Alapvetően voltak változtatások az alapcsomagon 2010-es szezonra.
Változtattak a geometrián, csökkentették a tengelytávot, optimalizálták a váz és a lengővilla merevségét, az aerodinamikát és növelték a teljesítményt és a nyomatékot is. Javítottak az égésen, optimalizálták a szívórendszert és csökkentettek a súrlódási veszteségeken.
Összességében Casey nem volt megelégedve az új fejlesztésekkel, egyszerűen nem azt az érzetet adta, mint amire neki szüksége lett volna. Természetesen már akkor is rengeteget dolgoztak a motor és az elektronikai beállításokon, de a motorban rejlő potenciált csak a szezon második felében tudták kihozni. Casey végül a rugalmasabb első felfüggesztést preferálta, amivel sokkal több visszajelzést kapott az útról, ezt még egy új aerodinamikai elemel is fokozták.
Casey szerint, ha ezekkel a módosításokkal kezdték volna a szezont, akkor harcba lehetett volna a VBcímért.
Tavaly Stoner első fél szezonja is főként teszteléssel ment el. Nem véletlenül ,égből pottyanva lett ütőképes a motor év végére. Ki kellett az új blokhoz fejleszteni-tesztelni egy új elektronikát, az első rugós tagok hetente cserélődtek.Sőt az egész motor teljesen új volt, teszt korlátozás akkor is megkötötte a kezük. Aztán Casey unszolásra be tettek pár alkatrészt a gp9-ből és javult az állapot. De áttörés csak később..Lorenzonak illetve a yamahának is azt javasolta év elején, hogy ha nem jó az idei, nyúljanak vissza tavalyra. Egy másik fórumon a "hülye idióta dilettáns barom" (amivel később a yamaha sikerei után én is egyet értettem )volt a legvisszafogottabb vélemény, erre. Mit ad isten 1-2 verseny és a yamaha feljavult, és bejelentették, hogy a 2010-es vázzal mennek.
Igen ,Rossi főként az edzéseken hevert (de össz.12x),talán inkább ott nézegette a motor határait, versenyeken szerintem óvatos volt általában, kellett a rengeteg infó. De megkérdem én mint laikus, mi a f.szt lehet megtudni egy motorról, ha nem mennek 100%-on vele? Az utolsó tizedek kicsavarásánál, jönnek ki a hibák. Jó tudom, Rossi is a jó érzetet az összhangot keresi. Nagy ritkán ment jó tempót, akkor ki is ment az eleje, még annak a konstrukciónak is amit az Ö igénye szerint készítettek (gp11.1) Ami a gp12 800-as változata....
Igen, emiatt mondtam, hogy nehez objektiven megitelni Rossi gyorsasagat, mert nem csak versenyzik, hanem motort is tesztel a verseny alatt. Valszeg ugy lesz, ahogy mondod. 2012-ben az elso europai palyakon Rossi mar elokelo helyen fog vegezni (dobogora varom).
Szerintem még azért is volt ilyen közel hozzá Hayden mert Rossi motorján állandóan basztattak valamit meg próbálgattak, ami nem könnyíti meg a helyzetet. És hát ügye attól h valamit változtatsz a motoron nem biztos, hogy jobb is lesz.
Hayden ha jól tudom két féle motorral ment csak.
Szerintem ennek az egész éves variálásnak most kezd el majd megjönni az eredménye, rengeteg adatot gyűjthettek, ráadásul igencsak sokmindenre kiterjedve. Most lesz idő ezeket összeszedni és "nyugodtan" lépésről lépésre felépíteni egy motort,
Így se mondom , hogy a legjobb motor lesz, de azért szerintem közelebb lesz tavaszra az elejéhez.
2010-ben sok esetben Stoner is csak epphogy jobb volt mint Hayden. Szerintem sincs csucsformaban, de nehez objektiven megitelni Rossi teljesitmenyet most. Sok dologban latom peldaul az abszolut Rossi jegyeket: pl. a bukasok (sok volt) nagy reszet a szabadedzesre szervezte, a versenyeken stabilan ment. A versenyeken rendre elobb vegez, mint ahonnan elrajtol. Nem rest csatazni, megha nem is nyer annyi csatat, mint egykor, stb. Ezek mind az "igazi" Rossi jegyei.
