hányinger már ez a topik, ami az állandó sztóner ajnározásodtól harsog, szabicbr vagy hasonló hozzászólásokat szívesen olvasgat az ember de közben kifordul a gyomrom, hogy Te NagyFehér FaszJancsi állandóan bepúcsítassz ennek a sztóner gyereknek, mindenki tudja, hogy gyors, hanem Ő a leggyorsabb egy körön, azt hiszed, hogy nekünk nincs szemünk? dehogy állandóan televereted a pofádat gecivel?....hogyis mondjam apukám.......ez több mint gyanus.....nem lennék meglepve...ha az öltözőszekrényedbe Pamela Anderson helyett, sztóner mosolyogna vissza rád
ennek ellenére azért mondasz te okosakat is..pl, abban is qrvára igazad van, hogy sztóner az elmúlt 6 évében amióta a Gpben megy nem sok mindent fejlesztett....a GP07 már lényegében készen állt mikor sztoncsi megérkezett, az RCV212v - hez szintén semmi köze nincsen, ezzel mondjuk ki őszintén 4 évet melózott Pedrosa, mire így összeállt--- az már egy teljesen más kérdés, hogy jöt egy csóka a kenguru földről és kapásból gyorsabb volt mint Dani
úgy, hogy ebben is igazat adok neked, mondjuk, hogy mindig jó helyre igazolt és felült az aktuális gyár legjobb versenygépére, az Ő fejlesztő munkáját még sehol mem láttuk visszaköszönni a motorsportban, hiszen a GP a prototipusok versenye, itt minden a fejlesztésről szól, tizedekért és századokért harcolnak a csávók már szinte ugyanúgy mint az F1 ben és ha tetszik ha nem, az fog elől menni akinek a legjobb technika van a segge alatt és aki a legjobb technikát tudja kifejleszteni.
Állandóan leírod rossi-t stóner ellenében de ez még nem legitim, majd akkor lesz az, ha stóner fejlesztőmunkája ott landol majd az átlag motoros segge alatt...Rossi sok éves munkája van benne a 2009 ben megjelent bigbang R1-ben, kezdve a kikönnyített hajlékony váztól az elfokolt gyújtásig több minden, amely motorral Ben Spies már az első évében WSBK bajnok lett, amely motorral Tommy Hill BSB bajnok lett, amivel Josh Hayes AMA superbike bajnok lett és amivel Marco Melandri a szezon végéig harcban volt a címért.... tudod apukám ez az a dolog amiért egy olyan motoros, mint Valentino Rossi dollár milliókat ér és milliárdokat produkál a világ motorsport piacán, és bár a csillaga már nem ragyog annyira fényesen mint évekkel ezelőtt, ezek a mai fiatal szupergyors kis gecik még hosszú évekig nem fognak a nyomába érni.....de ennek ellenére Te esténként vedd elő a szekrényedből Stóner aranyba öntött kis pöcsét és szopkodjad minde este jó fényesre, örülve annak, hogy a kis szerelmed már 2!szeres világbajnok
Igen, tudom. Evek ota vitatkozom itt a sracokkal tobbek kozott errol is es lathatod, hogy sok dologban egyet ertunk. Es ugye iden sokminden igazolodott is.
Most utoljara pl. az, hogy amikor Stoner elott szambazott De Puniet, meg Abraham es Stoner odab..szott nekik kezzel, akkor mindenki haborgott, hogy ilyen tusko-bunko kocsog, nincs meg egy, mint Casey. Aztan most, hogy Simoncelli (meg tavaj Tomizawa) abba haltak bele, amitol Stoner - a biztonsagi delegacio tagjakent is - ova intett mindenkit, nevezetesen, hogy az egymassal valo utkozes lehetoseget csokkentsek minimumra, most senki nem mondja, hogy "ja igen, Stoner is ettol tartott mindig". Pedig, mint a mellekelt abra mutatja abba bele lehet halni es nem biztos, hogy aki erre felhivja a figyelmet az puhany kis buzi. Oke vallba verni idegbol nem szep dolog, de bezzeg Mamolanak meg tarsainak szabad volt bunyozni a boxban, hogy Rossit ne emlitsem Biaggival. De az ugye el van felejtve, meg nem szamit, mert amugy egy jopofa gyerek ez a Rossi. Aki csak normalisan el, nem sztarkodik, nem musorozik, az szarjancsi. De sebaj. Immar 2-szeres vilagbajnok szarjancsi!
