A kijárati sebesség (vonóerő) és a hátsó kerék tapadásának fokozása az egy elég összetett dolog.
A Yamaha pl: 2009-ben Masao Furusawa szerint: 3 km/h-al növelték a kijárati sebességet, optimalizálták a váz-hátsó lengővilla merevségét, torziós résznél rugalmasabb anyagot használtak, míg a függőleges résznél merevítettek (jobb kanyarodás, jobb érzet). Továbbá változtattak a geometrián és egy új elektronikát vetettek be, ezáltal csökkent az M1 egykerekezési hajlama. Ezzel egy fél szezont el bajlódtak, amire sikerült mindent optimalizálni, de végül meglett a gyümölcse.
Én nagyon sokat terepmotoroztam, aminek a java önszórakoztató erdőjárás volt. Effektív motokrosszhoz sosem volt meg a tudásom, egészen pontosan nem volt meg a tempóm 1 körnél hosszabb távra fizikális okokból. De mondhatom, hogy a nagy ugrásokhoz sem volt meg a vér a pucában - mondjuk erdőben ezt is elég nehéz gyakorolni, aztán amikor ott az aztal és egyben át kell lépni 25 métert, akkor az elsőre kicsit sok. Ami leginkább idegörlő volt nekem a pályakrosszban, az az állandó por, amitől nem látom a nyomokat, ami - legalábbis az én szintemen - rohadt fontos lenne nekem. Cserébe viszont itt van Piliscsév a hegy mögött és az azért nem olyan fíling mint pl. Bugyi. Pláne CZ-vel!
Hát nem nagyon úgy megy még ahogy szeretném. Elég nehézkesen jövők bele, jóval összetettebb mint a supermoto. Indultam múlthéten bugyin amatőrben, 11. lettem 33 ból, a második futamon elestem, rám húzták a motort a 9körüli helyről..
Emlékszem egy videóra itt a sportmotoron, valamilyen alázás volt a címe, de a sok fika miatt levette az ílletö. Lényege, hogy asszem kakucsringen, egy nagyon kezdő motorost (szó szerint botorkált a pályán) kielőzött kigyorsításon...Ja megvan :Monster alázása! Na szóval, láttam én már hayabusával úgy menni embert kis pályán, mint az álom. Meg a nagymenő szuprmotos srácot( kerékmelegítő, sátor stb) pofára esni egy kb50 éves fószerrel szemben akinek egy összedrótozott szigszalagozott 125-ös cagiva mitoja volt...
Butaságot írnak a legtöbben. Egyrészt világosan látszik, hogy a megelőzött motorosok - valamiért - az adott motor határainak közelébe sem mennek, tehát az összehasonlítósdinak már eleve nincs értelme. Másrészt ez a supermotó lenyomja a sportmotor téma pedig az egyik legjobb példa arra, hogy a motorosok mennyire nem tudják, hogy mitől megy így vagy úgy egyik vagy másik motor. Fizikai dolgokkal ritkán vannak tisztában.
Dehát ezen nem csodálkozom, hisz már ott elválik a szar a palánktól, amikor elkezdik elmagyarázni, hogy "ellenkormányzással" vagy "testsúlyáthelyezéssel" kell-e a motort vezetni. Ilyen plusz infókat csak azoknak kell elmondani, akik soha életükben nem gondolkodtak el azon, hogy egy kétkerekű jármű vajon mitől is marad egyensúlyban.
Hogy megy a terpezés? (Tőled elvárom, hogy jól menjen.)
A nagyon rövid féktáv, mély fékezés inkább a test test elleni csatákban hoz. A yamaha erre nagyon képes volt, de itta a levét kigyorsításon, Ez nem csak versenyző, konstrukció kérdése is. Dovi első nyilatkozata a yamaháról az volt, hogy hihetetlen rövidet lehet vele fékezni és mélyen be a kanyarba, de rosszul viselkedik kanyarkijáraton.
