A katalizátor valóban csak korlátozza a motor teljesítményét de nem hiszem hogy nagy súlytöbbletet jelentene. Már gondolkodtam az eltávolításán de nincs szívem szétvágatni a kipufogó dobot. Cserélni meg nem nagyon szeretném mert nem tetszenek azok a visszahajlós kipufogók, legalább is az enyémen nem jól mutatnak. Igazából a Leo Vince Handmade GP 1 típus tetszik, de a forgalmazó nem tudta megmondani hogy barkácsolás nélkül felszerelhető a motorra. Végül pedig szinte biztos hogy a variátort és a porlasztót is babrálni kellene utána és a fogyasztás is megnőne valamennyire. Így is eléggé szomjas a paripa.
Megkezdtem idei első KYMCO SPACER 50 projektemet balesetből keletkezett töréskárok felszámolása az első(első futómű csere és idomok javítása nem vészes) második motorblokk rendbetétele csapágyak szimeringek dugattyú csere fojtások megszüntetése na itt van tennivaló bőven 1,blokk öntvény megmunkálása az összes zavaró él lemunkálása ezzel elősegítem a boost felölő optimálisabb táplálását erre azért van szükség mert a blokk testben a membrán ház el van tolva balra ezét egy kicsit meg kell dolgozni az öntvényt hogy jobb oldali felömlő csatornák is azonos táplálást kapjanak henger hengertalp illesztés kiigazítása öntési hibák eltüntetése 2 karburátor és a szívótorok közti bakelit felfúrása 16 mm-re az eredeti 10 mm helyett gyárilag itt van lefojtva a motor szívótorok bővítése16 mm.re a karburátor felőli oldalon ez azért fontos mert 16 mm a gyári karburátor átmérője ellenben a bakelit összekötő 10 mm és a szívótorok eleje 14 mm ezeket kiigazítom egységesen 16mm-re. kettes fázis: torok öntvény megmunkálása az önvény torok karburátor felőli oldalon bővítés 16mm-re henger felőli oldala: az öntvény alsó-belső felén van egy öblösödés amely áramlástanilag szűkíti a hasznos áramlási keresztmetszetet ennek van egy határozott pereme a hengertalp felőli oldalon ezt a peremet a lyukon benyúlva lemunkálom így biztosítva a folyamatos átmenetet a két átmérő között Variátor a peremes hüvely lemunkálása a hosszabb áttétel elérése végett Kipufogó: itt még spekulálok hogy mi legyen csere vagy kipucolom az eredetit eltüntetem a nem belevaló (katalizátor) és a nem rávaló köcöllékeket amit rontják a teljesítményt és bántják a szememet és feleslegesen növelik a motor belső termikus terhelését. EZEN ÁTALAKÍTÁSOK TUNINGNAK MINŐSÜLNEK HIVATALOSAN ! azonban engem nem igazán a sport célú teljesítmény fokozás vezérel hanem a következő tényezők: szétszereléskor tapasztaltam hogy az általam vásárolt motor tartalmazza az összes gyári fojtást ez jó mert nem volt turkálva a blokk de észrevetten egy másik dolgot is ezt a blokkot(KYMCO KEB 7) szerelik a SPACER/DRINK/GRAND DRINK/YEAGEER ROBOGÓKBA ILLETVE AZ MX-ER 50 ÉS (ha jól emlékszem) MXU 50 QUAD-okba is NA a lényeg a QUAD-ban 6.5 le a teljesítménye a robogóban lényegesen kevesebb de a legnagyobb lényeg hogy mivel a quad-ban nincs agyonfojtva lényegesen alacsonyabb a belső termikus terhelése szemben a robogóban ahol szemmel láthatóan elszíneződés a henger belső falán fokozott barna színű koksz lerakódás a dugattyún ami csak akkor keletkezik szemben a fekete kokszal ( ami normál jelenség) a amikor a belső termikus terhelés nagyon magas sokkal magasabb a kívánatos mértéknél ami csökkenti a motor élettartalmát ezen átalakítások két okból készítem el nehéz a motor 131kg én 100kg nem akarok szüttyögni és szeretném ha motor tartósan üzemeljen alattam és egy kicsit virgoncabban menjen. A munka előrehaladtával még írok a felmerülő változtatásokról (karburátor levegőszűrő ) Széles utat és BOLDOG ÚJ ÉVET MINDENKINEK!
