Lorenzonak van néhány év előnye Spies-zel szemben, már ami a GP-zést illeti.
Ezzel együtt van egy fogadásom, hogy jövőre nagyon közel lesznek egymáshoz.
Ez ketsegtelen, de megbeszeltunk hogy a GP iskola elter a motorversenyzes tobbi alosztajatol. Itt olyan trukkok es figurak vannak, annyira egyutt kell elni a fejlesztessel, hogy egy siman csak nagyon gyors motoros altalaban nem eleg ide. Lasd Bayliss, lasd Edwards, lasd Toseland. Spies nagyon jo (mar igy is). Lehet jobb, de Lorenzot szerintem sosem kapja el.
En mar rajta vagyok. Kiporgesgatlo hijjan a fekpedalt szoktam nyomni kigyorsitasnal, igy kicsit olyan lesz, mintah V2-es lenne a motor. Kapar meg farol, de nem forog tul. Kurvara elvezem! Rossi a legjobb fekezo a vilagon. Idealis a suja es a motor elejet senki nem erzn nala jobban. Egyel tobb ok, hogy a szar eleju Ducatival gyengen szerepeljen.
Nem értek egyet Veletek, már ami Spies-t illeti.
Óriási tehetség, már idén el-elkapta a "Nagyokat", futamgyőzelme is van. Azt sem illik elfelejteni, hogy suhanc kora óta ezreseken versenyzett, mégpedig ellenállhatatlanul.
Meggyőződésem, hogy jövőre az új ezressel nagyon ott lesz a szeren, az első teszten is gyors volt, kisebb volt a különbsége Casey-hez és Jorge-hoz képest, mint a 800-ason.
Aki alig betöltve a huszat azonos technikával zsinórban háromszor megver egy Mat Mladint, aztán átjön az óceán túlpartjára és egy tökismeretlen (ráadásul nem is túl jó, fejlesztési ciklusa legelején járó) motorral, vadidegen pályákon és gumival kifújja a teljes világbajnoki mezőny orrát úgy, hogy még csak szerencséje sem volt (többször esett ki vezető pozícióból technikai probléma miatt), megnyeri az összes futam felét, zsinórban hozza a pole-okat, az nem akármilyen tehetség.
Én nem is értem azokat a versenyzőket-pláne ezen a szinten-, akik nem használják ki a pálya szélességét koppanásig!?
Amúgy én is Rossi fan vagyok, mert azok az agresszív féktávok.. áhh, abban (is) nagyon jó!
A Stoner stílusa pedig gyögyörű (és hatékony), ha lesz gyorsaságim, akkor az ő stílusát fogom másolni
Az egy igen kimerítő pontos leírás volt, elolvastam. Kár, hogy ausztrálnak született, gondold el, ha spanyol vagy olasz. Média, szponzorok, más nem is kell. Szerintem a tanulékonyság az ami vele született, valahol azt nyilatkozta, hogy amik az erősségei azok voltak a gyengéi régebben. Persze nem szó szerint idéztem. Igazából Rossit is kielemezhetnénk, de róla már mindent leírtak és az ufo meg a fejlesztőmérnök kivételéven minden dicséret jogosan illette meg. Stoner az akinek a tudása javarészt érzelmek (utálat) mentén lett-van meg ítélve. Minden versenyzőre felnézek és tisztelem őket, max negatív, hogy van aki emberileg közömbös. De nekem egy versenyző bőrruha ,sisak, csizma,motor alatta, rajtszám. A bulvár része meg a Blikkre tartozik azt meg nem olvasom.
