Akkor egyforman gondoljuk. A dolog pikanteriaja az, hogy a nagy kinnal kitesztelt motorok mindossze egyetlen szezont fognak teljesiteni az uj lovasaik alatt, mert 2012-tol jonnek az 1000-es vasak, amik nyilvan uja alapokra epulnek majd, annal is inkabb mert az elektronikai beavatkozast is szigrubb keretek koze akarjak szoritani. Itt megint szoget ut a fejembe: vajon a teli teszten a Casey Stoner alatt koronkent 2 masodpercet a mezonyre vero Ducatiban nem 1000-es motor volt? Tobb pilota megjegyzesit is olvashattuk, akik - ugyan kerultek azt, hogy a turpissag gyanujat kimondjak - de eleg egyertelmuen fogalmaztak tobben: "Egyszeruen elkepzelni sem tudom Casey, hogy kepes ilyen koridore". "Amikor meglattam a kijelzon a koridot tudtam, hogy ez nekem sohasem fog sikerult". Pedrosa, Dovi, meg Edwards is mondott ilyeneket, vissza lehet nezni az interjukat. Finoman utaltak arra, hogy tul azon, hogy tisztaban vannak versenyzotarsuk kepessegevel, ami tortenik az lehetetlen (800-as geppel - ezt nem tettek hozza).
Én is teljes mértékben osztom az elöttem leirtakat!
Ezt az egész szezont az átigazolásoknak vetették alá, az igazi versenyzés a háttérbe szorullt.
A GP is inkább már a lóvérol szól ép úgy mint az F1 az "igazi" versenyzés és versenyzők ( mi nekünk kellene ) másodlagos!
Visszasirjuk a régi idők versenyszellemét!
Ezért szeretem jobban a SUPERBIKE-ot!
Ez nem a Te teóriád egyedül. Az enyém is. Szerintem a két Ducati pilóta egész évben a Rossinak tesztelt. A Burgess esténként otthon már a Ducatti elektronikáját állítgatta. Készültek 2011-re. Egyébiránt gondolom a Stoner azért ment bele mert neki is jól jött a big-bang-re szokás.
Hat igen. Pl. nekem is volt olyan teoriam 1 eve, hogy ennek a szezonnak a vegen a kiralykategoria elitalakulataban tagcserek lesznek, meg a pletykaaradat megindulasa elott. Kisse furcsa volt a big-bang Ducati, a fal a Yamahanal es mas aprobb jelek. Miert csinaltak volna gyengebb motort a Ducatinal, ha Stoner az erossel tudj jol banni? Miert igyekeznenek egy teljesen uj gardaval eredmenyesre csiszolni Lorenzo Yamahajat, ha ott az etalon uberfasza motoros Rossi. Aztan Stoner a teszteken (bukas nelkul) szenneverte a mezonyt telen 1,5 masodpercekkel jart az a 2. helyezett elott, minden gatya tele volt, hogy igy nem lesz jo a szezon. Aztan tok maskepp alakult es mostmar a csereberek is ismertek lettek. Gyanus, hogy Stoner es Rossi mozgasat mar egy evvel ezelott pontosan tudtak. Abszolut ugy fest, hogy az idei Ducati mar Rossi kenye-kedve szerint keszult es valszeg a Honda is mesterkedik valamiben, legalabbis elnezve Pedrosat azota, hogy a Stoner-Honda hazassagot bejelentettek, mintha valami tortent volna azzal a motorral. Elkezdett rohadtul menni.
Kerdes, hogy valaha kiderul-e, hogy igazam van, vagy csak egyszeru veletlenek igazoljak a legbol kapott (mert az) teoriamat?
Ez is egy koncepcio, de nem tudom mennyire vagy bennfentes. En igazabol meg anyit sem tudok a Gabort es a tobbi versenyzot erinto diplomaciarol, mint amit az ujsagok osszeirkalnak, hisz mint korabban irtam engem csak a verseny erdekel. A tobbi nem igazan. Persze olvasgatva soraid, meg a Toth Imre interjut ugy fest ez baj es emiatt nem igazan konyitok a versenysporthoz, ahhoz plane nem, ami mogotte van. Motorozni meg csak tudok ugy ahogy de ez alapjan a leirt dolgok miatt ugy fest kozel sem tudhatom jol megallapitani pl. azt, hogy ki milyen jo versenyzo. Fogalmam sincs mit kellene tudnom ahhoz, hogy ezt objektiven megitelhessem, de nezve az elmult eveket szerintem a bennfentesek sem tudjak. Annyit, hogy Rossi a legjobb mindenki tud, de tovabb...? Elszomorito mindez, mert a hetkoznapi rajongo teljesen elvesziti a fonalat es semmilyen tampontot nem kap arra nezve, hogy kedvence tudasat objektiven megitelhesse. Ezek utan siman kiderulhet, hogy "hiaba" kardoskodtam kedvencem, Casey Stoner kiemelkedo motortudasa mellett, mert tevedtem. Csak a technika volt jo alatta. (Bar az ellozoek szellemeben ennek ellentmond, hogy olasz motoron eddig elverte minden olasz csapattarsat, dehat ki tudja Stoner szponzorai milyen boronddel rohangalnak. )
Lényeg benne van, és az idő igazolni látszik engem. Pláne, hogy a Mol kiszállt. De várjuk meg a hétvégét. De szerintem még pénz híján van Gáborunk menedzsmentje, így aztán nehéz dolguk van.