Olvasgatva a "szakértői" :) kommenteket Rossinak egy Supermotoval kell indulnia.......
rövidebb féktáv, nagyobb kanyarsebesség , jobb kigyorsítás stb. :)))
Előszőr én sem értettem a Videón látottakat.......
Nem megy Ő innen sehova. A Ducatival kell nyerni. Futamokat legalább. Különben a búcsú nem lesz hozzá illő. Nem a lógó orral elkullogást várják a népek.
Mondjuk már most látszik egy tendencia, miszerint az új sztárokat kezdik érlelgetni. Egyre nő a kisköcsögök (CS, JL) rajongó tábora, pedig milyen rohadt ellenszenves mukik (sokak szerint). A Doktort egyre kezdik feledni, temetni. Mondjuk ez engem nem lep meg, gpeter es hasonló embereknek is - akiknek illene belelátni a jövőbe ilyen szinten - már elmondtam évekkel ezelőtt, hogy ez fog történni.
Most már csak arról szól a gumicsont, hogy talpra áll-e Rossi valaha egy utolsó hajrá erejéig. A MotoGP bulvár (és pénz) része csak erről szól. A másik kérdés - hogy Casey Stoner csak egy szerencsés zöldfülű-e, vagy egy szuperpilóta - már eldőlt.
Azért ez elég gusztustalan ismervén a tényt, hogy a Yamaha azt nyilatkozta anno, hogy Rossinak akár 50 éves korában is szorítanak helyet. Ez pont olyan mint a házassági eskű........szart sem jelent:)
Ez már "specialista" színvonal....
A Yamaha pl: 2009-ben Masao Furusawa szerint: 3 km/h-al növelték a kijárati sebességet, optimalizálták a váz-hátsó lengővilla merevségét, torziós résznél rugalmasabb anyagot használtak, míg a függőleges résznél merevítettek (jobb kanyarodás, jobb érzet). Továbbá változtattak a geometrián és egy új elektronikát vetettek be, ezáltal csökkent az M1 egykerekezési hajlama. Ezzel egy fél szezont el bajlódtak, amire sikerült mindent optimalizálni, de végül meglett a gyümölcse.
Szerintem sincs semmi értelme az összehasonlításoknak
SM
Dehát ezen nem csodálkozom, hisz már ott elválik a szar a palánktól, amikor elkezdik elmagyarázni, hogy "ellenkormányzással" vagy "testsúlyáthelyezéssel" kell-e a motort vezetni. Ilyen plusz infókat csak azoknak kell elmondani, akik soha életükben nem gondolkodtak el azon, hogy egy kétkerekű jármű vajon mitől is marad egyensúlyban.
Hogy megy a terpezés? (Tőled elvárom, hogy jól menjen.)
http://www.sportmotor.hu/motor...
Olvasgatva a "szakértői" :) kommenteket Rossinak egy Supermotoval kell indulnia.......
rövidebb féktáv, nagyobb kanyarsebesség , jobb kigyorsítás stb. :)))
Előszőr én sem értettem a Videón látottakat.......
Mondjuk már most látszik egy tendencia, miszerint az új sztárokat kezdik érlelgetni. Egyre nő a kisköcsögök (CS, JL) rajongó tábora, pedig milyen rohadt ellenszenves mukik (sokak szerint). A Doktort egyre kezdik feledni, temetni. Mondjuk ez engem nem lep meg, gpeter es hasonló embereknek is - akiknek illene belelátni a jövőbe ilyen szinten - már elmondtam évekkel ezelőtt, hogy ez fog történni.
Most már csak arról szól a gumicsont, hogy talpra áll-e Rossi valaha egy utolsó hajrá erejéig. A MotoGP bulvár (és pénz) része csak erről szól. A másik kérdés - hogy Casey Stoner csak egy szerencsés zöldfülű-e, vagy egy szuperpilóta - már eldőlt.