Egyebkent en magam is igy probalok motorozni. Nem nyugszom, amig nem kezd el farolni a motor, nem fekezek eleg rovidet, amig a foldon van a hatso kerek. Donteskor ha a hatulja csuszik az csak szo-szo tempo. Amikor az eleje is maszik, akkor mar alakul. Persze sehol nem vagyok egy versenyzohoz kepest, csak igyekszem. Mondjuk nem kene kozuton ezt csinalni, mert mostmar csaladot szeretnek. (bocs az offert)
En meg eszrevettem. [6457] hsz. Ertelmezni probaltam hogyan megy. Pl. azt is eszrevettem, hogy Stoneren kivul a pilotak nem igazan szeretik kihasznalni a palyaszelesseget. Valasztanak egy ivet raboritjak es vegigcsinaljak. Stoner lathatoan torekszik arra, hogy a kerek menjen a szegelyko mellett, O maga es a motor teste mar a szegelyko folott van (nem mellette mint sokszor a tobbieknel). Kijaratnal akar a szegelyko kulos peremeig engedi es az a hely bele van szamolva a kigyorsitasba. Nem egyszer ugy szital a motor a razokovon, hogy kapaszkodok a fotelban amikor nezem. Egyszeruen azt csinalja, hogy az utolso fizikai pluszt is igyekszik kiaknazni. Elvileg minden motorversenyzonek ez a dolga. A gumival egyetertek. A tobbiek tapadasbol gyorsak. Stoner agybol. Mintha az agya gyorsabban dolgozna fel a jeleket, vagy nem tudom. Multkor itt irkaltunk videoelemzest. Egy fordulo alatt akar haromszor-negyszer fogja meg a megindulo motort es teszi vissza azonnal a gazt. Hihetetlen amit csinal.
Amit megfigyeltem, hogy Stonernek az fekszik ha minél keményebb gumin megy a verseny,sokszor nem nagyon tud javítani a puhával. A legnagyobb különbséget akkor szokta kimotorozni mikor mindenki keményebb keveréken indul. Ráadásul a ducatinál és akkor gondolom itt is a kanyarbejárati ív az erőssége meg a kigyorsítás. Az előbbi semmi esetre sem szólhat elektronikáról, utóbbi meg nem csak a tc-ről. Fontos az ív megválasztása és a motor felállításának üteme.Ha nincs elég tapadás a gumi oldalán akkor azt minél előbb egyenesbe kell állítani(gondolom az ív is más ilyenkor) Ezt Casey interjúból szedtem . Annak idején mikor az F1-ben Coulthard és Hakkinen kanyartechnikáját egymásra vetítették David elképesztően rövidebb féktávokat vett mégis Mika jött ki előbb a kanyarokból. Csak érdekességként írom.
Nekem nem, mert ev elejen irtam, hogy nem tartom olyan nagynak. A magazin cikkben, meg itt a lejjebb keresel megtalalod.
A tobbivel egyet ertek. Stoner eselye az Lorenzoval szemben, hogy gyorsabb nala (azonos motoron is) bar nem sokkal. Csak eppen annyival, ami miatt O a kedvencem. Hogy az eddig az ismert hatarokat kiljebb feszegette. Nem tudom hogyan csinalja es megnyugtato, hogy a versenyzotarasi sem tudjak. De nagyon tetszik amit csinal. Agresszive es latvanyos, kozben nagyon gyors is es neki nem fogy el a gumi. Szoval valamit nagyon tud, amit masok ugy fest nem.
Szerintem mindent egybevéve Lorenzoban van meg a legtöbb minden. Jól alkalmazkodik ,idegrendszerben mindenki felett áll, a test- test elleni harc is megy neki, és kellőképp gyors. Szinte mindenben találunk jobbat nála (szvsz az idegrendszert kivéve), de nála legerősebb az összhang. Casey nem vált ,Jorge simán nyeri a vb-t a a hondák előtt. Stoner gyakorlatilag azonnal alkalmazkodik a motorhoz , és képes mindenkinél gyorsabb lenni. Számomra akkor derült ki, hogy milyen magabiztos amikor nem ment neki, nem erőltette, szóval benőtt a fejelágya.Meg itt nem kellett 100%-ot mennie soha. Rossi egyértelműen rossz helyen van,pl a suzukival lett volna jó pár dobogója, ha szakítana a ducatival ez lehtne az egyetlen opciója.
Az tény, hogy a jelenlegi leosztásban Stonyer és Lorenshow kiemelkednek a mezőnyből.
Talán Spies és (jó technikai hátteret feltételezve) Rossi még felérhet melléjük, mást nem látok erre alkalmasnak.