Amugy ez egy tok filozofikus dolog. Ketfele "versenyszam" lenne ami igazan mutatja az emberben rejlo potencialt. Az egyik valami olyasmi, mint a tehetsegkutato: mindenki azonos motorral mehet (allitani sem lehet rajta, vagy mittudomen) es aki igy a leggyorsabb az a legeny. Vagy van az, amikor az ember maga epiti a motorjat es elindul vele Daytonaban. Az megint egy masik szint, amikor valaki hegeszteni is meg gyorsan motorozni is tud. Igy viszont, hogy altalaban gyar fejleszt-get, mernok allit-gat, versenyzo tanacsol-gat, meg vezet-get, igy eleg keplekennye valik minden.
Valszeg SzabiCBR-nek van igaza, az osszhang a legfontosab...
Rossi gyors motoros, fejleszteni is tud, de nem tud szarbol varat epiteni. Stoner ugy fest meggyorsabb motoros, de kevesbbe tud fejleszteni (a media szerint), viszont a jo helyre szerzodesben is jok a kepessegei.
Vagy az van, hogy az idei gépnél elég korán rájöttek, hogy nem lesz versenyképes és inkább a 12-es gépet fejlesztik. Bár nem tudom, hogy lehetne ez pont ebben az időszakban amikor a tesztelési lehetőségek kötöttek.
Nem igaz amit írsz. 2-3% telejsítménykülönbség pont, hogy még 2-3% végsebesség különbséget sem jelent, hanem jóval kisebbet. Pont azért, amit írtál, hogy a légellenállás a sebesség négyzetével arányos, gondolj bele, kétszer akkora sebességnél négyszer akkora lesz a légellenállás, így nem lesz elég kétszer akkora teljesítmény kétszer akkora sebességhez. Ha %-okat nézünk 1% teljesítménynövekedés nem elég 1% sebességnövekedéshez.
Úgy tűnik, Rossi most más versenyzők információira-visszajelzéseire is kíváncsi.
Egyébként én nem igazán hiszek a versenyzők helyettesítésében. A fejlesztések során a versenyzőket nem lehet helyettesíteni, különösen egy más szériából érkező versenyzővel, hiszen a MotoGP motor vezetési stílusban és konstrukciósan is jelentősen különbözőek.
Mindig is az adott versenyző igényeihez-visszajelzéseihez kell alkalmazkodni, hiszen a harmónia talán az egyik legfontosabb tényező a MotoGP-ben.
Mindenesetre érdekes, hogy tavaly Stoner és Hayden is versenyképes volt a GP10-essel. Igaz, elég későn a szezon második felében találták meg a tökéletes csomagot, de Stoner futamokat nyert vele és Hayden is dobogós helyezést ért el és jó versenytempójuk volt.
Ehhez képest az idei év katasztrofális. Valójában ők sem nem tudják biztosan, hogy mi a valódi ördög a rendszerben.
Én azt gondolom az egyik komoly probléma a Ducatinál, hogy nem látni olyan stratégiát, amit követnének.
A Ducati idén egy olyan ösvényre került, ami egészen odáig vezetett, hogy senki sem tud boldogulni vele (határon sokáig menni)
Sajnos, idén egyik változtatás sem vezetett eredményre. Sőt! Rossi a szezon első felében azt kérte, hogy építsenek egy olyan versenymotort, amilyet Ő akar az Ő igényeinek megfelelően.
Végül, így született a GP11.1, de sajnos ez sem hozta meg a várt előrelépést.