Szerintem meg Rossi sincs toppon, élete legrosszabb teljesítményét hozza, épp ,hogy jobb mint Hayden. Ennek lehet az oka, hogy fogalmuk nincs merre az arra....talán most a full alu vázzal.
Miért?Szerinted kevés a pénz?Vagy nincs elég motiváció?
Én azért bízom bene.A Yamaha is egy rakás szar volt,aztán sikerült azt is kikupálni.Bár ott azért,biztos több pénzt volt fejlesztésre.Nem a többiel gyorsultak be,csak Rossi ül rosszabb motoron,és sokkal többet kell kihoznia magából,egy jobb eredményért.Innen szép nyerni egy vb-t,és majd elmondani az interjúban hogy:" A szarból hoztuk vissza a kormányzást" - hogy klasszikustól idézzek
Hogy Rossi Ducatija gyors legyen már megvan a recept. A superbike megteremtője egy jó ideig nem nyert VB t. Kiszállt a WSBK ból és fölényesen nyert egy magán Duci csapat. R-go mi a recept?
Ki kell szállni a Moto Gp ből , Valentínó Rózsit pedig ráültetni egy magán csapat Ducijára.
Ennyi :)
Vazz... Megertest segito, onismetlo idezet volt. Mar kifejtetted, hogy nem igy latod. Ha lenne vegre valami parbaj a mukik kozott, akko' (se) lehetne eldonteni. Igy mindenki marad a drukknal. En hiszek a kenguru kepessegeiben! Igy szep drukkolni.
Én nem értek veled egyet abban, hogy nem tudná utána csinálni ezt senki. Szerintem ha Jorge vagy Rossi Hondán ülne, akkor most még nem lenne eldöntött a bajnokság.
Ducatin viszont senki sincs aki jobb lenne Sztoncsinál.
Amikor Rossi nagy versenyeket vivott:
"A doktor ismet megmutatta a kis buzi Lorenzonak, Perdozsinak, Sztoncsikanak, hogy ok csak kis szarzabalos senkihazak, akik sose lesznek akkora motorosok mint Rossi" - mondta (irta) 100 ember egyszerre itt es mindenhol.
Amikor Stonernek megy a szekere:
"A doktornak illene gyorsabban is mennie, Stoner pedig ugy motorozik mint az alom es nem latok senkit a mezonyben, aki ezt utana tudna csinalni." - mondom (irom) (szinte) en egyedul es kizarolag csak itt.
A ket mondando nem ugyanaz, ha megfigyeled. Azon pedig kar vitatkozni, hogy akkor hogy volt, mert ugy volt, ahogy most leirtam irtam. Amikor a masik tema volt, en senkinek sem nyavogtam azert, mert untam olvasni a faszsagait. Egyszeruen nem olvastam, vagy nem reagaltam. Fordulhat a kocka akar jovore is, aztan majd maximum kapom az ivet.
De hogy a lenyeghez is hozzaszoljak, persze. Igazad van, sot. Egy ideje olvasok olyan teoriakat, hogy Rossi evekig szandekosan csinalta a musort, sok esetben direkt nem huzott el utcahosszal, amikor megtehette volna. Eletkepes gondolat, ha azt vesszuk, hogy egyik futamon Pole-bol nyert, ket het mulva 6. helyrol rajtolva siman nyert, ket het mulva elso sorbol rajtnal 5 helyet visszaesve siman (ertsd fantasztikus elozesekkel tarkitott izgalmas futamon) nyert. Nos ez szamomra peldaul sokkal emeszthetobb, mint sok Rossi mitosz.
Tény, hogy a Hondának idén egy nagyon jó alapcsomagja volt, de Casey idei kiegyensúlyozott teljesítménye mindenképpen elismerésre méltó.
Casey idén ésszerűen versenyzett és nagyon szépen felépítette a versenyét, megvárja míg megjön az érzet, a gumik is elérik az üzemi hőmérsékletet és szépen egyenletesen fokozta a tempót.
Egyszerűen neki jó motor kell, hogy jól tudjon menni. DE hát ez technikai sport, ebben nincs semmi szégyellni való. Eddig már sokszor bejött ez az út. Többször mint bárkinek a mezőnyben .