Most csak azt boncolgattam mik a hibajelek a Ducati csapat haza tajan. Kettejuk osszehasonlitasarol mar sokszor volt szo, lezartnak tekintem. Nalam Stoner a favorit. Es mostmar ugy fest jo helyen van. Csak Lorenzotol "felek"... Vasember kivul belul.
Igen a 2010-2011 es összehasonlítás komolytalan vannak 2mp-s különbségek és van ahol még Barbera is gyorsabb, mint Stoner. 2008-ban gyorsabban célba ért Stoner Lagunában sóderágyastól mint idén Rossi. Szóval ez felejtős. A két ember akkor tudnánk összemérni, ha egy időben egyforma motoron versenyeznének, ami nem Ducati. Rossi nem fiatal már az igaz,de az öregtől is messze van. Statisztikában, népszerűségben Rossi fény évekre van, Stoner csak gyorsabb. És közel 10 éves pályafutása alatt most van először jó helyen, ez gáz.
Igen, csak nehany futam volt kiemelve. Ertem a lenyeget azert irtam 2-3 tizedet az iment. Valojaban a cikkben 2-3 tized volt Rossi legjobb ingadozasa a legtobb palyan inkabb 5-6 tizedeket balanszirozik 5-6 kor alatt. Stoner ehhez kepest fenyevekkel volt jobb meg esos futamon sem volt ennyire rapszodikus a teljesitmenye. Fontos, hogy nem az egymashoz kepesti, hanem az onmagahoz mert teljesitmenyt miutatja ez az osszevetes. Illene stabil koridoket hozni. (En nem is gondoltam volna, hogy Stoner ennyire stabil, pedig en aztan gondolok rola egy 's mas jot. )
Volt ahol gyorsabb volt ,és ahogy mondod az időjárás, plusz a gumigyártó se hátra fele fejleszt. A versenyek jelentős részében azért lassab illetve jóval lassabb. Egyszerű utána nézni.
Jon majd Malajzia teszt jovo hetfon. Az sokmindenre valaszt ad majd, mert ott mar iden teszteltek egyet. Nem lennek meglepve, ha rosszabb idoket mennenek, mint a tavaszi teszten.
Az 1000 gepek epitese jobban fekszik nekik, akar meg a klasszikus csovazas technologiaval is sikerulhet egy kompaktabb koncepciot osszerakniuk. Talan tenyleg csak az hianyzik, hogy egy kiszamithato gepet epitsenek, a tobbit megoldana Rossi. Ha igy lenne, vissza tudna kapaszkodni a dobogora es ismet melto helyen harcolhatna. Hogy gyozni esetleg VB cimet nyerni tudna azt jelenleg nehezen tudom elkepzelni, amikor azt latom, hogy 20mp hatranyban fejezik be Stoner kenyelmes gyozelme mogott, amikor meg Stoner es Lorenzo kergetik egymast, akkor a 20 rogton 30. Az borzasztoan sok.
Egyebkent nemreg olvastam egy olyan esszenciat, ami reszletesen fejtegette Stoner es Rossi vezetestechniakaj kozotti kulonbseget (Ducatis teljesitmenyuket hasonlitottak ossze). Hogy ki mennyire csusztat meg milyen a stilusa az tudjuk, nem is errol volt szo, ehelyett. Nagyon meglepo dolgot irtak. A koridok voltak fejtegetve, amibol az tunt ki, hogy Rossi gyengebb szereplese nem abbol fakad, hogy nem tud jo koridot menni. A legjobb koridejei kozel olyan jok, mint Stonere, sot van olyan palya, ahol Rossi jobb volt! (Persze nem azonos idojarasi viszonyok kozott ertve ezeket.) A szamomra is meglepo eszrevetel az volt, hogy Stoner koridejei rendkivul stabilak voltak Rossieval szemben. Casey minden korben 80 meg 60 szazados ingadozasokon belul ment, Rossi 2-3 tizedeket "teved" korrol korre - es persze csak a legjobb korei jobbak, mint Stonere. Azt mondjak emiatt nem eleg eros a Rossi-Ducati csomag. Ez valoban meglepett, mert azt gondoltam, hogy ha valamiben jo Rossi az az osszpontositas es a stabilitas.
