Viszont a 800-as eraban eddig az osszes futamot Ducati-val nyertek meg, szoval Rossinak vegre megvan az eselye a jo szereplesre. Philip Island kifejezetten Ducati palya! Go Vale Go!
Én nagyon szorítottam Alvaronak és a Suzukinak, hogy jó teljesítményt érjenek el (hosszú idő után). Szép teljesítményt lett volna az a 4.hely, de sajnos nem jött össze.
Következő futam a Phillip Island-i pályán lesz, tele gyors hosszú ívű kanyarokkal. Én azt gondolom itt nehezebb dolguk lesz. A Phillip Island-i pálya sosem volt a GSV-R pályája. Az Ausztrál pályán mindig is szenvedtek, hogy jó sebességet érjenek el a hosszú ívű kanyarokban és a teljesítményt az aszfaltra átvigyék. A hosszú ívű kanyarokban a gumik nagyon hamar tönkrementek, kevésbé bánhattak agresszívan a gumival és ez nem tette lehetővé a szükséges kanyarsebességet.
Igaz, a 2011-es módosítások-intézkedések enyhítettek a nehézségeiken, ez látszik az idei teljesítményeiken és versenytempón is. Optimalizálták a váz-lengővilla merevségét és egy új elektronikát használnak, ez segített teljesítményleadásnál a kanyarkigyorsításoknál.
Ago-papa "veletlenul" ratapintott a lenyegre. Ott van a sorok kozott az is, amirol szo volt. O nem cicazott Hailwooddal, Readdel, Saarinennel. Azert nem mert nem lehetett birni veluk. Amikor ment a szeker, akkor elhuzott es nyert. Magabiztosan. Amikor nem ment, nem eroltette. Ezert van az, hogy nem bukott eshogy 10 dobogos helybol 8-szor az elso fokon allt. Akkor akart nyerni, amikor lehetett is. Technikai folenye, magabiztossaga es megfontoltsaga miatt van a vilag tetejen. Rossi ugyan tobb futamot abszolvalt, meg tobbet is nyert, de szazalekosen nem tud olyat, mint Agostini, kozel sem. Kulon dicseretes, hogy Ago nem Pedrosa, Hayden es Gibernau ellen volt eredmenyes, hanem 6 masik vilagbajnokkal egy mezonyben nyerte szenne magat. Stoner is csak hasonlit valamelyest Hailwoodra, hisz olyan eredmenyes nemigen lesz, mint Hailwood volt. Es persze Rossihoz kepest sincs, sehol, Agostinihez kepest meg.... senkihazi.
Teljesen sima versenybaleset, mert a doktor ezuttal belement a daraloba. Mondjuk ezt lehet, hogy hibanak reszerol, hogy pont ott keresett helyet, dehat igy sikerult. Valahol neki is lenni kell. Olyan hirtelen vagodik a foldre, hogy nekem kicsit fekkar-benyomos szaga van. Lehet, hogy a Yamaha farokidomja megbokte a fekkart a Ducatin?
Hát lehet . De ez szerintem egy sima versenybaleset. Itt kicsit elkapkodta a dolgott a Dottore. Mert ugye Jorge hátsó kereke vezette meg a doki első gumiját. Nekem így úgy tűnik, hogy tovább engedte be a motort mint kellett volna. Lehet itt elment egy dobogó, ami nagyon kellett volna.
Azthiszem jobb, ha bekussolok, mert kezdek mar a magam szamara is faszjancsikent kommentelni. Megint nem lattam ezt a futamot sem. De ugy fest a csapatvaltassal a szerencsem is megfordult, mert amiota Stoner Hondan motorozik, azota akkor nyer, ha nezem a futamot es akkor esik(vissza), amikor nem latom. 2008-2010 kozott ez pontosan forditva volt. Ez lehet a magyarazata annak, hogy most Rossi perecelt el. Hogy sikerult?
Nem tudom ki hol tudja megnezni a motogp futamokat,ha egyaltalan megtudja,nekem sikerult talalnom egy helyet ahonnan letoltom,(angolul) It egy torrent link 2011 es elso futam Losail-Quatar. Ha van erdeklodes feltudom tenni az eddigi futamokat! http://tinyurl.com/6j29req
A V5 zsenialis konstrukio volt! (Remelem egyszer kozuti motorban is megjelenik). Anno tobbfele blokkal is kiserleteztek a MotoGP bevezetesenek hajnalan. Volt olyan soros megoldas is, ambelyben a dugattyuk ket, egymast X-ben keresztezo hajtokar segitsegevel ket igen konnyu, egymassal szemben forgo fotengelyre kapcsolodtak. Karos lendtomeg hatasokat, giroskopikus hatast es a dugattyupalast hengerhez valo surlodasabol kifolyo veszteseget akartak csokkenteni ezzel. Emlekem szerint a gyujtassorrend megegyezett a 2009-es Yamaha R1 90 fokos eltolasaval.
