dolgok, csak másodlagosak. Ha veszel a gépedre egy jobb pilótát, lehet a motorod akár kezelhetetlenebb is, akkor sem lesz lassabb. Viszont a motorerő hiányát nem fogja tudni pótolni.
"A lehető legerősebb gépet kell a pályára vinni és azt a versenyző akarata alá kell rendelni!" /Wayne Gardner, 1985/ Ez a motorversenyzés. Az összes többi humbuk duma, önámítás és kifogáskeresés.
Nekem egészen tetszik az eredmény, de csak azért mert bele néztem nap közben és láttam, hogy Stoner kedve szerinti időt ment. Ugyanakkor a különbségek kicsik, a Yamaha pedig meglátásom szerint igen jó irányba fejleszt (nagyon úgy fest, hogy Rossi és Burgess nélkül is tudják a mérnökök, hogy mit kell csinálni). A Hondát és a Yamahát egyenértékűnek mondanám, de csak azért a motorerő is szempont. Egyébként a Yamaha gépe már most jobbnak tűnik egy hajszállal. Összeszedett, percíz gép. Spies is kezdi nagyon érezni.
ez nagyon jó,és lényegretörő!
De ez egyébként egyáltalán nem igaz. A fordulatszám növelésével a teljesítmény is növelhető lenne. Ha kevés a henger, vigyék feljebb a fordulatot. Megtehetik, mert a szeleplebegés ellen működő megoldásukat világszabadalom védi. Tehát pont a Ducatinak semmi oka nincs, hogy a nagyobb cc-ért rimánkodjon. Egész egyszerűen lobbi az egész, kell egy széria, ahol ők is nyernek. (Persze ha megemelnék a fodulatot 22 ezerre, egy futamot nem bírnának befejezni. Csak belátnák végre, hogy a 2 henger nem versenymotorba való.)
Csak most nem erről beszélgetünk, hanem arról, hogy ami a Ducatinak (20% cc előnnyel) megy a WSBK-ban, az a MotoGP-ben nem megy. És hiába jön JB vagy VR, hogy majd ők kitalálják a versenymotort, úgy sem megy. És amióta piszkálják, csak mégrosszabb. Bradl meg fogja verni Rossit az első 4 futam valamelyikén.
A GP-ben meg úgyis a sztóner éve következik megint.
A yamaha meg kapja be hogy nem indul a Bikeban.
Ez az egézs big-bang JB és VR mizériája. Az R1-et is áttekerték, mint forradalmi újítást a kezelhetőség miatt. Akkor megmondtam, hogy szar lesz. Meg lehet nézni a 2010, 2011-es teszteket, hogy teljesített az R1. Véznán gyenge a gép. Hiába ugatom, hogy amíg Isaac Newton tanítása áll, addig a motoerőt semmi mással nem lehet helyettesíteni. A kezelhetőség és az egyéb dolgok, csak másodlagosak. Ha veszel a gépedre egy jobb pilótát, lehet a motorod akár kezelhetetlenebb is, akkor sem lesz lassabb. Viszont a motorerő hiányát nem fogja tudni pótolni.
"A lehető legerősebb gépet kell a pályára vinni és azt a versenyző akarata alá kell rendelni!" /Wayne Gardner, 1985/ Ez a motorversenyzés. Az összes többi humbuk duma, önámítás és kifogáskeresés.