Hozzászóláshoz be kell jelentkezned


Legszívesebben SMet vennék közetkezőnek, vagy valami nakedet.
Stílusra is bejönnek, meg amúgy engem a sok idom tényleg visszafog. Szépnek szép, nem vitás, de értem ezt arra, h pl NSRrel csúsztam.... tényleg egyáltalán nem volt nagy kaland, maradt egy pár sebhely (az is a saját hibám, mert ha normálisan beöltözök akkor nem lenne -- csak h legyen miből tanulni) meg fájt vagy két hétig, bicegtem és jjóóónapot ennyi, de a motor... az egész oldalát végigzúztam.... És bennem ez utána is megvan, h na de lehet ezt -aztinkább kicsit még visszább kellene fogni, mert mi van ha lezúzok az egészet megint...
Abból amit leírtál, nekem két dolog jött le. Az egyik hogy egy pucér, egyenes kormányos, egyenes üléspozíciójú motort lenne érdemes beszerezni, ezeknél a csutkakormányosokhoz képest más erőkar miatt sokkal könnyebb a csikicsuki utakon az irányítás.
A másik pedig hogy ha még sosem magyarázott el soha senki semmit akkor tessék elmenni egy tréningre. Nem vállalhatatlan költség és nagyon sokat segít hogy jobban sikerüljön megülni a paripát.
Mondjuk tíz éve nekem se akaródzott volna anyagilag elmenni (nem is volt ilyen népszerű mint manapság) de most már tudom hogy 1-2 nem kívánatos talajfogástól megmentett volna. Az már csak plusz hogy ha a motorosrendőrökkel megismerkedik az ember az ritkán baj.
nyomjad, ittvagyok
na azt megh biztonságosabbnak érzem a nagyobb motort úgy értem, h pl ha intenzívebben kell gyorsítani, akkor azt teszi, ha hirtelen nagyot kell fékezni, akkor is megáll, meg úgy alapból a "menetstabilitás" (habár biztos hülyén hangzik) de pl kétüütemű NSR... csak rezeg "csörögcsattogzúgbúg", egy nagyobb négyüteműnél pedig nem ezt érezni...
((bocs, egész nap kussban ülök, és próbálok tanulni, nincs kihez beszélni xD))
nagymotorhoz csakis agyban kell felnőni...
Magyarázni nem igazán magyarázott még senki semmit De pasit nem viszek soha többé, csak ha nagyon muszáj, az biztos
Há' nem akarok én senkinek 6 sebből vérző orrot Bírom a kritikát, ha értelmesen meg tudja magyarázni az illető,h h szar, akkor miért szar.
Eredetileg én is 600at gondoltam NSR után amúgy.
SV... Mentem 650nel is meg 1000rel is..... Nagyon tetszett,és bárki bármit is mond, attól függetlenül, h NSRt tényleg imádtam, imádtam vele menni - sokkal biztonságosabban éreztem magam az eddig kipróbált NAGY motorokon. Amivel eddig volt szerencsém gurulni, egynél sem éreztem, h én ne tudnám kordában tartani a motort, vagy hogy félnék, esetleg,h ez sok nekem. Azoknál a motoroknál vagyok úgy, h sok lenne, amik túl nagyok (mármint méretre), pl R6ból is a régebbi, 2000res... Régebbi CBR, gixer... ezekkel viszont ha kínálták se mentem, mert tudom, h na ez nekem nehéz, ezen már nem érezném magam biztonságban, úgymond nem én irányítom a motort, hanem esetleg ha adódik valami, akkor ő engem. SV pl sztem méretügyileg teljesen jó, vagy pl mentem 600as Hornettel, vagy 2005ös R6tal... Olyan jól éreztem magam,mintha egyenesen nekem találták volna ki.... Azt nem mondom, h jól is mentem,soha nem állítottam, h én milyen jól motorozok, tény, h bőven van mit javítani, fejleszteni, tény, h kanyarósabb utakon lemaradok, és azt is elképzelhetőnek tartom, h a motorkezelésen is van mit javítanom, de mikor le vagyok baszva, h totál esélytelen ahogy megyek meg mindent szarul csinálok amit csak lehet azt azért nem veszem magamra... akkor már rég nem élnék, és balesetet sem okoztam még....
Meg sztem kézenfekvő, h aki minden nap végigmegy a bükkön ezerszer hamarabb végez mint én, mikor pl életemben másodszor voltam az adott szakaszon.
De ami hibáimra normálisan felhívják a figyelmem azon igyekszek javítani, mert persze h szeretnék minél jobban motorozni. És minél jobban mennek az ilyenek, még annál jobban fogom imádni az egészet.
Na még akartam valamit, de elfelejtettem, meg így is regény lett
Az én 1800-asom sajnos már mást boldogít, így hozta a sors. Nekem most egy sárga DL-em van.
