Ha tudsz angolul, nyomok pár linket traction control témában. Nem fix a csúsztatás, tudják állítani, ráadásul a gp motorok esetén nem olyan kezdetleges módon, hanem kanyaronként. Pontosan azért, mert ahogy Mat Mladin mondja az egyik ilyen videón, van, ahol meglepő módon a tapadás sokkal jobban igénybe veszi a gumit, mintha foroghat, máshol meg éppen a kipörgésgátló akadályozza meg, hogy szűkebben fordulhasson a pilóta. Van, amikor segít tehát gumit spórolni, más esetben ellenkezőleg, ill. az irányításnál pl. több erőt igényel a manőverezés, ha nincs hátsókerék-kormányzás. Megdöbbentett, mennyire összetett a téma.
Mostmar eltelt par futam a szezonbol figyeltem ki, hogy motorozik. Maradjunk azoknal a versenyzoknel, akik uj vasra ultek, kezenfekvoen vegyuk Rossi es Stoner (ki mast? ). A megfigyelesem az, hogy hiaba valtozott meg a gep a fenekuk alatt, az alapveto motorozasi stilusuk valtozatlan maradt (szerintem ertelemszeruen). Rossi mernoki pontossaggal terelgeti a Stoner alatt cikazo Ducatit, Stoner alatt viszont ugyanugy riszal a mernokien preciz honda, mint az eddigi Ducatija. Mindketten megtartottak gyorsasagukat, hiszen mindketten sajat markajuk legjobbjai. Ne feszegessuk, hogy melyikuk a gyorsabb versenyzo, allapitsunk csak meg annyit, hogy latva oket a gyorsasag nem azon mulik, hogy mennyit csusztatnak. Vajon melyik stilus van kozelebb a fizikai hatarhoz es miert? Mi szol egyik erv, mi a masik mellett?
Elmeletileg - fizikai szintre bontva - a Rossi fele stilus a gyorsabb, de ugy gondolom (ezzel mar nyilvan van, aki nem ert egyet) a gyakorlatban ez egyaltalan nem jon ki ilyen egyertelmuen. Stoner csusztatva is gyors es meg csak a gumija sem fogy el. Rossi nem kozeliti elegge a fizikai hatart? Vagy Stoner elobb megcsusztatja (feleslegesen) a motort, minthogy a hatarhoz kozeledne? Nem mernek igennel valaszolni egyik kerdesre sem, mert latva mennyivel gyorsabbak markatarsaiknal joggal merulne fel a kerdes, hogy a tobbiek vajon kiralykategoriaba valoak-e, ilyet meg nem akarok kerdezni, mert nyilvanvalo, hogy igen.
Ti hogy latjatok? Miben rejlik kettejuk gyorsasaga, vagy ha ugy tetszik mi lehet a leggyorsabb motorozas kulcsa az o szintjukon?
Szivesen! Ez egy nagyon regi oldal, par eve magam is minden nap neztem. Akkoriban rovid klippek mentek, mostmar teljesen teret nyertek rajta a sportkozvetitesek. 6-8 vilagsorozat minden futama fenn van, az osszes kategoriaval egyetemben, vagy pl. teljes F1 futamok 3-4 kulonbozo auto belso kamerajabol vegig...! Ez mar nem a kaveszunetben nezheto videomennyiseg.
És áruld már el, hogy a MOL-nak miért jó, ha külföldön sokan nézik a MotoGp-t? Itthon még a közvetítés sincs rendesen megoldva, alig jut el az emberekhez. Akkor miről beszélsz?
Kár ezen vitázni. Buta, irigy, siránkozó emberekből állunk, akiknek még a matek se megy, ezért könnyen átveri bárki a szobafestőtől a miniszterelnökig és persze a mögötte álló emberekig.
Itt van pl. Csányi. Tessék matekozni (1 év = 8760 óra). Életkora átváltás órára, a publikus vagyonának összegét a kapott számmal osztani. A végeredmény az "órabére" születése óta, 0-24. Ez csak az egyik lángelménk a sok közül. Persze, ha arra kérnék, hogy csináljon nyereséges céget a MÁVból, vagy a BKV-ból, pusztán mert ekkora agy... Az ilyen összegekhez kell a tízmilliónyi birka, akit valami nagyon fontos indokkal meg kell nyírni, vagy IMF hiteleket és hasonlókat felvenni a nevében. 10 millió kezes...
Csányin is üzleti alapon lett az MLSZ elnöke igaz? Mert az NB1 az elmúlt 10 évben annyi pénzt hozott. Biztos egy forintot sem feccöl bele csak a nevét adja hozzá.
Éppen az, hogy semmi köze az üzleti alapú döntéseknek a támogatáshoz. Ebben az országban nem. Az dönt, hogy aki éppen a székben ül mit szeret. Most dőlni fog a pénz a fociba. Hogy lesz-e eredménye? Azt kétlem.
Talmácsit csak akkor támogatnák ha világbajnok lenne megint. Holott a Moto GP 100X nagyobb nézettségű.
Ja igen Pesek is azért van ott évek óta eredmény nélkül mert senki nem támogatja. És igen de érdekes, hogy Abraham saját csapatot kapott a GP-ben. Vagy, hogy Faubel 3 évnyi eredménytelenség után is kap gyári motort, pedig Spanyolokból aztán Dunát lehetne rekeszteni.
