Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Simoncelli is Dair ( légzsakos) ruhat hasznalt....persze valóban kérdés h mikor fújodott fel....
Nem is értem minek elemzitek az egészet ? Persze nem tilos, de ha ők akik köztudottan a legjobbak a világon és ennek ellenére sem tudták elkerülni a balesetet akkor szerintetek van értelme? Sajnos ez benne volt, van és lesz.
Es remelem ez az allaspontja nem is fog valtozni!
Szóval Edwards, ha látta is az esést az elejétől akkor se volt oka lassítani....és mire látta h baj van már nem tudta volna kívülről kerülni..Rossi meg eleve szűken fordult és belülre helyezkedett mikor Edwards lassulni kezdett ( szerintem ő nem is látta h mi történik) és esélye se volt balra húzódni....
Az esés elején kifelé csúszik Simoncelli. Bautista simán az ideális íven belülről előzi, Hayden már szűkebben fér el....aztán elindul befelé és már esélyük se volt a többieknek....
Neked lesz igazad http://youtu.be/HCfvLLuwqHs latszik a "Crash" epizodban. Marco motorja tkp. ki sem sodrodott ill. nem is nagyon hagyta el az ivet, csak veszesen lassulni kezdett, ahogy keresztbe borulva csuszott. Mar elotte is igen agressziven kezdett, tobb "majdnem megvolt" pillanat is van. Szoval Edwards biztos, Rossi valoszinuleg vegig latta, csak minden tul gyorsan tortent.

Edwardsnak volt egy ilyen elborulasa egy tavaji teszten vagy idomeron - mar nem emlekszem - es mivel neki volt helye es ideje, vissza tudott tornazni a motorra, konyokkel kitamasztva.
Ja, valahogy igy. Akar lattak vegig, akar nem, amikor tudatosult, hogy visszater az ivre, mar nem maradt ido semmire. Szerintem motorversenyzo szinten is igen komolyat fekeznek full hataron (tkp. azon is tul). Ennyire futotta.
Edwards ELVILEG végig láthatta hogy mi történik, de arra nem számíthatott, hogy szegény Marco visszakerül a csík közepére. Millióból egyszer esik meg ilyen esetben ez, a többi mind megy a kavicsba. Hogy Rossi mit láthatott az pedig erősen kérdéses.
Óriási hatványozott balszerencse. Hibáztatni senkit sem lehet.
En nem latok elozesi kiserletet. Mindketten lattak Marcot, csak mindketten keson. Pontosabban valszeg lattak elcsuszni (Colin mindenkepp), ekkor meg valszeg tartottak gazon a mocit. Kicsuszasra szamithattak, vagy Marco eltunt a sajat motorjuk altali takarasban bal oldalon. Amikor a megtapado motor visszajott elejuk, akkor bukkant fel ismet ill. akkor valt vilagossa mindkettejuk szamara, hogy az utjukban lesz. Ekkor mindketten veszfekeztek, nagyjabol egyszerre. Colin volt elorebb es balra, ezert neki volt nehezebb kerulni. Megcsak azt a "szivesseget" sem tette meg Colin, hogy elrontsa a veszfekezest es hasra essen. Eron felul igyekezett mersekelni a sebesseget, az utkozes pillanataig. Rossinak tobb ideje es helye volt, meg talan ugyesebb fekezo, igy a lehetetlennel megprobalkozva a belso iven tartotta a gepet. De nem volt eleg hely sajnos. Szerintem nem letezik olyan ember, aki ezt maskepp vagy jobban csinalta volna. A szerencsefaktoron es az idozitesen mulott a legtobb dolog. Szaz szazelekig versenybalesetnek latom - etekintetben reszletkerdes, hogy tragikus.
Egyértelmű, hogy előzni próbálta. Amikor Edwards vissza dönti a motort az már a közvetlen az ütközés elkerülése végett csinálja. De azt megelőzően gázadással próbál Rossi belső íven elmenni.
Rossi nem előzte Colint, hanem azt látta, hogy Colin próbálja felállítani a Yamaha-t, és hirtelen lassult, ezért ment mellé, hogy ne ütközzenek...
Előre leszögezem, hogy nem tartom sem Rossit és senki mást sem felelősnek.
És azt is szeretném, ha egyik versenyzőtárs sem tekintené magát annak. De mivel ketten is aktív részesei voltak és mint tudható Marco és Rossi nagyon jó baráti kapcsolatban voltak így félek, hogy nem fogja feldolgozni ezt egyszerűen. A szerencsétlen tragédia azért következhetett be mert Rossi pont kezdte megelőzni Edwards motorját. A kérdés bennem az, hogy vajon Edwards eleve nem azért volt ott lassabb mert észrevette a bukást és Rossi pedig nem.(ezt ők már tisztázták szerintem) Utána ami történt az már egyértelműen látszik a felvételekből, hogy Edwards mikor az ütközést próbálja elkerülni de takarja Rossitól az ideális ív felé visszatartó Simincellit. Ekkor már Rossi nem tehetett semmit, de ha "időben" észlelte volna akkor belőle kinézem, hogy túldönti vagy fékezéssel egy esést produkálva elkerüli az ütközést. Egyébként a felvételeken nekem úgy tűnt, hogy miután Simoncelli visszatolta térdel a motort és a bal lába már majdnem átment a motor felett valamiért visszapróbálta tenni és ott beleakadhatott a kormányba.
Már most nagyon hiányzol Marco
Szerintem fontos dolog, hogy a sisak a fejen maradjon, de az nem lehet cél, hogy a fej minden áron a sisakban maradjon. Lehet az az erőhatás ami elszakítja azt a szíjat, elég ahhoz, hogy végzetes sérülést okozzon.
En nem fogom a sisak csatjara, olyannyira, hogy bennem fel is merult, hogy a sisakpant nem a sisak fejrol valo letepodesenek pillanataban szakadt el, hanem esetleg kesobb, amikor beleakadt valamelyik motorba.