Előre bocsájtom ez a hozzászólás 1 éves. Még a Talma oldalán vitatkoztam valakivel mert kiverte a biztosítékot nálam is amit a ringen tett. Ettől még szurkolok neki de a véleményem nem változott.
Kedves OMZ!
Azzal a 10 évvel is vitatkoznék, a ha megnézed GP.-ben lévő versenyzőket akik VB-t nyertek nem ennyi idősen kerültek oda, és bár igazából nem ér ennyit az egész de boncolgassuk tovább 1 kicsit az egészet.A Gábor nem azért került oda a GP-be mert fasza gyerek volt hanem mert a MOL befizette. 2 csapatot szembe köpött már a Gabika és menedzsmentje. Ezért nagyon valószínű hogy olyan csapat amelyik esetleg a GP-élmezőnyébe tudná segíteni óvatosan fog hozzá állni ehhez a kérdéshez, még akkor is ha netán az a 2 csapatfőnök nem szól oda amiből az egyiknek kicsi az esélye hogy nem teszi ezt lássuk be. Magyarország nem érték semmilyen szempontból azoknak a cégeknek akik valamilyen módon a GP csapatokkal szponzor szerződésben állnak, a motor gyártóknak szintén nem, mivel a nálunk eladott motorok száma jelentéktelen. Plusz se TE se én nem fogunk azért méregdrágán hazai kereskedőtől motort venni mert a Gabi azzal megy. A Gabi addig tud a GP-ben menni szerintem amíg talál olyan cégeket akik pénzt akarnak mosni és befizetik valamelyik szatelit csapathoz. Mert a nagy csapatok a fiatal ugyanilyen tehetséges sokkal népesebb országból származó fiatal nevelhető versenyzőket ültetik fel motorjukra ahol nem kell könyörögni ,hogy adják le a TV-ben a versenyt hanem sztrájkolnak a népek(lásd.: Anglia) ha nem adják le. Egyszóval nincs könnyű helyzetben Gáborunk. Szerintem meg ez a realitás. Az idő eldönti melyikünknek lesz igaza. Szerintem az sem valós hogy félnek tőle. Soha nem adják oda a friss fejlesztést 1 szatelit csapatnak sehol semmilyen technikai sportban a világon. Ki indulási adatoknak ott van az, amivel a Dovi vagy a Takahasi ment, úgyhogy ez is megoldott. A Pályacsúcsokról meg annyit hidd el ,ha tudná preztizsből beállítaná. Akik most a pályacsúcs körül mennek (feljebb van róluk szó, bár a Resh kimaradt) azok közül a Meklau és a Resh megy sbk géppel. A többiek stk-al. Úgyhogy a Gabi 1 pályanapon, amikor itthon van és kijön a ringre valamelyikik paripájukkal már meg is, teheti.
Azt is megértem, hogy nem ez a cél, de presztízsből neki kellene tartani.
Tudod a Meklau se nézi jó szemmel, ha a pancsiringen valaki basztatja a csúcsát. Amúgy amikor Gabi tartotta a ringen arról írt minden újság. A Gabinak 80%-osan is tudnia kell egy ilyen motorral egy általa ennyire ismert pályán csúcsot menni. Ő fizetést kap azért, hogy gyors legyen a többiek, sajnos még csak befizetnek (a magyarok) gyorsak lehessenek.
Taktib! Elmenthetnéd az enyémeket is.
