Lassan léptem,mert holnap megyek egy nagyobbat,és délelőtt akarok menni,hogy ne a nagy hőségben kelljen járatni a kicsikét. Szendrő,Perkupa,Jósvafő,Aggtelek,aztán go haza. Guruljatok ti is sokat hétvégén,de menjetek haza egyben. Na jó éjt!
Na külön már írok választ, remélem nem baj. A puha dolgot úgy értettem, hogy aki abszolút nem érzi a kátyúkat, az alatt erőltetett tempóban igenis hintázik a motor. Speed speed egyre megy, egy ZX10 is pattog a rossz úton, ha meg úgy felpuhítjak, hogy ne pattogjon (ha egyáltalán fel lehet annyira) akkor meg csapatásnál fog kóvályogni. Am a kormánygátlótól nem nem pattog, hanem a kormány nem szitál
szkráccs koma ne aggódj, pattogok én is, ez már csak ilyen. ZXR, betonkemény futómű, szar úton szar, de csak egyszer legyen egy kis sima aszfalt...
Valamikor tavasszal csavartam visszább a keménységéből, azóta valamelyest barátságosabb lett,dehát az én motorom igazából nem ezekre az utakra lett kitalálva.(mondjuk,crossokat leszámítva egyik sem)Tulajdonképpen nem is sportmotor,hanem egy "utcára szelidített" versenymotor,aminek az eleje 100kg, a hátulja meg 30.
Ez itt is így van. Mindenki repeszt én meg pattogok. Mondjuk múltkor ráültem haver 2005-ös fazer 600-asára, és nézem az első telót Mondom mi ez a puha takony te? Olyat toltam rajta, csak pislogtam. Ilyen puha futóművel jó hogy felzabálja a sok negatív meg pozitív kátyúkat.
Hát,sajna,én nem ezt tapasztaltam. Mondjuk,az is igaz,hogy az előtérben álló vasra kb kétszer annyiért vett a srác kormánygátlót,mint amennyiért anno én a motort
Nem azért nem pattognak ők sem, mert nehezek a motorok, hanem mert jobb a futómű. A legújabbakon pár durva, ütős hibán a gyors csillapítókör sokat segít. Viszont, aki nem rázkódik az úthibán, az összevissza billeg kanyarban meg féktávon
Első fékileg én is kezdek elfogyni,de nekem nem a betétek,hanem a munkahenger gumigyűrűi fogják elég erősen a dugattyúkat,ezért külön utakon járnak,és mire mind kifejti a 6ását,akkorra majnem a kormánynál van a fékkar. Nomeg 3 fémfékcső is sokat dobna a dolgon biztosan.
"Úhibákon borzadály". No erre céloztam.Haverok a nehezebb újabb,fejlettebb motorokkal úgy járkálnak át az ilyen szarokon,hogy meg se rezzen alattuk a motor,én meg rendesen felpattanok az ülésben ezeknél a szar púpoknál.
Nekem meg most az megy az agyamra, hogy az első fékbetéteim enyhén kopottak már és normál helyzetben kissé messze vannak a tárcsáktól, néha olyan rondán csörömpölnek a betétek, mintha valami szét akarna hullani elől. Mondjuk a kuplungom is veszett brutál.
Ami most volt zx6r-em az eszméletlen durván reagált az úthibákra. A zxr picit szolidabb, bár nem sokkal. Igaz a vétel után nem sokkal keményítettem elején hátulján, kicsit puhának éreztem..
Ilyen kis súllyal, kihegyezett geometriával és betonkemény futóművel? Hát elég gáz a helyzet, én pattogok. Ha van egy jó aszfaltos rész, ami sima pl Tokaj-Tarcal közt, na ott úgy megy, mintha sínen húznák, kemény a futómű, de olyankor működik jól, mikor azért dolgoznia kell. Erre egy pár hupli vagy kátyú és teljesen irányíthatatlan lesz. Az eleje elpattog, csapkod a kormány, irányíthatatlan lesz az egész motor. Szóval az úthibákat én inkább csak túlélem... ráadásul a nyomó csillapításom sem állítható elöl, így javítani sem tudok a helyzeten. Lényeg lényege, jó aszfalton istenkirály, úthibákon borzadály.
Na ebben azért van egy adag tulzás... (lomtalanitás, szemeteszsák) De abban teljesen igazad van h néha a hires DRZ kultusz is összefossa magát és porszem kerül a gépezetbe!
Ha már egyszer annyira kevés ideje van az embernek arra,amit szeret,akkor legalább olyannal csinálja mindezt,ami egy tömör élményt ad. Ezek a kis kihegyezett vasak ezt teszik. És semmi de semmi közük a kényelemhez.
Ja a spicc alatt máshogy értettem a láb pozíciót. Jaja a hatos egyenes kormány volt kb 1km erejéig, ugyanis szó szerint csüngtem rajta, eszméletlen messze volt. Kanyarodni is alig tudtam úgy, hazajöttem próbakörről és már ment is vissza csutkába. Mondjuk az kimondottan kényelmes gép volt még csutka kormánnyal is, zxr nem nagyon közelíti meg. De mind1 is, nem vagyok én sem az a kiköpött túrás alkat, szeretem a rövid távokat, de azt adrenalin dúsan tenni meg. Már amennyire ez is lehetséges.
Azért jó,hogy így "segítetek" Szandrának a döntésben. Szegénykémnek, ha volt is valami halvány fogalma,mit is akarna,mostmár biztos teljesen elbizonytalanodott a nagy bőség zavarában.
Hát megvan a gond... így, ahogy te ülsz, megpróbáltam én is és nekem is nyomta az idom. Am lábfejed spiccben A spiccet úgy értettem, hogy a spicced van a lábtartón Én úgy ülök, hogy éppencsak hozzáérek a tankhoz és a spiccelek lábtartón, magyarul kb ott van a lábtartó, ahol a lábujjaim kezdődnek, vagy még előrébb, így tudom jól súlyozni a motort. Ja és h így kényelmetlen? Üdv ZXR400 országban. Ha jól emlékszem neked is egyenes kormányos lett a ZX6, hát azt felejtsd el. A kis kawán bizony kézenállva markolod az első tengelyt. Nagyon sok súly megy a csuklómra, de megszoktam, most már így szeretem. Ezek szerint szokni kell neked is, ülj hátrébb, a talpad majdnem legelejét tedd a lábtartóra és jó lesz az
bocsi részeg vagyok mint az állat