Ez is csak alatamasztja, hogy a Ducati nem neki valo. Kivancsi lennek Stoner a Hondan mennyire stabil.
Igazából 2007-2011- óta semmit nem változott a helyzet a Ducatinál, mindenki a mezőny ugyan abban a traktusában tartózkodik azóta is. Természetesen ha a kenguru gyereket nem nézzük. Illetve tavaly Hayden gyorsabb volt a legtöbb pályán mint idén.
Ezzel együtt van egy fogadásom, hogy jövőre nagyon közel lesznek egymáshoz.
Óriási tehetség, már idén el-elkapta a "Nagyokat", futamgyőzelme is van. Azt sem illik elfelejteni, hogy suhanc kora óta ezreseken versenyzett, mégpedig ellenállhatatlanul.
Meggyőződésem, hogy jövőre az új ezressel nagyon ott lesz a szeren, az első teszten is gyors volt, kisebb volt a különbsége Casey-hez és Jorge-hoz képest, mint a 800-ason.
Aki alig betöltve a huszat azonos technikával zsinórban háromszor megver egy Mat Mladint, aztán átjön az óceán túlpartjára és egy tökismeretlen (ráadásul nem is túl jó, fejlesztési ciklusa legelején járó) motorral, vadidegen pályákon és gumival kifújja a teljes világbajnoki mezőny orrát úgy, hogy még csak szerencséje sem volt (többször esett ki vezető pozícióból technikai probléma miatt), megnyeri az összes futam felét, zsinórban hozza a pole-okat, az nem akármilyen tehetség.
Amúgy én is Rossi fan vagyok, mert azok az agresszív féktávok.. áhh, abban (is) nagyon jó!
A Stoner stílusa pedig gyögyörű (és hatékony), ha lesz gyorsaságim, akkor az ő stílusát fogom másolni
A tobbivel egyet ertek. Stoner eselye az Lorenzoval szemben, hogy gyorsabb nala (azonos motoron is) bar nem sokkal. Csak eppen annyival, ami miatt O a kedvencem. Hogy az eddig az ismert hatarokat kiljebb feszegette. Nem tudom hogyan csinalja es megnyugtato, hogy a versenyzotarasi sem tudjak. De nagyon tetszik amit csinal. Agresszive es latvanyos, kozben nagyon gyors is es neki nem fogy el a gumi. Szoval valamit nagyon tud, amit masok ugy fest nem.
Talán Spies és (jó technikai hátteret feltételezve) Rossi még felérhet melléjük, mást nem látok erre alkalmasnak.
Egyebkent nemreg olvastam egy olyan esszenciat, ami reszletesen fejtegette Stoner es Rossi vezetestechniakaj kozotti kulonbseget (Ducatis teljesitmenyuket hasonlitottak ossze). Hogy ki mennyire csusztat meg milyen a stilusa az tudjuk, nem is errol volt szo, ehelyett. Nagyon meglepo dolgot irtak. A koridok voltak fejtegetve, amibol az tunt ki, hogy Rossi gyengebb szereplese nem abbol fakad, hogy nem tud jo koridot menni. A legjobb koridejei kozel olyan jok, mint Stonere, sot van olyan palya, ahol Rossi jobb volt! (Persze nem azonos idojarasi viszonyok kozott ertve ezeket.) A szamomra is meglepo eszrevetel az volt, hogy Stoner koridejei rendkivul stabilak voltak Rossieval szemben. Casey minden korben 80 meg 60 szazados ingadozasokon belul ment, Rossi 2-3 tizedeket "teved" korrol korre - es persze csak a legjobb korei jobbak, mint Stonere. Azt mondjak emiatt nem eleg eros a Rossi-Ducati csomag. Ez valoban meglepett, mert azt gondoltam, hogy ha valamiben jo Rossi az az osszpontositas es a stabilitas.
Ez is csak alatamasztja, hogy a Ducati nem neki valo. Kivancsi lennek Stoner a Hondan mennyire stabil.