Vegyel fel egy a fejednel nagyobb sisakot. Csatold be. Probald lehuzni a fejedrol a "normal" iranyba. Nem fog menni, ha semmi mas nem, a pant tartja. Utana probald meg tarkonal fogva eloreforditani a fejeden. Nehezen megy, mert nincs akkora hajad, mint Marconak, de valamennyire megy. Ha ugyesen eloreforgattad, told le a fejedrol elore (az arcod fele). Lejon. Nem tartja meg a pant. Ha maskepp nem, az allkapcsodat eltorve lejonne.

Ezzel azt probalom elmagyarazni, hogy akkora rozsevel, mint Simoncellinek volt a sisak es a pant rendszer nem mukodik jol. A pant csak akkor tart, ha a sisak nem tud elfordulni. Ha nagy a haj, akkor viszon konnyebben elfordul es ugy mar lejon a fejrol egy ekkora utesnel - az utes is lejovos iranyba lokte. Ha mar lejott a sisak, beleakadhat barmelyik motor alkatreszbe (kullo, fektarcsa, telo, labtarto) ami kitepheti a pantot.

Persze leszakadhatott rogton a fejen is, nem ketlem ezt sem.

Barmelyik eset is fordult elo, ez nem a sisak minosogen mulott.
Aki a sisak csatjára fogja, annak azt mondom próbálja kitépni a sajátjának a csatját. Utána lehet h megérzi mekkora erő kell ahhoz hogy az elszakadjon. És azt mind a feje és nyaka kapta. Ha leesik ha nem azt nem lehet kibírni szerintem. :S

Én azon gondolkoztam még, hogy a légzsákos ruha, ami Rossinak van, az segített volna-e valamit. De sajnos az se, mert az meg elvileg akkor lép működésbe ha a pilóta eltávolodik a motortól. De az a légzsák biztos hogy jó találmány, azt kellene tökéletesíteni szerintem.
sőt szerintem ajánljon fel neki egy GP vb címet is, nem? úgyis van neki már annyi...
próbáljunk már megmaradni az épeszűsség keretei között... sajnálatos hogy ez történt, de azért nem kéne hülyeségeket mondani...
Azzurri linkjen ossze van szedve a GP lista. Az latszik, hogy az elmult 10 evben javult a helyzet.

Ez ellen viszont egy ideig nem lesz gyogyszer, mert ahogy lacika_kjc is irja, a lehetseges serulesek (tudo, gerinc, nyakcsigoja, fej) egyenkent eleg lett volna a tragediahoz. Nehez utolag okosnak lenni, de azt hiszem Marco mar holtan fekudt ott a betonon az elo kepen.

De talan megsem mindegy milyen frizurat hord az ember, talan nem mindegy mennyire aggressziv versenyzo valaki. Ha Marco engedi kicsuszni, akkor ma egy ujabb nullazott futam utan kedhetnenk a szatelit Hondas "Rolling" Stonerhez hasonlitani a munkassagat, viszont elne. Es ha mar Stoner... Talan nem biztos, hogy Casey a pinaszaju puhapocs, amikor vallonveregeti a bajtarsait azert, hogy talan nem kene figyelmetlenul iranyt valtani az edzesen, stb. Lattuk Marquez peldajabol mekkora baj lehet abbol, ha a versenyzok utkoznek. Leragasztott szemmel nezte a futamot, az O balesetebol is lehetett volna nagyobb baj, hisz az aranyszabalyt jol ismerjuk: Ha van egy jo cuccod, motorral barmit szabad, csak utkozni nem! Stonert mutattak es nagyon meg volt rendulve. Pedrosa is. Tudjak ok mivel "jatszanak"...
Szerintem mivel a nyakán is átmentek, a sisak már nem számított túl sokat :( az is lehet hogy a nyakán átmenő gumi tépte ki a csatot. Ráadásul a mellkasán is átment Edwards, tele volt a tüdeje vérrel. Ennyi mindent egyszerre lehetetlen kivédeni. :(
épp erről beszélgettünk tegnap, hogy nem is olyan régen (nyolcvanas évek) simán évente egy-egy áldozata volt a gyorsasági motoros sorozatnak, mára ez töredékére csökkent.
Esetleg az amugy is tet nelkuli versenyen indulhatna Rossi Marco motorjaval, kulonengedellyel.

(Plane, ha netan a doktor palyafutasa befejezese mellett dontene, amit egy reszrol megertek, mas reszrol nem. Szerencsere manapsag viszonylag ritka a tragedia, de regebben mindennapos volt, igy egy-egy barat elvesztese miatt meg nem fejezte be palyafutasat senki. Minden tiszteletem Rossie, akarhogy is dont.)
Remélem illetékeseknek eszébe jut Valenciában egy üres pool poziciót hagyni neki a versenyrajtnál
lehet, hogy Rossinak most telt be a pohár és abbahagyja az egészet...nekem megfordult ez a fejemben...nagyon-nagyon sajnálom Marco-t. Sokszor elesett és nem volt "stabil" pilóta, de azért nem ezt érdemelte...:'(