Szerintem már nyáron át kellett volna minősíteni Rossit tesztpilótának és a helyette alkalmazott "sérülése" esetén néha beugorhatott volna helyettesíteni. Akkor nem lett volna időkorlát a jövő évi technika fejlesztésében.
A pilota-tesztek megnyirbalasaval a koltsegvetesu gyarak (Ducati, Kawasaki) csapatok halalra lettek itelve. Ok korabban mernokoraval es turelemmel potoltak a milliokat es ugy-ahogy mukodott is a dolgog. Most egy eleve nehezebb helyzetben levo csapat felvett egy olyan pilotat, aki kepes lenne fejleszteni, de nincs ideje, mert tiltja a szabaly. Burgess sincs ahhoz hozzaszokva, hogy meg van kotve a keze. O motoromernok zseni, nem gazdasagi csodatevo. Ez igy nagyon nehez es abszolut megertem, hogy nem mukodik. Rossinak annyi dolognak kellene megfelelnie, amennyinek egyszeruen nem lehet. Sztarnak kell lennie, gyoznie is kellene, kozben fejlesztenie is kellene de nincs is mikor. Azzal mar ugy latom nem is probalkozik, hogy megvedje a mundera becsuletet. Mar nem talalnak fogast Stoneren, nincs mirol beszelni sajnos. Egyetlen egy megoldas lenne. Egesz egyszeruen gyorsabban kellene menni a Ducatival, meghozza lenyegesen gyorsabban. Kerdeses hogy jovore menni fog-e. Ha igen, az oriasi elorelepes lenne, Valentino ismet a csucsra erhetne. Csakhat ha feljavulna a Ducati, akkor is kerdes, mivan ha Stoner ismet elkezd tenyleg hataron menni - amire iden nem volt szuksege (el sem esett)...? Eros a gyanum, hogy O tud meg ennel is gyorsabban motorozni. Nem latom a kiutat Rossinak. Maximum ha veletlenul beletrafalnak egy jo konstrukcioba. De valahogy az a gyanum nem ez az epizod kovetkezik, hanem az, hogy Stoner mar az elso 1000-es teszten nagyjabol 800-as palyacsucsot fog menni...
Mióta beléptek a gp-be a ducati a kedvenc csapatom,rossz nézni a vergődésüket. Alkatrészek garmada jön megy idén, mintha kapkodnának.Ok, hogy kevés a teszt idő és Rossi kénytelen verseny hétvégéken fejleszteni,de mintha visszafele haladnának,elkeserítő.Tavaly egy teljesen új konstrukcióval jöttek elő, screamer helyett big-bang, más váz,futómű, elektronika stb, viszont nem volt kapkodás,lépésről lépésre, igaz az év második fele után de versenyképes lett.A honda hosszú távra tervez ,nem vonnak be neves versenyzőket a tesztcsapatba, sokkal megfontoltabban türelmesebben fejlesztenek,és nem utolsó sorban komolyak az anyagi forrásaik.
SzabiCBR hozzaszolasai nekem azert teteszen, mert nagyon sok hatterinformaciot es muszaki infot kozol. Partatlanul leirja, mikor melyik csapat mit fejlesztett es milyen beallitassal leptek elore. En persze ha tudnam ezeket se nyilatkoznek igy, hisz abban hiszek, hogy az ember is fontos szereplo (szeretnek ebben hinni). Os-Hondas Pedrosa, szuperszimpatikus, szuperkedvenc Dovizioso, megis Stoner a vilagbajnok. Rettegett harcos Simoncelli, szupertehetseges Spies, megis Lorenzo az, akinek koze volt itt a dologokhoz. Tkp. Rossirol is elmondhato, hogy derekasan vegzi a "fejlesszuk a motort a versenyek alatt ugy, hogy ne a mezony legvegen menjunk kozben" projektet, nem a tobbi Ductison mulik a gyar jovoje. Szoval hiaba volt "unalmas" a szezon - szerintem nem volt az - latszik azert kik a legenyek a gaton. Az mar a szemelyes oromom, hogy az lett a vilagbajnok, akinek drukkoltam.
Gratula Caseynek VBcímhez és az idei stabil-kiegyensúlyozott teljesítményéhez!
Már a téli teszten is tapasztalható volt, hogy a Honda jó alapcsomaggal rendelkezik és Caseynek jó érzetet ad.
Egyébként a HRC már a 2010-es szezont is egy erősen megalapozott motorral kezdte, azonban még változó eredményt hozott. Bizonyos pályákon jól működött és jó teljesítményt értek el, míg néhány pályán szenvedtek. A Honda tavaly óta sok problémát orvosolt és javított a negatív pontokon. A Casey-Honda idei teljesítménye egy kicsit hasonlít a tavalyi Lorenzo-Yamaha teljesítményéhez. Tavaly az M1 szinte minden pályán jól működött és Lorenzo is kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott. Idén viszont elveszítették az állandóságot, amivel tavaly elnyerték a VBcímet.