Az biztos hogy a 155Nm nyomaték 3500 környékén nem viccel ha arról van szó hogy kanyarból kel kigyorsítani. 1-ben 80, 2-ben 120, 3-ban 160 környékén kell fölváltani és 5 sebességes. 180-at én is mentem vele,onnan már nem mertem húzni mert nagyon szaggatott a szél, de a motorban még bőven voltak tartalékok.
Veled lehet, hogy már találkoztam a Bükkben 1-2 hónapja, az esős évszak előtt.. (középkorú ember, asszem bajusszal, barna bőrdzsekivel, rendesen döntögette a talán bordó? 1800-ast, kanyarból meg kicsit jobban húzott alul a motorja, mint az enyém 4-ben) Vagy nem?
Igen, ő volt.
passz
Adtál rá okot is?
Amúgy jó dolog, ha felismerik az ember hibáit, de még jobb, ha segítenek megszabadulni tőlük.

Én 500-assal kezdtem, a leírt módon. 750-re (60--120 paripa) átülni csak annyival járt, hogy kezdetben vigyorogtam, mint a tejbetök, de nem volt olyan, amiben ne lett volna jobb és biztonságosabb. Nem az ugrás nagysága, hanem a felkészültségi fokod a meghatározóbb.
És ezek közül mennyit vertél orrba?
Sztem az hogy milyen motort vegyél sokkal inkább múlik azon hogy milyen a vérmérsékleted és az elméleti/gyakorlati tudásod.
Én egy 250-es maxirobeszról ültem 1800ccm tömör vasra. Fostam az első pár száz méteren de utána már vigyorogtam. Persze az erőt és a súlyt tisztelni kell eleinte, de ha megvan a fokozatosság akkor a magázódás után lehet tegeződni aztán pedig ha az összeszokás megvolt, büntetni is.
600ccm annyira nem is durva főleg ha az valami alul agyhalott felül bivalyerős S4-es. Alul el lehet vele mocorogni, de felül ne engedd szabadjára a szellemet. Egy alul is nyomatékos, könnyű fürge SV már tud vicces lenni ha nincs hozzászokva az ember a motorfékhez meg ahhoz hogy alul is van benne kraft.
ez így mind szép és jó, de már elég sokszor megasszonták,h csira vagyok még a hassszázhoz
na én is így tudtam, h bármelyik oldalon előre lehet menni
az is 900
Vegyél nyugodtan 600-ast. Aztán amilyen nyugodtan vetted, olyan nyugodtan (higgadtan) vezesd. Tanulj vezetéstechnikát neten, alkalmazd a gyakorlatban, plusz menj óvatosan, mint aki ellen még a motorosok is összeesküdtek (tartalékok, egészséges pesszimizmus), tanulj meg kanyarodni (utak hozzá adottak), nagyokat fékezni. Mindegy min ülsz, mert ha ezek mennek, akkor utána nyugodtan élsz majd a felkínált hayabusával is.
A motorosrendőrök általában a rendőrök közül a normálisabb kasztot képviselik, hacsak nem vagy nagyon renitens vagy nagyképű akkor nem buzerálnak.
Ha köszönsz nekik visszaintenek, biztos lehetsz benne hogy ezt a gesztust nem fogják félreérteni és ha látták még viszonozni is fogják, volt ezzel kapcsolatos kérdés is a tréningen. Nem először volt szerencsém beszélgetni velük, most májusban nem is keveset (csak bámészkodni mentem ki a pályára) és teljesen jó fejek voltak csak normálisan kell hozzájuk szólni és akkor ők is először motorosok utána rendőrök.
A fényjelző készülék tilos jelzése alatt előre lehet menni, amennyiben erre elegendő hely áll rendelkezésre és nem érinted vagy léped át a felfestett záróvonalat valamint ezzel nem akadályozod a jobbra/balra bekanyarodni szándékozót (kiegészítő lámpánál neked még piros de ő már menne). Kerékpárral csak az úttest jobb oldalán lehet ezt megtenni, motorkerékpárral bármelyik oldalon ahol erre a hely rendelkezésre áll.
Ha kíváncsi vagy honnan tudom, hát onnan hogy a motoros rendőrök közvetlen főnöke tartja a tréningjeinket és az elméleti beszélgetéseken szóa kerülnek a KRESZ módosítások is.
Hali!
Igen van még a száraz sprayből 4 flakonnal, ennyit mertem belőle beraktározni. Hétköznap 8-17-ig, hétvégén 8-12-ig jöhetsz érte, most hétvégén nem én leszek de a kollégám is ki tudja adni.
Világos.
Mármint onnan Eger felé jó?
Nekem már átíratás herótom van. 2 oldali.
Ez paré!