Abban nem hiszek, hogy pusztan a hagyomany es a motoros sulik meglete eleg lenne nekik ekkora folenyhez. Drapal Janos ota tudjuk, hogy ez nem igy van. Kizarolag a jobb technika (amit Nekik zsugaznak le) viszi feljebb oket a letran. Pont ez ami okadek az egeszben. Megtorheto lenne ez a hegemonia, ha hajlandoak lennenek odaadni a nyero vasat mas nemzetek fiainak is. De nem hajlandoak - az o szemszogukbol teljesen ertheto modon. Szoval Pannoniaval kell indulni, akkor lesz itt baber!
Én arra céloztam,hogy a 125ccm(és sokáig a néhai 250ccm) Aprilia márkakupa(A Derbi is egy átmatricázott Aprilia).
Úgy zsugáznak a lapokkal ahogy akarnak.
Az meg hogy az olasz-spanyol pilóták spiccen vannak nem új keletű.
Nagy piac,nagy hagyományok.
Olasz es japan tipusok, spanyol es olasz csapatok, spanyol es olasz jogok. Eredmeny: Spanyol, olasz es japan versenyzok rugnak labdaba - legalabbis eszrevehetoen nagyobb sullyal. Amit id. Toth Imre allit abban szamomra az a legfontosabb (szamomra ellenorizhetetlen, hogy igaz-e) kitetel, hogy ha nem vagy a fennt emlitett nemzetek fia, akkor abban az esetben sem kapod meg a teged megilleto, szerzodesben foglalt technikat, ha egyebkent a szponzorod kifizette azt. Ha ez igy van, akkor ez nagyon sok furcsasagra adhat magyarazatot sok versenyzo ingadozo, vagy eppen egy latszolagos fordulopont utan alaposan megvaltozo teljesitmenyere. SOT! Egyesek "mereszelik" azt kepzelni, hogy meg a kivalasztott nemzetek fiai is megsinylik ezt a belharcot, gondolok itt Rossira, akirol azt gondoljak, hogy mostanaban nem kap spicc Yamahat. Ha ez igy van, akkor Stoner biztos nem kap tuti Ducatit es Talma sem kap faksza SpeedUp telemetriat.
(Es ugye nagyon konnyen belathato, hogy a gyar titkos laborjaibol elokeveredo vasba nem latnak bele elegge a szerelok, ha valami el van turva (pl. az elektronikaban) akkor nem tudod feljavitani, de ellenorizni sem tudod, hogy rendben van-e hiszen a referenciat sohasem kaphatja meg senki.)
Azzuri leírta: A Király szólt: Én a focit szeretem. Majd a Mol vezérigazgatója kapott egy tisztikeresztet okt 23.-án. Majd a királyfi leülhetett a Vidi kispadjára. Mit nem lehet ezen megérteni?! Ki a fene nem szarja le, hogy a Talma világbajnok.
Ezert kellene magyar csapat! Magyar fotamogatoval! Ott az Toth Imre, ott van Talma, ott van a MOL. Mas orszagban ezt a kepletet mar regen oszeraktak volna. Dehat.....
Erre még rá is bólintanék ha Meglion nem az Aspar csapatban menne és a csapattársa nem a 2-ik lenne a VB-n. Talmát halálra gyilkolják mert folyton kikap Iannone-tól és 3-4 hellyel mögötte végez majd a VB-n. DiMeglio meg 18 pozíciónyira van a csapattársától.
Azért nem nagyon számít, hogy ki hol végzett, mert ez kezdő év, minden motor béna, melyik jobban, melyik kevésbé, az eredméynek nem teljesen reálisak, jó pilóták copnak a mezőny hátuljában, és nemanynira jók mennek elöl.
(persze azért van ahol jobban beletaláltak,és a pilóta is élmenő, de inkább ez a kivétel)
A 250-es 2t moccoknak 50 évük volt kiforrni, ennek a moto 2nek meg tizedannyi.
Egy öreg motorversenyőzől hallottam a nyag okosságot:
" a célegyenesben a végsebességet, a motorblokk hozza a jó köridőt meg a futómű nagyrészt"
Pár év, és apránként összerakják, akkor majd helyreáll a rend.
(TAlma meg nyugdíjbamegy addigra:)
Ezt az egész szezont az átigazolásoknak vetették alá, az igazi versenyzés a háttérbe szorullt.
A GP is inkább már a lóvérol szól ép úgy mint az F1 az "igazi" versenyzés és versenyzők ( mi nekünk kellene ) másodlagos!
Visszasirjuk a régi idők versenyszellemét!
Ezért szeretem jobban a SUPERBIKE-ot!
Kerdes, hogy valaha kiderul-e, hogy igazam van, vagy csak egyszeru veletlenek igazoljak a legbol kapott (mert az) teoriamat?
Nem jo ez igy!
Kedves OMZ!