Így van, a 2008-as screamer csővázas Desmosedici az egy nyers szörnyeteg volt. A szezon kezdetén a motor és az elektronikai beállításokkal vesződtek. Egyébként a 2007-es Vbcím elnyerése után a Ducatinál a nagy javulás abból állt, hogy több nyomatékot hoztak ki a motorból. Ebben nagy szerepet játszott az új változó hosszúságú szívórendszer a GP8-ason. Így sokkal gyorsabban jöhettek ki a kanyarból, de ezt nem tudták kellően leadni az aszfaltra. Annak megfelelően, ahogy az erőfelszabadult. Olyan gyorsan-hirtelen jött a nyomaték, hogy valóban Caseynek is visszakellet venni a gázt és ezzel egy csomó időt veszítettek. Továbbá a csőváz is sok erőt elnyelt és már elég nagy mozgása volt a Desmosedicinek. Casey hat versenyt veszített el azért, mert a 2008-as Desmosedici kezelhetetlenebb volt, mint bármikor korábban. A szezon közepén egy új motortérkép lágyította az erőfelszabadulást. Ezt motortérképet elsősorban Melandrinak kísérletezték ki. Casey azonnal kérte! Ezek után Casey egymás után 3 versenyt megnyert, azonban Rossi az új M1-esével (Bridgestone) még nem volt teljesen kész és ők ezt versenyről-versenyre tovább tudták fokozni.
A Yamaha 2008-ban óriásit fejlődött. Növelték a teljesítmény 12%-al, a nyomatékot 8%-al és a Bridgestone-al együtt optimalizálták a vázkaraktert is, a következő terület a motormanagement fejlesztése volt. Összességében az M1-es egy szuper jól vezethető koncepcióvá nőtte ki magát. Ahol a Ducati érzékeny volt (határeseteknél), ott letudták győzni.
Ez sok mindentől függ, Rossi a teltebb karakterű bigbang blokkot részesíti előnyben, Stoner jól bánik a screamerrel. Szerintem Stoner gyorsabb de kizökkenthető.Rossi a maga stílusára állítja, fejleszti a motort, ráadásul az szinte mindenkinek jó. Stoner,Lorenzo a vezetési stílusát idomítja a motorhoz.Nem tudnék sorrendet mondani.Rossi viszont nem biztos, hogy jól fog kijönni ebből a sztoriból.
Stoner mindenhez gyorsan alkalmazkodik . És bár nem bírom a kotvány fejét, de el kell ismernem a tehetségét. Ducatival kizárólag Ő tud menni. Bár azonos motoron(kivéve a ducatit) én azért egy kicsivel jobbnak gondolom Rossit. De egy két pályán odaverne úgy is Rossinak.
És screamer, igazi rodeobika (2008) Rossi is próbálta a screamer blokkos Ducatit de köszönte nem kérte. Igen, Stoner gyorsan alkalmazkodott a Hondához is pedig a mérnök-szerelő csapata is a Ducatinál szolgált tavaly.Sőt az 1000-es hondával is azonnal gyors volt idén a teszten, ez pl Pedronak gondot okozott.Bár Freddie Spencer szerint Pedro 160 centije 51 kilója inkább hátrány mint előny.Szerintem Rossi mellett Lorenzo és Stoner képes olyan dolgokra mint senki más.
Érdekes....sokan hasonlítják Melandri esetét Rossival. Nem szabad elfelejteni, hogy az még csővázas korszak volt.
A karbonvázas Desmosedici egy teljesen más karakterű motor és egyben más vezetési stílust is igényel. A karbonvázas Desmosedicinek nagyon direkt volt a viselkedése és a kanyar ív is szűkebb lett.
Talán Casey alkalmazkodott a legjobban a Desmosedici sajátosságaihoz, vezetési stílusához.
Alapvetően Toni Elias-nak nagyon egyedi vezetési stílusa van, ami az RC 212v-vel nem igazán volt összhangban. Továbbá a 800-as MotoGP motor más vezetési stílust igényel.
Én azt gondolom ha konstrukciósan alkalmazkodottak volna Elias vezetési stílusához-igényeihez, akkor sokkal versenyképesebb lett volna. Ez egy nagyon összetett dolog, de sajnos a privát csapatoknál elég nagy kerülőutak vannak.
Valószínű neked is igazad van, nem láttuk az Ő szemszögéből, kívülről meg egyértelműen az Ő hibájának tűnik,megnéztem 10-szer kb.Egyébként én sem csípem amikor valaki az ideális íven botorkál.
egyetértünk a Moto GP szinvonalról
még talán abban is hogy nehéz kimagyarázni a Rathapark crash-t. Az tuti hogy nem láthatta Rathaparkot hiszen magát is összetörte.
Vajon miért ment ott még tempót, hiszen leintés után egy vak kanyarba már nem illett volna berepülni. Főleg hogy az a kanyar nem az első kanyar volt a célegyenes után.
Az egyetlen magyarázat hogy kinlodtak a motorral és muszály volt kimennie még leintés előtt annak ellenére hogy tudta hogy nem tud már mért kört menni. És ez lehet az oka annak is hogy a levezető kört is még kis teszthosszabbitásnak szánta, sajnos.