Egyébként meg elhiheted, hogy még így 30 környékén sem véletlen van "kinyalva" Rossi segge a ducatinál, és nem véletlen pumpálnak bele neki egy rakás lóvét abba, hogy ott versenyezzen náluk és mihamarabb versenyképes legyen. Valószínűleg azok az emberek akik ott vannak jobban tisztában vannak az ő és a motor képességeivel. Senki nem hülye hogy milliárdokat költsön egy gyökérre.
Pont.
Mindenki fasza, mindenki másban jobb. Stoner gyorsabb, Rossi jobb a test-test elleni küzdelmekben, amihez amint sokszor láttuk már nem kell h olyan gyors legyen, hogy mégis jobban jöjjön ki a dologból versenytávon..
Ennyit erről... Valentino Rossi a motogp legnagyobb alakja! De annyit még hozzáteszek, hogy nem tud vízen járni, nem ufo, viszont vannak nála gyorsabb versenyzők a mezőnyben!
A Te istened a mindenek feletti szupersztár Valentino Rossi épp idén vallotta be, hogy nem fejleszt mert Ö egy versenyző csak, a fejlesztés a mérnökök dolga! Mindig is tudtam, hogy ez a "Rossi fejleszt" egy nagy büdös kamu! Annyit mindenki tud, hogy elmondja mit érez a motoron, különben soha nem kerülne a gp közelébe se. Itt az idei ducati amivel tavaly év végén lehetett futamokat nyerni, és Hayden is jó helyezéseket ért el. Láttuk az idei évet, sőt a gp 11.1 már egy teljesen Rossi igényeihez épített motor, és már majdnem olyan gyors mint a gp10. Szóval még egyszer a "Rossi fejleszt" Valentinó Rossi szerint is KAMU! Sajnálom de ez van...
Barmennyire is furcsa, de a motorversenyt gyorsasagra "jatsszak" , igy a szupergyors kis geciknek mar nincs szukseguk a nyomaba erni, mert mar elottuk vannak. Egyszer fennt, egyszer lennt... Amugy en meg nem vettem 27-es polot es a motoromra se ragasztottam 27-es szamot es meg istenito klippet sem vagtam ossze a legendarol, sot a Fiat Bravomra se a Suzuki Swiftemre nem raktam 27-es matrica-LED-es lampa kombot, csakhogy a kocsogoknel maradjunk...
Amugy meg, remelem sejted mennyire erdekelsz. Szivbol kivanom, hogy naponta olvashasd a soraimat.
Hát ez flott volt.
Még annyit tennék hozzá,hogy ha Rossi,és a Ducati tudnak a jövőben építeni egy világbajnok motort,akkor a többiek már nem nagyon tudják utolérni elismerésben.Szerintem.
Pedrosa
Dovi
Hayden
Bautista
Rossi
1. Pedrosa
2. Stoner
3. Rossi
-----
4. Dovizioso
5. Aoyama
6. Hayden
Alapvetően voltak változtatások az alapcsomagon 2010-es szezonra.
Változtattak a geometrián, csökkentették a tengelytávot, optimalizálták a váz és a lengővilla merevségét, az aerodinamikát és növelték a teljesítményt és a nyomatékot is. Javítottak az égésen, optimalizálták a szívórendszert és csökkentettek a súrlódási veszteségeken.
Összességében Casey nem volt megelégedve az új fejlesztésekkel, egyszerűen nem azt az érzetet adta, mint amire neki szüksége lett volna. Természetesen már akkor is rengeteget dolgoztak a motor és az elektronikai beállításokon, de a motorban rejlő potenciált csak a szezon második felében tudták kihozni. Casey végül a rugalmasabb első felfüggesztést preferálta, amivel sokkal több visszajelzést kapott az útról, ezt még egy új aerodinamikai elemel is fokozták.
Casey szerint, ha ezekkel a módosításokkal kezdték volna a szezont, akkor harcba lehetett volna a VBcímért.
Hayden ha jól tudom két féle motorral ment csak.
Szerintem ennek az egész éves variálásnak most kezd el majd megjönni az eredménye, rengeteg adatot gyűjthettek, ráadásul igencsak sokmindenre kiterjedve. Most lesz idő ezeket összeszedni és "nyugodtan" lépésről lépésre felépíteni egy motort,
Így se mondom , hogy a legjobb motor lesz, de azért szerintem közelebb lesz tavaszra az elejéhez.