Szia az a gond hogy amivel talán kompatibilis lenne az kényszerléghűtéses ez a típus pedig menetszélhűtéses a sűrítést lehet növelni de csak okosan ha látom és kézzel fogom akkor tudok jobban segíteni ahány piac annyi féle képen fojtották ezeket pl karburátor szívó torok szűkítése ami lehet öntéssel vagy szűkítő gyűrű beépítésével karburátor:nagyobb főfúvóka beépítése valamint ellenőrizni kell hogy a tolattyú teljesen nyitja e a karburátor szívónyílását kipufogó:ellenőrizni kell nincs e szűkítő beépítve de a legnagyobb fojtás maga a hengerben lehet pl:alacsonyabbra vett kipufogó nyílás alkalmazásával jelentősen lehet csökkenteni a teljesítményt ezeket látnom kell akkor tudok 1000 %-os véleményt mondani mert amiket leírtam általános dolgok amit minden motorkerékpár javításakor ellenőrzök és megszűntetek de vannak olyan típusok amik egy kicsit trükkösebbek és egy kicsit fúrni-faragni kell a kívánt eredmény érdekében.
Szia!
Köszi az infot, igazából arra vagyok kíváncsi, mennyire kompatibilis más blokkokkal. Nem tervezek teljes átalakító tuningot (ebben a kategóriában nem is lenne normális dolog), csak a jelenlegi állapotból szeretném kihozni amit lehet. A gyári jelleg megtartásával.
De csak egy példa, ezeknél a folytást pl a sűrítés csökkentésével oldották meg...
Azért köszi! És bocsi az offért!
Szia ebben a típusban a HONDA saját motorblokkja dolgozik ha jól emlékszem akkor ez öntöttvas hengeres ha mégsem akkor alu hengeres nicasil bevonattal mindkettő nem megmunkálható legalább is nem éri meg a kínlódást típus specifikus hengerszettet kell sajnos keresni hozzá és meg kell nézni a szokásos fojtások ki vannak e szerelve szívótorok,variátor,kipufogó a kipufogót érdemes egy jobb típusra lecserélni vagy terveztetni hozzá egyet mert a gyári nagyon fojtja a motort és ha kell esetleg egy kicsit nagyobb főfúvókát tenni bele
Szia Rezo!
Látom , otthon vagy a kiben-miben-mikor-milyen blokk témában.
Estleg tudsz abban segíteni. hogy egy 90 körüli honda px-r 50-ben milyen blokk van? Azt, hogy hogy néz ki, hagyjuk, mert azt tudom.
Azért érdekelne, mert esetleg egy kicsit masszívabb teljesítményre szeretném sarkallni.
Előre is köszi!
Nem haragszom csak szeretem nevén nevezni a gyereket. Egyébként meg vagyok elégedve a távol keleti motorokkal jó műszaki alapokat használnak PL 50cm 4t eredetileg a HONDA CM volt magán a blokkon semmit sem változtattak dugattyú, szelepek és azok pozíciója a hengefejben teljesen azonos vezémű kompletten csereszabatos mindösszesen új kartelházat terveztek hozzá hogy alkalmazni tudják a robogókhoz. Továbbá alkalmazzák még a következő donor modelleket Yamaha Jog 3KJ, Honda AF ....DIO ennek több evolúciós változatát is Honda Monkey korszerűbb változatait Derbi vizes Hunter blokkot Motori Minarelli AM 6 vizes 6 gangos blokkot ennek a gyártónak a variátoros blokkjait is és még sorolhatnám. Tehát mindenből igyekeznek a legjobbat alkalmazni a gyártmányaikban ebből adódóan inkább a márkaidentitás hiánya ami probléma inkább véleményem szerint
AMI OLCSÓ AZ NEM BIZTOS HOGY ROSSZ IS! Ezt üzenem minden idegenkedő motoros társamnak.