Félsvéd! Szerintem Marquez a jövő nagy bajnoka lesz! Attól még f.szságot csinált edzésen. Óriási volt amit a versenyen csinált, de ez a 17-38 nem érv, ugyan is abból a 38-ból 30-an nem fogják megütni azt a szintet, hogy egy utolsó gp motorra ráüljenek, nem beszélve a mezőny elejéről ahol Marquezen kívül szerintem a mostami moto2-es mezőnyből senki nem fog bekerülni. Szóval az a 17 más kávéház.Pláne jövőre , Capirex, Aoyama helyére motiváltabb vagy gyorsabb versenyzők jönnek.Ott van példának Elias, gp után moto2-es világbajnok, most meg...
De akinek a takarasaban ment, azt viszont latnia kellett es az is joval lassabban ment nala, csak Marquez ki akarta centizni a lassabban menot. Piros zaszlo alatt a szabadedzesen... Szerintem nem volt egy okos manover.
A MotoGP 800cc erajaban az osszes Philip Islanden megrendezett futamot Casey Stoner nyerte meg.
Egyebkent ma olvastam, hogy Stoner azon 5 pilota egyike, akik a kiralykategoriaban egynel tobb motortipussal is VB cimet tudtak nyerni. Ez is valami.
Már a téli teszten is tapasztalható volt, hogy a Honda jó alapcsomaggal rendelkezik és Caseynek jó érzetet ad.
Egyébként a HRC már a 2010-es szezont is egy erősen megalapozott motorral kezdte, azonban még változó eredményt hozott. Bizonyos pályákon jól működött és jó teljesítményt értek el, míg néhány pályán szenvedtek. A Honda tavaly óta sok problémát orvosolt és javított a negatív pontokon. A Casey-Honda idei teljesítménye egy kicsit hasonlít a tavalyi Lorenzo-Yamaha teljesítményéhez. Tavaly az M1 szinte minden pályán jól működött és Lorenzo is kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtott. Idén viszont elveszítették az állandóságot, amivel tavaly elnyerték a VBcímet.
Így van, a 2008-as screamer csővázas Desmosedici az egy nyers szörnyeteg volt. A szezon kezdetén a motor és az elektronikai beállításokkal vesződtek. Egyébként a 2007-es Vbcím elnyerése után a Ducatinál a nagy javulás abból állt, hogy több nyomatékot hoztak ki a motorból. Ebben nagy szerepet játszott az új változó hosszúságú szívórendszer a GP8-ason. Így sokkal gyorsabban jöhettek ki a kanyarból, de ezt nem tudták kellően leadni az aszfaltra. Annak megfelelően, ahogy az erőfelszabadult. Olyan gyorsan-hirtelen jött a nyomaték, hogy valóban Caseynek is visszakellet venni a gázt és ezzel egy csomó időt veszítettek. Továbbá a csőváz is sok erőt elnyelt és már elég nagy mozgása volt a Desmosedicinek. Casey hat versenyt veszített el azért, mert a 2008-as Desmosedici kezelhetetlenebb volt, mint bármikor korábban. A szezon közepén egy új motortérkép lágyította az erőfelszabadulást. Ezt motortérképet elsősorban Melandrinak kísérletezték ki. Casey azonnal kérte! Ezek után Casey egymás után 3 versenyt megnyert, azonban Rossi az új M1-esével (Bridgestone) még nem volt teljesen kész és ők ezt versenyről-versenyre tovább tudták fokozni.
A Yamaha 2008-ban óriásit fejlődött. Növelték a teljesítmény 12%-al, a nyomatékot 8%-al és a Bridgestone-al együtt optimalizálták a vázkaraktert is, a következő terület a motormanagement fejlesztése volt. Összességében az M1-es egy szuper jól vezethető koncepcióvá nőtte ki magát. Ahol a Ducati érzékeny volt (határeseteknél), ott letudták győzni.
A karbonvázas Desmosedici egy teljesen más karakterű motor és egyben más vezetési stílust is igényel. A karbonvázas Desmosedicinek nagyon direkt volt a viselkedése és a kanyar ív is szűkebb lett.
Talán Casey alkalmazkodott a legjobban a Desmosedici sajátosságaihoz, vezetési stílusához.
Én azt gondolom ha konstrukciósan alkalmazkodottak volna Elias vezetési stílusához-igényeihez, akkor sokkal versenyképesebb lett volna. Ez egy nagyon összetett dolog, de sajnos a privát csapatoknál elég nagy kerülőutak vannak.
még talán abban is hogy nehéz kimagyarázni a Rathapark crash-t. Az tuti hogy nem láthatta Rathaparkot hiszen magát is összetörte.
Vajon miért ment ott még tempót, hiszen leintés után egy vak kanyarba már nem illett volna berepülni. Főleg hogy az a kanyar nem az első kanyar volt a célegyenes után.
Az egyetlen magyarázat hogy kinlodtak a motorral és muszály volt kimennie még leintés előtt annak ellenére hogy tudta hogy nem tud már mért kört menni. És ez lehet az oka annak is hogy a levezető kört is még kis teszthosszabbitásnak szánta, sajnos.