Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Azt csak hiszed, a fél motort szét kell gyalázni hogy a hengerhez hozzáférjünk és akkor sem biztos hogy minden sallangot le tudunk szerelni. Idő is kellene rá de a napokban minden nap meló van, meg jövő héttől a reumatológia vendége leszek pár napig.
Elkophattak! Én sem tudom! nem nagy eresztés levenni a hengert, és megnézni!
A gyűrűk sérülhettek esetleg az olajhiány miatt?
Azt kellene mérni de a Tominak csak kézzel odafogható kivitelű van és azzal nem lehet pontos mérést csinálni. Már folyamatban van a gyertya helyére becsavarható mérés lebonyolítása, legalább is rákérdeztetek hogy egy ismerős tud-e lehetőséget a szervizben a mérésre.
Kompresszió?
Üresen, terheletlenül kipörög a motor, de terhelve már nem.
Na megtörtént a csere-bere, nem túl jó eredménnyel. A 8,5 g-s görgőket kicseréltük 7,5 g-s görgőkre de nem történt semmi változás. Ugyanúgy megy a motor pedig a fordulatnak feljebb kellett volna mennie mert 1 g már nagyon nagy változtatás. 60-65-ig gyorsul, aztán onnan nagy nehezen feltornássza magát 70-ig de a kisebb emelkedőben már visszaesik a fordulat és a sebesség is. Szerintem a motor teljesítménye romlott az említett hiba miatt. Talán a gyűrűknél lehet valami? Most visszaraktuk az eredeti gyári görgőket aztán megy ahogy tud, ha huzamosabb időn belül nem lesz változás meg kell néznem a hengert és a hozzátartozó elemeket. Annyi még hozzátartozik a történethez hogy a Malossi ékszíj 1 év alatt 1 mm-t kopott, annyit amennyit a gyári 5 év alatt.
Átenged a tü szeleped, ki kell cserélni egy újra, a szelep üléket is ha cserélhető!
Olvasd el a zalai topikban írott mai történésemet.
Üdvözletem!

Persze hogy megírom mi lett az eredmény. A Tomi által gyártott fordulatmérőt rátettük a motorra és egyértelműen látszik hogy nem pörög ki a motor, kisebb emelkedőn is jelentősen visszaesik a fordulat még velem is. A Tomi is ment vele, alatta még gyengébben muzsikált.
Majd írj mi lett, mert kíváncsi vagyok rá!
Sziasztok!

Ma teszteltük a robogót és egyértelműen visszaesett a teljesítménye a gyertya cseréje ellenére is. A fordulat alacsonyabb lett, délután megpróbáljuk könnyebb görgőkkel. Ha ezek után sem megy, nagyon valószínű hogy a motor valamilyen szinten károsodott az olajadagoló működés kiesése miatt.
Szió!
Köszi ez már némi segítség ,amit írtál..!
Kicsit visszább írtam a paramétereker a mociról!
Nincs 1 éves-2000 Km-totál gyári! Ezért is kellene kiszednem amit írtál!
Puffosan vettem,de az mindjárt kész ,nem sok baja volt neki!
Villa hajlott,2 db müanyag javít,sárvédő beszerez.! kész....na s persze a meló, szét szedés ,összerakás...!
Ahogy Tomi írta!
Tudd meg a típus pontos folytási módját!
Köszi, ez kimerítő válasz volt!
Én nem tudom fogyasztás alapján kiszámolni a keverési arányt, mert nagyon rendszertelenül és otthon tankolom a 2t-t. Viszont semmi baj a bowdennel, minden normális, a gyertyakép szép. Csak nekem volt furcsa a mozdulatlan szabályozókar. De bíztam a hondában, meg semmi jele nem volt, hogy bármi baj lenne.
A tankba kevert benzinnél sem kap kenést rendesen zárt folytószeleppel a motor... Gondoljunk az NDK-s autók szabadonfutóira. Tólóüzemben se benzin, se olaj. A hűtés viszont fordulatfüggő(ventillátor esetén). Ha eltekintünk az üza. hűtőhatásától...
Szia!Mivel a motorodat nem ismerem csak azt hogy 2T,akkor az általános korlátozások,amiket beépitenek!A kipufogó nyakban fojtógyürű a hengerhez való csatlakozásnál,a vario csőtengelyen mozgáshatároló gyűrű,vagy váll,ezeket szokták alapban eltávolitani-utánna pedig porlasztó főfuvóka csere az eredeti méretüre.
De ha már használt a motor,akkor lehet hogy ezek a dolgok már megszüntetésre kerültek.
Ha lesz egy kis időm keresek müszert-talán a fordulatméréshez a ZX en ez is megteszi!
Szia!Még annyit hozzátennék,ha felső benzintankos a motorod,akkor pedig feltétlenül cseréltesd ki a vákumos benzincsapot a tartály alján,mivel nem zár le és a kopott tüszelep a porlasztóban nem birja a benzin nyomását átszivárog egy darabig.
A keverési arányokat az eredeti gyári oldalakról,valamint külföldi oldalakon feltüntetett hasznos linkek alól szedtem össze.De ha megnézed teletankolva-és olajjal feltöltve maxig a motorodat,majd 3 liter benzint elfogyasztása után az olajszintcsökkenést-ami a ZX emnél 1 dl volt általában gyári szivattyubeállitással,eleinte igy néztem-az 30 as keveréket ad ki átlagban.Tehát max teljesitmény körül olyan 25 öst,alapon pedig minimálist.A meleg nyári napokon mikor hoszabb utat tesz meg az ember,a tulmelegedett motornak marha jó például,hogy gáza alapra visszavételnél sem megfelelő olajzás,sem megfelelő léghűtés sem lesz,a meleg feltorlódik és a moci továbbmelegszik,szinte lefogja a motort.Az hogy a szivattyuszabályzón nem fordit a bowden,lehet hibás beállitás is,vagy lazulástól,de megvan hogy pld a hondánál,kymconál max gázon a forgófejen lévő jelnek a szivattyuház megfelelő jelénél kell lennie.Ezeknél az olaj szabályzása ugy van megoldva,hogy a bowdennel egy excentert mozgatunk,ami egy dugyattyút mozgat,annak végén egy tüske az olaj útját jobban vagy kevésbé nyitja a motor felé.
Na ne már,h csa ennyit tudnál segíteni!
Igaz eddíg csak autokat szereltem, de abbol jo sokat!
Én azt szeretném,ha lehet elmondanád-tok,ebben az esetben mit,hogyan,honnan..! S már csinálom is!
Kösziiiii
Csibe!
Mintha azt írtad volna, hogy rövidebb lett az olajbowdened.
Nem lehet, hogy több olajat kap, mint kellene?
Nekem a PX-nél kb 1/3 gázig meg sem mozdul az olajadagoló karja. Eddig kicsit félve néztem ,de Tomi írása alapján, ennek így kell lenni.
Tomi!
Bíztam az elektromos hozzáállásodban!
De az mindent elmond, hogy inkább keverékkel jársz... Valóban érdekes a probléma.
A keverési arányokat honnan szedted elő? A szivattyúsra gondolok.
Szerintem ha "a" hozzáértőhöz fordulsz, ő tudni fogja.
De ha nem tudod, hol a tűszelep (a porlasztóban, valószínű rosszul zár) Ne állj neki egyedül!
Szia Rami!
Gyári folytott alkatrészt csakis gyárira cserélj, gyári utasítás alapján!
Bocsi....