Eegen igaz amit írsz! Tulajdonkép,Kína jelen pillanatban kezd nagyhatalommá válni(és ezt akár gépjármű,eletronika,zokni ..és még sok minden gyártására igaz) Vanak jobb,és rossz gyártású Kínai termékek.
A lényeg,h én tényleg örülök,h van egy konkrétan moci cerelő is a csapatban! (nem rossz szándékból írtam ám)!
ÜDV MINDENKINEK!
Boldog karácsonyt mindenkinek! A Tajvan Kína kérdésről annyit hogy bár eltérő világnézetű a két ország azonban gazdaságilag nagyon jól megférnek egy mással lásd pl azonos műszaki tartalom teljesen azonos motorblokkok és elektronikai komponensek alkalmazása ezek tények ezért mi szerelők nem nagyon szoktunk különbséget tenni a két ország gyártmányai között nincs is sok értelme a dolognak. Rövid expozémat azok számára bátorkodtam össze állítani akik idegenkednek és eleve negatív véleménnyel vannak ezen típusokkal szemben ami pedig nem mind arany ami fénylik sok típusról tudnák véleményt írni ami nem válik a gyártó javára és ezeknek semmi vagy nem sok köze van a távolkeleti régióhoz
Én személy szerint nagyon örülök,h van közöttünk egy Űber szervízes is!
Ez a Kymco fórum! Nem kínai motor! Távolkeleti ugyan de Taivan.i modell! Anyagminőség kicsit jobb mint a kínai Modelleknél! A Kymcó a távolkeleti modellek között az élenjáró! Mind minőségben mind ...!
A Kymco gyár annó,a Honda miatt jött létre,annak volt alkatrész beszállítója! Kinőtte magát ,és uj modell -ként előre tört!
Eladás tekintetében élenjáró motor gyártók közé tartozik!
Én szereltem Gilera-t-Honda-t-Aprilia-t..és meg kell mondanom,h agyagminőségben hason szinten vannak! Árban nem! A neves márkák Kb dupla árban vannak! De annyival nem jobbak! Sorolhatnám a Kínai márkákat, Ott is van jobb minőség,és rosszabb is. a kymco kb közép szinten van!
Ez a szakmai Brillírozás nagyon Űber ,de hasonlót bármely modellre lehet írni. Mindnek megvan a gyengéje,s előnye is!
KÖSZI A TÁJÉKOZTATÓT.De nekem pld egy Kymco ZX feverem van,eredeti honda blokkal-AF-18.Ami nem Taiwani,mégugyse kinai.De már nem is japán,öszvér szegény.A cdi-m viszont már kinai, mert átalakitottam már a gyujtást.