Azzal a 10 évvel is vitatkoznék, a ha megnézed GP.-ben lévő versenyzőket akik VB-t nyertek nem ennyi idősen kerültek oda, és bár igazából nem ér ennyit az egész de boncolgassuk tovább 1 kicsit az egészet.A Gábor nem azért került oda a GP-be mert fasza gyerek volt hanem mert a MOL befizette. 2 csapatot szembe köpött már a Gabika és menedzsmentje. Ezért nagyon valószínű hogy olyan csapat amelyik esetleg a GP-élmezőnyébe tudná segíteni óvatosan fog hozzá állni ehhez a kérdéshez, még akkor is ha netán az a 2 csapatfőnök nem szól oda amiből az egyiknek kicsi az esélye hogy nem teszi ezt lássuk be. Magyarország nem érték semmilyen szempontból azoknak a cégeknek akik valamilyen módon a GP csapatokkal szponzor szerződésben állnak, a motor gyártóknak szintén nem, mivel a nálunk eladott motorok száma jelentéktelen. Plusz se TE se én nem fogunk azért méregdrágán hazai kereskedőtől motort venni mert a Gabi azzal megy. A Gabi addig tud a GP-ben menni szerintem amíg talál olyan cégeket akik pénzt akarnak mosni és befizetik valamelyik szatelit csapathoz. Mert a nagy csapatok a fiatal ugyanilyen tehetséges sokkal népesebb országból származó fiatal nevelhető versenyzőket ültetik fel motorjukra ahol nem kell könyörögni ,hogy adják le a TV-ben a versenyt hanem sztrájkolnak a népek(lásd.: Anglia) ha nem adják le. Egyszóval nincs könnyű helyzetben Gáborunk. Szerintem meg ez a realitás. Az idő eldönti melyikünknek lesz igaza. Szerintem az sem valós hogy félnek tőle. Soha nem adják oda a friss fejlesztést 1 szatelit csapatnak sehol semmilyen technikai sportban a világon. Ki indulási adatoknak ott van az, amivel a Dovi vagy a Takahasi ment, úgyhogy ez is megoldott. A Pályacsúcsokról meg annyit hidd el ,ha tudná preztizsből beállítaná. Akik most a pályacsúcs körül mennek (feljebb van róluk szó, bár a Resh kimaradt) azok közül a Meklau és a Resh megy sbk géppel. A többiek stk-al. Úgyhogy a Gabi 1 pályanapon, amikor itthon van és kijön a ringre valamelyikik paripájukkal már meg is, teheti.
Azt is megértem, hogy nem ez a cél, de presztízsből neki kellene tartani.
Tudod a Meklau se nézi jó szemmel, ha a pancsiringen valaki basztatja a csúcsát. Amúgy amikor Gabi tartotta a ringen arról írt minden újság. A Gabinak 80%-osan is tudnia kell egy ilyen motorral egy általa ennyire ismert pályán csúcsot menni. Ő fizetést kap azért, hogy gyors legyen a többiek, sajnos még csak befizetnek (a magyarok) gyorsak lehessenek.
Taktib! Elmenthetnéd az enyémeket is.
Úgy zsugáznak a lapokkal ahogy akarnak.
Az meg hogy az olasz-spanyol pilóták spiccen vannak nem új keletű.
Nagy piac,nagy hagyományok.
(Es ugye nagyon konnyen belathato, hogy a gyar titkos laborjaibol elokeveredo vasba nem latnak bele elegge a szerelok, ha valami el van turva (pl. az elektronikaban) akkor nem tudod feljavitani, de ellenorizni sem tudod, hogy rendben van-e hiszen a referenciat sohasem kaphatja meg senki.)
Szerencsére a nagyoknál nem mindenki egy típussal megy.
"senkinek nem kell magyar világbajnok"
Teháthogy, egy olasz csapat, olasz szonzorral, az olasz pilótát fogja favorizálni, ez természetes.
Lásd még A Tóth csapat, ahol Imi nem nagyon villantott, oszt mégsem dobták ki a csapatból.
(persze azért van ahol jobban beletaláltak,és a pilóta is élmenő, de inkább ez a kivétel)
A 250-es 2t moccoknak 50 évük volt kiforrni, ennek a moto 2nek meg tizedannyi.
Egy öreg motorversenyőzől hallottam a nyag okosságot:
" a célegyenesben a végsebességet, a motorblokk hozza a jó köridőt meg a futómű nagyrészt"
Pár év, és apránként összerakják, akkor majd helyreáll a rend.
(TAlma meg nyugdíjbamegy addigra:)
MOL