Ez üzleti alapon megy. Egy részvénytársaság, igazgatói tanáccsal, amiben elég kevés a magyar. Győzd meg őket üzleti alapon, és adnak pénzt. De sajnos nem tudod...Aha, melyik országban hordoznák a tenyerükön? Csehek pl? Abraham is csak azért tud menni, mert az apja tolja a szekeret...nem a knédli zabálók, sör ivók dobják össze neki a pénzt.
orbánc a rendvédelmiseknek azt üzente hogy majd hívja a bohócügyi minisztert alkudozni, és gatyába kell rázni a fradit.
szó sincs motorsportról és korrektségről.
Ja gondolom a MOL-nak a tavalyi 100 milliárdos nettó nyereségéből túl nagy megterhelés lenne adni 70-80 milliót. Nem vagyok naiv. Pontosan tudom, hogy a világ bármely más országában haláláig a tenyerükön hordoznák Talmát. Ha Cseh Laci Londonban nem hozz érmet azonnal elássa mindenki.
Ilyen nemzet vagyunk mi. Szó nincs a pénz hiányáról mert az van több is mint elég. Egyszerűen tahók vagyunk. Ha Orbán király motorozna valszeg 3-4 magyar versenyző lenne a GP-ben nem pedig a 20 éve nyeretlen Videoton nyerné a bajnokságot.
Naivak(egyébként a legtöbb magyar az)? ? ? Spanyolország sincs a helyzet magaslatán és ahogyan elnézem elég sok Spanyol versenyzőnek van szponzora. Nálunk meg egyre sem futja. Na ez a szégyen. Na persze ha Talma indulna attól nekem semmivel sem lenne több pénzem és talán nem is ez miatt örülnék ha menne.
Úristen, mennyire naivak a magyarok. Senki nem érti, hogy a sporttámogatás miről szól? Kinek kéne támogatni a Talmát? A felsorolt versenyzők országa kivétel nélkül fejlettebb gazdasággal rendelkezik, mint a Magyarországé. A sok adócsaló, meg 'szlovák céges' vállalkozót kérdezd majd meg, hogy akar-e magyar versenyzőt támogatni? Vagy a sok lopós-csalós politikust...Szép dolog a szimpátia, csak sajnos abból nehéz versenyezni...
Azért jött el mert Rossi és Stoner összedobták neki a pénzt, hogy ne alázza őket. A moto2-ben 6. lett ami szerintem nem rossz eredmény. Persze lehetett volna jobb is. Főleg ha azt nézem, hogy a teszteken jobb volt mind Iannone. Azért nem szponzorálják mert az olyan retvák cégek mind a MOL sajnálják a pénzt rá. Szerintem Ő lenne a legboldogabb ha motorozhatna a magyar népért.
Elmeletileg - fizikai szintre bontva - a Rossi fele stilus a gyorsabb, de ugy gondolom (ezzel mar nyilvan van, aki nem ert egyet) a gyakorlatban ez egyaltalan nem jon ki ilyen egyertelmuen. Stoner csusztatva is gyors es meg csak a gumija sem fogy el. Rossi nem kozeliti elegge a fizikai hatart? Vagy Stoner elobb megcsusztatja (feleslegesen) a motort, minthogy a hatarhoz kozeledne? Nem mernek igennel valaszolni egyik kerdesre sem, mert latva mennyivel gyorsabbak markatarsaiknal joggal merulne fel a kerdes, hogy a tobbiek vajon kiralykategoriaba valoak-e, ilyet meg nem akarok kerdezni, mert nyilvanvalo, hogy igen.
Ti hogy latjatok? Miben rejlik kettejuk gyorsasaga, vagy ha ugy tetszik mi lehet a leggyorsabb motorozas kulcsa az o szintjukon?
Itt van pl. Csányi. Tessék matekozni (1 év = 8760 óra). Életkora átváltás órára, a publikus vagyonának összegét a kapott számmal osztani. A végeredmény az "órabére" születése óta, 0-24. Ez csak az egyik lángelménk a sok közül. Persze, ha arra kérnék, hogy csináljon nyereséges céget a MÁVból, vagy a BKV-ból, pusztán mert ekkora agy... Az ilyen összegekhez kell a tízmilliónyi birka, akit valami nagyon fontos indokkal meg kell nyírni, vagy IMF hiteleket és hasonlókat felvenni a nevében. 10 millió kezes...
Éppen az, hogy semmi köze az üzleti alapú döntéseknek a támogatáshoz. Ebben az országban nem. Az dönt, hogy aki éppen a székben ül mit szeret. Most dőlni fog a pénz a fociba. Hogy lesz-e eredménye? Azt kétlem.
Talmácsit csak akkor támogatnák ha világbajnok lenne megint. Holott a Moto GP 100X nagyobb nézettségű.
szó sincs motorsportról és korrektségről.
Ilyen nemzet vagyunk mi. Szó nincs a pénz hiányáról mert az van több is mint elég. Egyszerűen tahók vagyunk. Ha Orbán király motorozna valszeg 3-4 magyar versenyző lenne a GP-ben nem pedig a 20 éve nyeretlen Videoton nyerné a bajnokságot.