Sziasztok nekem saját szervizem van immár 20 éve itt ahol lakom elsők között között álltam neki a kínai motorok javításának a következők a tapasztalataim: kezdeti anyagminőségi hibák ezek inkább NEM MEGFELELŐ MINŐSÉG ELLENŐRZÉSBŐL ADÓDTAK ami mára már abszolút megszűnt (fém alkatrészekre gondolok) Gumi alkatrészek:itt még vannak hiányosságok pl:tartósság rugalmasság ezen még van mit fejleszteni de egyre javul a minőség ezen a téren is Elektonika:a kezdeti botlások után ezek megszüntek Általános összeszerelési minőség:ez csak részben a gyártó hibája ebben egy kicsit ludasak a márkakereskedők is pl:a csavarok nincsenek megfelelően meghúzva csapok csuklók nincsenek lekenve bovdenek kenése beállítása nem megfelelő nem végzik el azokat a beüzemelés előtti munkákat amiket el kellene végezniük pl:beszabályozás ellenőrzés Autómata szivató:ez a konstrukció olasz barátaink találmánya amit saját gyártmányaikon elég hamar elhagytak a nem megfelelő működés miatt sajnos a kínai barátaink ragaszkodnak ehhez a megoldáshoz azonban ez a konstrukció a gyári beállításnak köszönhetően általában nem működik megfelelően. A hiba oka:maga a szivató thermosztatikus hőtágulás elvén működik azaz hidegen állandóan nyitva melegen elektromos áram által egy fém ötvözet felhevül és folyamatosan fűti a szivató házában elhelyezett themosztátot amely a hőtágukás következtében a benne elhelyezett fém rúd által kifejtett nyomás hatására elzárja a karburátor dúsító berendezését azonban van a konstrukciónak egy sajátossága adott a themosztatikus elem lökethossza amit nem lehet módósítani mert az állandó és itt van a kutya elásva! Ez önmagában nem lenne gond mert ha a lökethossz állandó akkor a házban elfoglalt pozícíóját kell megváltoztatni azonban ez nem lehetséges mert a gyárban a menetes házat leragasztják és így szerelik fel a porlasztó berendezésre! Megoldás ha mákom van akkor nagyon óvatosan melegen nagyon kicsit megroppantom a műanyag házat körkörösen és elenged a ragasztás ekkor tólómérő alkalmazásával beállítható megfelelő értékre a szivató vagy ha ez nem sikerül akkor át kell alakítani mechanikus működésűre a dúsító berendezést és a probléma egy életre meg van oldva
Amikor nézegettem a robogókat, nekem is tetszett ez a motor első ránézésre. Azonban nem csak a kinézet volt az első szempont, hanem a kényelem és a praktikusság is. Az ülése nekem nagyon kemény és előre csúsztam rajta, tehát menet közben a lábammal kellene tartani magamat. Ami mellette szól a hűtés és ha jól tudom vannak zsaluk is rajta, amit kinyitva a térdre enged hidegebb időben némi meleget. Megbízhatóságát nem volt szerencsém kipróbálni de szerintem nem fogsz benne csalódni, habár a használt motor vásárlásakor mindig van benne egy kis lutri. Viszont elég nagy az önsúlya is, tehát jól gondold meg ha véletlenül tologatásra szorul hát..... . Röviden ennyi, a többit meg neked kell eldönteni, helyetted nem dönthet senki.
Sziasztok.Nagyrobogo vasarlasa elott allok es kineztem magamnak egy Kymco Bet Wint 150ccm 2003 evjaratit es azt kernem toletek,hogy akinek van vagy volt ilyen robogoja az irjon velemenyt,tapasztalatot.Kymco Peoplet akartam venni 250/50-est de lebeszeltek rolla es en is meggondoltam magam mert kockazatos lett volna ugy.Ennek a Bet Winnek minden papirja rendbe van.Valaszotokat elore is koszonom.
Üdvözlök mindenkit! Kymco Spacer 50-hez keresek első idomot ovális indexes 2004 évjárat a felső lámpás idom illetve a belső idomot keresek amiben a tank betöltő nyílás van előre is köszönöm a segítségeteket. tel +36 70 328 1064
A katalizátor valóban csak korlátozza a motor teljesítményét de nem hiszem hogy nagy súlytöbbletet jelentene. Már gondolkodtam az eltávolításán de nincs szívem szétvágatni a kipufogó dobot. Cserélni meg nem nagyon szeretném mert nem tetszenek azok a visszahajlós kipufogók, legalább is az enyémen nem jól mutatnak. Igazából a Leo Vince Handmade GP 1 típus tetszik, de a forgalmazó nem tudta megmondani hogy barkácsolás nélkül felszerelhető a motorra. Végül pedig szinte biztos hogy a variátort és a porlasztót is babrálni kellene utána és a fogyasztás is megnőne valamennyire. Így is eléggé szomjas a paripa.