Szóval, nem lehet azt mondani, hogy a Ducati mérnöki csapat nem alkalmazkodott volna Rossi igényeihez.
Rossi elve a versenytávon jól teljesítő motor, ami nem kell, hogy a leggyorsabb legyen egyenesben, viszont kiszámítható, jól, könnyen kezelhető, ami jól jön a test test elleni csatákban,szóval minden ami a ducati nem. Vale idén rengeteg olyan csatát vesztett amit vele egy gyorsaságú motorossal vívott, ez is a motor számlájára írható. A versenyzők véleménye és a látottal alapján a gp8 volt a leg kezelhetetlenebb ducati. "Azért szidják a karbon vázat mert nem mentek még cső vázassal" Casey Stoner.
De egy fasz vagyok! Valoban! Az aranyossagi tenyezot forditva vettem figyelembe.
Azt azert tegyuk hozza, hogy ezek mindenkeppen csak elvek, hisz a kigyorsitasi fazisban a legorvenyek, maga a nyomatekgorbe es az ezt felszabdalo valtogatas ill. annak ideje is szamit, ami egyuttesen egy igen bonyolult kepletet ad - amit szerintem ember nem tud kiszamolni.
Mindenesetre emlekem szerint amikor a Ducatinal screamerrol big-bangre valtottak, akkor relevans kulonbseg volt motoreroben. Ennek ellenere a big-bang mellett dontottek. Szerintem rossz dontes volt. Lehetseges, hogy a karos vibraciok - amit a multkor egy esetlen kovetkeztetessel a bokk szamlajara irtam en, mint nagyokos - is ebbol szarmaznak.
Abban nem volt igazad, hogy a végsebességnél a 2-3% teljesítmény plusz az nem négyzetesen emeli a top spidet .Fordítva van. És ez érthető is mert a megnövekedett légellenállás nagyon sok teljesítmény pluszt emészt fel.
Megvan jó pár verseny óta a ducati gyors váltója is. Plusz egy nehezebb főtengelyt is kapott a finomabb gázreakciók miatt. Szerintem Rossi bizalma oly annyira megtört a ducati felé, hogy elsősorban azt kéne helyre hozni...7 ponttal vezet Hayden előtt,ez nem reális. És még Stoner idegrendszerét vitatták , sokan.
Elvileg ez a ket sebesseg azt mutatja, hogy a ket motor kozott megsincs 20km/h kulonbseg, maximum csak nehany, szoval lehet, hogy nem is volt igazam.
En azt probaltam kifejezni, hogy Rossi es Burgess reszerol talan nem nem teljesen fair kizarolag a Ducatit savazni akkor, amikor a Ducati 2 motorvarianst is kifejlesztett Rossi kedveert, amibol Rossi maga valasztotta a big-banget, ami - tok mindegy hany szazalekkal, de - gyengebb. Egyszeruen azert, mert keptelen volt elfogadhato modon vezetni a screamert. Rossi regivagasu motoros, aki a Doohan-i Honda orokseget kapta, amely projekt legfobb tetele a kezelhetoseg javitasa volt, amit a Honda meg is oldott az NSR 500-al. Burgess dogmakent alkalmazta ezt a filozofiat mindig is es Rossi kivaloan vezette a versenyeken a big-bang gepet. Csakhogy ma mar a TC beleszol az eroleadasba, tehat eleg bugyuta dolognak tunik gyengebb motort epiteni csak azert mert a "doktor" a masiktol elszokott (bar ugye Rossi korabbi 4T motorjai nem voltak big-bangek, de egyik sem volt olyan kezelhetetlen dog, mint a Ducati sreamer). Szerintem ezzel Rossiek hibat kovettek el. A O otletuk volt (a media szerint) es igy ok is hibasak azert, hogy itt tartanak. Az meg mar csak a sava-borsa, hogy akarmilyen Ducatit csinalnak, azzal vegul Stoner ugyis gyorsabban megy mint barki. Mint mar irtam, nem problema a Ducatit a dobogora vezetni, csak gyorsabban kellene menni vele, ilyen "egyszeru". Persze nem az, de azt gondoltam, hogy egy Valentino Rossinak ez nem lesz problema. Mintahogy mindenki mas is ezt gondolta, valszeg maga Rossi is. (Mostanaban mar nem akarja annyira osszemerni a tudasat Baylissel, pedig mostmar nincs marka-kulonbseg akadaly...)