A dolog ismet felutheti a fejet, mert a 2 fotengelyre 2 kuplung szerelheto ugyebar, amivel nagyszeruen meg lehet hajtani egy duplakuplungos valtot - ha ugyesen epitik fel. Es melyik gyarnak van ilyenje....?
A HRC már sok mindennel kísérletezett. A HRC építhetett volna 800-as V5-öst is, de az új szabályozás szerint az 5 hengereseknek 5kg-al nehezebbnek kellett lenni, mint a 4 hengereseknek és jelentősen csökkentették a tanktérfogatot is és ez egy óriási hátrány. Továbbá a hengerek túl kicsik lettek volna és nagy kárt szenvedett volna a kezelhetőség és a gázreakció.
Anno voltak olyan paddock híresztelések, hogy a HRC 800-as V3-al is kísérletezett, de a tömegkiegyenlítésnél elakadtak, ezért leállították a projektet.
A 990-es V5-ös az egy elég érdekes konstrukció volt és egyben forradalmi is.
Ezert nem ertettem soha azokat a neha-neha elokerulo vitakat, amikor autot es motort hasonlitanak ossze. 160 km ora felett az aerodinamikai tenyezo elkezd elni, 200 felett dontove valik. Abban a pillanatban, h egy autora szarnyakat raknak a motornak nincs eselye (ha kb. azonos LE/suly aranyokrol beszelunk, amibe motor eseten a pilota sulyat is illik beleszamolni - ezt a motorosok 99% elfelejti a belaszamolni, amikor a motorok mellett ervel). Egy alap turaauto tud nagyjabol olyan idoket, mint egy sportmotor, egy GT osztalyu turakocsi mar jobbat megy (a szarnyak miatt). Forma osztalyu auto kulon dimenzio, nem letezik ellenfele a ketkereuek kozott. Mintahogy a motornak sincs ellenfele a Trial-palyan, mivel az egy olyan fizikai szint, amire az auto teljesen alkalmatlan. A ketto kozott helyezkednek el a jarmuvek. A lassabb (terpesebb, szlalomosabb) versenytipusokban a motorok a gyorsab versenyszamokban az autok jobbak. Es barmennyire serti ez az ifju titan sportmotortulaj lelkivilagat, a fizika ellen nincs gyogyszer. Ugyanez a keplet a nagy kobcentis sportautoknal is. Tunigolgathatod a motort egy darabig, mire egy BMW M6-ot elkap. Kb. 40km/h-val gyorsabb az auto es hozza sem kell nyulni.
Következő futam a Phillip Island-i pályán lesz, tele gyors hosszú ívű kanyarokkal. Én azt gondolom itt nehezebb dolguk lesz. A Phillip Island-i pálya sosem volt a GSV-R pályája. Az Ausztrál pályán mindig is szenvedtek, hogy jó sebességet érjenek el a hosszú ívű kanyarokban és a teljesítményt az aszfaltra átvigyék. A hosszú ívű kanyarokban a gumik nagyon hamar tönkrementek, kevésbé bánhattak agresszívan a gumival és ez nem tette lehetővé a szükséges kanyarsebességet.
Igaz, a 2011-es módosítások-intézkedések enyhítettek a nehézségeiken, ez látszik az idei teljesítményeiken és versenytempón is. Optimalizálták a váz-lengővilla merevségét és egy új elektronikát használnak, ez segített teljesítményleadásnál a kanyarkigyorsításoknál.
Meglátjuk Ausztráliában mire jutnak!
Agostini nagyon nagy magus volt!
A dolog ismet felutheti a fejet, mert a 2 fotengelyre 2 kuplung szerelheto ugyebar, amivel nagyszeruen meg lehet hajtani egy duplakuplungos valtot - ha ugyesen epitik fel. Es melyik gyarnak van ilyenje....?
Anno voltak olyan paddock híresztelések, hogy a HRC 800-as V3-al is kísérletezett, de a tömegkiegyenlítésnél elakadtak, ezért leállították a projektet.
A 990-es V5-ös az egy elég érdekes konstrukció volt és egyben forradalmi is.