Én azért bízom bene.A Yamaha is egy rakás szar volt,aztán sikerült azt is kikupálni.Bár ott azért,biztos több pénzt volt fejlesztésre.Nem a többiel gyorsultak be,csak Rossi ül rosszabb motoron,és sokkal többet kell kihoznia magából,egy jobb eredményért.Innen szép nyerni egy vb-t,és majd elmondani az interjúban hogy:" A szarból hoztuk vissza a kormányzást" - hogy klasszikustól idézzek
Ki kell szállni a Moto Gp ből , Valentínó Rózsit pedig ráültetni egy magán csapat Ducijára.
Ennyi :)
Ducatin viszont senki sincs aki jobb lenne Sztoncsinál.
Amikor Rossi nagy versenyeket vivott:
"A doktor ismet megmutatta a kis buzi Lorenzonak, Perdozsinak, Sztoncsikanak, hogy ok csak kis szarzabalos senkihazak, akik sose lesznek akkora motorosok mint Rossi" - mondta (irta) 100 ember egyszerre itt es mindenhol.
Amikor Stonernek megy a szekere:
"A doktornak illene gyorsabban is mennie, Stoner pedig ugy motorozik mint az alom es nem latok senkit a mezonyben, aki ezt utana tudna csinalni." - mondom (irom) (szinte) en egyedul es kizarolag csak itt.
A ket mondando nem ugyanaz, ha megfigyeled. Azon pedig kar vitatkozni, hogy akkor hogy volt, mert ugy volt, ahogy most leirtam irtam. Amikor a masik tema volt, en senkinek sem nyavogtam azert, mert untam olvasni a faszsagait. Egyszeruen nem olvastam, vagy nem reagaltam. Fordulhat a kocka akar jovore is, aztan majd maximum kapom az ivet.
De hogy a lenyeghez is hozzaszoljak, persze. Igazad van, sot. Egy ideje olvasok olyan teoriakat, hogy Rossi evekig szandekosan csinalta a musort, sok esetben direkt nem huzott el utcahosszal, amikor megtehette volna. Eletkepes gondolat, ha azt vesszuk, hogy egyik futamon Pole-bol nyert, ket het mulva 6. helyrol rajtolva siman nyert, ket het mulva elso sorbol rajtnal 5 helyet visszaesve siman (ertsd fantasztikus elozesekkel tarkitott izgalmas futamon) nyert. Nos ez szamomra peldaul sokkal emeszthetobb, mint sok Rossi mitosz.
Casey idén ésszerűen versenyzett és nagyon szépen felépítette a versenyét, megvárja míg megjön az érzet, a gumik is elérik az üzemi hőmérsékletet és szépen egyenletesen fokozta a tempót.
Na tényleg ne ragozzuk.. peace
Egyébként meg elhiheted, hogy még így 30 környékén sem véletlen van "kinyalva" Rossi segge a ducatinál, és nem véletlen pumpálnak bele neki egy rakás lóvét abba, hogy ott versenyezzen náluk és mihamarabb versenyképes legyen. Valószínűleg azok az emberek akik ott vannak jobban tisztában vannak az ő és a motor képességeivel. Senki nem hülye hogy milliárdokat költsön egy gyökérre.
Pont.
Mindenki fasza, mindenki másban jobb. Stoner gyorsabb, Rossi jobb a test-test elleni küzdelmekben, amihez amint sokszor láttuk már nem kell h olyan gyors legyen, hogy mégis jobban jöjjön ki a dologból versenytávon..
Remélem jövőre szorosabb lesz a mezőny
catit/
Ennyit erről... Valentino Rossi a motogp legnagyobb alakja! De annyit még hozzáteszek, hogy nem tud vízen járni, nem ufo, viszont vannak nála gyorsabb versenyzők a mezőnyben!
Amugy meg, remelem sejted mennyire erdekelsz. Szivbol kivanom, hogy naponta olvashasd a soraimat.
Hát ez flott volt.
Még annyit tennék hozzá,hogy ha Rossi,és a Ducati tudnak a jövőben építeni egy világbajnok motort,akkor a többiek már nem nagyon tudják utolérni elismerésben.Szerintem.