Ausztrál nagydíj Stoner 319.5, Hayden 319. A célegyenesre vezető kanyart feltételezhetően Casey abszolválja gyorsabban, tehát a kezdő sebessége is nagyobb, plusz a ducati bigbangja kisebb csúcsteljesítményű elvileg...ELVILEG!
2-3%-al kevesebb az elvi(!) teljesitmeny. Es azt meg le kell vinni az az aszfaltra... Tovabba a fizika ertelmeben a legellenallas a sebesseg negyzetevel aranyos, ami azt jelenti hogy a vegsebesseg kozeleben a 2-3%-al gyengebb blokk (hasonlo Cv erteket feltetelezve is) ennel joval nagyobb vegsebesseg kulonbseget jelent. Nem mindegy, hogy 3 kiloval, vagy 320-al szakitassz az egyenes vegen es ez altalanos ervenyu. Ha a Ducatira akarjuk kivetiteni a Hondaval szemben, akkor ugyan fennallo jogos ellenerv, hogy a kigyorsitasoknal viszont hatekonyabb a big-bang rendszer, ez igaz. Csak erre meg mindig van utokartyaja a Hondanak. Az, hogy a screamer Hondat Casey Stoner vezeti, aki a jelek szerint igencsak sokat hozzatesz a kigyorsitasi fazishoz.
ennek ellenére azért mondasz te okosakat is..pl, abban is qrvára igazad van, hogy sztóner az elmúlt 6 évében amióta a Gpben megy nem sok mindent fejlesztett....a GP07 már lényegében készen állt mikor sztoncsi megérkezett, az RCV212v - hez szintén semmi köze nincsen, ezzel mondjuk ki őszintén 4 évet melózott Pedrosa, mire így összeállt--- az már egy teljesen más kérdés, hogy jöt egy csóka a kenguru földről és kapásból gyorsabb volt mint Dani
úgy, hogy ebben is igazat adok neked, mondjuk, hogy mindig jó helyre igazolt és felült az aktuális gyár legjobb versenygépére, az Ő fejlesztő munkáját még sehol mem láttuk visszaköszönni a motorsportban, hiszen a GP a prototipusok versenye, itt minden a fejlesztésről szól, tizedekért és századokért harcolnak a csávók már szinte ugyanúgy mint az F1 ben és ha tetszik ha nem, az fog elől menni akinek a legjobb technika van a segge alatt és aki a legjobb technikát tudja kifejleszteni.
Állandóan leírod rossi-t stóner ellenében de ez még nem legitim, majd akkor lesz az, ha stóner fejlesztőmunkája ott landol majd az átlag motoros segge alatt...Rossi sok éves munkája van benne a 2009 ben megjelent bigbang R1-ben, kezdve a kikönnyített hajlékony váztól az elfokolt gyújtásig több minden, amely motorral Ben Spies már az első évében WSBK bajnok lett, amely motorral Tommy Hill BSB bajnok lett, amivel Josh Hayes AMA superbike bajnok lett és amivel Marco Melandri a szezon végéig harcban volt a címért.... tudod apukám ez az a dolog amiért egy olyan motoros, mint Valentino Rossi dollár milliókat ér és milliárdokat produkál a világ motorsport piacán, és bár a csillaga már nem ragyog annyira fényesen mint évekkel ezelőtt, ezek a mai fiatal szupergyors kis gecik még hosszú évekig nem fognak a nyomába érni.....de ennek ellenére Te esténként vedd elő a szekrényedből Stóner aranyba öntött kis pöcsét és szopkodjad minde este jó fényesre, örülve annak, hogy a kis szerelmed már 2!szeres világbajnok