Most egyenlőre Castrol Power 1 TTS 2T-t. Ez az olaj téma is olyan izé már... Annyian jönnek mindenféle okosságokkal, de, ha a Stihl olajat "kibírta" a piros a legelső időkben, amikor hozzám került,pedig az aztán kurvára nem szivattyús olajozáshoz lett kitalálva. Akkor ezek a jóféle szintetikus versenyolajak nem igazán lehetnek hibák okozói. Amiket eddig használtam,Q8 RS Extreme 2T, a már említett Castrol,Agip Speed, sőt még valami Joe Bar-os ELF is volt benne. Nekem az jött be legjobban, csak az ára,,,no, hát az nem anyira...
okés, ezt Te biztosan jobban tudod.. nem láttam még a motorod, csak az ilyen 125ös enurókat szerelgettem.. de pl a CRM, DT, RX annyira más hogy közük nincs egymáshoz. szerintem a tiéden maga a szelep ahogy láttam képről az RX -éhez hasonlóan működik, mert pl a CRM-é fordul, az RX.ét pedig bowden húzza kifelé
Jó-jó azért a ló túloldalára se kell átesni, mert annyi hűtés azért van még a levegős gépeken is az első gyakorlatoknál hogy nem főzik fel az olajat. Az biztos hogy a részterhelés, kombinálva a viszonylag kis sebességgel, az oktatót alapon ketyegő motorral hallgatva közel sem optimális üzemállapot.
Május végi tréningen volt eddig egyetlen GSX1400-asnak problémája azzal hogy kicsit megmelengette az olaját (lég-olajos blokk) de ő is csak akkor amikor túl hosszan bójázott és ott aztán tényleg picia sebesség és akkor volt is árnyékban 30 fok, az aszfalt felett meg még több. Lég-olajos Banditnak nem volt semmi ilyen gondja ugyanakkor.
Azok sokkal kompromisszumosabb szelepek,amik jobban bírják a nyitás-zárás procedúrát. Ezeknek az alaphelyzete(mintha egy flipes telefon nem volna szétcsúsztatva) a nyitott állapot. Ez nem azt akarja jelenteni, hogy nyitva van, és csak akkor zár be, ha ráadom a gyújtást,hanem azt, hogy "rendeltetésszerű" használatban elindulsz, kihúzatod,nyit a szelep, és a további fokozatokban is nyitva marad. Aztán, ha végeztél, elengeded a gázt, és vége a műsornak. Itt egyértelműen a kopás a bűnös, hiszen egy nem kopott szelep mögé nem sok esélye van a dzsuvának bejutni,vagy berezegni egy eleve jó illesztéssel...
ja arról lemaradtam hogy a tréningen jött elő a hiba... az más .. nincs hűtés mert nincs sebesség, egy 2t erre allergiásabb.. akár azt sem tartom kizártnak hogy a power szorult meg mint mikor a henger sül be.. és azért tört el.
Igen, de utcán egészen másképp használja az ember, olykor kicsit megűzi, olyan fokozatokat választ ahol pörög a motor, de a tréning egy elég speciális igénybevétel a mociknak (és a gazdáiknak). Sebesség alig, többnyire csak csordogál vele az ember, még a fékezés-vészkikerülés rágyorsítása sem igényel különösebb gázcibálást. Itt tényleg bejöhet egy már nem túl passzentos mechanikánál egy ilyen lerakódásos-megszorulásos hiba. Hogy ez mennyire vezethet töréshez vagy mennyire nem azt a jó isten se tudja megmondani. 2T-ben nem vagyok különösebben jó, nekem az a korszak lezárult az MZ-vel. Utána már csak 4T gépek jöttek és bár kisköbösek, de ellentétben az MZ-vel nem szabadidőmotorok voltak Nem kellett őket állandóan bütykölni, nem kellett állandóan azzal küzdeni hogy mi a szarért eszik 5-6 litert egy 150-es ETZ, meg ilyenek. Egy évben egyszer átnéztem aztán olajcserén kívül zokszó nélkül tették a dolgukat.
Igazad lehet mert részterhelésen a 2T motor nem a jó hatásfokáról ismert, a rossz hatásfok rossz hatásfokú égést produkál, az pedig el nem égett olajsarat, ami valahol le is fog rakódni sajna. És nem a szívórendszer lesz az.
Egyszerűen annyira túl van etetve, hogy nem is hiszem, hogy csak az olaj, itt már el nem égett üzemanyag is jöhet a képbe. Ezeknek a működése igazából nyitott power állásra van kitalálva,(mivel versenymotor reinkarnációk) amikor egy egész körkeresztmetszet, ami nem olyan sérülékeny. Mikor zárva van, szétcsúszik egymástól, és jöhet a már említett rezgés, vagy pedig könnyebben mögé tud menni a dzsuva... De ez csak az én agytorzszüleményem. Mondjuk, attól még lehet benne valami...
Az nem kis lóvé. Bár tekintve mekkora anyagi kárt és bosszúságot képes okozni, lehet hogy megéri a befektetést. Még ha a kéken nem is de a piros motorodon mindenképp.
A 2T-knek ezek szerint nem annyira tesz jót a tötymörgés. Minden olajjal gyűlik benne a szutyok?
Attól a (szintén) 23 évtől, ami mögötte van. Ugyanis ezeket, nem hiszem, hogy cserélték már benne. Vagy, ha esetleg a többit igen, ezt gyanús. A csúszási pályája elég mélyen bele tud kopni, és ettől be tud rezegni a házában, az meg nem az alu alkatrészek legjobb barátja. Vagy pedig... Annyira telement dzsuvával a ház, hogy, mikor elkezdtem meg-meg pörgetni a vége felé, hogy tisztuljon kicsit, lehet, hogy már nem volt hová mennie a mögé "szorult" sűrű olajmaszlagtól. Igazából tudok csináltatni újat, de az még haveri alapon is 30 körül volna egy hengerbe... Hááát, nagyjából ennyi a történet...
Május végi tréningen volt eddig egyetlen GSX1400-asnak problémája azzal hogy kicsit megmelengette az olaját (lég-olajos blokk) de ő is csak akkor amikor túl hosszan bójázott és ott aztán tényleg picia sebesség és akkor volt is árnyékban 30 fok, az aszfalt felett meg még több. Lég-olajos Banditnak nem volt semmi ilyen gondja ugyanakkor.
A 2T-knek ezek szerint nem annyira tesz jót a tötymörgés. Minden olajjal gyűlik benne a szutyok?